reklama


Suzuki Ignis GL 4WD

Suzuki Ignis GL 4WD

 
 

Wagonu R+ prostě přibyla druhá poháněná náprava a 170.000 korun na ceně - řekne si při pohledu na nejmenší čtyřkolku na trhu leckterý skeptik. Tak jednoduché to ale není - Ignis je především nové auto se vším všudy a hlavně se jím nebude bát jezdit ani ten, kterému vysoká dvojčata Opel Agila/Suzuki Wagon R+ naháněla strach.

Dvouprostorovou karoserii skutečně převzal Ignis od svého hranatějšího sourozence - už tady ale začaly změny. Nová zaoblenější čelní maska už má blíž k ostatním modelům značky a zadní skupinové svítilny jsou teď zcela jistě nejužší na trhu...

Ignis je ale oproti Wagonu R+ delší a nabízí především více místa cestujícím. Na předních sedadlech je prostor až překvapivý, na zadní se pak docela pohodlně vejdou dva dospělí lidé. Nejmenší mezera mezi sedáky a předními opěradly je 150 mm. Vtipně jsou po interiéru rozesety úložné prostory, nejpovedenější jsou jeskyňky v bocích palubní desky pro lahve či kelímky s nápoji. Palubní deska i všechny ovladače zůstaly, volant je ale uložen pevně, takže řidič si musí vypomoci výškovým nastavením sedadla. Palubní počítač umí bohužel zobrazit jen datum, stopky a průměrnou rychlost.

Zavazadlový prostor má v základním objemu 214 litrů a jeho horní hranu tvoří odnímatelná pružná síťka, která udrží v průměru jednu až dvě čepice. Tato "trampolína pro mouchy" se ale dá snadno vyjmout, sedadla sklopit a rázem je tu 1120 litrů využitelného prostoru, navíc se zcela rovným dnem. Pod standardním zavazadlovým prostorem je prostorná a velmi praktická plastová schránka na drobnosti, krytá tuhým víkem. Zadní opěradla mají navíc seřiditelný sklon, takže za cenu lehkého týrání spolucestujících můžeme převézt o tašku více.

Celohliníkovou pohonnou jednotku převzal Ignis z modelu Jimny, a nárůst výkonu oproti Wagonu R+ mu jde k duhu. Nejvyššího výkonu 61 kW dosahuje až při 5500 otáčkách, takže řadicí páka s přesným chodem vám přiroste k ruce. Větší dynamika a vcelku malá hlučnost jsou překvapující zejména s ohledem na pohon všech kol. Ten je řešen pomocí mezinápravové viskózní spojky, která dokáže distribuovat na přední či zadní kola 5-95% kroutícího momentu podle okamžitých adhezních potřeb. Nenáročné řešení znamená pro řidiče mnohem více jistoty i na silnici, kde se přivedeni Ignisu do smyku rovná malému zázraku. Odpružení je překvapivě komfortní přesto se auto v zatáčkách nenaklání a náhlé změny směru jízdy si nechá líbit bez nebezpečí.

Sedmnácticentimetrová světlá výška je kompenzována menším rozvorem, takže v průchodnosti terénem si Ignis může měřit s každým SUV. Slabinou jsou ale pneumatiky - rychle se obalí blátem či sněhema pak lze už jen těžit z malé hmotnosti auta a z obtížné situace jej dostat lidskou či jinou silou. Je ale pravda, že rozblácená cesta a hluboké kaluže nečinily tomuto autu žádný výrazný problém. Ke kladům můžeme přičíst také výborný výhled z vozu a účinné brzdy, byť na zadních kolech pouze bubnové. Elektrický posilovač usnadňuje manévrování ve městě, při rychlé jízdě ale jeho přílišný účinek trochu vadí.

Když už je Ignis zařazen do kategorie "velkoprostorový automobil", není to jen důvod ke smíchu. Využití vnitřního prostoru je příkladné, základní výbavu lze označit za přiměřenou, jízdní vlastnosti za skvělé. Zhruba sedmilitrová průměrná spotřeba koresponduje s údaji výrobce a cenu můžeme považovat za přijatelnou. Pohon všech kol je velmi užitečný, a to spíše na silnici než v těžkém terénu. Pokud Vám tyto vlastnosti přebijí fakt, že při jízdě po dlažbě, vzdor kvalitnímu zpracování interiéru, neslyšíte vlastního slova, neváhejte.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 459 000 Kč Cena v testované výbavě: 502 000 Kč

