Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Suzuki od roku 2008 není v Evropě ziskové

Japonská automobilka nemá problémy jen v USA, kde přestává prodávat automobily, ale také v Evropě.
Zpět na článek
4. 2. 2013 18:46
4. 2. 2013 09:49
vystřídat modely
Chce to změnit modely, případně se spojit s jinou automobilkou. Modely jsou zastarelé, design, interiér a motory za zenitem. Vývoj je drahý, ale nutný. Jinak se suzuki může po vzoru ameriky odporoučet i s evropy. Auta nejsou špatná, ale chybí jim tzv.šťáva.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
4. 2. 2013 10:07
Re: vystřídat modely
presne tak..... uz roky sledujem ako suzuki klesa.... kazdym rokom to ide dole vodou.... kdeze su tie uspesne roky ( 2005, 2006, 2007 ) ked tu v eu ignis swift aj SX4 robili prievan v predajoch aut?

jednou z chyb bol zanik modelu ignis..... skoda ignisu ( ked som sa dozvedel ze nastupca ignusu nebude sklamal som sa ) .... velmi sikovne prakticke auticko....

dalsim problemom je SX4... tento model je uz momentalne stary a za zenitom.... uz to chcelo davno novy model.... tu suzuki straca....
dalsim problemom je novy swift... ten nedosahuje uspechy stareho swiftu..... mozno je to aj tym ze vyzera dost divne.. akoby predlzene , stratil na originalite.....
SUV je dalsia kapitola.... jimny grand vitara.... - uz ot chce tiez nove modely......

no a kizashi? predaj auta strednej triedy v eu bez diesla je samovrazda..... navyse o auto ma len jeden motor v ponuke.... a suzuki v strednej triede je relativne neznamy pojem pre vsetkych... chvilu potrva kym sa zakaznicu k suzuki zacnu obracat...

este som zabudol na alto a splash... pekne auta... bohuzial svojou koncepciou a tiez uz vekom uz nemozu opat konkurovat najlepsim ( picanto, panda citigo a pod )

o par rokov suzuki v eu urcite skonci...
Avatar - Ada je zase tady
4. 2. 2013 11:15
Ztráta důvěry evropských zákazníků
souvisí s rozchodem s VW. Pokud by pod kapotou vozů Suzuki bublal motor TDI, hned by šly prodeje nahoru. A Kizashi chybí verze kombi a vyšší světlou výškou.
Rozbalit vlákno
2
4. 2. 2013 12:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 3_diamanty
4. 2. 2013 13:14
Re: Ztráta důvěry evropských zákazníků
ada ty si uplne mimo... nehnevaj sa

suzki v eu je v v krize uz od r 2008.... vw s tym nic nema , tie biedne predaje suzuki ma na svedomi uz postarsia modelova ponuka ( SX4, jimny, splash ) ako aj obmedzena ponuka motorov ( kizashi ) .....

samotny novy swift ( navyse tiez nie velmi uspesny ) nemoze potiahnut znacku do plusu....

navyse znacke chyba auto v nizsej strednej triede ako bolo kedysi baleno..... SX4ka je crossover a v podstate maly crossover .... ale konkurenciu pre golf astru focus tak to suzuki nema a tu je problem.... najpredavanejsi segment v eu suzuki ignoruje.... to nemoze samozrejme predajne dopadnut dobre
4. 2. 2013 14:31
a co chtějí prodávat?
jimny - výborný autíčko, ale až jako druhý, nebo třetí auto, na běžné ježdění prakticky nepoužitelný
vitara - stará francouská nafta, nebo 2,4 benzín (nenabízí ani oficiální přestavbu na lpg bez ztráty záruky)
kizashi - jeden motor (2,4 benzín) a pouze dvě výbavy. 4x4 nejde koupit s manuálem a 2x4 s automatem
SX4 a swift to teda nezachrání
Rozbalit vlákno
2
4. 2. 2013 16:15
Re: a co chtějí prodávat?
Oficiální přestavbu na LPG v rámci záruky nabízejí v Brně, nejlevněji dokonce pro Kizashi.
4. 2. 2013 20:55
Re: a co chtějí prodávat?
ale to určitě dělá brněnská firma na své triko
nebo se prodejci suzuki na svých stránkách možností přestavby nového auta nechlubí
4. 2. 2013 18:46
Suzuki a VW AG
Loni tady probíhaly bouřlivé debaty, jak ten zlý VW touží ovládnout tu hodnou Suzuki a nebo naopak jak vyčůraní Japonci chtějí oblafnout nebohý koncern WV AG. četli jsme tady o výhružkách soudem a o halasném práskání dveřmi (dle informací na AUTO.cz zejména ze strany Japonců) a ve světle dalších informací začíná být jasno, o co asi tady jde.

Suzuki rozhodně není malý výrobce, roční výroba byla dokonce loni rekordní a 2,89 milionu aut není málo (polovina z toho vyrobená v Japonsku a 650 tisíc kusů v Japonsku i prodaných je nesporně úspěch), jenže na druhou stranu - Suzuki je "králem" malých a levných aut a když si člověk probere jeho modely, jejich vybavení a technickou úroveň, zjistí, že přes imponující počty vyrobených a prodaných aut Suzuki zaostává. Staré motory, absence dieselů (o alternativních technologiích ani nemluvě), ale i fakt, jaké převodovky používá třeba faceliftovaná Vitara o tom svědčí více než jednoznačně.

Beda.s. to napsal zcela správně - Kizashi je povedené auto, ale rodilo se dlouho a v bolestech a je možné, že jeho vývoj spolykal vše, co by bylo k dispozici. Swift je povedené autíčko, ale technologicky je pozadu a o obstarožních (byť stále sympatických) terénních autech Jimnym počínaje a Grand Vitarou konče to platí ještě mnohem víc. Může se zdát, že těch 2,89 mil. aut přece neovlivní pokles v Evropě o pár desítek tisíc kusů ani odchod z USA, ale to je zásadní omyl. Na těchto trzích se realizovaly prodeje s relativně nejvyšší přidanou hodnotou. A druhý nejvýznamnější trh pro Suzuki je Indie, která se od Číny dost zásadně liší tím, že zde není zdaleka tak velký potenciál bohatých kupců a trh se skládá z co nejlevnějších modelů a kvantita má jednoznačně přednost před kvalitou.

A tak je zřejmé, že přes loňské prodejní výsledky visí nad celým Suzuki Damoklův meč sice ne tak prklatě nízko jako třeba nad PSA, ale přece jenom. Jeho vedení se snažilo celou situaci řešit právě užší spoluprací s VW AG, ale nemělo šanci přistupovat k jednání jako rovný s rovným. Proč? Nemělo co nabídnout. Tedy kromě sebe sama a to znamená jediné - stát se další značkou koncernu vyprofilovat se na určených trzích a za to moci sdílet techniku a technologie, na které sám nedosáhne. Pokud se Suzuki těsněji nespojí s některým z vedoucích koncernů, bude do pěti let velmi zle. A tak nezbývá, než si partnera najít. A po prohlášeních a krocích, které vedení Suzuki předvedlo to bude velmi potichu a velmi pokorně. Toyota zájem mít nebude, protože její firemní filosofii široké portfolio odporuje, Honda ani Mazda (jejíž zajímavá cesta za prosperitou ještě zdaleka není zdaleka úspěšně završena) nebudou mít zájem (jsou to přímí konkurenti), Američané na to nemají, H/K je nepotřebuje a zbylé dvě evropské prémie (MB a BMW) se daly cestou rozšiřování vlastního značkového portfolia a Suzuki pro ně rovněž nemá cenu a význam. A tak pominu-li v plánech a koncepcích velkohubého Marchionneho, těžce krizový PSA a s problémy obtížně bojující Renault (který ale stojí na podstatně pevnějších nohou), zůstává jediným smysluplným partnerem .....zas a jenom VW AG.

Takže uvidíme. Suzuki by bylo škoda a není to otázka příštích pár let. Jenže o úspěchu se nerozhoduje z roku na rok a eliminace možných rizik vyžaduje značný rozhled, odvahu, invenci a úsilí. A taky fůru peněz - a ty zjevně Suzuki nemá k dispozici. A tak je jeho stávající situace věrným obrazem Japonska, stagnujícího tak posledních deset let a bojujícího s problémy, které se těm evropským nepodobají jenom zdánlivě.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - woody-alien
4. 2. 2013 21:13
Re: Suzuki a VW AG
Předem říkám, že Suzuki mám rád. Zadem říkám, žes to pěkně a výstižně shrnul. :yes:
4. 2. 2013 20:08
Velcie hezky shrnuto...
:yes:
Rozbalit vlákno
0