Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki GSX-R1000 K7 (technické info a nové foto)

Roman Daněk
Diskuze (24)
Japonské litrové supersporty svádějí boj na ostří nože, ale Suzuki s modelem GSX-R1000 v řadě srovnávacích testů vyhrává. Je tu další generace a má takové technologické inovace, že se v redakci nestačíme divit.

Mezi hlavní klady motocyklu bezesporu patří kompaktní agregát. Čtyřdobý, kapalinou chlazený řadový čtyřválec o objemu 999 cm3 bude mít stejné vrtání a zdvih, jako současný agregát (73,4 x 59,0 mm), ale díky modifikaci jednotlivých částí a posunuté hranici omezovače na 13 500 ot/min se zvedne i výkon. Elektronicky ovládané vstřikování bude mít hned tři režimy, které si bude moci řidič během jízdy nastavit! Tlačítkem na řídítkách si bude moci zvolit mezi nastavením standard, sport (závodní) a wet (mokrá vozovka). Poslední režim se také dá použít při prvních kilometrech na studených pneumatikách při snížené trakci.

O plynulou a klidnější jízdu se bude starat anti-hoppingová spojka a elektronický tlumič řízení. S poslední jmenovanou technologií se snaží prorazit Honda u modelu CBR1000RR Fireblade, ale výsledky jsou zatím rozporuplné. Uvidíme, jak se tento systém bude chovat v GSX-R1000.

Kvůli emisním normám se musel kompletně přepracovat výfukový systém a litrové GéeSXero dostalo dvě koncovky, po jedné na každé straně motorky. Díky tomuto prvky každý bezpečně rozpozná nový modelový rok 2007, po designové stránce jde o rozporuplnou věc. Dva výfuky také přidaly na váze, celková hmotnost motocyklu se vyšplhala na 172 kg.

Ve výbavě nebudou chybět klasické prvky, jako plně nastavitelný podvozek s přední obrácenou vidlicí o průměru 43 mm nebo dva kotouče o průměru 310 mm s radiálními šestipístkovými třmeny.

Tip: Mrkněte na přehled novinek od Suzuki.

Technické údajeSuzuki GSX-R1000
Modelový rok2007
Celkové rozměry2 045 x 720 x 1 130 mm
Rozvor / výška sedla1 415 mm / 810 mm
Motor, objem4dobý, řadový 4válec, 999 cm3
Vrtání x zdvih73,4 x 59 mm
Kompresní poměr12,5:1
Počet ventilů / chlazení16 / kapalina
Výkon136,1 kW (185 k) / 12 000 ot.
Točivý moment116,7 Nm / 10 000 ot.
Převod / převodovkařetěz / 6stupňová
Kola (vpředu/vzadu)120/70 ZR17, 190/50 ZR17
Brzdy vpředu2x kotouč 310 mm, 6pístek, radiální
Brzdy vzadu1x kotouč 220 mm, 1pístek
Přední vidliceUSD vidlice, průměr 43 mm
Zadní odpruženíkyvná vidlice, centrální tlumič
Nádrž18 l
Suchá hmotnost172 kg
Poměr (koně na tunu)1 076
Cenanz

Roman Daněk
Diskuze (24)
Avatar - da_b0mb
18. 2. 2007 03:08
Re: divny laufy
coze ? to si delas srandu?
Avatar - da_b0mb
17. 2. 2007 20:29
Re: Žihadlo
To ne,to budes urcite ty podle tvyho nicku ;) ... Jinak ta fotka zadku je brutalni... :yes: Ale Ducati 1098 se mi libi vic ;-)
Avatar - Blackblade
17. 10. 2006 12:22
Re: prosba redakci
Za redakci vám klidně osobně odpovím: ano, víme o tomto "problému" a pracuje se na tom. Asi to nebude hned, ale časem začneme přidávat i tapety nových motocyklů.