Suzuki GSX-R600 a GSX-R750: dva sprinteři střední třídy pro rok 2008

Suzuki GSX-R600 a GSX-R750: dva sprinteři střední třídy pro rok 2008

 
 

Japonský výrobce motocyklů Suzuki chrlí jednu novinku za druhou. Loni to byla střela v podobě GSX-R1000, na začátku léta přijel B-King a Hayabusa a dva supersportovní stroje GSX-R600 a GSX-R750 se představily na výstavě v Paříži.

Suzuki chrlí jednu novinku za druhou. Loni to byla střela v podobě GSX-R1000 s řadou špičkových technických vymožeností, které se v silničních motocyklech objevily poprvé, a na začátku léta přijel monstrózní naked-bike B-King a hypertourer Hayabusa. Pro jednu z největších podzimních výstav, která se koná v Paříži, připravilo Suzuki dva supersportovní stroje střední třídy, GSX-R600 a GSX-R750.

Začneme hned od toho nejdůležitějšího: agregátem. Suzuki GSX-R600 má pod kapotáží čtyřdobý, kapalinou chlazený řadový čtyřválec o objemu 599 cm3. Pohonná jednotka má vrtání a zdvih 67 x 42,5 mm, čtveřici titanových ventilů na válec a rozvod DOHC. Dle zvýšení kompresního poměru z 12,5:1 na 12,8:1 se dá předpokládat, že došlo i k lehkému navýšení výkonu.

Suzuki GSX-R750 je na motocyklové scéně už 22 let a z trhu nezmizí ani příští sezónu. Inovovaný řadový čtyřválec "sedmpade" má vrtání a zdvih 70 x 48,7 mm, čtyři ventily na válec (DOHC) a kompresní poměr 12,5:1.

Obě pohonné jednotky má na povel nová 32-bitová řídící jednotka, která se stará o přímé vstřikování paliva do válců. Podobně, jako u větších a silnějších bratrů, GSX-R1000 a Hayabusa 1300, má motorkář i u dvojice supersportů střední třídy možnost volby vstřikovací mapy (systém SDMS = Suzuki Drive Mode Selector) a přizpůsobit chování motocyklu aktuálním podmínkám.

Optické změny jsou patrné hned na masce, typický klín předního světlometu současné generace nahradí agresivní trojzubec, pod kterým jsou vstupy pro přísun vzduchu do agregátu. Modifikací prošly i boční pasty, nicméně velké ostré R, stojící na písmenech gsx, jako logo modelové řady zůstalo. Další viditelnou změnou prošel tlumič výfukového systému, především kvůli dodržení přísných emisních a hlukových limitů.

Drobnými úpravami prošlo i nastavení podvozku. Základem sportovních motocyklů je rám z hliníkového odlitku, který má vpředu obrácenou vidlici, vzadu je kyvná vidlice s centrální tlumící jednotkou. Brzdový systém od firmy Tokico má na přední ose dvojici kotoučů se čtyřpístkovými radiálními třmeny, vzadu je jeden menší kotouč.

Spolupracujeme s TipCars.com
Nova dostala od televizní rady pokuty, v pořadech používala skrytou reklamu Nova dostala od televizní rady pokuty, v pořadech používala skrytou reklamu

Provozovatel TV Nova dostal od Rady pro rozhlasové a…

CzechInvest poskytuje miliardy montovnám, legislativu kritizují politici i ekonomové CzechInvest poskytuje miliardy montovnám, legislativu kritizují politici i ekonomové

Za první pololetí letošního roku poskytl stát skrze svou…

Revoluce pro obecní kasy: hospodaření se nemusí řídit jen ekonomickou výhodností Revoluce pro obecní kasy: hospodaření se nemusí řídit jen ekonomickou výhodností

Obce a kraje zřejmě nebudou muset nakládat se svým…

 

Štítky Suzuki

 

Tapety








Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových…

Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací

Během novinářské prezentace vozu na severu Španělska jsme…

 





 
Hyundai chce v Evropě ujet všem. Známe jeho strategii!

Hyundai chce v Evropě ujet všem. Známe jeho strategii!

Dnes 15:50

Cílem Hyundai je pro rok 2021 post nejúspěšnější asijské automobilky v Evropě. Pomoci tomu má strategie sázející na DNA značky, mobilitu, SUV i výkonné vozy.




Blesk.cz

Číňany pobouřila sexistická reklama na Audi. Přirovnává ženy k ojetým autům

Číňany pobouřila sexistická reklama na Audi.…

Německá automobilka Audi se musela omluvit za vysílání nové reklamy v Číně, která přirovnávala ženu k ojetému…

Kozy jako vozy, vosí pasy a prdelky k nakousnutí: Slintejte nad micinkami v korzetech

Kozy jako vozy, vosí pasy a prdelky k nakousnutí:…

Jejich přednosti jsou zřejmé. Jsou prsaté a prdelaté. Hlavně však mají neuvěřitelné vosí pasy. Těch dosáhly…

 

iSport.cz

Sparta - Arnhem. Sledujte generálku s posilami v PŘÍMÉM PŘENOSU

Sparta - Arnhem. Sledujte generálku s posilami v…

Generálkou na nadcházející sezonu je pro fotbalisty Sparty dnešní duel s Vitesse Arnhem, šestým týmem posledního…

Sparťané bez práce? Konatého lákají do Řecka, Holka chce Zlín i Slovan

Sparťané bez práce? Konatého lákají do Řecka, Holka…

Ondřej Mazuch, Tiémoko Konaté, Mario Holek, Matěj Hybš. Čtveřice fotbalistů, se kterými už nepočítají na Spartě,…

 

Reflex.cz

Kde najdete opravdové Maledivy? Zkuste ostrov Dhigurah a poznejte pravou tvář tropického ráje

Kde najdete opravdové Maledivy? Zkuste ostrov…

Donedávna neměli turisté ponětí, jak se žije skutečným Maledivcům. Pozlátko luxusních resortů mělo málo…

Dětský ráj: Třetina základních škol ve Francii bude učit jen 4 dny v týdnu

Dětský ráj: Třetina základních škol ve Francii bude…

Ve Francii se chystá na základních školách už třetí zásadní změna ve vyučování za posledních devět let. V rámci…