Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki v Ženevě 2010

Suzuki se vydalo do boje mezi sedany střední třídy, připravilo Grand Vitaru o náhradní kolo na pátých dveřích a do Evropy přiváží také prototyp Swift Plug-in Hybrid.

Kizashi

Největší osobní model v historii automobilky přichází nejprve na švýcarský trh. Zde se bude prodávat v provedení s motorem 2,4 VVT, pohonem všech kol a bezestupňovou převodovkou CVT. Švýcarsko je pilotním uvedením novinky v Evropě, o zahájení prodeje v dalších zemích bude rozhodnuto později.

Exoticky znějící jméno máme podle Suzuki vyslovovat „kýzaší“. Postupně ho nesla trojice konceptů, kterými automobilka připravovala návštěvníky velkých autosalonů na příchod nového modelu. Ačkoliv byly prezentovány tři různé karosářské formy včetně neobvykle pojatého crossoveru, sériový model je nakonec klasickým tříprostorovým sedanem se stupňovitou zádí.

Přední část karoserie je parafrází designu SX4. Kizashi ale přináší ladnější křivky, které se elegantně proplétají a dávají tak najevo, že se jedná o japonský automobil. Prostřední část je řešena konvenčně, sportovnější styl karoserii dodávají nízká okna, výrazný B sloupek, krátké zadní dveře a skloněný C sloupek posunutý až nad zadní kola. Víko zavazadlového prostoru je relativně krátké a končí do oblouku prohnutou odtrhovou hranou s integrovaným brzdovým světlem. Charakteristickým prvkem bude hladký zadní nárazník s neobvykle tvarovanými koncovkami výfuku.

Kizashi je dlouhé 4650 mm, široké 1820 mm a vysoké 1480 mm. Karoserie sedí na platformě s rozvorem náprav 2700 mm, o 20 cm více než má SX4 sedan. Pod kapotou se nachází motor J24B o objemu 2,4 litru, montovaný také do Grand Vitary. Nejvyšší výkon je 131 kW při 6500 min-1, maximum točivého momentu 230 Nm leží v 4000 min-1.

Swift Plug-in Hybrid

Další novinkou je prototyp nazvaný Swift Plug-in Hybrid. Ten měl světovou premiéru v říjnu 2009 na autosalonu v Tokiu a také v jeho případě je Ženeva prvním představením v Evropě. Suzuki na něm demonstruje výsledky svého vývojového oddělení. Jedná se o elektromobil se zážehovým motorem, který slouží jako generátor.

Pod kapotou se tedy nachází, jak je u miniaut prodávaných v Japonsku zvykem, tříválec o objemu 660 cm3. Jeho výkon je 40 kW, avšak klíčovou roli u tohoto Swiftu stejně hraje elektromotor, který má 54 kW. Po dobití lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 2,66 kWh z rozvodné sítě zvládne tento prototyp ujet až 20 kilometrů bez pomoci zážehového motoru.

Grand Vitara Urban Version

Městská verze SUV Grand Vitara znamená dvě novinky: motory vyhovující normě Euro 5 a absenci náhradního kola na dveřích zavazadlového prostoru. Varianta označovaná jednoduše Spare-tyre less je díky tomu o 200 mm kratší. Místo náhradního kola zaujal držák registrační značky a nad ním ozdobná lišta. Vůz je vybaven sadou pro nouzovou opravu pneumatik, dveře zavazadlového prostoru mají panty zavěšení i nadále na boku na pravé straně.

Parametry pohonných jednotek jsou nezměněny, z nabídky však nadobro zmizí zážehový dvoulitr a také benzinový 3,2 V6. Zůstávají tak agregáty 1,9 DDiS (95 kW, 300 Nm), 2,4 VVT (124 kW, 227 Nm, resp. 122 kW a 225 Nm u třídveřové verze) a jen do třídveřové karoserie montovaný 1,6 VVT (78 kW, 145 Nm).