Suzuki Grand Vitara XL-7 - Nejdelší a nejdražší (05/2005)

Suzuki Grand Vitara XL-7 - Nejdelší a nejdražší (05/2005)

 
 

Na trhu lehkých off-roadů je už poněkud těsno, ale Suzuki svým posledním modelem XL-7 potvrzuje, svou velmi dobrou pozici, v tomto segmentu trhu. Populární řada Grand Vitara je tedy od nynějška k dostání v celkem třech karosářských variantách (3D, 5D a XL-7) s pěti (!) různými motory.

Na trhu lehkých off-roadů je už poněkud těsno, ale Suzuki svým posledním modelem XL-7 potvrzuje, svou velmi dobrou pozici, v tomto segmentu trhu. Populární řada Grand Vitara je tedy od nynějška k dostání v celkem třech karosářských variantách (3D, 5DXL-7) s pěti (!) různými motory.

Zákazník chce totiž stále více a tak ani povedenou Grand Vitarou v pětidveřovém provedení nemusejí být jeho nároky na prostor uspokojeny. Konstruktéři tedy kvůli úspoře nákladů využili podvozek a karosérii a vyrobili prodlouženou sedmimístnou verzi. (Do ČR se ovšem dováží pouze pětisedadlová varianta, která tak jednu z hlavních výhod tohoto modelu stírá.)

O rozmáchlosti tvůrců svědčí prodloužení rozvoru o plných 320 mm oproti pětidveřové verzi, přičemž adekvátně povyrostl také zadní převis. Ten tak spolu s méně příznivým přechodovým úhlem a světlou výškou 190 mm do jisté míry omezuje využití auta v terénu.

Největší přínos tak pocítí cestující na zadních sedadlech, kde narostl zejména prostor pro nohy a díky rovnému stropu je XL-7 s to převážet i dlouhány - ti si ale budou možná stěžovat na krátká opěradla. Výrazný je také rozdíl v objemu zavazadlového prostoru, který zvláště po sklopení zadních sedadel skýtá dosti prostoru k pohodlnému spánku pro dvoučlennou posádku. Zadní dveře, na nichž je uchycena rezerva, se bohužel stále otevírají vpravo (směrem k chodníku), ale po jejich otevření je jakákoli manipulace se zavazadly díky rovné podlaze velmi snadná.

Pro řidiče se oproti klasické Grand Vitaře nezměnilo nic. Ovládací prvky včetně anachronicky působící soustavy ovládání topení zůstaly na svých místech, ocenit ale můžeme standardně dodávanou klimatizaci a vyhřívání předních sedadel. Sedáky i opěradla jsou o trochu kratší, než by mnohý řidič uvítal. Potěší množství odkládacích prostor a na vozidlo s terénními ambicemi také velmi příjemné látkové čalounění.

Jediným agregátem, který se dá s nejdelším a nejdražším modelem Suzuki objednat, je původní šestiválec z pětidveřové Grand Vitary, ovšem s objemem zvýšeným na 2,8 litru a maximálním výkonem 127 kW. Tento velmi tichý a kultivovaný agregát však dokáže při rychlé jízdě mimo město a po městě spořádat 18 litrů benzínu na 100 km. Při poklidné jízdě mimo město se zapnutým pohonem pouze zadních kol je možno udržet spotřebu pod desetilitrovou hranicí. Využívání síly motoru, dané maximálním točivým momentem 231 Nm při 3300 otáčkách je bezproblémové, i když pro terénní hrátky by více vyhovoval nízkoobrátkový turbodiesel.

Jízdní vlastnosti se vzdor žebřinovému rámu a tuhé zadní nápravě zlepšily hlavně díky prodloužení rozvoru a příznivějšímu rozložení hmotnosti na nápravy. Na dálnicích se nejdelší Grand Vitara cítí jistě a ani na drobných nerovnostech nemá tendenci odskakovat. V extrémních situacích se sice projevuje sklon k přetáčiovosti, po zapnutí pohonu předních kol (možno za jízdy do 100 km/hod) zmizí i tento problém. Ve městě má téměř pětimetrový drobeček obvykle problémy s parkováním, pomáhají ale velká zpětná zrcátkaa slušný rejd.

Pokud se týká terénu, omezuje schopnosti XL-7 především velký rozvor, nižší světlá výška a nájezdové úhly. Ani tento, zdánlivě úplný výčet ale nebrání řidiči ve zdolávání překážek, které by byly například s běžným SUV nepřekonatelné. Při brodění, hrabání blátivými cestami nebo šplhání do svahu jsme měli stále pocit rezervy ve výdrži vozu bez toho, že bychom se museli bát o lak, převrácení či zachycení spodkem o terén.

