23.9. 2016 Martin Frei

Suzuki Baleno 1.2 DualJet vs Kia Rio 1.2 CVVT – Kráska a praktik

 

Kia Rio patří i v závěru kariéry k nejhezčím malým autům, nové Suzuki Baleno hraje spíš na praktickou notu. Znamená to protiklad úplně ve všem?

Nevtíravě líbivé tvary malé kie téměř nestárnou. Za celou dobu se nenašlo moc konkurentů, kteří by postavení třídní krásky ohrozili. Proto nám ani nepřijde, že už je tu s námi pět let. Což je skvělý čas ke srovnání se žhavou novinkou. Prověřit kvality odcházejícího modelu je vždy poučné, může nám totiž říci až nebezpečně mnoho o dnešku. Výzvu přijímá nejaktuálnější novinka ve třídě: méně fešácké, ale o to snaživější baleno.

DOJEM

O Koreu dávno nejde

Automobilový design se globalizuje jako všechno ostatní. Jestliže za Švýcarsko hrají kopanou dva Albánci, v Berlínské filharmonii se Němci dostávají do menšiny a Vatikánu šéfuje Argentinec, nemůžeme se divit, že Kiu Rio namaloval Peter Schreyer, narozený kousek od Salcburku. Však také malý hatchback připomíná všechno, jen ne bytostně korejské předchůdce z devadesátých let. Promyšlená síť vzájemně si protiřečících linek geniálně maskuje základní tvar skromného auta pro masy. Všimněte si třeba toho, že čelní sklo zdaleka nesahá tak hluboko, jak naznačují boční linie, že okno ve víku kufru se směrem dolů zužuje, zatímco kontury zádě se naopak rozšiřují. Že nás takové detaily baví na pět let starém autě, říká o kvalitě a přitažlivosti designu jistě nejvíc.

Ať budete hledat na internetu sebedéle, jméno šéfdesignéra Suzuki Baleno nenajdete. Zatímco Kia útočí na Evropu emocemi a do angažmá slavného tvůrce i výroby složitě tvarované karoserie nasypala miliony wonů, japonští stratégové se drží účelu, funkce a rozpočtu. I na kabátě balena se najdou zajímavá místa a jeho tekutě proudící linky působí moderně, touha po kráse ale místy ustupuje technickému zadání – zejména těžkopádná příď jasně prozrazuje povinnost chránit sražené chodce. Sportovně nahrbená silueta zádě působí sympatičtěji. Vrcholná výbava Elegance zpestřuje tvary několika šmrncovními doplňky, z nichž černé nám ke skromnému duchu auta pasují lépe než stříbrné.

Mít něco navíc

Soustředěná různorodost ria pokračuje i v kabině. Jen na středovém panelu najdeme čtvery tvarově odlišné ovladače, některé zcela originální, jinde neviděné. Palubní deska nejen vypadá bohatě, splňuje i požadavky ergonomie, poněvadž za jízdy se v různě vypadajících ovladačích orientujeme snáz. Pochválit musíme zejména zachování nejdřevnější klasiky v ovládání rádia – pro hlasitost i ladění jednoduché otočné knoflíky, které prostě nikdy nic nepřekoná. Na volantu je možná tlačítek trochu moc a některá dublují funkce snadno dostupné jinde, což potvrzuje okázalou marnivost, jíž korejští kapitáni Evropě dokazují, že na to mají. To rozhodně platí o vzhledově pěkných materiálech nebo pozornosti věnované výdechům topení. Jedinou připomínku máme k přístrojovému štítu. Zbytečně roztáhle cejchovaný ukazatel paliva zabírá třetinu panelu, zatímco vedle se krčící rychloměr i otáčkoměr musejí mít hodnoty nasázené nahusto a miniaturní čísla se z nich špatně čtou.

Baleno je i uvnitř po funkční stránce v pořádku a esteticky nezklame, ale na rio to nestačí. Lesklý vrchní díl palubní desky se každému líbit nebude a především celek působí jen jako dobře splněný úkol. Chybí tu něco navíc, z čeho bychom po každém nastoupení měli vyloženou radost. Oceňujeme grafiku jednoduchých a velkých hlavních ukazatelů, méně už ovládání rádia v integrovaném přístroji s navigací – dva otočné kolíky by byly jistě lepší než virtuální jezdec na dotykovém displeji. O trochu elegance se snaží postříbřený spodek středového panelu s dalšími tlačítky, nám připadá poněkud křiklavý.

CENA A VÝBAVA

Nikoho nepřekvapí, že je rio levné ve fázi výprodeje, vždyť svět už oblétly fotky příští generace. Jasnou řečí mluví náš cenový tip - výbava Cool za 249.980 Kč včetně klimatizace je nabídka, která se neodmítá. Praxe naznačuje, že Kia umí auto levně prodat a pak si leccos vezme zpátky při pravidelných prohlídkách. Drahota ria v naší tabulce servisních nákladů má ale tentokrát jiné vysvětlení. Kia malému motůrku moudře předepsala interval oleje 15.000 km, takže si během 100.000 km odbude o dvě prohlídky víc. Zklamáním je jako vždy nedostatek individualizace. Kdo chce kožený volant, musí pro výbavu Cool Plus za 264.900 Kč, tempomat dostaneme o dalších 25.000 Kč dráž ve verzi Euro 2016.

Baleno má ve výbavě Comfort obojí v ceně, jenže dovozce asi s českými cenovými válkami ztrácí trpělivost. Námi preferovanou verzi drží na 302.900 Kč, což je vůči stokrát zlevňované konkurenci moc.

