Diskuse

Suzuki Vitara 2019: Omlazený zlaťák s novou technikou sází na turbomotory

31.7.2018

Japonský crossover přijíždí po čtyřech letech v čerstvém balení. Nejpodstatnější změny se odehrály pod kapotou.

 

  • 30 Reagovat !

    foto Nonsens

    Nonsens 31.07.  12:14

    veľmi dobrá práca

    vitara bola podarená hneď a teraz ju pekne doťukli. Páči sa mi aj posun zadných svetiel, ktoré vyzerajú v červenej elegantnejšie. Jedno z najkrajších suv a za dobrú cenu.
  • 03 Reagovat !

    foto Krtek-no1

    Krtek_no1 31.07.  12:42

    Ještě že jsem nečekal

    Koukam že počkat rok s koupí už bych nesehnal auto s motorem :-( Pořád jsem si řikal jestli vůbec potřebuju nový auto, když předchozí sloužilo věrně 14 let... Pak převládnul strach z konce motorů v autech a šel jsem pro Vitaru s 1.6kou. Nechápu, proč musí tenhle motor končit. Je sice línej jako prase (papírově ne ale to je fuk) ale splňuje Euro 6 bez EGR kurvítka i bez přímýho vstřiku benzínu a dlouhodobě se vejdu se spotřebou do 5,5 litrů. Na laxnost motoru jsem si zvyknul, jeszdim stejně spíš na pohodu tak mně konec 1.6ky ve Vitaře vysloveně mrzí. Plánuju naject za dalších 15-20 let 300 tis. - půl mega km a to prostě litráku nevěřim, že by zvládnul.
    Vitara má různý nevýhody (málo prostoru uvnitř, málo odkládacích prostor...) ale motor 1.6 to určitě není.
    Co se týče xiftliftu, dá se na to dívat ale mně nesedne. Už verze S a Turbo maji masku, kterou bych necttěl. Tady mi připadá, že nějak protáhli přední nárazník a vypadá to trochu mravenečníkovitě, asi jako aktuální divnej Kaškaj. Zadní světla fajn a palubka taky. Hlavně že je pořád analogová a s číslicema hlavnou nahoru.
    Teď ještě vyhlížet až "vylepšeji" Swifta a jdu ho objednat, dokud maji atmosferickou 1.2ku.
    • 10 Reagovat !

      foto Nonsens

      Nonsens 31.07.  13:14

      « Re: Ještě že jsem nečekal

      len aby ti s fejsliftom atmo 1,2 nezmizla. Ak si taký šofér ako píšeš a v pohode ti stačí atmo 1,6 vo vitare, tak 1,2 v svišťovi ti bude stačiť tiež.
      • 00 Reagovat !

        foto Krtek-no1

        Krtek_no1 31.07.  14:05

        « Re: Re: Ještě že jsem nečekal

        Proto píšu že čekam na xiftlift a pořídim doprodejovou 1.2ku atmo pokud jí ukončej. Jestli ne a bude dál v nabídce, počkam až se předchozí auto rozsype úplně (jsem zastánce toho koupit nový a jezdit do rozpadu a sešrotování auta a nahradit zase novym) a taky uvidíme podle toho jak bude vypadat. Současnej třeba nemá ani autostopovací/startovací kravinu. Bude to pro manželku místo litrovýho Sparka.
        • 10 Reagovat !

          foto Nonsens

          Nonsens 31.07.  14:37

          « Re: Re: Re: Ještě že jsem nečekal

          ok, startstop nemá ani môj, ale možno v nejakej výbave je čertík skrytý. Celkovo atmo svišť nemá moc moderných kulvítok, to je fajn a po liter sparku bude polovička spokojná a rád si na ňom zabeháš aj ty, neboj, mňa baví.
          • 00 Reagovat !

            foto Krtek-no1

            Krtek_no1 31.07.  15:10

            « Re: Re: Re: Re: Ještě že jsem nečekal

            Prozatim je špek (drobnej) právě v tý výbavě. Nejvyšší výbava se u nás neprodává s 1.2kou a manuální převodovkou. Víc jak cc 270 tisíc za druhý auto dávat nechci a nejvyšší výbava je s nějakou robotizovanou nebo automatickou převodovkou (či co to je) až zbytečně drahá. Bejt příplatek 10-15 jenom za výbavu, šel bych do toho. takhle zatim plánuju pořídit tu prostřední.
            • 00 Reagovat !

              foto Nonsens

              Nonsens 31.07.  15:24

              « Re: Re: Re: Re: Ještě že jsem nečekal

              presne rovnako som uvažoval a spravil aj ja, vidno, že si hlavička >:D
    • 32 Reagovat !

      foto pumpkin

      pumpkin 31.07.  13:15

      « Re: Ještě že jsem nečekal

      Z dvoch fotiek sa ťažko usudzuje, ale Vitara ani predtým nemala najlepšie zvládnuté proporcie, jednoducho veľká papuľa a malý zadok.

