Od roku 2010 bude Suzuki Motor Corp. vyrábět v Japonsku nové vznětové motory 2.0 JTD, které mají plnit emisní normu Euro V. Fiat prodejem licence usiluje o snížení nákladů a definitivní vyřešení své budoucnosti.
zmiňovaný 1,4 TDI, co se týče dynamických vlastností není vůbec špatným motorem (ale to nejsou ani modernější common raily), nicméně ke kultivovanosti, tichosti a sametovému chodu maj VW TDI diesely daleko a 1,4TDI ještě dále..... jinak zášť ze mě nemluví, protože s TDI jezdím denně a ke kultivovanosti chodu nových common railů má hodně daleko, tak trochu traktor....
Koukam, ze autor si zase cuca fakta z prstu, jak se mu zrovna hodi. Ja beru, ze jste si nekde pred rokem precetl, ze Fiat ma byt v cernych cislech v roce 2007, ale fakta jsou ponekud jina. Staci mrknout na nedavno zverejnene vysledky za prvni 3 ctvrtleti letosniho roku a zjistite, ze uz v cernych cislech je... Ale to by bylo moc prace, ze?
Petr: nechci se ae autora zastávat, ale černá čísla v jeho podání jsou zřejmě myšlena jako likvidace dluhů, jinak v leptošním roce je opravdu hospodaření v plusu, takže Marchionne je fakt kabrňák na léčení krizových situací. Jinak po uvedení Grande Punta a Alfy 159 vzrosly prodeje Fiatu o 10 % :yes:
Díky za upozornění, tento slovní obrat nebyl ekonomicky vhodný a je to změněno. Skutečností zůstává, že Fiat sice za poslední čtvrtletí snížil zadluženost o 3 miliardy Eur a je v "černých číslech", ale čistý dluh za uplynulá období dosahuje stále ještě 19 miliard Eur, tedy asi 570 miliard Kč. Pro srovnání příjmy státního rozpočtu ČR jsou 825 miliard Kč a pro celková zadluženost ČR asi 35 miliard Eur.
No tak ještě jinak... Která automobilka dnes není v čisté zadluženosti? A pak za 3/4 roku je sice Fiat v plusu, ale nikoliv Fiat Auto. Ten je stále 84 mil Eur v mínusu,ale mám pocit, že dokonce roku se opravdu i Fiat Auto dostane do plusu a stane se tak jednou z mála plusových automobilek vůbec.
A za další, myslím, že Fiat bude brzy zase Evropskou dvojkou tam kam patří hned za Renault a nebo Daimler...Co z toho plyne? No že předpokládám, že VW pude do *a Fiatu se začne dařit. Lapo Elkan je velmi dobrý manager a další taky. Auta dělali vždycky nejlepší.
TDi sa na JTD an pozerať nemože mal som Fiat Marea JTD teraz mam Octaviu TDi 66 kw to sa furt niečo pohuby to je šrot peršej triedy predam vam ho za 300 000 SK rok 2001
Proboha, ale o auta přeci vůbec nejde! Financial Times už dělal desítky analýz, proč se Fiaty neprodávají a vždy dospěli ke stejnému závěru: "Bůh ví..."
Prostě mít Fiata není IN a každý raději koupí kdejakej krumpl, hlavně, když nemá na haubně ten ostudný znak FIAT. Nechápu, proč tu automobilku už dávno nepřejmenovali a nepřevedli na Kaymanské ostrovy? To by byly tržby!
A jakej FIAT máš na mysli? Ten, co vyrábí letadla, vlaky, náklaďáky, osobáky? Nebo ten, který provozuje pojišťovny, banky, distribuční společnosti, atd? Ono srovnání našeho státního rozpočtu možná moc nekulhá, protože náš stát tutově zaměstnává mnohem méně zaměstnanců než Fiat...
Magic: jak to myslíš, jaký FIAT??? To je snad jiný FIAT který vyrábí vlaky, než ten co provozuje bankovní společnosti??? Já sem chtěl hlavně upozornit na zaměňování automobilové divize FIAT AUTO s celou společností FIAT... A mám takový dojem, že FIAT AVIO už není, že ho v rámci snižování dluhu prodali bankám, takže ten co vyrábí letadla, ten už ne... ;-)
Ale v tom pripade je CR v totalni pr... >:-[] Protoze, kdyz si to prepoctu, tak ma pri zhruba polovicnich prijmech proti Fiatu zhruba dvojnasobny dluh :-)
Suzuki (stejně jako Opel) už nyní používá motor 1.25 DDiS 51 kW od Fiatu, montuje se do Ignisu, WagonR+, od přístího roku i do nového Swiftu. Do off-roadů (Jimny, Grand Vitara) používá motory Renault dCi, ale plánuje přechod na Fiat. Zatímco GM se od Fiatu postupně distancuje, Suzuki spolupráci prohlubuje na obou stranách (Fiat - vývoj dieslových motorů a některých modelů, GM - vidlicové benzínové motory, Suzuki ale neposkytne své know-how nebo modely pro značky GM). Nový model Fiat/Suzuki bude oficiálním vozem olympiády v Turíně, bude vycházet z prodloužené platformy Swiftu, karoserie "crossover" s rozdílným designem, nejpíš bude mít motory 1.5 VVT 73-75 kW, 1.6 VVT 81-92 kW a nejnovější 1.9 nebo 2.0 JTD.
Do konca Októbra má Fiat objednaných cca 35000 Grande Punto o tom sa takej škodovke nemôže ani snívať, rovnako 159-tka ukázala, že aj taliani vedia spraviť kvalitné auto strednej triedy, ktoré v ničom nezaostáva za nemeckými prémiovými značkami, čo dokazujú voči talianskym autám pomerne prísne testy v nemeckých automobilových časopisoch resp.int. stránkach a tipujem ho na auto roku.