Suzuki Ignis GL 4WD

Suzuki Ignis GL 4WD

 
 

Wagonu R+ prostě přibyla druhá poháněná náprava a 170.000 korun na ceně - řekne si při pohledu na nejmenší čtyřkolku na trhu leckterý skeptik. Tak jednoduché to ale není - Ignis je především nové auto se vším všudy a hlavně se jím nebude bát jezdit ani ten, kterému vysoká dvojčata Opel Agila/Suzuki Wagon R+ naháněla strach.

Dvouprostorovou karoserii skutečně převzal Ignis od svého hranatějšího sourozence - už tady ale začaly změny. Nová zaoblenější čelní maska už má blíž k ostatním modelům značky a zadní skupinové svítilny jsou teď zcela jistě nejužší na trhu...

Ignis je ale oproti Wagonu R+ delší a nabízí především více místa cestujícím. Na předních sedadlech je prostor až překvapivý, na zadní se pak docela pohodlně vejdou dva dospělí lidé. Nejmenší mezera mezi sedáky a předními opěradly je 150 mm. Vtipně jsou po interiéru rozesety úložné prostory, nejpovedenější jsou jeskyňky v bocích palubní desky pro lahve či kelímky s nápoji. Palubní deska i všechny ovladače zůstaly, volant je ale uložen pevně, takže řidič si musí vypomoci výškovým nastavením sedadla. Palubní počítač umí bohužel zobrazit jen datum, stopky a průměrnou rychlost.

Zavazadlový prostor má v základním objemu 214 litrů a jeho horní hranu tvoří odnímatelná pružná síťka, která udrží v průměru jednu až dvě čepice. Tato "trampolína pro mouchy" se ale dá snadno vyjmout, sedadla sklopit a rázem je tu 1120 litrů využitelného prostoru, navíc se zcela rovným dnem. Pod standardním zavazadlovým prostorem je prostorná a velmi praktická plastová schránka na drobnosti, krytá tuhým víkem. Zadní opěradla mají navíc seřiditelný sklon, takže za cenu lehkého týrání spolucestujících můžeme převézt o tašku více.

Celohliníkovou pohonnou jednotku převzal Ignis z modelu Jimny, a nárůst výkonu oproti Wagonu R+ mu jde k duhu. Nejvyššího výkonu 61 kW dosahuje až při 5500 otáčkách, takže řadicí páka s přesným chodem vám přiroste k ruce. Větší dynamika a vcelku malá hlučnost jsou překvapující zejména s ohledem na pohon všech kol. Ten je řešen pomocí mezinápravové viskózní spojky, která dokáže distribuovat na přední či zadní kola 5-95% kroutícího momentu podle okamžitých adhezních potřeb. Nenáročné řešení znamená pro řidiče mnohem více jistoty i na silnici, kde se přivedeni Ignisu do smyku rovná malému zázraku. Odpružení je překvapivě komfortní přesto se auto v zatáčkách nenaklání a náhlé změny směru jízdy si nechá líbit bez nebezpečí.

Sedmnácticentimetrová světlá výška je kompenzována menším rozvorem, takže v průchodnosti terénem si Ignis může měřit s každým SUV. Slabinou jsou ale pneumatiky - rychle se obalí blátem či sněhema pak lze už jen těžit z malé hmotnosti auta a z obtížné situace jej dostat lidskou či jinou silou. Je ale pravda, že rozblácená cesta a hluboké kaluže nečinily tomuto autu žádný výrazný problém. Ke kladům můžeme přičíst také výborný výhled z vozu a účinné brzdy, byť na zadních kolech pouze bubnové. Elektrický posilovač usnadňuje manévrování ve městě, při rychlé jízdě ale jeho přílišný účinek trochu vadí.

Když už je Ignis zařazen do kategorie "velkoprostorový automobil", není to jen důvod ke smíchu. Využití vnitřního prostoru je příkladné, základní výbavu lze označit za přiměřenou, jízdní vlastnosti za skvělé. Zhruba sedmilitrová průměrná spotřeba koresponduje s údaji výrobce a cenu můžeme považovat za přijatelnou. Pohon všech kol je velmi užitečný, a to spíše na silnici než v těžkém terénu. Pokud Vám tyto vlastnosti přebijí fakt, že při jízdě po dlažbě, vzdor kvalitnímu zpracování interiéru, neslyšíte vlastního slova, neváhejte.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 459 000 Kč Cena v testované výbavě: 502 000 Kč