      Viac ma ale zaujalo, čo píšeš k tej 1,6-ke. Máme ju doma v Sedici, teda predchodca Vitary len so znakmi Fiat a ono fakt žijeme v dobe, kedy sa až moc tlačí na čo najväčší krúťak v čo najnižších otáčkach. Priznám sa, že ma to baví, s malými turbami je to v meste zábava, ale zároveň ma trochu desí ako potom ľudia jazdia.

      Čo z toho, že má nejaká Mazda 6 ešte poriadnu 2,5-litrovú atmosféru, keď sa mi pri rozbehu z križovatky budú na zadok lepiť nervózne Fabie s litrovým trojvalcom. Doba sa zrýchľuje aj tam, kde by nemusela.
      • 00 Reagovat !

        foto Krtek-no1

        Krtek_no1 31.07.  14:02

        « Re: Re: Ještě že jsem nečekal

        On má ten motor hlavně strašně dlouhou převodovku. 4ka má stejný otáčky jako jsem míval na 5ku u předchozího korejce (1.6 80 kW). Díky tomu i ta nízká spotřeba.
        Velkou tlamu Vitara tak nějak od pohledu má a tady mi přijde že na fotkách ještě trčí spodní pysk navíc
      • 00 Reagovat !

        foto H-K-svwet

        H/K_svwet 31.07.  15:50

        « Re: Re: Ještě že jsem nečekal

        predny previs je ozaj kusok vacsi a zadok trosku vyssi a kratsi.... ale s vacsimi kolami a v peknej farbe je to podla mna uplne ok.... ono celkovo razvor mohol byt za mna uz kusok vacsi ( aspon o 5 cm ) .... 2500mm je dnes uz na 4,2m dlhe auto len tak tak ( ja mam v mojom malom aute pritom len o 3cm mensi razvor ako vitara ale auto mam od nej kratsie o 20,5 centi a je to proporcne citit ze to hned aj inak vyzera ) ... no a ked mas masivne previsy a kratky razvor tak tym padom potom vznikaju kdejake disproporcie ci uz na predok alebo na zadok...a paradoxne na kratsich buclatejsioch skatulkach to vizualne vadi viac... lebo u 4,7m dlhej astre kombi si aj ten metrovy previs vpredu aj vzadu vlastne ani nevsimnes je to tak .... ale zase nebola by vitara taka sikovna a obratna keby bola zase uz moc velka pripadne keby mala kolesa uplne v rohoch to je fakt .... co sa tyka maleho turba tak zabava je z mojho pohladu az prave mimo mesto kde to kusok uz drzis v otackach a citis ako ta to tlaci a mas tah ... lebo prave po meste kde sa flakas kdesi na otackach spinania turba mi s tym zabavne jazdit vobec nepride... naopak... je to utrpenie pre motor flakat sa sa malym turbo mestom a sustavne pridavat a brzdit ... ja som hlavne zvedavy ci aj nadalej dochodcovia a starsi ludia ktori sli do vitary s atmo v zaklade pojdu teraz aj do maleho turba .... ale ako vravim .. stale je tu v dvojkolke este ASX s atmom :-) alebo 500X ... a este snad jeden dvaja dalsi v podobnej cenovke a velkosti ...
      • 00 Reagovat !

        foto sofer

        šofér 01.08.  09:14

        « Re: Re: Ještě že jsem nečekal

        Tak proporce jsou O.K. stačí se podívat na Vitaru v reálu a bez té dvoubarevné kombinace. V jednobarevné to vypadá jinak, za mne lépe.
        [odkaz]
    • 31 Reagovat !

      foto comper

      comper 31.07.  13:51

      « Re: Ještě že jsem nečekal

      To su tu dnes odbornici omg... Kto by ti kazal kupovat trojvalec? Mohol by si zobrat 1,4ku a jazda by bola o galaxiu inde ako v zdechlej 1,6ke. Okrem toho ak jazdis tempom ze ti staci, tak by si neutahal ani ten trojvalec.
      • 00 Reagovat !

        foto Krtek-no1

        Krtek_no1 31.07.  14:03

        « Re: Re: Ještě že jsem nečekal

        Tak doplnění, nechci tříválec, nechchci cokoliv pod 1,5 litru a nechci turbo. Motor má bejt robustní, jednoduchej a odolnej, to současná 1.6ka splňuje parádně.
        • 10 Reagovat !

          foto sofer

          šofér 01.08.  09:16

          « Re: Re: Re: Ještě že jsem nečekal

          Ze stejného důvodu jsme to domu brali taky :-)
      • 10 Reagovat !

