Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Světová premiéra maxi-kombi: Mercedes-Benz E

Ondřej Láník
Diskuze (17)
Těsně před koncem roku ohlásila automobilka Mercedes-Benz světovou premiéru kombi třídy E, která se odehraje na North American International Motor Show v Detroitu...

Těsně před koncem roku ohlásila automobilka Mercedes-Benz světovou premiéru kombi třídy E, která se odehraje na North American International Motor Show v Detroitu. Nové kombi je připraveno navázat na úspěšného předchůdce, protože současná generace modelu T (tak jsou kombi u Mercedesu označována), byla během 7 let vyrobena v 266.000 exemplářích.

Podobně jako limuzína třídy E (více informací zde a zde) chce být i kombi na vrcholu své třídy. Novinkami v seznamu standardní výbavy jsou: Sensotronic Brake Control (SBC) neboli elektrohydraulický brzdový systém, pneumatické odpružení zadní nápravy, udržující konstantní světlou výšku při všech zatíženích, adaptivní airbagy, velké okenní airbagy a dalších 20 nových prvků výbavy.

V příplatkových položkách může figurovat elektronicky řízené pneumatické odpružení všech kol AIRMATIC DC, čtyřzónová klimatizace THERMOTRONIC a nebo adaptivní sedadla, která se nastavují dle jízdního režimu.

Poprvé jsou v kombi třídy E také bi-xenonové světlomety ve spojení s Active Light systémem, které se natáčejí v závislosti na pohybech volantu a tak zajišťují osvětlení prostoru před vozidlem i v nepřehledných zatáčkách.

Základní zavazadlový prostor 690 l (dle metody měření VDA) je největší ve své třídě a hlavní luxusní konkurenty Audi A6 Avant i BMW 5 Touring nechává za sebou. Sklopením zadních sedadel může být prostor pro zavazadla zvětšen až na 1950 l. Podlaha zavazadelníku je pro snazší nakládání hydraulicky posuvná vzad o 400 mm. Užitečná hmotnost nového kombi je 575 kg. Rozvor náprav 2854 mm zůstal zachován, ale kombi je oproti limuzíně delší o 23 mm (celková délka kombi 4850 mm).

Jeden ze tří benzínových nebo tří vznětových motorů common-rail, najde své místo pod rozměrnou kapotou s trojcípou hvězdou. Modely s označením E 220 CDI, E 270 CDI a E 320 CDI jsou vybaveny druhou generací common-rail motorů Mercedes-Benz, které mají až o 8% vyšší točivý moment, o 5% vyšší výkon, při spotřebě v průměru nižší o 0,6 l/100 km, ve srovnání s předchozí generací motorů.

Benzínové motory zahrnují čtyřválec pro E 200 KOMPRESSOR (120 kW/163 k) a šestiválce pro E 240 a E 320. Více o nových motorech naleznete zde. Během roku 2003 přijde na trh ještě sedmá motorová varianta, kombi E 500 s výkonem přes 300 koní.

Tři úrovně výbav a designu interiéru a exteriéru nového kombi E mají uspokojit různé požadavky zákazníků. Základní model CLASSIC je vybaven automatickou klimatizací, CD přehrávačem, SBC, bočními a okenními airbagy, koly z lehkých slitin a řadou dalších prvků zvyšujících komfort a bezpečnost automobilu. Výbavu ELEGANCE poznáte podle decentně chromovaných prvků na náraznících, bocích karosérie a klikách nebo podle šedě lakované masky chladiče. AVANTGARDE má sportovně tvarované nárazníky a prahy karosérie, bílé pozadí budíků na přístrojové desce a brzdová světla z LED diod.

Kombi bude v Evropě prodáváno od března 2003. Ceny začínají na 38.000 Euro, což je o 3.700 Euro více oproti limuzíně třídy E.

Ondřej Láník
Diskuze (17)