Suzuki Ignis GL 4WD

Suzuki Ignis GL 4WD

 
 
17.12. 2001

Wagonu R+ prostě přibyla druhá poháněná náprava a 170.000 korun na ceně - řekne si při pohledu na nejmenší čtyřkolku na trhu leckterý skeptik. Tak jednoduché to ale není - Ignis je především nové auto se vším všudy a hlavně se jím nebude bát jezdit ani ten, kterému vysoká dvojčata Opel Agila/Suzuki Wagon R+ naháněla strach.

Dvouprostorovou karoserii skutečně převzal Ignis od svého hranatějšího sourozence - už tady ale začaly změny. Nová zaoblenější čelní maska už má blíž k ostatním modelům značky a zadní skupinové svítilny jsou teď zcela jistě nejužší na trhu...

Ignis je ale oproti Wagonu R+ delší a nabízí především více místa cestujícím. Na předních sedadlech je prostor až překvapivý, na zadní se pak docela pohodlně vejdou dva dospělí lidé. Nejmenší mezera mezi sedáky a předními opěradly je 150 mm. Vtipně jsou po interiéru rozesety úložné prostory, nejpovedenější jsou jeskyňky v bocích palubní desky pro lahve či kelímky s nápoji. Palubní deska i všechny ovladače zůstaly, volant je ale uložen pevně, takže řidič si musí vypomoci výškovým nastavením sedadla. Palubní počítač umí bohužel zobrazit jen datum, stopky a průměrnou rychlost.

Zavazadlový prostor má v základním objemu 214 litrů a jeho horní hranu tvoří odnímatelná pružná síťka, která udrží v průměru jednu až dvě čepice. Tato "trampolína pro mouchy" se ale dá snadno vyjmout, sedadla sklopit a rázem je tu 1120 litrů využitelného prostoru, navíc se zcela rovným dnem. Pod standardním zavazadlovým prostorem je prostorná a velmi praktická plastová schránka na drobnosti, krytá tuhým víkem. Zadní opěradla mají navíc seřiditelný sklon, takže za cenu lehkého týrání spolucestujících můžeme převézt o tašku více.

Celohliníkovou pohonnou jednotku převzal Ignis z modelu Jimny, a nárůst výkonu oproti Wagonu R+ mu jde k duhu. Nejvyššího výkonu 61 kW dosahuje až při 5500 otáčkách, takže řadicí páka s přesným chodem vám přiroste k ruce. Větší dynamika a vcelku malá hlučnost jsou překvapující zejména s ohledem na pohon všech kol. Ten je řešen pomocí mezinápravové viskózní spojky, která dokáže distribuovat na přední či zadní kola 5-95% kroutícího momentu podle okamžitých adhezních potřeb. Nenáročné řešení znamená pro řidiče mnohem více jistoty i na silnici, kde se přivedeni Ignisu do smyku rovná malému zázraku. Odpružení je překvapivě komfortní přesto se auto v zatáčkách nenaklání a náhlé změny směru jízdy si nechá líbit bez nebezpečí.

Sedmnácticentimetrová světlá výška je kompenzována menším rozvorem, takže v průchodnosti terénem si Ignis může měřit s každým SUV. Slabinou jsou ale pneumatiky - rychle se obalí blátem či sněhema pak lze už jen těžit z malé hmotnosti auta a z obtížné situace jej dostat lidskou či jinou silou. Je ale pravda, že rozblácená cesta a hluboké kaluže nečinily tomuto autu žádný výrazný problém. Ke kladům můžeme přičíst také výborný výhled z vozu a účinné brzdy, byť na zadních kolech pouze bubnové. Elektrický posilovač usnadňuje manévrování ve městě, při rychlé jízdě ale jeho přílišný účinek trochu vadí.

Když už je Ignis zařazen do kategorie "velkoprostorový automobil", není to jen důvod ke smíchu. Využití vnitřního prostoru je příkladné, základní výbavu lze označit za přiměřenou, jízdní vlastnosti za skvělé. Zhruba sedmilitrová průměrná spotřeba koresponduje s údaji výrobce a cenu můžeme považovat za přijatelnou. Pohon všech kol je velmi užitečný, a to spíše na silnici než v těžkém terénu. Pokud Vám tyto vlastnosti přebijí fakt, že při jízdě po dlažbě, vzdor kvalitnímu zpracování interiéru, neslyšíte vlastního slova, neváhejte.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 459 000 Kč Cena v testované výbavě: 502 000 Kč

