Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Q-Concept: Pojďte slečno, budeme si hrát

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
Japonští výrobci se vždy na domácí půdě předhánějí, kdo přiveze roztodivnější kreaci městského vozítka. Stranou letos nemůže zůstat ani Suzuki.

Jeho Q-Concept vypadá trochu jako dětská hračka, ovšem o velikosti lze říci, že je životní. Tedy, o lecčems svědčí rozměry: délka rovných 2500 mm a značná výška 1650 mm, ale nesmíme zapomenout, že autíčko je pouhých 1300 mm široké (či spíše úzké). Je podobnost s dnes již produkčním Renaultem Twizy čistě náhodná?

Zřejmě ne tak docela, někdo si možná vzpomene i na bublinové vozíky z padesátých let. Také v novém konceptu Suzuki totiž cestující sedí za sebou v tandemu. Nebo lze dozadu umístit dětskou sedačku pro dvě ratolesti vedle sebe, případně jet sám pouze s nákladem. Ostatně, v základní konfiguraci zavazadelník prakticky neexistuje. Je to takový zastřešený skútr na čtyřech kolech, základní filozofie je zmíněnému Renaultu velice podobná...

Q-Concept je logicky poháněn elektromotorem, který nabídne jízdní dosah 50 km a pojízdnou kabelku rozvášní až na 60 km/h. Desetikilometrový denní akční rádius bude ovšem ideální kvůli životnosti baterií. Zdá se vám to nepoužitelné? Na nákupy sličným slečnám jistě takové údaje postačí. Při prvním pohledu je jasné, že tvary i barevná kombinace jsou zaměřeny hlavně na něžnější část lidské populace. Oranžová barva se opět stává v poslední době módní. Uznejte, dokázali byste si představit za volantem muže?

Silnější pohlaví by ovšem mohl zaujmout systém otevírání bočních dveří, které se vyklopí směrem dopředu vzhůru. Spolu s nimi se naopak na opačnou stranu posune zadní část boků. Sedadlo řidičky se natočí směrem k majitelce a také na druhé je tím pádem lepší přístup.

Sama automobilka uvádí, že Q-Concept je určen i ke krátkému dojíždění k lékaři nebo do práce. Jednotlivé budovy ale samozřejmě nesmí být příliš vzdáleny od místa bydliště. Některé mladé maminky, které potřebují dopravovat dítka denně do školky, by takový dopravní prostředek jistě potěšil. Sériová výroba je ovšem v tuto chvíli jen stěží reálná.

Aleš Dragoun
Diskuze (9)
11. 11. 2011 11:59
Re: Otazka na autora
Oficiální údaj automobilky je právě těch "zhruba 10 km - tady [odkaz] Věta je postavená tak, že to není udávaný standardní dojezd, ale spíše obvyklá vzdálenost, kterou by mělo autíčko denně bez problémů ujet. Dojezd 50 km byl uveden zde - [odkaz] - ale spíš bych se přikláněl k údaji od Suzuki. Ano, životnost je mou domněnkou, ale vzhledem k tomu, jak se oba údaje liší, mi přijde logická. Automobilka si řekne: "Raději uvádíme menší dojezd, protože se může stát cokoliv...." A případný majitel s tím bude počítat, bude jezdit jen 10 km denně a večer dobije. Když budete nedej bože jezdit do vybití a zůstanete někde stát, musíte najít zdroj elektřiny (zda je Q-Concept plugin či ne, také nevíme). Takže dobijete alespoň na to, abyste dojel domů a večer strčíte kabel do zásuvky znovu... A jsme u toho. Pokud toto budete praktikovat častěji, na životnosti baterie se to podepsat musí... Ani jeden z nás bohužel neví, co Suzuki v autě ve skutečnosti použilo za zdroj energie. Asi bude Li-On, ale nejspíš z notebooku nebo z mobilu (nadsázka :o)) Údajů o autě je v tuto chvíli žalostně málo. Třeba budou další a pak někdo z nás vydá nový článek. To je normální běžná novinářská práce - nakonec bývá všechno úplně jinak.
10. 11. 2011 18:03
Re: Otazka na autora
Mily autore, zaujala me vase veta "Desetikilometrový denní akční rádius bude ovšem ideální kvůli životnosti baterií", ktera nekoresponduje s oficialnim udajem. Povazoval jsem ji spise za vyjadreni vaseho nazoru na skutecny dojezd ve smyslu "pisi teoreticky 50, tak to bude to tak 10, aby to aspon chvili jezdilo (v zime 5 a za protivetru v zime 3km)". V tomto smyslu ctete mou poznamku o soucasnych bateriich. Pri soucasnem stavu technologii je predstavovani elektrickeho vozitka s dojezdem 10km ponekud ...nepochopitelne. Pokud to ale opravdu vyrobce uvedl a opravdu uvedl i tu souvislost se zivotnosti, pak jste to napsal do clanku samozrejme spravne a nedivim se vam, ale Suzuki.

PS: je nekde na webu ona tiskova zprava? 10km jsem nenasel nikde.
10. 11. 2011 16:24
Re: Otazka na autora
Ještě bych měl pro změnu otázku na Vás. Jaký typ baterií s jakou kapacitou se v tomto konceptu nachází. Víte? Těžko, protože automobilka tyto údaje dosud NEZVEŘEJNILA. Kdyby byly známé, milerád bych je v článku uvedl, to mi věřte.
10. 11. 2011 16:15
Re: Otazka na autora
Milý čtenáři, tady vůbec nešlo o úvahy, ale o to, že jeden zdroj uváděl akční rádius 10 km a druhý 50 km. A novináři, vyber si. 10 km byl údaj automobilky, ale kdo mi zaručí, že se pisatel tiskové zprávy neuklepl? Bývá to běžné. Nikdo. Aby mi čtenáři nenadávali, že uvádím voloviny, použil jsem obě čísla. Padesátikilometrový dojezd bude stejně jen teoretický.... Bohužel, rýpal se najde vždycky, že? :o))
10. 11. 2011 11:14
Otazka na autora
Zajimalo by me, jake uvahy vedly autora k teto vete: Desetikilometrový denní akční rádius bude ovšem ideální kvůli životnosti baterií.

Zkuste si najit v google neco o modernich trakcnich bateriich, napriklad Toshiba SCiB battery -- jsou tam grafy teplotni zavislosti (zde na auto cz casto diskutovane tema), nabijeci krivky a kapacita jako funkce poctu cyklu. A ted pozor: kapacita poklesne na 82% po 6000 cyklech. Pokud bude slicna slecna nabijet prumerne jednou denne, dela to zhruba 16 let. Nabit se pritom da behem nekolika minut.

[odkaz]

A to nepocitam to, ze v dobe, kdy Suzuki zacne neco podobneho prodavat, budou komercne dostupne jeste lepsi parametry, ktere zatim existuji v laboratorich.