Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Světová premiéra: nový Land Rover Discovery

Ondřej Láník
Diskuze (22)
Nezůstal kámen na kameni. Nový Discovery má novou karosérii, která pojme až sedm cestujících, nové motory a nezávislé zavěšení všech kol. Luxusní off-road by se na trh měl dostat ještě v tomto roce.

Nezůstal kámen na kameni. Nový Discovery má novou karosérii, která pojme až sedm cestujících, nové motory a nezávislé zavěšení všech kol. Luxusní off-road by se na trh měl dostat ještě v tomto roce.

Vzhled nového Land Roveru vychází z původních proporcí předchozí generace, ale vše je upraveno ve funkčním stylingu, který zavedl Range Rover. Na karosérii najdeme mnoho vodorovných a svislých linek, které v reálu budou dělat auto ještě mohutnějším, než ve skutečnosti je. Přední světlomety opět respektují nedávno zavedené obdélníkové tvary, do nichž zasahují kruhová světla.

Typický schod na střeše prvních dvou generací Discovery zůstal zachován i ve třetím vydání. Z toho profitují cestující, kterým zvýšená střecha uvolňuje cenné místo nad hlavou. Druhou řadu sedadel je možné doplnit za příplatek o další dvě místa ve třetí řadě. Variabilní interiér umožňuje sklopení dvou zadních řad sedadel a to pak najdete v Land Roveru zcela rovnou dlouhou ložnou plochu. Pro majitele off-roadu je jistě důležitá vyšší poloha za volantem, na které se ani v novém vydání nic nemění.

Nejzásadnější změnu zaznamenala koncepce pohonu–rámovou konstrukci vystřídala samonosná karoserie a tuhé nápravy nezávisle zavěšená kola se vzduchovým pérováním. To však nebude k dispozici pro všechny verze. Naopak v sériové výbavě mají být adaptivní světlomety.

Nový pohon všech kol, kterému u Land Roveru říkají „Terrain Response“, bude prakticky identický s tím, který se představil ve studii Range Stormer. Síla na jednotlivá kola bude distribuována přes samosvorný centrální diferenciál a roli náročných, drahých a těžkých uzávěr diferenciálů převezme Terrain Response, vybavený voličem s polohami: Normal, Dálnice, Tráva/Šotolina/Sníh, Písek, Hluboké výmoly, Skály. Pokročilá elektronika pak převezme kontrolu nad brzdami, pružením, převodovkou a motorem a řidiči přenechá v podstatě jen volbu směru a řazení dvoustupňové redukční převodovky.

Po uvedení bude možno vybírat zatím jen z dvojice motorů. Vrcholem bude motor 4,4 l V8 (220 kW), který nabídne maximální točivý moment 315 Nm při 4000 ot/min. Další uplatnění najde v Discovery III nový vznětový motor koncernů PSA-Ford. Vidlicový šestiválec 2,7 l common-rail bude mít výkon 140 kW a maximální točivý moment 440 Nm při 1900 ot./min. Třetím agregátem (pouze pro vybrané trhy) má být nová verze motoru V6 4.0 l - "jednoho z nejprodávanějších motorů" v off-roadech.

Osmiválec bude dodáván standardně se šestistupňovým automatem, diesel bude mít šestistupňovou manuální převodovku a automat za příplatek.

Světovou premiéru ohlásil Land Rover na newyorský autosalon, který se za mořem uskuteční na začátku dubna.

Ondřej Láník
Diskuze (22)