Pořizovací náklady Dacia Sandero 1.2 16V/55 kW Kia Rio 1.25 CVVT/62 kW Suzuki Baleno 1.2 DualJet/66 kW
Základní cena 174 900 Kč (Access) 229 980 Kč (Active) 293 900 Kč (Start)
Cena verze Světa motorů 204 900 Kč (Arctica) 249 980 Kč (Cool) 302 900 Kč (Comfort)
Výbava verze Světa motorů Čelní a boční airbagy, rádio, výškově stavitelný volant nebo sedadlo řidiče, centrální zamykání, manuální klimatizace, elektrické ovládání předních oken.
VÝBAVA NAD RÁMEC VERZE SVĚTA MOTORŮ
Automatická klimatizace Ne Ne Ne
Přední mlhovky Ano Ne Ne
Bluetooth handsfree Ano Ano Ano
Zadní/zad. a před. park. senzory 6000 Kč/Ne Ne Ne
Litá kola 9000 Kč Ne Ne
Navigace 7500 Kč Ne Ne
Dešťový a světelný senzor Ne Ne Ne
Tempomat 9000 Kč Ne Ano
Bezklíčkové odemykání Ne Ne Ne
Metalíza 10 900 Kč 12 000 Kč 11 000 Kč
Porovnání cen 204 900 Kč (100 %) 249 900 Kč (o 22 % horší) 302 900 Kč (o 48 % horší)
POŘADÍ  1. 2.

1/4 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Udělal jsem některé personální chyby, teď si dávám větší pozor, řekl Babiš Udělal jsem některé personální chyby, teď si dávám větší pozor, řekl Babiš

Vládní hnutí ANO se sešlo v neděli na celostátním sněmu,…

Charanzová povede kandidátku ANO do evropských voleb Charanzová povede kandidátku ANO do evropských voleb

Lídrem hnutí ANO do voleb do Evropského parlamentu bude…

Bydlení v Praze znovu zdražilo. Průměrný nájem se na konci loňska zvýšil na 340 korun za metr Bydlení v Praze znovu zdražilo. Průměrný nájem se na konci loňska zvýšil na 340 korun za metr

Průměrné nájemné bez poplatků v Praze na konci loňského…

 
 

Přidat názorDiskuse: Suzuki Baleno 1.2 DualJet vs Kia Rio 1.2…







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nový Superb je za dveřmi! Passat nejen dožene, ale v něčem i překoná Nový Superb je za dveřmi! Passat nejen dožene, ale v něčem i překoná

Prototypy modernizované Škody Superb se už v současnosti…

Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval Oficiální příběh o FSO Polonez je lež. Giugiaro ho pro Poláky nenavrhoval

Představení moderního liftbacku s italským designem a…

 



Faceliftovaná Kia Rio: Na českém trhu od 229.980 Kč Faceliftovaná Kia Rio: Na českém trhu od 229.980 Kč

Kia Rio prošla tento rok modernizací a vůz bude od ledna…

Kia Rio přichází s faceliftem, je ale spíše kosmetického rázu Kia Rio přichází s faceliftem, je ale spíše kosmetického rázu

Konkurent Škody Fabie z korejského poloostrova, Kia Rio,…

 



 
Zimní vs. letní pneumatiky v zimě: Vyvracíme mýtus jménem 7 °C! Když jsou zimáky i v zimě horší

Zimní vs. letní pneumatiky v zimě: Vyvracíme mýtus 7 °C! Když jsou zimáky i v zimě horší

Dnes 08:00

Z nezávislých testů vyplývá, že zejména na suchu fungují letní pneu lépe i v zimě. Kde je tedy pravda?




Blesk.cz

Konec bratrů! Harry s Williamem půlí domácnost i služebnictvo: Může za to Meghan

Konec bratrů! Harry s Williamem půlí domácnost i…

Napětí mezi královskými bratry a jejich neurozenými manželkami by se už měsíce dalo krájet. William a Harry už…

Pach, špína a modrá barva: Veterináři zadrželi 300 kilo závadného polského masa

Pach, špína a modrá barva: Veterináři zadrželi 300…

Byl to hnus! Bezmála 300 kilo závadného polského masa odhalili inspektoři veterinární správy spolu s celníky v…

 

iSport.cz

Jablonec řeší Trávníka. Koleno je OK, co hlava? Má trošku blok, míní Rada

Jablonec řeší Trávníka. Koleno je OK, co hlava? Má…

Trénuje s týmem a v neděli na to nejspíš vletí. Jablonecký lídr Michal Trávník se po artroskopii kolena vrací do…

Hašek po další porážce Bohemians: Sleduju klacek, který se žene korytem

Hašek po další porážce Bohemians: Sleduju klacek,…

Deset zápasů bez vítězství, pět zápasů bez vstřeleného gólu a hořký pád na čtrnácté místo. Kdyby ve FORTUNA:LIZE…

 

Reflex.cz

Čínsko-vietnamská válka: Jak se do sebe pustily dva spojenecké státy tábora míru a socialismu

Čínsko-vietnamská válka: Jak se do sebe pustily dva…

Když Vietnamská lidová armáda vtrhla po sérii pohraničních incidentů do Demokratické Kampučie a svrhla obludnou…

Zdravotnictví zadarmo, penze pro každého i víc státních zaměstnanců. USA zachvátilo socialistické šílenství

Zdravotnictví zadarmo, penze pro každého i víc…

Není to zpráva, která by v Česku nějak zásadně rezonovala, ale stojí za to jí věnovat pozornost. Stále…