Suzuki Ignis GL 4WD

Suzuki Ignis GL 4WD

 
 

Wagonu R+ prostě přibyla druhá poháněná náprava a 170.000 korun na ceně - řekne si při pohledu na nejmenší čtyřkolku na trhu leckterý skeptik. Tak jednoduché to ale není - Ignis je především nové auto se vším všudy a hlavně se jím nebude bát jezdit ani ten, kterému vysoká dvojčata Opel Agila/Suzuki Wagon R+ naháněla strach.

Dvouprostorovou karoserii skutečně převzal Ignis od svého hranatějšího sourozence - už tady ale začaly změny. Nová zaoblenější čelní maska už má blíž k ostatním modelům značky a zadní skupinové svítilny jsou teď zcela jistě nejužší na trhu...

Ignis je ale oproti Wagonu R+ delší a nabízí především více místa cestujícím. Na předních sedadlech je prostor až překvapivý, na zadní se pak docela pohodlně vejdou dva dospělí lidé. Nejmenší mezera mezi sedáky a předními opěradly je 150 mm. Vtipně jsou po interiéru rozesety úložné prostory, nejpovedenější jsou jeskyňky v bocích palubní desky pro lahve či kelímky s nápoji. Palubní deska i všechny ovladače zůstaly, volant je ale uložen pevně, takže řidič si musí vypomoci výškovým nastavením sedadla. Palubní počítač umí bohužel zobrazit jen datum, stopky a průměrnou rychlost.

Zavazadlový prostor má v základním objemu 214 litrů a jeho horní hranu tvoří odnímatelná pružná síťka, která udrží v průměru jednu až dvě čepice. Tato "trampolína pro mouchy" se ale dá snadno vyjmout, sedadla sklopit a rázem je tu 1120 litrů využitelného prostoru, navíc se zcela rovným dnem. Pod standardním zavazadlovým prostorem je prostorná a velmi praktická plastová schránka na drobnosti, krytá tuhým víkem. Zadní opěradla mají navíc seřiditelný sklon, takže za cenu lehkého týrání spolucestujících můžeme převézt o tašku více.

Celohliníkovou pohonnou jednotku převzal Ignis z modelu Jimny, a nárůst výkonu oproti Wagonu R+ mu jde k duhu. Nejvyššího výkonu 61 kW dosahuje až při 5500 otáčkách, takže řadicí páka s přesným chodem vám přiroste k ruce. Větší dynamika a vcelku malá hlučnost jsou překvapující zejména s ohledem na pohon všech kol. Ten je řešen pomocí mezinápravové viskózní spojky, která dokáže distribuovat na přední či zadní kola 5-95% kroutícího momentu podle okamžitých adhezních potřeb. Nenáročné řešení znamená pro řidiče mnohem více jistoty i na silnici, kde se přivedeni Ignisu do smyku rovná malému zázraku. Odpružení je překvapivě komfortní přesto se auto v zatáčkách nenaklání a náhlé změny směru jízdy si nechá líbit bez nebezpečí.

Sedmnácticentimetrová světlá výška je kompenzována menším rozvorem, takže v průchodnosti terénem si Ignis může měřit s každým SUV. Slabinou jsou ale pneumatiky - rychle se obalí blátem či sněhema pak lze už jen těžit z malé hmotnosti auta a z obtížné situace jej dostat lidskou či jinou silou. Je ale pravda, že rozblácená cesta a hluboké kaluže nečinily tomuto autu žádný výrazný problém. Ke kladům můžeme přičíst také výborný výhled z vozu a účinné brzdy, byť na zadních kolech pouze bubnové. Elektrický posilovač usnadňuje manévrování ve městě, při rychlé jízdě ale jeho přílišný účinek trochu vadí.

Když už je Ignis zařazen do kategorie "velkoprostorový automobil", není to jen důvod ke smíchu. Využití vnitřního prostoru je příkladné, základní výbavu lze označit za přiměřenou, jízdní vlastnosti za skvělé. Zhruba sedmilitrová průměrná spotřeba koresponduje s údaji výrobce a cenu můžeme považovat za přijatelnou. Pohon všech kol je velmi užitečný, a to spíše na silnici než v těžkém terénu. Pokud Vám tyto vlastnosti přebijí fakt, že při jízdě po dlažbě, vzdor kvalitnímu zpracování interiéru, neslyšíte vlastního slova, neváhejte.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 459 000 Kč Cena v testované výbavě: 502 000 Kč

Základní výbava:ABS+EBD, 2x airbag, předpínače bezp. pásů, posilovač řízení, el. ovládání předních oken, centrální zamykání, el. nastavitelná zpětná zrcátka, příprava pro rádio, střešní lyžiny, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, palubní počítač

Výbava testovaného vozu:základní + klimatizace (+35.000,-), metalíza (+8.000,-)

Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare Trump couvá. Chce zrušit hlasování o konci Obamacare

Americký prezident Donald Trump požádal šéfa Sněmovny…

Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách Počet prodejců léčiv prudce roste, medikamenty lze koupit už i na benzinkách

Loni přibylo 409 nových prodejních míst vyhrazených léčiv…

Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje Republikánům se úsilí zrušit Obamacare výrazně komplikuje

Šéf Sněmovny reprezentantů amerického Kongresu Paul Ryan…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1328
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 61 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 110 / 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 150
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9 / 5.7 / 6.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 214 / 1120
Objem nádrže (l):41
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 965 / 465
Rozměr pneu:165/70 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3705
b) šířka (mm): 1595
c) výška (mm): 1590
d) rozvor (mm): 2360
e) rozchod vpředu (mm): 1400
f) rozchod vzadu (mm): 1385
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 790 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1370
l) šířka vzadu (mm): 1370
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 530
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 6
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,54
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Suzuki prohlubuje spolupráci s Toyotou, když mu to s VW nevyšlo Suzuki prohlubuje spolupráci s Toyotou, když mu to s VW nevyšlo

Suzuki Motor Corporation už loni v říjnu oznámila průzkum…

Jízdní dojmy Suzuki Ignis: Tahle miniještěrka může mít pohon všech kol! Jízdní dojmy Suzuki Ignis: Tahle miniještěrka může mít pohon všech kol!

Suzuki zahušťuje nabídku superkompaktních vozítek. Ignis…

 



 
Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Lada 2151 Classic: Takto měl v roce 2002 vypadat radikální facelift pro žigulíka!

Včera

V roce 2002 představil AvtoVAZ Ladu 2151 Classic. Kombi mělo nahradit beznadějně zastaralé modely 2104, 2105 a 2107. Auto se však nakonec nikdy nevyrábělo.




Blesk.cz

Český lyžař zemřel ve slovenském bufetu. Zkolaboval ve středisku Jasná

Český lyžař zemřel ve slovenském bufetu. Zkolaboval…

Horská záchranná služba na Slovensku v pátek vyrážela k českému lyžaři ve středisku Jasná. 47letý Čech tam náhle…

„Píč*vat umí každej.“ Babiš skryl před novináři snídani s kritiky

„Píč*vat umí každej.“ Babiš skryl před novináři…

Vicepremiér a šéf ANO Andrej Babiš měl v pátek posnídat s osobnostmi ze sociálních sítí. S lidmi, kteří vůči…

 

iSport.cz

Rákos: Rozhodly první dva zápasy. Prali jsme se, ale nestačilo to

Rákos: Rozhodly první dva zápasy. Prali jsme se, ale…

Chtěli titul, nemají nic. Oceláři končí sezonu ve čtvrtfinále, jako těžký favorit nezvládli sérii s Chomutovem.…

Chomutov - Třinec 5:3. Domácí senzačně obrátili a jsou v semifinále

Chomutov - Třinec 5:3. Domácí senzačně obrátili a…

Chomutov slaví historický postup do semifinále Tipsport extraligy! Ačkoliv to v šestém utkání zrovna…

 

Reflex.cz

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka, ale říkat se tomu bude Práskačka

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka,…

Účtenková loterie, jejíž pomocí chce ministerstvo financí kontrolovat vydávání EET účtenek, se rozběhne v…