Základní výbava:ABS+EBD, 2x airbag, předpínače bezp. pásů, posilovač řízení, el. ovládání předních oken, centrální zamykání, el. nastavitelná zpětná zrcátka, příprava pro rádio, střešní lyžiny, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, palubní počítač

Výbava testovaného vozu:základní + klimatizace (+35.000,-), metalíza (+8.000,-)

Zápisník Jana Vávry: Stopy krize Zápisník Jana Vávry: Stopy krize

Kroky Donalda Trumpa dál vyvolávají údiv. A to i u Miloše…

Exministr Krčál končí i ve stranické funkci Exministr Krčál končí i ve stranické funkci

Bývalý ministr práce a sociálních věcí Petr Krčál…

Trump otočil. Nesouhlasí, aby ruští vyšetřovatelé vyslýchali americké občany Trump otočil. Nesouhlasí, aby ruští vyšetřovatelé vyslýchali americké občany

Americký prezident Donald Trump nesouhlasí s návrhem…

 

Štítky Suzuki Testy MPV

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1328
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 61 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 110 / 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 150
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9 / 5.7 / 6.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 214 / 1120
Objem nádrže (l):41
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 965 / 465
Rozměr pneu:165/70 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3705
b) šířka (mm): 1595
c) výška (mm): 1590
d) rozvor (mm): 2360
e) rozchod vpředu (mm): 1400
f) rozchod vzadu (mm): 1385
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 790 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1370
l) šířka vzadu (mm): 1370
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 530
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 6
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 6
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 6
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 6
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,54
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Jak přežít vedro v autě? Tyto základní rady byste měli určitě znát Jak přežít vedro v autě? Tyto základní rady byste měli určitě znát

Léto je v plném proudu, mnoho lidí vyráží svými vozy na…

Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další? Zpátky do alternativní historie. Jak by vypadal retro Prius, Cayenne a další?

Umíte si představit Prius navržený Toyotou v 70. letech,…

 



Jízdní dojmy se Suzuki Ignis: Japonská stylovka skvěle pobaví Jízdní dojmy se Suzuki Ignis: Japonská stylovka skvěle pobaví

Co kdybyste si nekoupili miniauto jen proto, že je malé,…

Suzuki Ignis na českém trhu: Základ za 240.900 Kč. A kolik stojí čtyřkolka? Suzuki Ignis na českém trhu: Základ za 240.900 Kč. A kolik stojí čtyřkolka?

Suzuki uvádí na český trh sympatický crossover Ignis.…

 



 
Ojetý Citroën C4 II (B71): S jedinou karoserií to má těžké!

Ojetý Citroën C4 II (B71): S jedinou karoserií to má těžké!

Včera

S původní C4 se ke značce Citroën vrátila avantgarda. Bohužel příliš dlouhého trvání neměla, neboť druhé vydání v daném ohledu opět polevilo. Ve všem ostatním však bylo lepší než předchůdce.




Blesk.cz

Matka (†28) tří dětí se oběsila, protože se s ní přestal bavit přítel. Byla opilá a zdrogovaná

Matka (†28) tří dětí se oběsila, protože se s ní…

Keylie Barker (†28) byla nalezena oběšená v poli poté, co se s ní její partner přestal bavit. Naštvaná a…

Tipy na víkend: Unikátní auta za miliony, narozeniny v korunách stromů i závod koňské všestrannosti

Tipy na víkend: Unikátní auta za miliony, narozeniny…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

 

iSport.cz

Šílená etapa na Tour kosila sprintery. Bylo to jen o přežití, řekl 109. Sagan

Šílená etapa na Tour kosila sprintery. Bylo to jen o…

V boji o zelený trikot na Tour de France už Peterovi Saganovi nezbyl téměř žádný soupeř. Brutální výšlap na Alpe…

Fotbalový speciál k Fortuna lize už dnes: 84 stran, soupisky, program

Fotbalový speciál k Fortuna lize už dnes: 84 stran,…

Dnes startuje elitní fotbalová soutěž. FORTUNA:Liga. Dá se říct, že je to přelomový ročník. S novým herním…

 

Reflex.cz

Lisabon: Do portugalské metropole za rekordy a na panáka višňovice

Lisabon: Do portugalské metropole za rekordy a na…

Koloniální atmosféra, svěží vzduch oceánu a všude samá nej. Lisabon je místo, kde slunce hřeje po většinu roku…

Vladimír Pikora: Důchodová bomba v Česku tiká a OECD radí

Vladimír Pikora: Důchodová bomba v Česku tiká a OECD radí

Jsme poněkud samorostlý národ. Asi proto, že jsme malí, máme nápadně často pocit, že když nám někdo ze světa…