Suzuki Grand Vitara XL-7 - Nejdelší a nejdražší (05/2005)

Suzuki Grand Vitara XL-7 - Nejdelší a nejdražší (05/2005)

 
 

Na trhu lehkých off-roadů je už poněkud těsno, ale Suzuki svým posledním modelem XL-7 potvrzuje, svou velmi dobrou pozici, v tomto segmentu trhu. Populární řada Grand Vitara je tedy od nynějška k dostání v celkem třech karosářských variantách (3D, 5D a XL-7) s pěti (!) různými motory.

Na trhu lehkých off-roadů je už poněkud těsno, ale Suzuki svým posledním modelem XL-7 potvrzuje, svou velmi dobrou pozici, v tomto segmentu trhu. Populární řada Grand Vitara je tedy od nynějška k dostání v celkem třech karosářských variantách (3D, 5DXL-7) s pěti (!) různými motory.

Zákazník chce totiž stále více a tak ani povedenou Grand Vitarou v pětidveřovém provedení nemusejí být jeho nároky na prostor uspokojeny. Konstruktéři tedy kvůli úspoře nákladů využili podvozek a karosérii a vyrobili prodlouženou sedmimístnou verzi. (Do ČR se ovšem dováží pouze pětisedadlová varianta, která tak jednu z hlavních výhod tohoto modelu stírá.)

O rozmáchlosti tvůrců svědčí prodloužení rozvoru o plných 320 mm oproti pětidveřové verzi, přičemž adekvátně povyrostl také zadní převis. Ten tak spolu s méně příznivým přechodovým úhlem a světlou výškou 190 mm do jisté míry omezuje využití auta v terénu.

Největší přínos tak pocítí cestující na zadních sedadlech, kde narostl zejména prostor pro nohy a díky rovnému stropu je XL-7 s to převážet i dlouhány - ti si ale budou možná stěžovat na krátká opěradla. Výrazný je také rozdíl v objemu zavazadlového prostoru, který zvláště po sklopení zadních sedadel skýtá dosti prostoru k pohodlnému spánku pro dvoučlennou posádku. Zadní dveře, na nichž je uchycena rezerva, se bohužel stále otevírají vpravo (směrem k chodníku), ale po jejich otevření je jakákoli manipulace se zavazadly díky rovné podlaze velmi snadná.

Pro řidiče se oproti klasické Grand Vitaře nezměnilo nic. Ovládací prvky včetně anachronicky působící soustavy ovládání topení zůstaly na svých místech, ocenit ale můžeme standardně dodávanou klimatizaci a vyhřívání předních sedadel. Sedáky i opěradla jsou o trochu kratší, než by mnohý řidič uvítal. Potěší množství odkládacích prostor a na vozidlo s terénními ambicemi také velmi příjemné látkové čalounění.

Jediným agregátem, který se dá s nejdelším a nejdražším modelem Suzuki objednat, je původní šestiválec z pětidveřové Grand Vitary, ovšem s objemem zvýšeným na 2,8 litru a maximálním výkonem 127 kW. Tento velmi tichý a kultivovaný agregát však dokáže při rychlé jízdě mimo město a po městě spořádat 18 litrů benzínu na 100 km. Při poklidné jízdě mimo město se zapnutým pohonem pouze zadních kol je možno udržet spotřebu pod desetilitrovou hranicí. Využívání síly motoru, dané maximálním točivým momentem 231 Nm při 3300 otáčkách je bezproblémové, i když pro terénní hrátky by více vyhovoval nízkoobrátkový turbodiesel.

Jízdní vlastnosti se vzdor žebřinovému rámu a tuhé zadní nápravě zlepšily hlavně díky prodloužení rozvoru a příznivějšímu rozložení hmotnosti na nápravy. Na dálnicích se nejdelší Grand Vitara cítí jistě a ani na drobných nerovnostech nemá tendenci odskakovat. V extrémních situacích se sice projevuje sklon k přetáčiovosti, po zapnutí pohonu předních kol (možno za jízdy do 100 km/hod) zmizí i tento problém. Ve městě má téměř pětimetrový drobeček obvykle problémy s parkováním, pomáhají ale velká zpětná zrcátkaa slušný rejd.

Pokud se týká terénu, omezuje schopnosti XL-7 především velký rozvor, nižší světlá výška a nájezdové úhly. Ani tento, zdánlivě úplný výčet ale nebrání řidiči ve zdolávání překážek, které by byly například s běžným SUV nepřekonatelné. Při brodění, hrabání blátivými cestami nebo šplhání do svahu jsme měli stále pocit rezervy ve výdrži vozu bez toho, že bychom se museli bát o lak, převrácení či zachycení spodkem o terén.

