Světová premiéra: nové trio Fiat Ducato, Peugeot Boxer a Citroën Jumper
Spolupráce se zrodila už v roce 1978 s cílem vyvinout společnými silami lehký užitkový automobil. Velký obchodní úspěch znamenal v lednu 2002 prodloužení smlouvy až do roku 2017. Dohoda definuje způsoby vývoje a výroby dvou nových skupin lehkých užitkových modelů. První skupina modelů se právě představuje veřejnosti v továrně v italské Atesse. Druhá skupina se začne vyrábět od konce roku 2006 v továrně ve Valenciennes ve Francii, kde se zároveň vyrábějí také velká MPV značek Fiat, Lancia, Peugeot a Citroën.
V březnu 2005 byla podepsána další dohoda obou koncernů o vývoji a výrobě třetí skupiny vozů. Jedná se o nové malé dodávky, které se budou vyrábět pod vedením společnosti Tofas a za úzké spolupráce obou společností (PSA a FIAT) ve výrobním závodě v Burse (Turecko).
Právě před několika dny započala v továrně v Atesse výroba nové generace lehkých užitkových vozů. Jedná se o projekt s názvem X250, do něhož obě společnosti investovaly více než 1,1 miliardy euro.
Nový Fiat Ducato, Citroën Jumper a Peugeot Boxer navazují na úspěšné modely, které patřily po sedm let k evropské špičce ve své kategorii a jichž se celkem vyrobilo přes 2 miliony kusů.
Nová LUV nabízejí větší nákladový prostor, vyšší výkony, komfort na vysoké úrovni a nízké provozní nároky. Nová generace Ducat, Boxerů a Jumperů přebírá uspořádání hnacího ústrojí z předchozího modelu a výrobci budou pochopitelně opět nabízet velmi širokou škálu verzí. Zákazníci budou vybírat ze 3 rozvorů, 4 délek a 3 výšek karoserie, užitečným zatížením mezi 1000 a 2000 kg a 7 různými objemy nákladového prostoru.
Pod futuristicky tvarovanou kapotou bude vždy jeden ze čtyř šestnáctiventilových přeplňovaných čtyřválců common-rail o výkonech od 74 do 115 kW, kombinovaných s pětistupňovou nebo šestistupňovou převodovkou.
X250 bude mít kotoučové brzdy na všech kolech a podle cílového trhu také ABS, EBD, ASR a ESP. Nabízeny budou přední, boční a okenní airbagy.
Od roku 2007 budou montovány převodovky skupiny PSA Peugeot Citroën v továrně společnosti Fiat Auto v Cordobě v Argentině. Tyto převodovky jsou určeny pro vozy Peugeot a Citroën, které budou směřovat na jihoamerické trhy. Předpokládá se objem výroby 140.000 převodovek ročně, kontrakt byl podepsán na deset let.