Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki Swift dostane méně výkonný, ale úspornější motor 1.2 Dualjet

Michal Fokt
Diskuze (14)
Suzuki radikálně přepracovalo svou benzinovou dvanáctistovku. Má sice menší výkon, ale větší točivý moment a dramaticky nižší spotřebu.

Byly doby, kdy automobilky s každým novým motorem zvýšily (nebo alespoň zachovaly) výkon a zlepšily spotřebu. Zlom však začal někdy s příchodem Euro 4, kdy spousta nových generací motorů šla v honbě za co nejnižší spotřebou dolů i s výkonem, v poslední době se však už výkony benziňáků opět zvyšují.

Suzuki jde ale v případě nového motoru 1.2 Dualjet trošku proti proudu. Atmosférická dvanáctistovka, která se objeví v modelu Swift (a později patrně i u dalších vozů) sice slibuje o radikálních 16 % nižší spotřebu než stávající 1.2 VVT, avšak za cenu menšího výkonu.

Ten šel z 69 na 66 kW, ale nebude to patrně žádná tragédie, protože maximální točivý moment vzrostl ze 118 N.m při 4800 otáčkách na 120 N.m při 4400/min. Z toho se dá usoudit, že jednadvojka bude mít více síly ve středním pásmu otáček a lze předpokládat, že bude jeho křivka také plošší a motor tak poskytne více pružnosti.

U Suzuki jsou však pyšní zejména na spotřebu 1.2 Dualjet, která má jít v kombinaci se systémem Stop-Start dolů o pětinu z 5,0 l na 4,3 l a emise CO2 spadnou na 99 g/km, což autu v mnoha zemích přinese úlevy na daních a poplatcích. Zlepšení (většiny) parametrů má na svědomí nové vstřikování s dvojicí trysek, proto Dualjet.

Michal Fokt
Diskuze (14)
12. 9. 2014 21:24
Re: Start stop
V USA si to právě BMW pamatují. Vypneš SS a po dalším nastartování (i když dnes už moc o startování být řeč nemůže) bude pořád vypnutý. Zbavili se toho resetu. Je to relativně nová změna, prý si to někteří zákazníci žádali.
12. 9. 2014 20:23
dokedy?
Keby bola pravda že " spotrebu sme znížili o 15% " oproti staršej generácii tak tie autá musia jazdiť skoro zadarmo...
Mali sme tu 2 sviečky na valec, 2 ventily na valec, 3 valce, 2 valce... a stále sa len presviedčame že najlepší je 4-6-8 valec, jedna sviečka, poriadny objem a benzín....
Avatar - EauRouge
12. 9. 2014 17:05
Re: Start stop
U automatu jsem se toho trochu bál, ale když mi půjčili v servise X1, tak to fungovala překvapivě dobře. Ono by asi nebylo úplně od věci, kdyby to šlo přes brzdu i u manuálu. Přece jen to může někoho vylekat když pustí auto z kopce a ono najednou nebrzdí a nezatáčí.

Oficiálně asi ne, vím že v BMW to jde, už jsem se na to ptal. Je to jen softwarová záležitost. Ale někde to nejde vůbec.
Avatar - white label
12. 9. 2014 15:59
Re: Start stop
Další "rybář" s návnadou typu Gilgita? >:-[] Moje reakce byla taky "návnada" a taky ses chytl, takže také další bod pro mě, určitě to se svým vytříbeným smyslem pro humor pochopíš. ;-)
Tvoje dálnovýchodní vymezenost mě dokáže vždycky pobavit, někdo prostě dělí auta na horší a lepší a někomu stačí na japonská a zbytek.
V mých autech není ani nevypínatelné ESP ani SS systém, ale to snad není podstatné.
Běžně zkouším projet nová auta bez ohledu na to jestli jsou japonská/nejaponská, za poslední měsíc to byla z japonců auta jako nový S-cross, nový Juke a nový Qq. Všechna auta měla vypínatelný SSs, tak jako drtivá většina nových aut. U některých aut to umí mechanici deaktivovat trvale, možná to u některých jde fixně! deaktivovat přes v menu, ale zatím jsem se s tím nesetkal, a to ani u japonské produkce určené pro Evropu. A je jen otázkou času, kdy bude u běžných verzí (kromě sportovních a terénních) nějak omezená deaktivace ESP i u japonské produkce pro EU, mě osobně by to u běžných verzí aut nevadilo, naopak fakt, že si to nemůže vypnout nějaký nevyřáděný a nezkušený týpek v protisměru nemusí být k zahození, naopak. Vše má své pro i proti.
Avatar - TeeJay
12. 9. 2014 15:04
Re: Start stop
Čekal jsem, že se chytneš buď ty, Jossalito, Dinar nebo Iudex, další bod pro mě. >:D

Navážet by ses měl v první řadě do Megacruiserovo známé, ne do mě. Osobně bych se vůbec nedivil, kdyby to nějaký snaživec udělal nevypínatelné. Nebo se snad se mnou máš v úmyslu hádat, že nevypínatelná stabilizace u evropských značek je nějaká výhra nebo dokonce ukázka nadřazenosti evropských výrobců? Nevypínatelný Stop-Start, závislý pouze na softwaru, je jen další krok na cestě k novém světovému řádu.

...a další signál, že považují své zákazníky za téměř nesvéprávné. Čímpak jezdíš? >:D Jak říkám, zlatí Japonci, u kterých to ještě vypnout můžeš...