Základní výbava:ABS+EBD, 2x airbag, předpínače bezp. pásů, posilovač řízení, el. ovládání předních oken, centrální zamykání, el. nastavitelná zpětná zrcátka, příprava pro rádio, střešní lyžiny, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, palubní počítač

Výbava testovaného vozu:základní + klimatizace (+35.000,-), metalíza (+8.000,-)

Číňané zprovoznili největší teleskop na světě. V průměru má půl kilometru Číňané zprovoznili největší teleskop na světě. V průměru má půl kilometru

Čína dnes uvedla do provozu největší teleskop na světě,…

Pomůžeme vám dobýt Rakku, ale bez Kurdů, slíbil Erdogan USA Pomůžeme vám dobýt Rakku, ale bez Kurdů, slíbil Erdogan USA

Turecko se chce po boku Spojených států podílet na boji s…

Z nejhorších na světě. Index PX letos klesl o téměř devět procent Z nejhorších na světě. Index PX letos klesl o téměř devět procent

Českým akciím se letos nedaří. Podle podle indexu PX…

Johnson: Za prodlužování války v Sýrii může Rusko Johnson: Za prodlužování války v Sýrii může Rusko

Za prodlužování války v Sýrii je zodpovědné Rusko, řekl…

 

Štítky Suzuki Testy MPV

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1328
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 61 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 110 / 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 150
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 9 / 5.7 / 6.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 214 / 1120
Objem nádrže (l):41
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 965 / 465
Rozměr pneu:165/70 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3705
b) šířka (mm): 1595
c) výška (mm): 1590
d) rozvor (mm): 2360
e) rozchod vpředu (mm): 1400
f) rozchod vzadu (mm): 1385
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 790 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1370
l) šířka vzadu (mm): 1370
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 530
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 6
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,54
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy] Renault Scénic a Grand Scénic: MPV s příchutí crossoveru [první jízdní dojmy]

Renault v první polovině letošního roku představil novou…

Bentley Bentayga má diesel. Tady je důvod, proč to není špatně Bentley Bentayga má diesel. Tady je důvod, proč to není špatně

Copak je to za Bentaygu? Má černou masku chladiče a čtyři…

 




Nové Suzuki Ignis se představí v Tokiu, vychází z konceptu iM-4 Nové Suzuki Ignis se představí v Tokiu, vychází z konceptu iM-4

Suzuki přivedlo k životu ženevský koncept iM-4. Představí…

Suzuki: konec pro silnější Ignis 4x4 a nová výbava pro Grand Vitaru 3D Suzuki: konec pro silnější Ignis 4x4 a nová výbava pro Grand Vitaru 3D

Český dovozce vozů Suzuki seškrtal nabídku malého modelu…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Dnes 11:20

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Pohublý syn skladatele Karla Svobody: Prozradil, proč si změnil jméno!

Pohublý syn skladatele Karla Svobody: Prozradil,…

Po Ondřeji Brzobohatém (33) si další potomek české legendy změnil jméno! Podle slovenského serveru Pluska.sk se…

Pozor na gaye, varovaly příručky. František se bál, aby z něj nebylo monstrum

Pozor na gaye, varovaly příručky. František se bál,…

V době jeho dospívání byla sexualita absolutní tabu. Vše se mladí dozvídali pouze od svých starších kamarádů.…

 

iSport.cz

Krpálek hodil Koukalovou na žíněnku, pak potkal zlatého paralympika

Krpálek hodil Koukalovou na žíněnku, pak potkal…

Emotivní setkání zažili judista Lukáš Krpálek a paralympijský plavec Arnošt Petráček. Během plzeňského dílu…

PŘÍMÝ PŘENOS: Sparta - Slavia, sledujte derby ŽIVĚ na iSport.cz

PŘÍMÝ PŘENOS: Sparta - Slavia, sledujte derby ŽIVĚ…

Ať jsou na tom v tabulce jakkoliv, když ve fotbalové lize přijde čas na velké pražské derby, všichni jsou na…

 

Reflex.cz

Orbán navrhl funkční řešení migrační krize

Orbán navrhl funkční řešení migrační krize

Východní postkomunistická Evropa působí v časech migrační krize rozumněji a efektivněji než totálně…

Česká čtvrť v Iowě se bojí záplav, lidé musí opustit domovy

Česká čtvrť v Iowě se bojí záplav, lidé musí opustit domovy

Českou čtvrť ve městě Cedar Rapids v americkém státě Iowa znovu ohrožují záplavy. Téměř všechny podniky jsou tam…