Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Švédský soud schválil Saabu žádost o ochranu před věřiteli

redakce AUTO.CZ
Diskuze (4)
V režimu ochrany musí firma vypracovat plán restrukturalizace a sehnat nový kapitál.

Odvolací soud pro západní Švédsko dnes vyhověl automobilce Saab a schválil její žádost o poskytnutí ochrany před věřiteli.

Zvrátil tím dřívější rozhodnutí nižšího soudu a otevřel firmě, která nemá ani peníze na provoz, cestu k možné záchraně.

Saab doufá, že v ochranném režimu bude moci přežít, dokud čínské úřady neschválí dohodu o dlouhodobém financování, kterou jeho vlastník Swedish Automobile uzavřel v červnu s čínskými společnostmi Zhejiang Youngman Lotus Automobile a Pangda Automobile Trade. V režimu ochrany musí firma vypracovat plán restrukturalizace a sehnat nový kapitál.

Soud v okrese Vanersborg před dvěma týdny žádost Saabu o zařazení do ochranného režimu zamítl a firma se proti tomu minulý týden odvolala. Své odvolání podepřela doklady o zajištění překlenovacího úvěru v sumě 70 milionů eur (1,7 miliardy Kč).

Minulý týden dva odborové svazy a jeden z dodavatelů podali návrh na konkurzní řízení vůči Saabu. Výroba v závodech Saabu byla v dubnu kvůli neplacení za dodávky zastavena a firma dluží zaměstnancům mzdu za srpen.

Nizozemská firma Spykerk Cars, která se přejmenovala na Swedish Automobile, se začátkem loňského roku dohodla na koupi automobilky od americké General Motors za 400 milionů dolarů (přes sedm miliard Kč). Dohoda tehdy zachránila známou švédskou značku před postupným ukončením činnosti, o kterém rozhodla GM.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (4)
Avatar - Bristol
21. 9. 2011 22:42
Re: maji ted trochu casu
nevím jestli SAAB postaví něco do 400 tisíc...možná jejich avizovaný hatch nižší střední 9-1 ten by mohl bejt v základu pod 400 pokud teda chce konkurovat alespon trochu focusům astrám a hlavně golfu...a pořád to bude stylová alternativa prodávaná v evropě sotva po tisících...saab nikdy nebyl masovka a ani na to nemá ambice...nová 9-5 je fakt nádherná...ale dealer by měl plošně snížit ceny tak o 100 hadrů...protože takhle zasahuje do vod německé prémie na kterou s prominutim nemá...chtělo by to něco mezi premií a subpremií...potom by to mělo šanci na solidní odbyt jako zajimavá alternativa k oběma typům zákazníků...

neměl by se shlédnout v politice lexusu která prodává CT za skoro 700 klacků v základu...měl by být dál svébytnou automobilkou a je jen dobře že se osamostatnil od spárů GM, stejně jako to prospělo jaguaru a volvu že dostalo padáka od fordu...sdílení ovladačů a platforem těmto automobilkám neslušelo a ubíralo jim to na image
21. 9. 2011 15:33
Re: maji ted trochu casu
V tom klbku vztahov je pre cloveka zvonku velmi tazke sa zorientovat. Kto je vlastne kto a "kto za koho kope". Holandsky vlastnik, za ktorym stoji rusky kapital, svedske vladne zaruky, cinania, pri ktorych si nie sme uplne isti, o co im ide. Tazko povedat, ci je to planovany a riadeny proces, ktoreho cielom je zbavit sa dlhov, alebo vysledok nekompetentnosti a s prepacenim bordelu.

Tak ci tak dufam, ze to nakoniec dobre dopadne, SAAB sa posilni a pouci a ponukne nieco zaujimave pre tych, ktorych bavi soferovat, nemecka trojka im nevonia a japonska kultura im je predsa len trochu vzdialena.
21. 9. 2011 15:18
maji ted trochu casu
dle vyjadreni SAABu ted maji min. 3 mesice cas, aby probehlo schvaleni cinskou vladou o investici, dostali od nich dalsich 245min. EUR, ktere maji podepsane penize a rozbehli vyrobu. cinani jsou ochotni investovat celkem 870mil.EUR do SAABu a jeho rozvoje.