Základní výbava:ABS+EBD, 2x airbag, předpínače bezp. pásů, posilovač řízení, el. ovládání předních oken, centrální zamykání, el. nastavitelná zpětná zrcátka, příprava pro rádio, střešní lyžiny, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, palubní počítač

Výbava testovaného vozu:základní + klimatizace (+35.000,-), metalíza (+8.000,-)

Rostoucí platy ženou lidi přes Vánoce k moři, nejčastěji do Emirátů a Egypta Rostoucí platy ženou lidi přes Vánoce k moři, nejčastěji do Emirátů a Egypta

Stále víc Čechů tráví vánoční svátky v teple u moře,…

ECB prodloužila nákup dluhopisů, eurozónu podrží nejméně do konce roku 2017 ECB prodloužila nákup dluhopisů, eurozónu podrží nejméně do konce roku 2017

Evropská centrální banka prodlouží program nákupů…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1328
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 61 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 110 / 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 150
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 9 / 5.7 / 6.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 214 / 1120
Objem nádrže (l):41
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 965 / 465
Rozměr pneu:165/70 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3705
b) šířka (mm): 1595
c) výška (mm): 1590
d) rozvor (mm): 2360
e) rozchod vpředu (mm): 1400
f) rozchod vzadu (mm): 1385
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 790 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1370
l) šířka vzadu (mm): 1370
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 530
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 6
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,54
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zlatá éra rally skončila před 30 lety. Monstra skupiny B zabila moc lidí Zlatá éra rally skončila před 30 lety. Monstra skupiny B zabila moc lidí

Skupina B je považována za nejatraktivnější období…

Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz

Automobilka Tatra se podle týdeníku Ekonom vrací k…

 




Suzuki Ignis naživo: Premiéra povedeného crossoveru se těsně stihla Suzuki Ignis naživo: Premiéra povedeného crossoveru se těsně stihla

Rok po premiéře v Tokiu se nové Suzuki Ignis představuje…

Nové Suzuki Ignis se představí v Tokiu, vychází z konceptu iM-4 Nové Suzuki Ignis se představí v Tokiu, vychází z konceptu iM-4

Suzuki přivedlo k životu ženevský koncept iM-4. Představí…

 



 
Tohle není photoshop! Mercedes G s tváří S-Klasse skutečně vznikl. U AMG!

Tohle není photoshop! Mercedes G s tváří S-Klasse skutečně vznikl. U AMG!

Dnes 16:50

Luxusní auto schopné jízdy v terénu se silným motorem pod kapotou není výmysl posledních let. Mercedes ho postavil už na konci sedmdesátých let.




Blesk.cz

Hrabáč Draco má nové spolubydlící! Do výběhu se jim nastěhovaly zakrslé antilopy

Hrabáč Draco má nové spolubydlící! Do výběhu se jim…

Zoo Praha se pyšní dalším přírůstkem do své rozmanité zvířecí rodiny. Jeden z výběhů spolu s hrabáčem Dracem…

Smutek před Vánocemi: Blanarovičová se rozešla s přítelem!

Smutek před Vánocemi: Blanarovičová se rozešla s přítelem!

Co se týče lásky, věčně usměvavé herečce Yvettě Blanarovičové (53) se lepí smůla na paty. Těsně před Vánocemi se…

 

iSport.cz

Florbalisté zničili na MS Estonsko, v semifinále čekají Finsko či Dánsko

Florbalisté zničili na MS Estonsko, v semifinále…

Čeští florbalisté vyhráli ve čtvrtfinále MS v Rize nad Estonskem 8:2 a v sobotu od 15:30 SEČ budou bojovat o…

Droppa o Spartě a Slavii: Zájem bych měl, ale ne jako čtvrtý náhradník

Droppa o Spartě a Slavii: Zájem bych měl, ale ne…

V Tomsku pravidelně hrál a vyzkoušel si náročnou ruskou ligu, jenže klub neplatil. Lukáš Droppa tak sbalil kufry…

 

Reflex.cz

Je libo 10 deka jezevčíka? Tradiční prodej vánočních psů začne tento víkend

Je libo 10 deka jezevčíka? Tradiční prodej vánočních…

Akce nazvaná „Prodej vánočních psů“, kterou chystají aktivisté z Hnutí 269, se odehraje už tuto sobotu na…

Vražda dívky imigrantem: Německo ztratilo pud sebezáchovy

Vražda dívky imigrantem: Německo ztratilo pud sebezáchovy

Kriminalita imigrantů z loňské migrační vlny utěšeně a dle očekávání stoupá. Poslední exces, znásilnění a vražda…

 
 
reklama