Novinkou mezi malými SUV je Suzuki Vitara, která je i přes své jméno vlastně nástupcem modelu SX4. Pojďme se podívat, co nabízí proti konkurenci z hlediska ceny, výbavy i techniky.
Není co řešit. Suzuki postavilo vůz, který se bude prodávat jak housky na krámě. Suzuki umí benzínové atmosféry, umí 4x4, umí malé vozy. Ve srovnání s konkurencí je to nejrozumnejší volba.
Mně tady chybí ASX, asi nejlepší volba v této třídě. Duster, co si budeme povídat je Dacia, né že bych to tomu auto měl za zlé, ale když si mohu vybrat. Na druhou stranu přibylo mnoho nových štik, Fiat, Jeep, Mazda, dále by stál za zmínku P3008, Qashqai, C-4 aircross S-Cross,Sportage a ix35. Sumasumárum je tu tak 13 aut v cenové relaci 370-450 tisíc a to tu ještě nepočítám designovky typu 2008, captur, Soul, Cactus nebo Juke.
C-4 aircross má podobný základ jako ASX, P3008, Qashqai, Sportage a ix35 je sice jiná třída, ale dá se koupit za cenu dejme tomu 450 a lidí spíš zajímá cena, než jestli to přesně odpovídá třídě.
ASX je cenou ( v akcii ) ....sice na tom podobne ako vitara ... ale razvor ma od nej o 17cm dlhsi ... tazko povedat ci sa tu do uvahy berie viac cena alebo rozmery auta... ale defakto ASX ani nie je priamy konkurent vitary... aspon ja to tak nevnimam.... to je ako porovnavat rapid s octaviou.... predsa len ta octavie je uz kusok inde ako rapid.... a takisto tu v tomto pripade bude ASX uz kusok nad vitarou.... aj ked je skutocne treba priznat ze cena zakaldneho ASX v akcii je na urovni vitary s podobnou 1,6tkou... to je pravda, ak ide o ceny... je to hodne diskutabilne co zvolit... z tejto dvojice ;-) .. pokial ale ide o priestor... ASX bude uz iny vesmir ako vitara
kazdopadne s tejto ponuky konkurentov co vidim v clanku je vitara u mna vitaz... :yes:
ASX se prodává delší dobu za 370, je to prakticky s Outlandrem jediné konkurenchopné Mitsubishi, podobně jako Honda prodávají de facto 2 modely. Za mně Mokka, je to kvalitně udělané auto, mnoho motorizací, sice trošku horší do terénu, ale ruku na srdce, kdo jezdí terénem a za další v USA se prodává jako Buick, což je luxusní značka, takže si myslím, že Mokka opravdu nebude halabala navržené auto, dokazuje to i vyspělá konstrukce.
Buick bych nebral jako argument. Luxus v jeho podání spočívá v tom, že prodává úplně běžná auta s lepším interiérem a silnějšími motory. Všechny modely Buick můžete mít jako Chevy, případně Opel (třeba Insignia). Akorát Buick vynechává základní motorizace a má lepší interiér. A za to si nechá adekvátně zaplatit. Jestli je tohle luxus, to nevím.
Máš pravdu Buick je jako Acura, trochu lepší ale nic výjimečného, jen mám rád Opel a chtěl jsem, ať to vyzní lépe. Jinak Buick má jen 2 modely, které jsou trochu dražší a snesou srovnání s výrobci prestižních aut. Na druhou stranu už představil pár zajímavých konceptů, takže spíš taková poloprémie něco jako Alfa nebo Lancia.
Dobrej for... >:D Duster je tedy predevsim plečka, ktera svym provedenim presne odpovida sve cene. V podstate nic odflaknutejsiho v SUV nelze najit, ale cenovka je dobra, takze pomer cena/kvalita je good. Na jezdeni do lesa, po poli...
Duster není zas tak velký, 4315mm oproti 4278 mm Mokky, hlavně je tam kvůli ceně, asi by bylo zbytečné srovnání CX-5 vs Duster, když za cenu Mazdy si můžeš koupit 2 dustry.
Mě tam tedy vyloženě chybí Mazda CX-3, protože pokud bych si vybíral bude to mezi Mazdou CX-3 a Suzuki Vitarou. A Mitsubishi ASX by tam mělo spíše naž Dacia.
Pokud bych vybíral v této třídě, tak bych vlastně ani nevybíral a uvažoval jen o CX-3. Vzhledově nemá konkurenci. Předolka začíná na podobných cenách, 4x4 je sice dražší než konkurence, ale výbava je mnohem vyšší
Vitara ma:
pouzitelnejsi 4x4, mazda cx3 s jej svetlou vyskou mimo asfaltu ani nepojde...
vacsi kufor
omnoho vacsi vnutorny priestor pre 4 dospelych, a asi aj sirsi, predsa len, hranaty krabicovy dizajn oproti mazde s dlhym nosom:D
Po praktickej stranke nie je o com..., tak ale su aj ine priority...
Pohonově na tom budou stejně. Ono, pokud pominu Subaru, tak si Japonci nemají v současné době moc co vyčítat: [odkaz]
Ano, Suzuki má o 2cm vyšší světlou výšku a o 25 litrů větší kufr (oba rozdíly minimální), to je vše, co hovoří pro Suzuki. CX-3 rozhodně není uvnitř menší, už jen kvůli o 7 cm většímu rozvoru než Vitara.
