Fiat chce těsnější partnerství se Suzuki
Výkonný ředitel aliance Fiat-Chrysler Sergio Marchionne prozradil v rozhovoru pro japonský obchodní deník Nikkei: „Udělám vše, co bude možné, abychom posílili vazby se Suzuki.“
Hlavní důvod není třeba hledat dlouho: je jím redukce nákladů, kterou by mohlo zajistit právě rozšířené partnerství.
Obě automobilky mají úzké vztahy již teď: v továrně Suzuki Motor Corporation v maďarské Ostřihomi se po šest let vyrábějí dvojčata Suzuki SX4 a Fiat Sedici. Jejich nástupci se ale zřejmě vydají jinou cestou, alespoň to nasvědčuje vzhled konceptu Suzuki S-Cross a špionážní snímky Fiatu 500X.
Japonská automobilka naopak kupuje z Turína turbodiesely, ale do hry vstoupil vlastník největšího balíku akcií, Volkswagen. Ten již podepsanou novou smlouvu označil za „politováníhodné porušování původní dohody o partnerství.“ To ovšem mělo právní dohru a mezi obě firmy vrazilo klín, celá záležitost skončila u soudu.
Wolfsburgu totiž patří stále 19,9 %, Suzuki se sice chtělo z kapitálového spojenectví vyvázat, ale právní bitvu se mu zatím vyhrát nepodařilo a causa stále pokračuje. A nevzdává se, soupeření s Volkswagenem ostatně neupustil ani Fiat. Němci, zejména samotný Ferdinand Piëch, mají naopak stále zájem o jednu jedinou součást italského koncernu: Alfu Romeo. Otázkou je zda by jí vzhledem k současné ztrátovosti nebylo nakonec pod křídly VW lépe.
Představitelé VW se s nejvyššími muži Fiatu sešli naposledy minulý pátek 12. října, ale veškerá jednání nevedla k žádnému smysluplného výsledku, obě strany trvají stále na svém. Volkswagen nepustí podíl v Suzuki a touží po Alfě Romeo, Fiat ji ale prodat nehodlá.