Suzuki GSX650F 2008: sportovní cesťák (představení)
Japonský výrobce motocyklů odkryl řadu novinek pro rok 2008 již na začátku léta. Těšit se můžeme na hyper-tourer, novou generaci modelu Hayabusa, a také na monstrum v podobě naked-biku B-King. Vedle těchto dvou třináctistovek má Suzuki v záloze ještě univerzální motorku GSX650F.
Model GSX-F si dal na pár let oddych, aby se mohl znovu objevit v plné parádě. Základem nové motorky je letošní verze naháče Bandit 650, který Suzuki představila již loni na výstavě Intermot Přední maska se jasně inspirovala v supersportovní řadě GSX-R, klínový přední světlomet s postranními náfuky a modro-bílé nebo černo-bílé provedení kapotáží nabuzují ty správné sportovní emoce.
Cestovní ambice oproti GSX-R naopak podtrhuje vzpřímenější jezdecká pozice, delší vzdálenosti v ergonomickém trojúhelníku stupačky - sedlo - řídítka a prostorné, jednodílné sedlo, na kterém zvládne výlet i spolujezdkyně a nebude vás po prvních 20 km proklínat. Kdyby pořád ještě někdo váhal, co to vlastně kolem něj projelo, může se orientovat i podle dlouhé koncovky výfukového systému na pravé straně.
Šestkový naháč přebírá řadu nových prvků po vzoru svého většího bratra, Bandita 1250, a stejný motor je i v GSX650F. Kapalinou chlazený řadový čtyřválec má objem 656 cm3 (vrtání x zdvih je 65,5 x 48,7 mm). Pohonná jednotka má také moderní vstřikování paliva SDTV (Suzuki Dual Throttle Valve) a upravený výfukový systém splňuje emisní limity Euro 3. Suzuki sice nezveřejnila výkon a točivý moment u nové motorky, ale pro orientaci uvedu hodnoty současného Bandita 650: čtyřválec má 62,5 kW (85 k) při 10 500 ot./min a 61,5 Nm v 8 900 ot./min.
Podvozek má kolébkový rám z ocelových trubek a o odpružení se stará přední teleskopická vidlice s průměrem trubek 41 mm, vzadu je kyvná vidlice s centrální tlumící jednotkou. Motocykl sedí na 17palcových litých kolech s pneumatikami o rozměru 120/70 ZR17 vpředu a 160/60 vzadu. Brzdový systém dodala firma Tokico, na přední ose jsou dva kotouče o průměru 310 mm se čtyřpístkovými brzdiči, vzadu je jeden menší kotouč.
Přístrojová deska se silně opírá o sportovní řadu GSX-R, kde je dominantní analogový otáčkoměr. Na pravé straně je digitální ukazatel zařazeného rychlostního stupně, který se postupně rozšiřuje na LCD panel, kde je tachometr, ukazatel stavu paliva v nádrži a hodiny, které se dají přehodit na celkové kilometry a denní kilometry (trip I/II). Na spodní hraně je i mléčně bílý indikátor, kdy je vhodné přeřadit na vyšší rychlost.
Technické údaje | Suzuki GSX650F |
Celkové rozměry | 2 130 x 760 x 1 225 mm |
Rozvor / výška sedla | 1 470 mm / 770 mm |
Motor, objem | 4dobý řadový 4válec, 656 cm3 |
Vrtání x zdvih | 65,5 x 48,7 mm |
Kompresní poměr | 11,5:1 |
Počet ventilů / chlazení | 16 / kapalina |
Výkon | 62,5 kW (85 k) v 10 500 ot./min |
Točivý moment | 61,5 Nm v 8 900 ot./min |
Převod / převodovka | řetěz / 6stupňová |
Rozměr a typ kol | 17palcová, litá |
Rozměr pneu (vpředu/vzadu) | 120/70 ZR17, 160/60 ZR17 |
Brzdy vpředu | 2x kotouč 310 mm, 4pístek |
Brzdy vzadu | 1x kotouč |
Rám | kolébkový rám z ocelových trubek |
Přední vidlice | teleskop. vidlice, průměr 41 mm |
Zadní odpružení | kyvná vidlice, centrální tlumič |
Nádrž | 19 l |
Suchá hmotnost | 216 kg |