        foto H-K-svwet

        H/K_svwet 31.07.  16:25

        « Re: Re: Ještě že jsem nečekal

        zase ber tak ze 1,4ka turbo uz nebude v cene 1,6tky atmo.... a bezny zakaznik ktory povodne chcel dajme tomu zaklad 1,6tku dvojkolku za 14 tisic uz mozno teraz len tak lahko neskoci do 1,4ky turba za 18 aj viac tisic... predsa len cenovy rozdiel tam nejaky viditelny uz urcite bude ... a typicky zakaznik vitary nie je predpokladam tak solventny ako zakaznik povedzme porsche kde aj 10 tisic eur hore dole je pre neho malickost... tu to vidim tak ze kto ozaj chcel 4 valce a atmo tak ma smolu a musi ist inam... a v cenovom limite okolo 14-17 tisic mu ostava takto este nejake to ASX, 500X, pripadne by som sem kludne zaradil aj cross Soul s GDI alebo HR-V s 1,5kou
    • 00 Reagovat !

      foto sofer

      šofér 31.07.  17:52

      « Re: Ještě že jsem nečekal

      Tak nevím, ale 1,6 ve Vitaře se chová jako klasická benzinová atmosféra. Tady pokud chci dnamiku, tak musím zašlápnout ten pedál a nechat motor vytočit přes 3500 otáček. Chtít po atmosféře, aby už při 2000 otáčkách měla dynamiku, jako turbonafta je hloupost.

      Sámi Vitaru 1,6 máme a vím, že si žena, zvyklá na SX4 1,9 DDiS si nemůže

      zvyknout, že na ten pedál prostě musí zatlačit a místo toho řadí. Pak to nejde, to je fakt.Vy to evidentně děláte stejně, protože já zase s Vitarou nejezdím za 5,5 ale za 6,3l, ale jedu :-) .
      Jinak tyčkové ovládání palubního počítače nevadí, jde o zvyk. Tvrdé plasty jsou, ale nikde nevžou a jsou perfektně slícované. neoblizují je, takže nevadí. Souhlas že schránek na odkládání blbin je málo, zato manuál je jako kráva, není pomalu kam stčit.
      Kabina je prostorná a dobře se v ní sedí jak v předu, tak v zadu, místa na kolena je všude dostatek, Z kufru jsem vytáhl tu nesmyslnou mezipodlahu a je dost velký pro 4 normální cestovatele. Zatížení navíc koly na tažném se Vitara drží v rovině a nečumí do nebe, takže i odpružení, nivelace při zatížení je OK.
      Za 450 tis. dobré, spolehlivé auto s držákem motorem, malou spotřebou.
      • 00 Reagovat !

        foto Krtek-no1

        Krtek_no1 31.07.  20:28

        « Re: Re: Ještě že jsem nečekal

        Jo manuál... a ten druhej k rádiu je taky macek :-)
        Já si za ten rok u na dlooooouhou převodovku zvyknul. Předchozí korejec měl "jenom" 80 kW ale byl prostě točivěj. Tam jsem běžně jezdil mezi 3 - 6 tisícema. Tady to ani nejde. Díky převodovce se držim na hranici podtáčení, tj 2 tisíce. Občas roztočim dvojku nebo trojku na 3 tis a víc ale fakt to skoro nejde. Třeba trojku dostat k omezovači znamená ject kolem 150+ km/h, to je prostě moc. Ve městě při trojce a 60 km/h to točí sotva ty dva tisíce. To je pásmo, kde bejvá čtyřka. ALe už to beru jako vlastnost, né jako vadu.
        Přžedchozí auto mělo rozvor 2,6m takže mi přijde Vitara uvnitř tak akorát pro dva dospělý a děcka vzadu.
  • 12 Reagovat !

    foto pumpkin

    pumpkin 31.07.  12:57

    a diesel?

    Nejak sa Suzuki nezmienilo o dieselovom motore, aj keď asi by jeho odchod predajom neublížil. Čo sa motorizácii týka, tak toto je krásna ukážka PR automobilky ako dokáže ututlať downsizing, pretože v preklade: Dali sme tam miesto atmosféry 1,6 trojvalec zo Swiftu a silnejší turbo štvorvalec pre istotu zarátame ako novinku, hoci sa už dávno predáva vo Vitare S. :-)
  • 13 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 31.07.  12:59

    velký krok pro Suzuki

    se jeví aspoň dle obrázků absence tyčky pro ovládání palubního počítače v přístrojové desce. Konečně značka pochopila že to lze i jinak a lépe. Ale dělat FL po roce mi přijde jako neudržet moč.
    • 20 Reagovat !

