Suzuki od roku 2008 není v Evropě ziskové
Rok 2008 byl posledním rokem, kdy evropská divize Suzuki zaznamenala zisk. Řekl to šéf Suzuki International Europe Takanori Suzuki v rozhovoru pro německý byznys magazín WirtschaftsWoche.
Suzuki zatím nedokáže říci, kdy evropská divize japonské automobilky bude výdělečná. Předseda představenstva Suzuki International Europe nicméně tvrdí, že pokud se situace delší dobu nezmění, bude mít on osobně potíže. Takanori Suzuki se předsedou představenstva evropské divize Suzuki stal loni.
Cílem japonského výrobce je prodávat do roku 2016 na evropských trzích 300.000 aut ročně, čemuž má pomoci pět chystaných modelů. Podle Asociace evropských automobilových výrobců (ACEA) se loni ve státech Evropské unie a EFTA (Švýcarsko, Lichtenštejnsko, Norsko a Island) prodalo 154.446 automobilů značky Suzuki. To je meziroční pokles o 13,4 %.
Suzuki provozuje v maďarském městě Ostřihom továrnu, kde vyrábí modely Splash, Swift a SX4. Vedle nich tu vznikají také Fiat Sedici (sourozenec SX4) a Opel Agila (sourozenec Splashe).
Výrobní kapacita továrny činí 220.000 aut ročně, loni se zde přitom vyrobilo 155.000 aut. Fiat si však nástupce Sedici, model 500X, bude vyrábět ve vlastní továrně v Itálii, Suzuki se kapacitu ostřihomského závodu bude snažit naplnit výrobou aut i pro trhy na ostatních kontinentech.
Suzuki má problémy také ve Spojených státech, kde kvůli slabým prodejům přestává prodávat automobily. Nadále se Suzuki bude v USA věnovat pouze prodeji motocyklů, čtyřkolkek a lodních motorů. Suzuki přiznává, že by pro automobilku bylo snažší se zaměřit jen na Asii, konec svých aktivit v Evropě ale výrobce nechystá.