K čemu je tedy pouze pětimístná Grand Vitara XL-7? Bude se s ní dobře cítit ten, který potřebuje převážet občas větší množství lidí s mnoha zavazadly, a současně nechce utrácet za dražší japonskou konkurenci. Ke kladům tak můžeme přidat nabídku vnitřního prostoru, vybavení a solidní dílenské zpracování a v neposlední řadě také velmi dobré jízdní vlastnosti na pevných cestách i v terénu. Za nevýhodu považujeme absenci možnosti volby turbodieselu, nedodávanou třetí řadu sedadel a anachronický vzhled části přístrojové desky.

Za zajímavou cenu 899.000,- je k dispozici verze s maximální výbavou. Pro většinu zákazníků bude pravděpodobně zajímavá možnost přestavby na nákladní verzi s možností odpočtu DPH.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 899 000 Kč Cena v testované výbavě: 911 000 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, ABS, EBD, manuální klimatizace, tempomat, vyhřívání předních sedadel, dálkově ovládané centrální zamykání, elektrické ovládání předních a zadních oken, příprava pro rádio (bez repro), posilovač řízení, střešní ližiny, disky kol z lehké slitiny, výškově nastavitelné sedadlo řidiče + bederní opěrka

Výbava testovaného vozu:základní + metalický lak: (+12.000,-)

Štítky SUV Suzuki Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2736
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 127 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 231 / 3300
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 175
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.8 / 9.1 / 10.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 900 / 1687
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1615 / 645
Rozměr pneu:235/60 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4880
b) šířka (mm): 1780
c) výška (mm): 1740
d) rozvor (mm): 2800
e) rozchod vpředu (mm): 1500
f) rozchod vzadu (mm): 1500
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 780 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 840 / 1100
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 560
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 6
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,08
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu.…

Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici

Při nákupu ojetiny s vyplatí sledovat i zdánlivé…

 



První jízdní dojmy v terénu: Suzuki Grand Vitara První jízdní dojmy v terénu: Suzuki Grand Vitara

Lehký terén, pro který je především určena, jsme…

Suzuki Grand Vitara 2013: Kompletní české ceny Suzuki Grand Vitara 2013: Kompletní české ceny

Ceny modernizovaného SUV japonské značky na českém trhu…

 



 
Dallara Stradale: Speedster slavného výrobce formulí konečně vyráží na běžné silnice

Dallara Stradale: Speedster slavného výrobce formulí konečně vyráží na běžné silnice

Včera

O vývoji silničního vozu se znakem Dallary se napsalo hodně. První vůz firmy s registrační značkou se teď představuje oficiálně.




Blesk.cz

Ztraceného dobrodruha zachránili na poslední chvíli: Už se loučil s manželkou Lenkou a jejich dětmi

Ztraceného dobrodruha zachránili na poslední chvíli:…

Byl ztracený v odlehlé džungli mezi znesvářenými kmeny domorodců a navíc dostal smrtící malárii. Britský…

První lyžování v Krkonoších přilákalo asi 2500 lidí: Sjezdovka se znovu otevře ve středu

První lyžování v Krkonoších přilákalo asi 2500 lidí:…

První lyžování v Krkonoších v nové zimní sezoně si o prodlouženém víkendu vyzkoušelo asi 2500 lyžařů. Na Černé…

 

iSport.cz

Zelinka vzal dle komise Spartě penaltu. V jejím duelu chyboval už podruhé

Zelinka vzal dle komise Spartě penaltu. V jejím…

Sudí Miroslav Zelinka upřel fotbalistům Sparty Praha v závěru pátečního utkání 14. kola první ligy proti Jihlavě…

Česká móda pro olympiádu v Koreji je venku, hitem má být zlatá bunda

Česká móda pro olympiádu v Koreji je venku, hitem má…

S ukrytým zlatem poletí čeští reprezentanti na olympiádu do korejského Pchjongčchangu. Hitem kolekce, která byla…

 

Reflex.cz

Ghanská laguna Korle: Skládka bez života, která pomalu zabíjí své obyvatele

Ghanská laguna Korle: Skládka bez života, která…

V řece Odaw, která protéká Accrou, hlavním městem Ghany, byste jakoukoliv rybu hledali jen marně. Břehy místní…

Britští vědci zjistili, že psi vědomě manipulují lidmi ve vlastní prospěch

Britští vědci zjistili, že psi vědomě manipulují…

Téměř každý majitel psa vám potvrdí, že ten jeho se umí smát, radovat, být smutný i naštvaný. Jenže proč výraz…