Motory, jízdně (zatím dle prvních testů), možnou výbavou ani designem Vitara nestíhá.
Mazda 3 rozvor 2700mm. Už si v ni seděl ? Mazda napatři k těm automobilkam u kterych prostornost hraje prim. Jenže M2 a CX-3 jsou o třidu menši a s prostornosti jsou na tom třidně na samem dnu a to už dost lidi muže odradit.
Nevim kde si přišel k zaslepenosti k VW. Mě je uplně jedno jestli v teto třidě nabizi nějaky model.
Bavíme se snad o CX-3, ne? Tak seděl jsi v ní nebo ne? Pokud ne, tak než začneš plácat nesmysly, tak si přečti o ní alespoň nějaký test a zjištíš, že vnitřní prostornost je min. průměrná vzhledem ke konkurenci, o žádným dnu nikde ani slovo.
No, tvoje zaslepenost pro VW produkty je tady dostačně známá ;-)
CX3 ma rovnaky rozvor ako mazda2 a v tej som sedel a je napriek papierovym udajom zalostne mala a aj uzka.
CX3 na tom bude o niecom lepsie, kedze je vyssia - viac miesta na hlavu, ale co sa tyka kolien a sirky - ziadne zazraky sa cakat nedaju.
Vo Vitare som sedel a zvladne styroch dospelych plus ma vacsi kufor s nizkou nakladacou hranou a lepsou variabilitou.
Kto cestuje vo dvoch, postaci mu cx3, kto chce nieco prakticke, kupi vitaru, tieto auta si priamo uplne nekonkuruju, ide o priority
V CX-3 se do 180 cm posadíš dozadu v pohodě. Pokud máš víc, tak musíš o třídu výš, protože v této třídě se pak vzadu pohodlně neposadíš v žádném autě. Navíc Vitara je malinká a rozměrově patří k těm nejmenším vedle Juku a Capturu, takže žádný zázrak se vzadu taky nekoná.
Kdo chce něco praktického, tak musí jít do kompaktní třídy, protože tyto malá SUV (crossovery) jsou max. pro 2 dospělé + 2 děti ;-)
Největší Duster 4x4 je za cenu 329 000,- absolutně nejlepší volba::Suzuki stojí 440 000,- ,,tj. o 1/3 vyšší cena a pak už všechno od 500 000,- výš...Takže toto srovnání vyhrává jednoznačně Duster...pokud by to mělo být opravdové srovnání,chybí tam hromada aut...Např ASX,Mazda,Fiat a hlavně Forester active 559 000,- a to je AUTO !!
no v terene bude duster asi najlepsi... ale ak kazdy den robis desiatky km po beznych cestach a nie v terene tak tu bude vitara alebo mokka podstatne pohodlnejsia tichsia aj bezpecnejsia.... ako duster.... duster ako terenak je isto fajn auto.... ale nabalit sa na nom a ist niekam napriec europou stovky km denne? uff .. tak to jednoznacne skor na vitare... alebo mokke .....nic proti dusteru ;-) ... ale ja by som si priplatil za vitaru ... a aj uzasne vyzera :yes:
Vitara je jednim slovem zklamani. Novinka ale uvnitř je to opravdu bida což je u Japonskych aut teto třidy docela běžne. A ten benzinovy polochciply motor co nabizi je opravdu ostuda. Takovy zde zmiňovany ASX na prvni pohled lakava cena ale stači se usadit do interieru a člověk si připada že lacněji už to snad ani nejde. Zde nejvice boduji Mokka a Yeti. Tyhle auta jsou beztak pouze modnimi modely takže jine kvality zde hledat je z tržniho hladiska zbytečnosti.
OK, takze si nevyhovuje interier a nevadi ti, ze Mokka je o niekolko metrakov tazsia - trpia jazdne vlastnosti a spotreba a yeti 1.2 TSI je silne podmotorizovany a celkovo trpia motory rozvodmi, spotrebou oleja a ktovie cim este...
Yeti uz ma novy 1,2 tsi - ten problemy nema! A pokud ti prijde papirovych 81 kw u turbo motoru jako podmotorizovynych, tak by to chtelo se s tim autem alespon projet ;-)
Hmm, v tomto srovnání vzhrává... Fiat 500X!
>:D
Jasně, je to jen můj pohled... ale v tom srovnání prostě chybí - je to přesně jeho liga.
A s motorem 1.6 = atmosféra bez s/s je to i auto vhodné pro náročnější použití... s očekávatelnou delší životností... přitom pořád akceptovatelnou cenou.
jsem mírně zmaten - on existuje ve verzi 1,6 s pohonem 4x4? Obávám se, že se koukám na nějaké jiné stránky, než ty - navíc- aniž bych dělal Suzi reklamu, ve čtyřkolce s tou výbavou - ve střední verzi se systémem nouzového brždění etc. - mu nekonkuruje ani 500ka - leda by byla o dvěstě tisíc dražší - a to je docela střih ne?
Mokka je mala vzadu?? potom by mal rovnako byt oznaceny aj Yeti, kedze maju rovnaku ponuku miesta vzadu a nie nezmyslom "prostorny interier". Mozno pre ludi trpaslicieho vzrastu. Pre sofera je dokonca lepsia Mokka.
Rovnako interier Yetiho je uz za zenitom a orgie o kvalite boli aktualne tak pred 5-6rokmi.