31.1. 2013 Michal Fokt

Suzuki Swift: Prodáno více než 3.000.000 kusů

 

Suzuki se chlubí tím, že se mu podařilo přesáhnout hranici tří milionů prodaných vozů Swift. Také se vám to zdá málo? Víme, proč tomu tak je.

Jména jsou pro auta stejně důležitá, jako kvality samotných modelů, možná i důležitější, byť pověst vozu utváří právě zmíněné vlastnosti a také zkušenosti zákazníků s produktem. A tak existují automobily, které se již desítky let jmenují stejně, přestože se postupem času radikálně změnila jejich koncepce (viz třeba Toyota Corolla). Pak tu máme vozy, na které by automobilky nejraději zapomněly (například Ford Escort) a střídá je podobný automobil, avšak s jiným označením. A pak jsou zjevně i zvláštní případy - jméno zůstává, koncepce též, ale automobilka se tváří, že ten pravý nositel tohoto jména existuje až od určitého data kdesi v historii modelu.

Přesně tak se totiž staví Suzuki ke svému modelu Swift. V nejnovější tiskové zprávě se píše, že ten správný globální Suzuki Swift začal existovat v Japonsku v roce 2004. Ano, je to ten, jenž si získal pro svůj cool design přízvisko "japonské Mini" a jenž inspiroval Škodovku při návrhu aktuální generace modelu Fabia. Suzuki se nyní dopočítalo, že tento Swift v kombinaci s tím aktuálním, jenž je jeho designovou evolucí, společně vznikly už ve více než třech milionech exemplářů a třeba ve Velké Británii tvoří 36 % prodejního mixu značky.

Dnes se Swift vyrábí v Japonsku, Maďarsku, Indii, Číně, Indonésii a Malajsii, přičemž nejdůležitějším trhem je Indie, kam míří 45 % celkové produkce, následovaná 23 % Evropy a 13 % Japonska. Prodává se ve 125 zemích světa, přičemž za dobu své existence získal 67 ocenění ve 26 státech světa.

Jak vidíte, Japonci udělali tlustou černou čáru za předchozími třemi generacemi, jejichž historie se traduje od roku 1983, kdy vznikl ve spolupráci s General Motors vůz, jenž se sice zprvu jmenoval Suzuki Cultus, nicméně se pro něj zažilo v Evropě používané pojmenování Swift. Možná také proto, že existoval i jako Suzuki Forsa, Chevrolet Swift, Chevrolet Sprint, Sprint Metro, Geo Metro, Chevrolet Metro, Pontiac Firefly, Maruti 1000, Holden Barina a Subaru Justy, zatímco od roku 2004 už jde globálně jenom a pouze o Swift. Takovéhle drobnosti ale většinou automobilky nezajímají a chlubí se zejména celkovými prodejními čísly, ovšem jak vidíte, ne vždy je to pravidlem.

Spolupracujeme s TipCars.com
Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii

Po dubnovém referendu o posílení prezidentských pravomocí…

Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun

Od loňského října do letošního února zvedly teplárny,…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších! SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších!

Kategorie SUV zažívá celosvětově obrovský boom, takže…

 




Suzuki Swift Sport dostane v příští generaci turbomotor Suzuki Swift Sport dostane v příští generaci turbomotor

Atmosférický čtyřválec ve Swiftu Sport se stane…

Suzuki Swift: Speciální série pro letošní rok stojí necelých 266 tisíc korun Suzuki Swift: Speciální série pro letošní rok stojí necelých 266 tisíc korun

Čtvrtá generace Swiftu je ve světě hodně populární. Český…

 



 
Audi nezajímají driftovací režimy

Audi nezajímají driftovací režimy

Včera

Audi Sport odmítá "driftovací" módy svých sportovních modelů. Považuje je za naprosto zbytečné.




Blesk.cz

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci. Potřebují získat 10 procent

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci.…

Hnutí Starostů a nezávislých se sešlo v sobotu už na 9. volebním sněmu. Necelé dvě stovky delegátů si zde volily…

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit se přišly davy lidí i cizinci

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit…

Sobotní dopoledne bylo zasvěcené poslednímu rozloučení s kardinálem Miloslavem Vlkem, jenž skonal před týdnem na…

 

iSport.cz

Tenisový génius letí žebříčkem: Od narození je hluchý, porazil už i Rosola

Tenisový génius letí žebříčkem: Od narození je…

Nikdy neuslyší potlesk fanoušků, jejich povzbuzování ani uznalá slova po vyhraném zápase. Jihokorejský mladík…

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci vás mohou zaskočit!

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci…

PŘÍMO ZE SAN MARINA | Jednu ostudu už si Karel Jarolím v roli trenéra uřízl. Slávisté pamatují, na podzim 2007…

 

Reflex.cz

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Soud rozhodl zcela bizarní spor, který byl podle zdravého rozumu řešitelný za dvě vteřiny. Rozumnou myšlenku…

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Tábor republikánů v americkém Kongresu se dnes vzpamatovává z šoku po páteční prohře ve Sněmovně reprezentantů,…