Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki S-Cross první pohled na záď nástupce SX4

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
Suzuki S-Cross se stane dalším vozem, který má pomoci změnit vnímání japonské značky veřejností jako výrobce malých automobilů.

V první polovině srpna automobilka Suzuki zahájila odhalování konceptu crossoveru nižší střední třídy pojmenovaného S-Cross. Na již dříve představenou skicu a detail pravého předního roku navazuje snímek zadních partií novinky vystupujících ze tmy.

Koncept S-Cross má mít světovou premiéru 27. září na autosalonu v Paříži, kde bude podle informací automobilky sdílet stánek se sériovými modely Alto, Splash, Swift, Swift Sport, SX4, Jimny a Grand Vitara.

Suzuki prozatím ke konceptu nehodlá zveřejňovat žádné bližší informace a pouze opakuje, že S-Cross má znázorňovat „emoce x kvalitu x aerodynamiku“. O návaznosti na model SX4 se pro jistotu vůbec nezmiňuje.

Inspirací pro novinku by měl být sedan Kizashi. To platí jak pro vnější design zvýšeného hatchbacku, tak pro techniku. Od konceptu S-Cross odvozený sériový crossover má dostat ve srovnání s Kizashi modernější verzi pohonu všech kol s elektromagnetickou mezinápravovou spojkou (aktivně připojuje zadní kola) a místo čtyřstupňového automatu bezestupňovou převodovku CVT.

Oficiální charakteristika „koncept crossoveru segmetu C“ naznačuje, že nový model bude větší, aby se stal plnohodnotným reprezentantem nižší střední třídy. Jinými slovy, nástupce SX4 by se měl přiblížit modelům jako Nissan Qashqai, Mitsubishi ASX nebo Škoda Yeti. Mimochodem, klasické formy karoserie, jako tomu bylo u neúspěšného modelu Liana, nebo i u derivátu SX4 sedan, Suzuki pro Evropu chystat nebude.

A jistá je i další věc. Zatímco dnes má Suzuki SX4 sesterský model Fiat Sedici (na realizaci třetího brášky s logem Lancie nikdy nedošlo), příští generace vznikne čistě v režii japonské automobilky. Fiat vyvíjí vlastními silami crossover 500X a příbuzný model se znakem Jeepu. A chystaná spolupráce s Volkswagenem skončila krachem, Němci proto připravují model „Polo SUV“ samostatně.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
9. 9. 2012 10:31
Re: SX4 byla a je úspěšná hlavně díky tomu, že je kompaktní
Ale ale, co trochu mít přehled o aktuálních cenách ještě než sem vypustim nějakou kravinu :no:
8. 9. 2012 21:29
Re: SX4 byla a je úspěšná hlavně díky tomu, že je kompaktní
Stačí trochu hledat a nepsat bludy!
8-s

[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
8. 9. 2012 10:43
Re: SX4 byla a je úspěšná hlavně díky tomu, že je kompaktní
veru tak... ak uz bude cenou a rozmermi na urovni ako ASX kaskaj yeti a pod.... tak jej uspech v nasich koncinach uz nebude taky dominantny a urcite predajne pojde dole.... tiez tomu zvacsovaniu rozmerov velmi nerozumiem ale taky je trend... aj za cenu poklesu predaja a odlivu zakaznikov takmer kazde dobre auto musi zrazu proste podrast a zdraziet ;-\
8. 9. 2012 10:29
Re: SX4 byla a je úspěšná hlavně díky tomu, že je kompaktní
Som toho isteho nazoru! SX4 nemala konkurenciu a v oblasti, kde zijem, kde je 4x4 dolezity, patri k najpredavanejsim modelom vobec, pretoze v tej klase najst dobre a pritom aj PEKNE auto s 4x4 je skor zazrakom.
Avatar - 3_diamanty
8. 9. 2012 10:27
Re: brrrrr
myslim ze este je dost skoro hadzat flinu do zita.... pockajme si na realne fotky... inak myslim ze suzuki ma v crossoveroch ako priekopnik velmi dobru povest a urcite to bude uspesne auto :yes: