Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Suzuki Swift vs. Škoda Fabia: Designový duel

Dnešní duel je v interkontinentálním duchu. Prostřednictvím populárních vozidel porovnává vnímání malého vozu japonským a českým výrobcem.
Zpět na článek
30. 1. 2011 13:52
neregistrovaný "nrV"
30. 1. 2011 10:43
30. 1. 2011 15:16
30. 1. 2011 16:29
30. 1. 2011 20:45
31. 1. 2011 23:36
30. 1. 2011 19:50
31. 1. 2011 23:36
30. 1. 2011 10:50
30. 1. 2011 11:58
30. 1. 2011 13:13
30. 1. 2011 15:58
30. 1. 2011 18:08
30. 1. 2011 12:09
30. 1. 2011 15:03
neregistrovaný "miwec"
30. 1. 2011 17:26
neregistrovaný "miwec"
30. 1. 2011 11:32
30. 1. 2011 14:08
neregistrovaný "PMA"
30. 1. 2011 12:25
30. 1. 2011 12:32
30. 1. 2011 12:39
30. 1. 2011 12:41
30. 1. 2011 12:58
30. 1. 2011 12:59
30. 1. 2011 20:50
30. 1. 2011 13:21
neregistrovaný "kulič"
30. 1. 2011 13:32
30. 1. 2011 14:38
30. 1. 2011 15:05
30. 1. 2011 15:32
30. 1. 2011 22:31
31. 1. 2011 06:51
30. 1. 2011 16:42
30. 1. 2011 16:51
30. 1. 2011 18:37
30. 1. 2011 20:24
30. 1. 2011 22:19
30. 1. 2011 22:23
30. 1. 2011 22:56
30. 1. 2011 23:01
30. 1. 2011 23:12
30. 1. 2011 23:19
30. 1. 2011 21:43
30. 1. 2011 15:21
30. 1. 2011 17:24
30. 1. 2011 21:39
30. 1. 2011 17:40
30. 1. 2011 20:29
30. 1. 2011 21:42
30. 1. 2011 20:48
30. 1. 2011 21:38
30. 1. 2011 22:19
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
30. 1. 2011 22:20
30. 1. 2011 22:23
30. 1. 2011 22:35
31. 1. 2011 06:57
30. 1. 2011 20:22
30. 1. 2011 21:12
30. 1. 2011 21:30
30. 1. 2011 21:13
30. 1. 2011 21:31
30. 1. 2011 20:24
30. 1. 2011 21:55
30. 1. 2011 22:38
31. 1. 2011 00:14
31. 1. 2011 09:27
31. 1. 2011 09:45
Avatar - Hombre_71
30. 1. 2011 10:27
Tak ona Fabia od samého začátku vypadá...
...jako špatná kopie Swiftu - i když to asi tak nebude vzhledem k podobnému datu uvedení na trh. Facelift ji rozhodně moc nepomohl. Ta bílá střech á la Mini je vyloženě trapná, interier na tuto kategorii auta až moc konzervativní (tvar volantu naprostý hnus), mlhovky v předním nárazníku až obludně velké... Swift má také svoje chyby, ale tento duel vyhrává na celé čáře.
P.S. Už se těším na komentáž od GTI-ho ve znamení "etalonů třídy a vypiplaného designu který se nemůže nelíbit" >:D
Rozbalit vlákno
10
Avatar - 3_diamanty
30. 1. 2011 10:44
Re: Tak ona Fabia od samého začátku vypadá...
GTI ma len plnu hubu kecov do aut vie prd, divim sa ze si o neho vobec otieras sanku. Kto ma trosku v hlave toho pajaca si uz nevsima.
30. 1. 2011 10:52
Re: Tak ona Fabia od samého začátku vypadá...
Za to ty jsi odborník na auta, resp. jen na Kiu >:D
30. 1. 2011 11:13
Re: Tak ona Fabia od samého začátku vypadá...
To nejlepší na designu Fabie je bohužel ze Swiftu. I v tomto případě platí, že originál je jen jeden.
neregistrovaný "nrV"
30. 1. 2011 13:52
Re: Tak ona Fabia od samého začátku vypadá...
Jen doplním údaje o vzniku obou aut, Fabie byla představena o 3 roky později, než Swift. Vzhledem k tomu, že vývoj auta trvá cca 3 roky, tak zde je jasný prostor pro kopírovaní ...
30. 1. 2011 21:40
Re: Tak ona Fabia od samého začátku vypadá...
Staraj sa hlavne o svoju hubu. Poslednou dobou si si ju moc neumýval.
30. 1. 2011 21:52
Re: Tak ona Fabia od samého začátku vypadá...
premudrely klaudius a obhajca GTiho je tu tiez.. >:D
30. 1. 2011 22:16
Re: Tak ona Fabia od samého začátku vypadá...
skôr obhájca slušnosti, ale to niektorým už dnes nič nehovorí :-!
ty si voči GTI-mu nula
31. 1. 2011 10:26
Re: Tak ona Fabia od samého začátku vypadá...
ty si obhajca slusnosti??? >:D >:D >:D >:D :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: vtip roka >:D >:D >:D skusas niekedy po sebe aj citat co pises? premudrely jak salamunova * ;-)
31. 1. 2011 14:51
Re: Tak ona Fabia od samého začátku vypadá...
to by si najprv po sebe musel čítať ty....ale jak pozerám, obrázky máš radšej ako písmenká, takže to veľká sláva rozhodne nebude
31. 1. 2011 15:07
Re: Tak ona Fabia od samého začátku vypadá...
:-) ach klaudie klaudie.. ty si jak taky dezko, co si mysli ze vsetko vie a vsade bol... Nepocul si to uz o sebe nahodou od blizkych ludi? >:D
Avatar - 3_diamanty
30. 1. 2011 10:43
ta fabia
ma oproti swiftu po dizajnovej stranke krajsie snad len disky na kolesach, nevidim ziadnu inu silnu stranku.

Je pravda ze Swift je novsi ale fabia je svojimi disproporcnymi rozmermi skutocne krok vedla a bola nim uz hned aj pri uvedeni na trh. Preto je octavia prva na ceskom aj slovenskom trhu lebo je na rozdiel od fabky nie len kvalitna ale vyzera ako auto.
Rozbalit vlákno
6
30. 1. 2011 15:16
Re: ta fabia
Fabia je mimo disproporcne, zato swift je mimo kompletne, takova horsi fabie.
30. 1. 2011 16:29
Re: ta fabia
Podlož niečím svoje tvrdenie, toto je len výkrik do tmy.
Avatar - Ronault.
30. 1. 2011 20:45
Re: ta fabia
Odpovím ti za mikeše: Protože je to škodovka ;-)
31. 1. 2011 23:36
Re: ta fabia
Pokud jsi snad?! >:D mel na mysli kritiku Swiftu, ten me prijde jako jeste vetsi designova tragedie. Chapu ze proto tebe je to asi etalon designu, ale me predni kapota vypadajici jako buben, predni svetla protahnute az nekam do .... no porad to jeste nedotahli k dokonalosti, jeste kousek k prednim zrcatkum zbyva ;-) Zadni svetla taky omyl designera, jako by nevedel jak to tam splacat, tak kulatil a protahoval az to "dokulatil" uplne, stejna hruza jako na peugetou 308 vzadu. Nutno říct ze na fabii to je taky bida. Jestli bylo neco na swiftu pekne tak to byla palubka v predchozi generaci, tahle uz nema takovy smrnc.
Avatar - Katikakus
30. 1. 2011 19:50
Re: ta fabia
Timhle blabolem jsi akorat prokazal jedine. Ze uplne mimo jsi tady ty. :-!
31. 1. 2011 23:36
Re: ta fabia
...prohlasil nejvetsi mistni blabolista :-)
30. 1. 2011 10:50
Jasné KO...
Ak porovnáme len vonkajší dizajn tak neviem o tom, že by tu bol nejaký priestor na "súťaženie" ....

Swift síce nie je žiadny zázrak, ale oproti "kontroverznej" (slušne povedané) Fábii je to priam klenot ...

Objektívne by sa to však dalo hodnotiť, len vtedy, keby vodič nevidel značku auta. Pri Škode je totiž situácia jasná - to čo je pri iných "cudzích" značkách hnusné, je pri "domácej" značke prijateľné .... max. "kontroverzné" ...

O tom najlepšie svedčia cenníky Škody v našich krajoch a napr. v Nemecku v porovnaní s koncernovou konkurenciou ...
Rozbalit vlákno
21
Avatar - dr.biker
30. 1. 2011 11:23
Re: Jasné KO...
Souhlasím s tebou, pokud tu máme hodnotit pouze design, tak Swift je jednoznačný vítěz a podle hodnocení si to myslí skoro všichni uživatelé tohoto serveru(75 vs. 25%).
Jinak ten test co tu byl, tak Fabia vyhrála asi jen kvůli velikosti kufru a lepší převodovce, protože Swift vychvalovali v testu a na konec vyhrála stejně Fabia!
Pro mě jednoznačný vítěz je Swift.
30. 1. 2011 11:58
Re: Jasné KO...
Pánové neviděl bych to tak jednoznačně, obě auta mají něco do sebe. Neměl bych problém jezdit ani z jedním z nich (jen po městě). Fabii se dost vytýká disproporce, ano je malinko užší, ale nijak jsem při jízdě netrpěl (mám 188cm).
Swifta jsem si zkusil jednou (předchozí model je v rodině) a taky celkem v pohodě... Nicméně když bych se měl rozhodnout, vezmu Fabii - více prostoru uvnitř a hlavně větší kufr - dostanu víc auta za relativně stejný peníz...

Zkuste přemýšlet tak, že pro spoustu lidí je to jediný auto v rodině, pak za své peníze chtějí co nejvíce místa uvnitř, těch 89l kufru navíc se prostě hodí... Pokud někdo jezdí sám nebo ve dvou, pak je mu to asi jedno a zvolí to, co se mu líbí víc... :yes: jak se říká 100 lidí 100 chutí a dodal bych ještě 100 vkusů... >:D
Avatar - woody-alien
30. 1. 2011 12:08
Re: Jasné KO...
Ano, jenže se nehodnotí celková kvalita a praktičnost těch dvou aut, ale jejich design, a tam to podle mého Swift Fábii dává "sežrat" s plnou parádou. ;-)
30. 1. 2011 13:13
Re: Jasné KO...
Nevim jak ty, ale já to hodnotim ze včech stran. Dle mého názoru to tak jednoznačné neni, když budu hodnotit jen podle fotek, tak by to vypadalo takhle:

Přístrojová desna - Swift - je o dost modernější a hezčí
Sedačky - Fabia
Předek - Swift - přijde mi výraznější a zajímavější
Boční profil - Fabia - na Swiftu se mi nelíbí úzký zadní dveře a zadní světla narvaná násilně do blatníků...
Zadek - Fabia
Kufr - Fabia
Celkový dojem, sladění proporcí je lepší u Swiftu, o chlup tak 55/45 ;-)

Takže 4:3 pro domácí :-)

Přes ten poslední bod pořád Fabia u mě vede - jak už jsem psal, tak je to dost individuální... ;-)
Avatar - Blue Sun
30. 1. 2011 14:41
Re: Jasné KO...
Boční profil: Fabia vypadá, jako by jí slon přisedl čumák, je tam strašlivý nepoměr výšky. Zadek sviště je dynamičtější a kufr do toho nemíchej, není to designový prvek, ale praktický. Stejně sporné je porovnávání sedaček - porovnáváš jejich vzhled nebo kvalitu sezení? Pokud to druhé, máš další bod mimo a pak je to najednou pro Swifta 4:1.
30. 1. 2011 15:58
Re: Jasné KO...
Nejde jen o design, kritéria si stanový každý sám - ty máš jiný hodnocení, já taky. Tj pořád je to 4:3 pro domácí... ;-)
30. 1. 2011 16:32
Re: Jasné KO...
V tomto článku ide o dizajn, veľkosť kufra do toho nezapadá ako písal blue-sun. Keď komplexnajšie hodotenie, to si mal robiť pri predchádajúcom porovnaní týchto dvoch áut.
Avatar - woody-alien
30. 1. 2011 17:12
Re: Jasné KO...
V článku s názvem Designový duel jde vlastně výhradně o design. Jiná věc je pak vybírat auto i s ohledem na své potřeby.
30. 1. 2011 18:08
Re: Jasné KO...
Dobře pánové, dostali jste mě - tedy design 55/45% pro Swifta, nicméně koupit bych šel Fabii >:D
Avatar - jazva
30. 1. 2011 12:09
Re: Jasné KO...
tak neviem, ale mne sa zdal práve Swift vo vnútri väčší ako Fabia. Hlavne na šírku. Na výšku a dĺžku je to zhruba to isté.
Swift - Fabia
podélný prostor vpředu min/max (mm): 820 / 1070 880 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm):610 / 870 600 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 860 970
k) šířka vpředu (mm): 1380 1370
l) šířka vzadu (mm): 1340 1370
30. 1. 2011 15:23
Re: Jasné KO...
Vzadu mas ve Swiftu podle tech rozmeru o 10cm mene nad hlavou, na sirku o 3cm mene i pres to ze auto je o 5cm sirsi. Jak jsi z toho vydedukoval ze to je stejne nebo je swift vetsi nevim (pokud jsi neprohodil rozmery).
Avatar - Blue Sun
30. 1. 2011 14:39
Re: Jasné KO...
K tomu kufru bych dodal jen jedno: pokud je třeba převézt cokoli většího (a zejména delšího), je Fabia stejně v koncích jako Swift, protože objem kufru nahání jen výškou, stejně jako objem interiéru. Pak ta výhoda najednou rychle mizí a zůstávají jen designové disproporce.
Za sebe se přiznám, že Fabii na silnicích prostě nevnímám. To auto nějak zapadlo do šedi zastaralých modelů.
30. 1. 2011 15:27
Re: Jasné KO...
Pokud je treba prevezt neco do 90 litru vetsiho, tak konci Swift, ne Fabia. Pokud v tom chces vozit lednicku, je zbytecne porovnavat zavazadlovy prostor u kompaktu.
30. 1. 2011 16:37
Re: Jasné KO...
Fabia nevozí rezervu. Ak potrebuješ odviezť navyše niečo malé, čo presne sadne do uvoľneného priestoru pod kufrom, je Fabia zásadne lepšia. >:D
31. 1. 2011 23:47
Re: Jasné KO...
Ale vozi, zalezi na verzi, pak se zmensi ten prostor o fatalnich 15litru >:-[]
Avatar - Blue Sun
30. 1. 2011 16:43
Re: Jasné KO...
Něco do 90 litrů většího hodím na zadní sedačku a neřeším to. Jenže pokud kvůli tomu mám sklápět sedačky a hledat délkový prostor, jsou na tom oba dva zcela stejně a ta výška Fabie je pak zase jen na škodu.
Mimochodem, mám Peugeot 206 a už jsem v něm odvezl ledničku, pračku, pár skříní z Ikea v těch jejich dvoumetrových baleních, čtyři slideboardy o délce 220 cm... takže to není zbytečné. Ono to auto to umí taky, jen to umět s autem.
31. 1. 2011 23:49
Re: Jasné KO...
To pak de facto nepotrebujes u auta nikdy zadny kufr, proste to vzdycky jenom hodis na cestujici vzadu a hotovo :-) Umet s autem muzes kdeco, ale kde prostor neni ho proste nevymyslis.
neregistrovaný "miwec"
30. 1. 2011 15:03
Re: Jasné KO...
ozaj a koľký ľudia si kúpia fábiu v danej výbave, ktorá bola v teste? Mal som tú česť jazdiť niekoľkokrát krát s touto fábiou, ale v základnej výbave doplnenej o nejaké srandy a môžem skonštatovať, že v hnusnejšom aute som sa neviezol. Človek tam sedí ako na kýbli a celkový dojem z interiéru ... hnus. To isté platí aj pre exteriér. Takže tiež zdieľam názor, že octávka je tak úspešná vďaka svojej sestre menom Fábia :-) V tomto teste určite vyhral Swift. Fábia je len jeho nepodarenou kópiou :no:
Avatar - white label
30. 1. 2011 15:08
Re: Jasné KO...
"Takže tiež zdieľam názor, že octávka je tak úspešná vďaka svojej sestre menom Fábia"
??? To si "trochu" sám odporuješ, ne.... ;-)
Avatar - Blue Sun
30. 1. 2011 16:44
Re: Jasné KO...
Asi ho chápu: radši si koupí Octavii, než ošklivou Fabii.
neregistrovaný "miwec"
30. 1. 2011 17:26
Re: Jasné KO...
nie som zástancom ani octávky, ale keby som si mal kúpiť niečo od škody (dúfam, že takto hlboko nikdy nepadnem) tak by to bola určite octávka. Na tú sa dá aspoň pozerať a dá sa v nej celkom slušne odviesť aj keď si v nej 100 km hľadám polohu za volantom :-(
Avatar - twistedTSD
30. 1. 2011 11:23
podle mě...
v interieru je swift vítěz, to je bez diskuse. Pokud jde o exterier, tak tam už to tak jasné není, ale vítězí i tam.
BTW: tady bude dneska živo >:-[]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - jazva
30. 1. 2011 11:32
Chudák Fabia
Už som to tu raz síce písal, ale opakovanie je matka múdrosti.

Auto by malo byť pekné už v základe. Ak sa o aute hovorí, že sa na neho dá pozerať (!!!) iba ak má kolesá veľkosti kanálových poklopov(mimochodom pre túto triedu a určenie auta do mesta je to najhoršie čo môže byť), sport kit a a bielu strechu, tak je niečo zhnité v štáte dánskom.

Čiže postavme vedľa seba týchto dvoch borcov vedľa seba v základe a potom ich hodnoťme. Inak je to iba fraška, v ktorej posudzujeme kreativitu "plastických chirurgov"...
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "PMA"
30. 1. 2011 14:08
Re: Chudák Fabia
A ty by ses mel opakovane podivat na fotky a mel bys uznat, ze pises blbosti - protoze zadnej sport kit, tam neni ;-)
30. 1. 2011 16:40
Re: Chudák Fabia
Tak ešte vymeň kolesá za základné plecháče, predstav si to bez bielej strechy, a máš to, o čom jazva píše. A má docela pravdu.
30. 1. 2011 12:25
jen
skoda ten mensi kufr , jinak bych bral suzuki , prece jen lepsi zpracovani a kvalita. Jen bude drazsi servis , prohlidky a nahradni dily.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - jazva
30. 1. 2011 12:32
Re: jen
a na to si ako prišiel? to s tými drahšími dielmi a servisom. Aj nejaké konkrétne poznatky, alebo domienky a krčmové reči?
30. 1. 2011 12:39
Re: jen
skoda rocni prohlidka daval jsem 1000kc , kolega se suzuki ignis daval 2500 a to mu nic nemeli. Tez se mi to zda divne
Avatar - jazva
30. 1. 2011 12:41
Re: jen
no ja neviem, ale mne naúčtovali za prehliadku, výmenu oleja a brzdového obloženia pred 3ma rokmi cca 8500skk. Na Fabii...
30. 1. 2011 12:58
Re: jen
tak proto si oblozeni vymenim sam a olej tez neni problem :yes:
Avatar - Ronault.
30. 1. 2011 20:50
Re: jen
Takže jsi zaplatil 1000 kč za razítko, protože zbytek si děláš sám. Ten kolega s Ignisem taky?
Avatar - Parda71 (BMWfans)
30. 1. 2011 13:13
Fabia
Jak tady vidím zase jednu výtku a kritický názor na design Fabie, tak se musím smát. Jasně, disproporce tam, být Fabia o kousek širší, tak design nemá chybu. Ale na kdyby se nehraje. I tak Škoda zlepšila dojem faceliftem, a když se přikoupí hezká kola a pěkná barva, tak nemám s vzezřením FII žádný problém. O tom, že je kvalitní a hlavně neporovnatelně prostornější než konkurence se teď bavit nebudeme, to je její největší deviza a taky hlavní důvod, proč na ní češi stále slyší. Koneckonců se zde má hodnotit design, pro mě Fabia by dostala 2.
Swift II je pecka, pro mě asi nynější král třídy spolu s Polem. Nemohu mu vytknout nic, snad až na takový detail. Všiml jsem si z pohledu z boku, že v oblast zadního blatníku pod světlem je tak podivně prolisovaná. Vypadá to spíš, jako by to bylo nabourané, ale to je jen detail. Switf má pro mě 1-
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hombre_71
30. 1. 2011 15:46
Re: Pořád se mi nějak nedaří zjistit
odkud se berou ty pověsti o kvalitě kterou Škoda překonává svou konkurenci. Tak v hospodách, tam to maj vyřešený, tam vědí že "nejlepčí auto na světe je oktáfka f dýzlu" ale třeba v přehledech TÜV to tak povětšinou není
Avatar - Katikakus
30. 1. 2011 13:17
DESIGNOVY DEBAKL
Tak by mel spravne znit nazev clanku. Fabia tady prohrava na cele care...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "kulič"
30. 1. 2011 13:21
:D
Tu fabku musíte strašně rvát, když má viz foto [odkaz] dojezd na 150 km a skoro půl nádrže >:-[] :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
18
30. 1. 2011 13:32
Re: :D
:yes: >:D

Když to počítám z údajů na displayi a palivoměru, tak při udávaný kombinovaný spotřebě 5,2 by byl celkovej objem nádrže 29 litrů >:D
Avatar - white label
30. 1. 2011 15:05
Re: :D
Ano, zřejmě ji nešetřili, na druhou stranu naprostá většina analogových palivoměrů (koncernových zvlášť) má v nádrži méně paliva, než přesnou 1/2 kterou zrovna indikují. Tady je navíc ručička podstatně níž, takže v nádrži nebude určitě víc než třetina nádrže, tedy max. tak 15 litrů... Takže při způsobu jakým palubní počítač odhaduje hrubý dojezd (s určitou rezervou) to není až tak extrémní, jak to na první pohled vypadá...
30. 1. 2011 15:32
Re: :D
Odhad dojezdu je z poslednich x-kilometru podle toho jak clovek jede, takze pokud tech poslednich x-kilometru (optimalne se studenym motorem) do toho slapali jak do varhan to muze ukazat cokoliv.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
30. 1. 2011 22:29
Re: :D
Pokud auto při focení delší dobu jen popojíždí nebo přímo stojí s nastartovaným motorem, tak to má právě takový dopad
Avatar - white label
30. 1. 2011 22:31
Re: :D
Stejně tak tímto způsobem obvykle "strmě" stoupá i průměrná spotřeba udávaná palubním počítačem...
31. 1. 2011 06:51
Re: :D
To je docela zaujímavý postreh. Ja mám napríklad dilemu, ako mi palubný počítač vyhodnocuje spotrebu pod 30 km/h - až nad touto hranicou totiž displej ukazuje aktuálnu spotrebu. Ale jazdenie v kolónach poznať , a dosť výrazne.
30. 1. 2011 16:42
Re: :D
to vies, ta fabka je zrejme daky sportovy voz. Vsak sa pozri na ten tachometer cajchovany do 240km/h. Svist ho ma len do 200. Dalsi bod pre Fabiu! :-)
30. 1. 2011 16:51
Re: :D
Iba Fabku? Swift má s plnou dojazd 386 km...
30. 1. 2011 18:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
30. 1. 2011 20:24
Re: :D
To nemusí být jen od pumpy, buď od začátku cesty, nebo od posledního vynulování "denního" počítadla km...
30. 1. 2011 22:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
30. 1. 2011 22:23
Re: :D
Třeba já docela tradičně, když jedu někam dál a zajímá mě kolik celkem najedu cestou tam i zpět...
30. 1. 2011 22:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
30. 1. 2011 23:01
Re: :D
Mně se to právě nechce psát... ;-)
Na nutnost tankování mě upozorní kontrolka a signalizace "rezervy", navíc palubní počítač kdykoli ukáže předpokládaný dojezd v km.
30. 1. 2011 23:12
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
30. 1. 2011 23:19
Re: :D
"Fuk" je to určitě... ;-)
30. 1. 2011 21:43
Re: :D
Máš recht, tú bodku som tam prehliadol...
30. 1. 2011 13:33
Vpředu x Vzadu
Poprvé až dnes, co jsem si všiml, že fabia má vepředu menší rozchod vzadu než vepředu
Ale tak není to něják podstatnou informaci... Jen mi to nepříjde zrovna běžné >:D
Rozbalit vlákno
16
Avatar - miromen
30. 1. 2011 14:20
Re: Vpředu x Vzadu
Co že ? Tohle je scela bežne a normalni.
Avatar - white label
30. 1. 2011 14:51
Re: Vpředu x Vzadu
Fabia, Polo, nebo i Golf mají širší rozchod vředu! Třeba Passat má obě hodnoty prakticky shodné (rozdíl pouhý 1 mm) a Scirocco má širší rozchod vzadu...
Avatar - miromen
30. 1. 2011 15:07
Re: Vpředu x Vzadu
Jasně je mi to znamo a neni to jen u VW. ;-)
Avatar - white label
30. 1. 2011 15:11
Re: Vpředu x Vzadu
Tak proč si potom napsal, že je to: "scela bežne a normalni", když víš, že je to, u těchto menší hb, spíš právě naopak... ;-)
Avatar - miromen
30. 1. 2011 15:15
Re: Vpředu x Vzadu
Jo tak ja to bral tak nějak celkově že je scela běžny menši zadni rozvor než předni.
30. 1. 2011 16:54
Re: Vpředu x Vzadu
Ale on to ten See You pomotal... napísal, že

"fabia má vepředu menší rozchod vzadu než vepředu".

Skús si to prečítať ešte raz, ja som nepochopil, čo tým chcel autor povedať. ;-)
Avatar - miromen
30. 1. 2011 17:41
Re: Vpředu x Vzadu
Jo taky jsem si všiml te zkomoleniny ale ja to pochopil tak že je divne mit vzadu menši rozvor než vepředu. Pokud se mylim ať mě SeeYou opravi.
30. 1. 2011 17:57
Re: Vpředu x Vzadu
Tak chce to trošku vypilovat znalosti pojmů :-) Rozvor je vzdálenost mezi koly přední a zadní nápravy. Rozchod je vzdálenost mezi koly jedné nápravy. A je naprosto běžné, že rozchod přední nápravy je větší než u zadní.

K věci: Swift vs. Fabia - designový vítěz je Suzuki :-) Bez ohledu na nějaké plané kecy o velikosti kufru a podobné hovadiny. Kdo tento parametr u takovéto třídy auta řeší? Ano, fenomém doby - český chalupář >:-[] Nákupní taška se vejde bez problému do obou vozů.
Avatar - miromen
30. 1. 2011 18:15
Re: Vpředu x Vzadu
Diky za opravu samo že jsem myslel rozchod. Jinak plati to co jsem psal a pišeš i ty s tim rozchodem. Jen WL psal že u malych HB je tomu spiše naopak.
30. 1. 2011 18:23
Re: Vpředu x Vzadu
Teď jsem koukal zpátky, WL to vidí stejně, pouze poukazuje na Šíro, který má vzadu větší rozchod kol než vpředu.
Avatar - miromen
30. 1. 2011 18:44
Re: Vpředu x Vzadu
V přispěvku z 15:11 piše o těch menšich HB. ;-)
Avatar - white label
30. 1. 2011 20:18
Re: Vpředu x Vzadu
Ano, je běžné, že rozchod vpředu je větší, než vzadu, případně (téměř) shodný, ale není ani nic mimořádného, když je tomu naopak. Větší rozchod má (kromě rocca) např. Mondeo, nebo Accord, typické je to pro značku BMW a poslední dobou postupně i pro některé MB (např. současné Ečko), naopak třeba pro Audi je typický větší rozchod vpředu.
31. 1. 2011 06:56
Re: Vpředu x Vzadu
Ak to zhrnieme, väčšina áut má vpredu širší rozchod ako vzadu. Menej, ale dosť je aj takých, čo to majú opačne. A nájde sa aj zopár tých, čo majú obe tieto hodnoty zhodné.
Inak, ak chceme byť puntičkári, aj v závislosti na konštrukcii náprav, udávaný rozchod platí len v jednej polohe kolies, pri pružení sa nepohybujú po priamych dráhach, čiže počas prevádzky rozchod kolies môže kolísať.
Avatar - white label
31. 1. 2011 10:44
Re: Vpředu x Vzadu
Z pohledu zezadu/zepředu ve středu kola, a to jak vertikálně, tak horizontálně, se rozchod kola mění poměrně minimálně a rozdíl rozchodu jednotlivých náprav ještě míň...
31. 1. 2011 14:52
Re: Vpředu x Vzadu
Ale áno, nehádam sa. Veď som napísal, že "ak chceme byť puntičkári"... ;-)
Avatar - white label
30. 1. 2011 14:47
Re: Vpředu x Vzadu
Tak to se podívej ještě jednou, ale pokud možno líp... ;-)
30. 1. 2011 15:21
Coby, kdyby...
Kdyby byla vybrána jiná fabia... V interieru by u mě fabia vedla ale černá a bílá barva vypadá dosti lacině. Kdyby byl celí černý a multifunkční volant u mě by vedla. A řadící páka a Maxidot jsou rozhodně hezčí. Červená barva swiftu sluší. Což se zase nedá říct uplně u základní červené u fabie. Kola se mi sice líbí už teď ale ty 16" jsou o 100% hezčí. Na praktičnost teda nehledim ale zarazila mě ta nízko položená schránka u spolujezce u swiftu. Swift je hezký auto. Ale nechápu proč se tu stále drží ta nenávist k dizajnu fabie po FC. I když mě se líbí víc combi a ještě víc roomstr a to poslední u mě v okolí dost lidí nechápe : ))
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hombre_71
30. 1. 2011 15:49
Re: Coby, kdyby...
jó Maxidot, to je teprve pecka. Úplná legenda mezi palubními PC >:D
30. 1. 2011 17:24
???
dost dobre nechapem kategoriu tychto malych aut, komu su vlastne urcene? cena vysoka, technicke parametre na trt a dva orechy..
Rozbalit vlákno
1
30. 1. 2011 21:39
Re: ???
Kúp si Zetor...je veľký a má silu. ;-)
30. 1. 2011 17:40
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
9
30. 1. 2011 21:42
Re: fabia
To nie je dôkaz o správnosti alebo bezchybnosti riešenia. O.i. v 911 sedíš nizučko a trošku viac "na ležáka" ako v malom hatchbacku. Ergonómia z dvoch rôznych svetov ťažko znesie porovnanie.
Avatar - white label
30. 1. 2011 20:48
Re: fabia
S těmi přiliš velkými světly nového Swiftu souhlas, je to jedna z hlavních příčin, proč vypadá Fabia zepředu líp...
30. 1. 2011 21:38
Re: fabia
Nevypadá - mne bijú do očí hmlovky Fabie jak z auta o číslo väčšieho.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
30. 1. 2011 22:19
Re: fabia
Avatar - white label
30. 1. 2011 22:20
Re: fabia
Mlhovky jsou větší (myslím, že jsou integrované s denním svícením), ale ty nejsou pro design přední partie tak rozhodující, jako hlavní světlomety...
30. 1. 2011 22:23
Re: fabia
Ja viem, že sú tam aj dené svetlá - ale to je irelevantné, proste v tejto veľkosti už konkurujú výrazu hlavných svetlometov a nepôsobí to na mňa dobre.
Avatar - white label
30. 1. 2011 22:35
Re: fabia
Vzhledem k tomu, že jsem to dal do závorky je ta údajná irelevantnost irelevantní... >:-[]
I bez obsahu závorky platí můj hlavní argument s hlavními světly... ;-)
31. 1. 2011 06:57
Re: fabia
Máš pravdu. Irelevantné nechajme irelevantným. ;-)
30. 1. 2011 20:22
VWABIA-SVWIFT
Dobrý duel, takříkajíc... co je doma, to se počítá.

Jak to dopadá, když se automobilka v této třídě snaží kupcům vnutit podivuhodnou myšlénku, že nemusí utrácet za Quattroporte, to víš moc dobře sám. Jak do dopadá, když někdo vyrábí nejprogresivnější auto třídy vidíš nahoře, nahoře také vidíš, že se dá udělat i v Japonsku poměrně sympatický vůz.

V komplexu je design Fabie, a to i přes své jisté diskutabilní proporce, stále tím nejlepším, co třída subkompakt nabízí. Je až neuvěřitelné, jak čerstvým dojmem Fabia stále působí. Roky ji neubraly na kráse, na přitažlivosti, naopak, Fabia v čase jednoznačně dozrála. Pracoviště řidiče je ve Fabii takřka referenční, užité materiály, kvalita sedadel, to vše je na vrcholu třídy, a započteme-li k tomu všemu i techniku, to jest to nejlepší, co lze na světě pořídit z motorů i automatických převodovek, je Fabia zcela přirozeným vítězem tohoto duelu.

Nový swift samozřejmě nemá ambice Fabie, Swift nemotorizuje Českou republiku, nekandiduje na první příčky třídy a tedy z tohoto pohledu je nutno na swifta nahlížet. Uživatelsky méně výhodné, designem přitažlivé, kabinou až s plastoidním charakterem, který co do vizáže důsledně ctí velmi japonské tradice, malé mrštné autíčko.

Každé z aut zasahuje jinou cílovou skupinu. Fabia, jako dospělý subkompakt se vším všudy, včetně neurážejícího kufru je inspirací nejen pro singlistu, ale s přehledem zvládne, zvláště ve vyšších výbavách i poměrně vysoké nároky rodiny s malým dítětem.

Swift je svým naturelem přímo předurčen do rukou mladé dívky či mladého kluka. Oba jistě ocení sympatický vzhled a malé, i pohledově vskutku subkompaktní rozměry vozu.

Vítězem duelu je samozřejmě FABIA, neb auta této kategorie prostě nemohou rezignovat na komfort posádky poddimenzovaným kufrem, to si mohou dovolit až přímočaré subkompaktní sporťáčky (míťa apod.).

Ce je však nutno v souvislosti se swiftem zmínit, to je možnost (i u nás?) pohonu 4x4. Tak z tohoto pohledu, a v třídveřové karosářské mutaci si swifta pro mladého nadrženého česko-moravsko-slezsko-slovenského eurobýčka umím představit velmi realisticky. A to, že ti v dlouhým táhlým Fabia RS zařízne tanga až někam ke slepýmu střevu, to holt musíš už nějak překousnout. To víš, místři řídí výhradně vozy... ŠKODA.

BRAVWO FABIA :yes:
Rozbalit vlákno
22
Avatar - miromen
30. 1. 2011 20:30
Re: VWABIA-SVWIFT
To tve slovičkařeni dokaže i z * uplest bič.
30. 1. 2011 20:54
Re: VWABIA-SVWIFT
Vcelku neštandardné posúdenie v Tvojom podaní, čert vie, ako je možné, že ako skoro vždy, aj tentoraz s niektorými vecami nesúhlasím.

Rozhodne Fabia nie je nositeľkou toho, čo nazývaš tým najlepším v triede. Čo ukazuje majstrovsky je jedine - maskovanie proporcií. Pravdaže, až od faceliftu.

Pracovisko vodiča Fabie by som tiež za referenciu nebral. Prekážajúci široký stredový tunel a (asi) vďaka nemu predné sedadlá natlačené až na dvere, to nie je nič hodné nasledovania. Podobne palubka bez dvierok skrinky pred spolujazdcom v nižšej výbave.

Fabia boduje inými hodnotami, ako sú práve tie tuná preberané, v porovnaní so Swiftom jednoznačne ťahá za kratší koniec.

Iste - každé auto môže osloviť iný typ zákazníkov. Ale nie výhradne. Poznám viacero takých, čo zvažovali jedno i druhé auto.

U nás vo firme, tiež práve pribudla nová Fabia. HTP Ambiente - žiadna sláva. Kúpila sa preto, že bola lacná a do podniku iné auto ako koncernové trvalý vstup nedostane. Myslíš, že je niekto rád? Ani náhodou. V tomto prípade Fabia je odrazom lakomosti šéfstva a ich reálneho vzťahu k zamestnancom, ktorí volali aspoň po VW Caddy. Bude nenávideným a ničeným autom. Niet sa čo diviť zášti mnohých voči Fabii. A jazva vyššie dobre napísal, že Fabia vyzerá k svetu až na veľkých kolesách...

Preto u nás Fabia ťažko môže byť jednoznačným víťazom duelu - či už dizajnového, alebo aj z iného pohľadu. Na Auto.cz takmer nemožné, ba ak zbožné prianie faúšikov.
30. 1. 2011 21:12
Re: VWABIA-SVWIFT
Klaudie, něchtěl jsem to nahoře psát naplno, ale porovnávat Fabii a Swift, to je jako porovnávat AUDI A3 a mégana, jsou to jiné světy. Porovnávat proto lze jediné - design, přesně, jako se to děje nahoře. Co se týká komplexní porovnávačky, již tu proběhla s vítězem, kterého znáš jistě i ty.
Avatar - gld
30. 1. 2011 21:30
Re: VWABIA-SVWIFT
30. január si svet zapamätá ako dátum, kedy bola škoda fábia presunutá do prémie..bravo >:D
30. 1. 2011 21:37
Re: VWABIA-SVWIFT
Pletieš si pojmy a dojmy. Ak chce niekto malý hatch, na jazdenie po meste vo dvojici a občas pár km navyše, je mimo zvažovať Fabiu a Swift? A je zaujímavé, že práve jeden starší manželský pár o ktorom viem, si po dojazdeni Feldy vybral práve Swift.
30. 1. 2011 23:21
Re: VWABIA-SVWIFT
Co se tyce vnitrku, ten swift hodne degradujou obroucky tachometru a otackomeru- stribrnej plast(neco jak u 307) + design cislic, to je hruza. Druha vec jsou ty otocny ovladace u radia a klimatizace. To at se na me nezlobi, vietnamci se umi vytahnout s lepsima. Zbytek je uchazejici, exterier obou aut uz je na vkusu kazdeho z nas. Maly kufr swifta nelze uplne swiftu vycitat, na jezdici kabelku to staci.
Fabia vitezi, uz jen kvuli tem cudlikum, brr
31. 1. 2011 07:00
Re: VWABIA-SVWIFT
Stupnice prístrojov mi vo Swifte prídu o čosi lepšie čitateľné ako vo Fabii.
Osobne som sa lepšie cítil vo Swifte, ako som už x-krát písal, vo Fábke sa za volantom sedí dosť natlačený na dverách, ľavý lakeť by potreboval o nejaký ten centimeter viac priestoru. Čo sa palubky týka, Suzuki má určite ešte dosť možností na vylepšenie, v materiáloch a vyhotovení je Škoda určite lepšia - ovšem v dizajne je to zase naopak, škodovácky interiér vo mne nevzbudzuje sympatie.
31. 1. 2011 09:50
Re: VWABIA-SVWIFT
Skodovka musi vyhovet vice lidem, vice typum lidi, klasika je predem dana.. Ac velmi podobne auta, koncovi zakaznici se lisi asi vic :-)
Avatar - Krispos
31. 1. 2011 00:18
Re: VWABIA-SVWIFT
Neni vas podnik v upadku? Pokud si sef nedokaze spocitat, ze nastvani zamestnanci budou HTP motory tocit az k 10 litrum spotreby, tak by nemeli ridit firmu... nerad to rikam, ale to uz by bylo lepsi nejake vyprodejove Punto..
30. 1. 2011 21:07
Re: VWABIA-SVWIFT
A co Polo (nejkrasnejsi, nejelegantnejsi, referencni supermini)?
30. 1. 2011 21:13
Re: VWABIA-SVWIFT
No to jistě, v tom lze s tebou skutečně bezvýhradně souhlasit.
30. 1. 2011 21:15
Re: VWABIA-SVWIFT
nepochopil >:D
Avatar - gld
30. 1. 2011 21:31
Re: VWABIA-SVWIFT
na otázku sa sluší odpovedať, nie s ňou súhlasiť
30. 1. 2011 21:23
Re: VWABIA-SVWIFT
co to beries? mal by si to obmedzit :-)
uz sa tam nahlas...
[odkaz]
30. 1. 2011 22:01
Re: VWABIA-SVWIFT
spravne GTI, daj im to vsetkym, hovadam japonskym a talianskym, nebodaj francuzskym >:D >:D A zacni uz konecne pisat v rymoch, mozes aj striedavy ABAB alebo zdruzeny AABB , vyznie to este lepsie >:D >:D >:D >:D
30. 1. 2011 22:24
Re: VWABIA-SVWIFT
Načo píšeš, keď nevieš vyplodiť nič rozumné a ani slušné. Vráť sa medzi svojich a nekaz tu vzduch.
31. 1. 2011 10:27
Re: VWABIA-SVWIFT
myslel si medzi tvojich nie? Kazit tu budem vzduch takym premudrelym trtkom ako ty ;-)
Mr. obhajca GTIho :no:
31. 1. 2011 14:54
Re: VWABIA-SVWIFT
Niečo iné napísať nevieš? Aby bola trochu zmena...
31. 1. 2011 15:10
Re: VWABIA-SVWIFT
viem ale tebe staci aj toto.. predsalen sa musim znizit na tvoju uroven ;) a ked sa ti nepacia moje prispevky, nemusis na ne reagovat, ale ty si rad rypnes ze? mas to trochu v krvi, taky vsevedko, co ma nejaky vnutorny komplex z oplov.. Nemas ani gule na to aby si v diskusii povedal, na com jazdis, aby si si nesral do huby ze?
Avatar - white label
31. 1. 2011 17:08
Re: VWABIA-SVWIFT
Jestli sis chtěl hlavně "postěžovat", že máš Opla, tak tos klidně mohl i bez těch zbytečných vulgarismů... ;-)
31. 1. 2011 17:11
Re: VWABIA-SVWIFT
ak si si nevsimol tak klada reagoval na mna nie ja na neho.. ;)
Avatar - white label
31. 1. 2011 22:06
Re: VWABIA-SVWIFT
Nie nevsimol... a hledat se mi to fakt nechce, jen si myslím, že vše se dá vyřešit i bez toho "sraní si do huby" apod...
30. 1. 2011 20:24
Vkusné
Jak už tu bylo několikráte podotknuto, desingn je otázkou vkusu. Obě auta mají svoje, i když u mé osoby vyhrává jednoznačně Swift - Fabia mi proti němu připadá jako ošklivější mladší ségra >:-[]
Pokud vidím Fabku samotnou, už mi tolik nevadí, ale ve dvojici se swištěm je jasné, kdo je vyváženější a hezčí...

V tomto směru máme ale velmi příjemné starosti.
Když vybírali auto naši, měli možnost koupit leda tak stopětku, stodvácu, nebo Moskviče >:D
Designový duel spočíval jen v tom, zda-li bude stodváca (nebo ten Moskal) hnědá, nebo...zelená >:D >:D
Rozbalit vlákno
0
30. 1. 2011 21:55
Trefný duel!
Tento duel je o stylu a bezradnosti.
Rozbalit vlákno
1
30. 1. 2011 22:17
Re: Trefný duel!
celkom trefný postreh
Avatar - pumpkin
30. 1. 2011 22:38
Nové-Staré
Zaujímavé že Fabia vyzerá pri novom Swifte už pomerne zastaralo. Nepomohol jej ani ten "rozširujúci" facelift, Swift už je trochu inde. Pôsobí oproti nej mlado a sviežo, k interiéru Fabie sa asi ani netreba vyjadrovať. Fabie je mi síce trochu ľúto ale palec hore pre Swift v tomto prípade.
Ešte by bolo možno zaujímavé porovnať Fabiu Monte Carlo a Swift Sport :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Krispos
31. 1. 2011 00:14
Skoda Fabia...
... mamka ma Fabku r.v. 2005 ve verzi sedan a to auto se mi navzdory vsi neprakticnosti dost libi, protoze sedany sedan-kupe me vzdycky braly. Je v dieselu a slouzi verne a celkem bez problemu (kdyz nepocitam bouracky zavinene osobou za volantem :)), ma nizke provozni naklady a neprovokuje sousedy k objizdeni klicem. Naproti tomu svagr ma starsiho swifta, ktereho si nedavno opravil po nehode (aby mu ho vzapeti vzaly technicke sluzby radlici...), v benzinu a libuje si, jake je to zabavne auto a jak se krasne necha vytacet... no proste kazde auto ma neco do sebe. Nicmene kdybych měl volit mezi soucasnymi modely, vyhral by to zcela jiste Swift. Ne ze by se mi treba Fabia sportline nelibila, ale mit sportovni verzi s obsahem 1.6 litru mi prijde dost malo...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Aspire
31. 1. 2011 01:23
Re: Skoda Fabia...
Edice sportline nedávno zkončila po faceliftu v tom bylo TSi 63kW, 77kW a nafta ani nevím jestli tam byla. Pro mě je v tomhle duelu jasný vítěz Fabia od faceliftu je rozhodně hezčí, interiér je super a taky fandím domácímu mančaftu >:D kdybych měl prachy už si objednávám RS :-)
31. 1. 2011 09:27
Barevná kombinace
Já si nemohu pomoct, ale v této barevné kombinaci mi fabia pořád připomíná tramvaj vyrobenou za totality v Tatře Smíchov a dodnes uspokojivě sloužící nejen v Praze. To snad redakce udělala schválně, aby v porovnání se SS ještě více vypluly napovrch designové průs..švihy fabie. Stejně ji to širší neudělá ani s bílou střechou, která na tom navíc působí dosti laciným dojmem, tak proč pro porovnání nezvolili komplet červenou...? Podle mě by jednoznačně zvítězil SS jak zvenku, tak zevnitř! :-)
Rozbalit vlákno
0
31. 1. 2011 09:45
Duel
Víc se mi líbí design Swifta - vyváženější, lépe se mi na něj dívá, ale pokud bych vybíral mezi těmito dvěma ke koupi, tak sáhnu po Fabii.
Rozbalit vlákno
0
31. 1. 2011 16:02
Předchozí gnerace Swiftu...
...se poprvé objevila coby Concept S v Paříži 2002. První oficiální snímky Fabie II byly vypuštěny v prosinci 2006, tedy o více než čtyři roky (!) později. České zastoupení Suzuki to vyřešilo vtipným PFkem s přáním hodně originálních nápadů :-) Celá věc byla na jasnou žalobu samotné japonské automobilky na Škodu, vzali to ale naštěstí pro Boleslav s humorem.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
1. 2. 2011 15:30
Re: Předchozí gnerace Swiftu...
Kdyby to bylo na jasnou žalobu, jak píšeš, přišla by jasná žaloba!!! Na humory se v byznysu nehraje, ale ono to na žalobu samozřejmě nebylo, a tak zůstalo u toho vtipného pf...

Jinak co se mě týče, nemají si ty dvě auta designově moc co vyčítat. Jsou varianty, ve kterých to FII sluší více, Swift je trochu stravitelnější v tuctovém provedení. Ani jedno z těch aut by mě svým designem ke koupi nemotivovalo.

Já považuji za velkou chybu MB, že nenavázali na povedenou FI, na to auto se mi ještě dnes příjemně dívá :'-(