      foto Nonsens

      Nonsens 31.07.  13:09

      « Re: velký krok pro Suzuki

      neviem presne, ale rok je tu nový swift, vitara už dlhšie
    • 11 Reagovat !

      foto pumpkin

      pumpkin 31.07.  13:16

      « Re: velký krok pro Suzuki

      To len ten čas tak rýchlo uteká, Vitara je tu už tri roky, čize facelift tak akurát. ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto LEGOPARK

      LEGOPARK 31.07.  13:23

      « Re: velký krok pro Suzuki

      Po akom roku???
    • 10 Reagovat !

      foto comper

      comper 31.07.  13:48

      « Re: velký krok pro Suzuki

      Zaujimave, byt tak ozraty uz o jednej na obed v utorok, ze nevies aky je rok a nevidis tie packy na prvej fotke :-)
  • 00 Reagovat !

    foto rohYpnol

    rohYpnol 31.07.  15:29

    U mě dobrý

    Zvenku oživení. Doufám, že uvnitř konečně zmizí s novými plasty laciný dojem. Ano, za mě dobrý :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 31.07.  15:35

      « Re: U mě dobrý

      vitara zreje ako vino... inak mne sa ani nechce verit ze je na trhu len nieco vyse 3 rokov.... na cestach mam pocit akoby u nas jazdila uz aspon cele desatrocie... lebo ju vidim na kazdom rohu ;-) ... ale vobec mi to nevadi.. naopak som tomu rad... sam by som vitaru bral ... lenze chce to pri jej vizazi uz 4kolku a 4 valce ... a v tomto pripade to uz teraz po tom facelifte vyzera na vyssiu palku kedze novy zaklad je uz len trojvalec ... uvidime co to spravi so zakaznikmi.... lebo nie kazdy zase tuzi po 3 valcoch a uz vobec nie v SUVecku ... a zase kto aj chce nejake jednoduche SUV a hoc aj 2-kolku ale nadalej s atmo na "furikovanie po meste" tak moze este ist k ASX ... tam zrejme maju po tomto facelifte vitary nakoniec este kusok aj usmev na tvari lebo dost mozno niekolko 2 kolkovych atmo zakaznikov od vitary pride teraz k nim
  • 10 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 31.07.  15:30

    to silnejsie turbo

    predsa vitara uz ma ci nie? pride mi ze je vo vitare S...

    som hlavne zvedavy co spravi odchod 1,6tky s predajom vitary... co viem tak 90 percent zakaznikov bralo prave tento motor.... aj ked chapem.. trend je jasny len skoda ze to slabsie turbo nema 4 valce.... :*)
  • 00 Reagovat !

    foto ericn

    ericn 01.08.  15:03

    Mě se líbí

    Hlavně, že konečně upravili ty zadní svěltla a konečně mají moderní look. 1.4T bude lepší volbou než 3hrnek i atmo 1.6. Takže za mě paráda :yes:
  • 01 Reagovat !

    foto cjoctavian

    cjoctavian 02.08.  08:58

    lak

    Tak to lakovanie v style "pomarancova koza" je na zamyslenie 8-s
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako babochlap. Může za to její ex Charlie Sheen?

Blonďatá pornoherečka Bree Olson teď vypadá jako…

Sexy rajda Bree Olson (32) už sice s roztahováním nohou před kamerou sekla, ale to neznamená, že by na ni…

Miliardář Paul Allen (†65) zemřel na rakovinu. S kamarádem Gatesem založil Microsoft

Miliardář Paul Allen (†65) zemřel na rakovinu. S…

Spoluzakladatel firmy Microsoft Paul Allen zemřel v pondělí ve věku 65 let. Miliardář, filantrop a hledač…

 

iSport.cz

Griezmann sestřelil Němce, Gibraltar znovu vyhrál, Wales slaví i bez Balea

Griezmann sestřelil Němce, Gibraltar znovu vyhrál,…

Fotbalisté Francie vyhráli po obratu ve šlágru dnešního programu Ligy národů nad Německem 2:1. Letošní mistři…

Ukrajina - Česko 1:0. Suverénní domácí slaví, zajistili si první místo

Ukrajina - Česko 1:0. Suverénní domácí slaví,…

Čeští fotbalisté prohráli v Charkově s Ukrajinou 0:1 a budou tak ve skupině B1 Ligy národů hrát už jen o druhé…

 

Reflex.cz

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají rodiče pré. Nebo ne?

Příručka moderního fotra: Když dítě není doma, mají…

Být vlastníkem jednoho či více kusů lidského mláděte bývá dost zápřah. Samozřejmě, že rodiče své děti milují,…

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které stvořilo slavnou automobilku

Laurin & Klement: příběh podnikavého dua, které…

„Proč si při výrobě jízdních kol na malém městě konkurovat, když můžeme spolupracovat?“ řekli si na podzim 1895…