K čemu je tedy pouze pětimístná Grand Vitara XL-7? Bude se s ní dobře cítit ten, který potřebuje převážet občas větší množství lidí s mnoha zavazadly, a současně nechce utrácet za dražší japonskou konkurenci. Ke kladům tak můžeme přidat nabídku vnitřního prostoru, vybavení a solidní dílenské zpracování a v neposlední řadě také velmi dobré jízdní vlastnosti na pevných cestách i v terénu. Za nevýhodu považujeme absenci možnosti volby turbodieselu, nedodávanou třetí řadu sedadel a anachronický vzhled části přístrojové desky.

Za zajímavou cenu 899.000,- je k dispozici verze s maximální výbavou. Pro většinu zákazníků bude pravděpodobně zajímavá možnost přestavby na nákladní verzi s možností odpočtu DPH.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 899 000 Kč Cena v testované výbavě: 911 000 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, ABS, EBD, manuální klimatizace, tempomat, vyhřívání předních sedadel, dálkově ovládané centrální zamykání, elektrické ovládání předních a zadních oken, příprava pro rádio (bez repro), posilovač řízení, střešní ližiny, disky kol z lehké slitiny, výškově nastavitelné sedadlo řidiče + bederní opěrka

Výbava testovaného vozu:základní + metalický lak: (+12.000,-)

V nošovické Hyundai si zaměstnanci polepší o 12 procent V nošovické Hyundai si zaměstnanci polepší o 12 procent

Zaměstnancům nošovické automobilky Hyundai vzrostou s…

V bývalých továrnách v pražských Vysočanech má vzniknout muzeum Pragy V bývalých továrnách v pražských Vysočanech má vzniknout muzeum Pragy

V areálu bývalé tovární haly firmy Praga má vzniknout…

Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop Luděk Niedermayer: Růst Česka narazil na skleněný strop

Česká ekonomika je historicky nejlépe připravená…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2736
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 127 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 231 / 3300
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 175
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.8 / 9.1 / 10.8
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 900 / 1687
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1615 / 645
Rozměr pneu:235/60 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4880
b) šířka (mm): 1780
c) výška (mm): 1740
d) rozvor (mm): 2800
e) rozchod vpředu (mm): 1500
f) rozchod vzadu (mm): 1500
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 780 / 1040
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 840 / 1100
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 560
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 6
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,08
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 




První jízdní dojmy v terénu: Suzuki Grand Vitara První jízdní dojmy v terénu: Suzuki Grand Vitara

Lehký terén, pro který je především určena, jsme…

Suzuki Grand Vitara 2013: Kompletní české ceny Suzuki Grand Vitara 2013: Kompletní české ceny

Ceny modernizovaného SUV japonské značky na českém trhu…

 



 
Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak (+videa)

Turbodmychadla VGT: Naklápění lopatek čtyřikrát jinak

Dnes 08:00

Turbodmychadla s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek statoru turbíny jsou nedílnou součástí vznětových motorů už od 90. let a emisní normy Euro 2. Dnes koncepce existuje už ve čtyřech různých provedeních. Víte, čím se jednotlivá řešení liší?




Blesk.cz

Gábina Bártová definitivně ukončila manželství s Noidem! Rozvod a drsný vzkaz

Gábina Bártová definitivně ukončila manželství s…

Ani druhé manželství mu dlouho nevydrželo. Muzikant Vašek Noid Bárta (36) definitivně přišel o manželku Gabrielu…

Aerolinky American Airlines pronikly do Číny. Koupí tu podíl v jedničce na trhu

Aerolinky American Airlines pronikly do Číny. Koupí…

Americká letecká společnost American Airlines Group koupí podíl v největších čínských…

 

iSport.cz

Divoké africké derby v Paříži. Divák složil hráče, sudí ukončil zápas

Divoké africké derby v Paříži. Divák složil hráče,…

Přípravné fotbalové utkání v Paříži mezi africkými rivaly Senegalem a Pobřežím slonoviny zůstalo v pondělí…

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s Plíškovou hádala s koučem

Ostuda, jsem trapná! Strýcová se při prohře s…

Pikantní české osmifinále nabídl prestižní turnaj v Miami. Nasazená dvojka Karolína Plíšková v něm porazila…

 

Reflex.cz

Pohádkový luxus v královském apartmá v Burdž al-Arab, nejslavnějším hotelu Dubaje

Pohádkový luxus v královském apartmá v Burdž…

Hotel Burdž al-Arab patří nejenom k nejluxusnějším hotelům světa, ale stal se i ikonou překotně se rozvíjející…

Z berlínského muzea ukradli vzácnou stokilogramovou zlatou minci, má cenu 112 milionů korun

Z berlínského muzea ukradli vzácnou stokilogramovou…

Jednu z největších a nevzácnějších zlatých mincí světa, které se říká „Big Maple Leaf“, ukradli v pondělí…