Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Suzuki ve Frankfurtu 2007

Miro Mihalik
Diskuze (1)
Suzuki říká, že dalším novým sériovým modelem bude kompaktní Alto, chystá spoustu dalších nových modelů a techniky, včetně hybridní technologie. Předzvěstí by měl být koncept Kizashi.

Hlavní hvězdou stánku je ovšem malý Splash, který vznikl ve spolupráci se značkou Opel.

Kizashi

Koncept Suzuki Kizashi je pětidveřový hatchback, jehož karoserie je dlouhá 4650 mm, široká 1950 mm, vysoká 1400 mm a má rozvor náprav 2850 mm. Už z rozměrů tedy musí být jasné, že se tady nejedná o úplně běžný hatchback, ale něco na způsobu Renaultu Vel Satis nebo Opel Signum. Pod kapotou vozu je uložen přeplňovaný diesel o objemu 2,0 litru – výkon ani točivý moment Suzuki neuvádí. O přenos síly motoru na kola se stará sekvenční šestistupňová převodovka a koncept je vybaven inteligentním pohonem všech čtyř kol i-AWD. Opět se však můžeme jen domnívat, jestli písmenko „i“ znamená elektronické řízení 4x4, nebo pohon jedné z náprav pomocí elektromotoru. Tisková zpráva totiž připomíná, že Suzuki na tomto systému intenzivně pracuje (a pravděpodobně se učí u mateřského koncernu GM, který je v tomto ohledu hodně daleko).

Splash

Karosérie malého vozu vypadá svěže a neotřele, a vyvolává pozitivní reakce spojené s jeho originálním názvem – Splash, který tak trochu připomíná zvuk při skoku do vody. Také v oblasti bezpečnosti se malé Suzuki nemá za co stydět a šest airbagů nebo systém ESP, znamená, že auto vás ani ve špatné chvíli nepotopí.

Suzuki Splash má hodně vysokou stavbou karoserie: výška 1590 mm, délka 3715 mm a šířka 1680 mm. Tyto čísla znamenají, že vůz byl stavěn především do výšky, aby konstruktéři kompenzovali nedostatek prostoru na délku. Povedlo se. Interiér poskytuje relativně dostatek místa pro nohy všech cestujících a kupříkladu vpředu mají cestující nad hlavou o 24 mm více místa nad hlavou, než v modelu Swift. Vzadu nad hlavami přibylo dokonce 31 mm.

Pod kapotou Suzuki Splash se objeví dva benzinové agregáty. Prvním je dvanáctiventilový tříválec o objemu 1,0 l, který poskytuje 48 kW (65 k) při 6000 ot./min. a 90 Nm při 4800 ot./min., druhým je čtyřválcová jednotka 1.2 16V o výkonu 63 kW (86 k) při 5500 ot./min., s maximálním točivým momentem 114 Nm při 4400 ot./min. slabší agregát se kombinuje výlučně s 5stupňovou manuální převodovkou, u silnějšího je za příplatek k mání i 4stupňová automatická převodovka. Maximální rychlost se pohybuje od 160 do 175 km/h, spotřeba zase od 5,2 do 6,2 l na 100 km.

Pro zákazníky, kteří preferují naftové motory, je připravena jednotka 1.3 DDiS se systémem common-rail a filtrem pevných částic. Výkon agregátu činí 55 kW (75 k), točivý moment 190 Nm je k dispozici již při 1750 ot./min. V současné době, kdy je kladen důraz na ekologický provoz, se Suzuki k této výzvě staví čelem a představuje motory, které ve spojení s pětistupňovou převodovkou vypouštějí do ovzduší 126, respektive 136 g CO2 na kilometr. Benzínové motory vyvinuli v Suzuki Motor Corporation jako jednotky nové generace. Dieslový agregát bude vznikat v indickém závodě Suzuki na základě licence udělené firmou GM Powertrain Europe a jde podstatě o motory Fiatu.

Suzuki plánuje prodat 60 000 kusů modelu Splash ročně. Výroba auta bude probíhat v továrně Magyar Suzuki Corporation (MSC) v Maďarsku, kde v současné době vznikají modely Swift, SX4 a Ignis.


Miro Mihalik
Diskuze (1)