Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Světová premiéra: Studie VW IROC

Ondřej Láník
Diskuze (220)
Stylistický jazyk Volkswagenu se asi brzy změní. Místo konzervativních a nadčasových linií se dočkáme tvarů plných emocí, rychlosti a síly. Přinejmenším se to bude týkat nových sportovních modelů. Iroc je prvním z nich.

Stylistický jazyk Volkswagenu se asi brzy změní. Místo konzervativních a nadčasových linií se dočkáme tvarů plných emocí, rychlosti a síly. Přinejmenším se to bude týkat nových sportovních modelů a zřejmě také vozů pro volný čas. Prvním předkrmem je IROC, který by měl v sériové podobě navázat na legendární kupé ScIROCco.

33 let po představení lidového kupé Scirocco se Volkswagen vrací ke sportovním vozům. Karoserie IROCu sice není typickým dvoudveřovým vozem s charakteristickou siluetou kupé, ale dynamiku jí rozhodně nelze upřít. Designéři tentokrát vymodelovali crossover mezi tradičním hatchbackem a dvoudveřovým kombi shooting brake, z něhož vlastně zbyla jen dlouhá střecha a typická silueta s ostře řezanou zádí.

V tiskové zprávě výrobce upozorňuje na zcela nový styl, který jsme dosud u VW neviděli. Nová strategie VW dovoluje designérům odklonit částečně styling určitých skupin vozů od hlavní linie, která se nese celou modelovou řadou. Znamená to zřejmě jediné. Sportovní vozy jako IROC budou mít mnohem agresivnější, agilnější a rafinovanější tvary, než na jaké jsme byli dodnes zvyklí.

Příď vozu nese rozměrnou šestiúhelníkovou masku, která připomíná spíše asijské než evropské pojetí designu sportovního vozu této velikosti. A propos velikost. IROC je rozměrově velmi podobný Golfu: délka 4240 mm, šířka 1800 mm, ale výška jen 1400 mm. Rozvor je na poměry VW překvapivě velký: 2680 mm. Volkswagen slibuje místo čtyřem dospělým cestujícím.

Dramatická silueta začíná špičatou přídí, na kterou plynule navazuje značně skloněné čelní sklo. Předlouhá prosklená střecha končí nepřehlédnutelným spojlerem. Boční linie oken klínovitě roste, kryje B-sloupek, aby se na C-sloupku proměnila v typický poznávací znak Golfů posledních dvaceti let. Vůbec bychom se nedivili, kdyby byla studie IROC sportovní karikaturou, či fantazií designérů upraveným předobrazem příštího Golfu - přinejmenším při pohledu zezadu.

Efektní zmijí zelená - typická pro původní Scirocco - je v novém vydání kombinována s tmavými plastovými případně uhlíkovými komponentami. Záď působí kompaktně, vysoká nakládací hrana a styling vozu "pevně sedícího na silnici" dobře ukrývá 300 litrů zavazadlového prostoru, který je variabilní a umožňuje převážet nejrůznější sportovní potřeby, které lze snadno upevnit ve voze díky předpřipraveným kolejničkám a úchytnému systému.

Iroc využívá sílu motoru TSI, který je přeplňován soustavou turbodmychadla a mechanického kompresoru a dosahuje nejvyššího výkonu 155 kW. Na jeho místě si ale prý můžete představit cokoli, co by bylo zárukou dostatečně úchvatných jízdních zážitků. Paleta motorů přitom podle VW jednou může začínat hluboko pod úrovní 110 kW. Nechybí ani dvouspojková převodovka DSG. Desetipaprsková kola z lehkých slitin mají rozměr 19 palců a šířku 235 mm.

Ondřej Láník
Diskuze (220)
27. 8. 2006 18:59
Re: Toto neni VW "!
No... a jsi si jistej, že to není naopak? jestli tedy vycházíš z časové posloupnosti článků... pak bys měl nepochybně pravdu, ale MitsuX... ono to bude trochu složitější... viď. Nebo, že by Mitsu obšlehlo předek Irocu, když škemralo ve Vlčákově o DSG?...
25. 8. 2006 22:49
Re: Vykrádačka nového Lancera
No... a jsi si jistej, že to není naopak? jestli tedy vycházíš z časové posloupnosti článků... pak bys měl nepochybně pravdu, ale MitsuX... ono to bude trochu složitější... viď. Nebo, že by Mitsu obšlehlo předek Irocu, když škemralo ve Vlčákově o DSG?... ;-)
25. 8. 2006 22:14
Re: Všechno už bylo řečeno
Jak snažit?.. nahoře mi někdo vysvětlil, že VW je evropskou dvojkou... myslíš, že je to špatné postavení? Drsone, ty se opravdu domníváš, že VW by měl svět přesvědčit, že vůbec něco umí? Opravdu to myslíš vážně? Nebo to je jen Drsoňův páteční bonmot?.. :-)
25. 8. 2006 22:11
Re: IROC
Jak tě čtu, tak ty by sis toho Iroca nezasloužil ani zadarmo :no: