Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiat chce těsnější partnerství se Suzuki

Aleš Dragoun
Diskuze (47)
Fiat chce dále šetřit a dle slov svého nejvyššího muže by rád v blízké budoucnosti těsněji spolupracoval se Suzuki.

Výkonný ředitel aliance Fiat-Chrysler Sergio Marchionne prozradil v rozhovoru pro japonský obchodní deník Nikkei: „Udělám vše, co bude možné, abychom posílili vazby se Suzuki.“

Hlavní důvod není třeba hledat dlouho: je jím redukce nákladů, kterou by mohlo zajistit právě rozšířené partnerství.

Obě automobilky mají úzké vztahy již teď: v továrně Suzuki Motor Corporation v maďarské Ostřihomi se po šest let vyrábějí dvojčata Suzuki SX4 a Fiat Sedici. Jejich nástupci se ale zřejmě vydají jinou cestou, alespoň to nasvědčuje vzhled konceptu Suzuki S-Cross a špionážní snímky Fiatu 500X.

Japonská automobilka naopak kupuje z Turína turbodiesely, ale do hry vstoupil vlastník největšího balíku akcií, Volkswagen. Ten již podepsanou novou smlouvu označil za „politováníhodné porušování původní dohody o partnerství.“ To ovšem mělo právní dohru a mezi obě firmy vrazilo klín, celá záležitost skončila u soudu.

Wolfsburgu totiž patří stále 19,9 %, Suzuki se sice chtělo z kapitálového spojenectví vyvázat, ale právní bitvu se mu zatím vyhrát nepodařilo a causa stále pokračuje. A nevzdává se, soupeření s Volkswagenem ostatně neupustil ani Fiat. Němci, zejména samotný Ferdinand Piëch, mají naopak stále zájem o jednu jedinou součást italského koncernu: Alfu Romeo. Otázkou je zda by jí vzhledem k současné ztrátovosti nebylo nakonec pod křídly VW lépe.

Představitelé VW se s nejvyššími muži Fiatu sešli naposledy minulý pátek 12. října, ale veškerá jednání nevedla k žádnému smysluplného výsledku, obě strany trvají stále na svém. Volkswagen nepustí podíl v Suzuki a touží po Alfě Romeo, Fiat ji ale prodat nehodlá.

Aleš Dragoun
Diskuze (47)
Avatar - R32
17. 10. 2012 07:46
Re: Jedno tělo, jedna duše...
Nemyslel som na cenu samotnej práce nejakého Luigiho za pásom. Predsa nebudú všetky motory mať rovnakú konštrukciu, nepoužíva sa rovanký (rovnako drahý) materiál (MultiJet má liatinový blok, HDi hliníkový !!!), nemajú rovnaký počet súčiastok (vyvažovacie hriadele, hlava, vstrekovače, atď..)... Si uvedom, že vyrobiť komplet motor nije to isté ako vyrobiť tabuľu plechu, vzhľadom na počet rôznych súčiastok a dielov, na rozdielne materiály a technológie pri výrobe nemôže byť výrobná cena rovnaká prípadne rozdielna v radoch desatín percenta. Uznávam, že "wolfových" 25% je veľa no tvoje čísla sú zase príliš málo... Pravda bude niekde v strede. ;-)
17. 10. 2012 00:13
Re: Jedno tělo, jedna duše...
Články najdeš na konkurenčním webu měsíc zpět(Dodge Dart v Americe neboduje, škodí mu absence automatické převodovky) a ve světovém tisku.
Odkaz sem dávat nebudu, neprošel by.

Barik porovnával snad obdobný model, který se prodával násobně lépe, takže zas tak mimo nebyl.

Ano, bavil jsem se o USA, kde ta pětistovka na to Mini (jeden model) pořád nemá.
Avatar - white label
16. 10. 2012 23:59
Re: Jedno tělo, jedna duše...
"Makovec...", jo? >:D
16. 10. 2012 23:43
Re: Jedno tělo, jedna duše...
prosím dej mi sem odkazy na ty články o tom, že Dart není povedené auto nebo že se špatně prodává. Děkuji.... :yes: (Barikovi zakomplexované plky bych s dovolením jako relevantní odkaz nebral)

Jinak čísla ti dal níže Makovec....
PS: F500 v zářív USA 4200, Mini 4900.. :-)
16. 10. 2012 23:36
Re: Jedno tělo, jedna duše...
Dart v USA stupa na predajoch, za prve 2 mesiace, ked to zacalo (jun, jul) daco okolo 860ks, august 3045ks, september 5700 a dakde drobne. Nech to tak stupa dalej.
500ka v USA do jula tu: [odkaz] , august 4150ks

Mini nie je celosvetovo ani v top 150 modelov, 500ka je 104. za august 2012 [odkaz]

Mini je v Europe za prvych 7 mesiacov na 38. mieste s 64000ks, 500 na 21.mieste s 92000ks [odkaz]
Mini+M.Countryman tesne predbehnu 500ku.

Najprv si over udaje, nez tu budes zase za tupe tela (ako vzdy) a nadavat ostanym, ze pisu nezmysly. Pepiku.
"Hlavně že se směješ, ale sám sobě.."