Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Světový trh v roce 2012: Nejprodávanější kompakty

Aleš Dragoun
Diskuze (63)
Toyota Corolla se nestala pouze nejprodávanějším autem světa, zvítězila pochopitelně i v kompaktní kategorii.

Kompakty chápeme kategorii, které se u nás říká „nižší střední třída“. První tři příčky segmentu kopírují roční pořadí. Jedničkou se tedy stala Toyota Corolla, která překročila 1,097 milionu registrací. Nejbližší soupeř, Ford Focus, se může rovněž pochlubit pokořením milionové hranice, dosáhl přes 1,036 milionu nových aut, rozdíl mezi nimi je tak 60,4 tisíce jednotek. Pomyslný bronzový stupínek uhájil Hyundai Elantra se skoro 830 tisíci vozy. I Jihokorejec se nabízí stejně jako oba konkurenti v různých generacích.

Podle serveru Best Selling Cars Blog patří „bramborová“ medaile Chevroletu Cruze (784 tisíc exemplářů). Ten v Evropě bohužel příliš nezaujal, ale za mořem se mu daří velmi slušně. Do první pětky se vešla ještě trojčata Nissanu Tiida/Versa/Sunny s necelými 775 tisíci jednotkami.

Šestý je evropský bestseller Golf, ovšem bez Jetty i Golfu Plus. Jetta se mimochodem nachází v Top 20 celkem dvakrát, na devítce v modernějších generacích od čtvrté výše a dále na osmnáctce, tam najdeme druhou řadu z osmdesátých let minulého století, která se vyrábí u FAW v Číně. Pojďme ale zpět do Top 10. Sedmá za Golfem je Honda Civic, osmý pak Opel Astra včetně všech svých sourozenců, zejména se značkou Buick. Desítku uzavírá hybridní Toyota Prius coby hatchback, už bez dalších variant se stejným jménem, ale jiných kategorií (Prius c/Aqua, Prius v/+).

Do druhé desítky se vešla kromě vozů, které zná našinec prakticky jen z fotografií, také například Mazda 3 (jedenáctá, 362,5 tisíce exemplářů). Na 15-17. místě se setkala trojice zástupců země galského kohouta: Renault Mégane, Citroën C4 a Peugeot 308. V závěru Top 20 najdeme prvního zástupce dražších kompaktů značek, které jsou považovány za prestižní: jedničkové BMW jasně drtí veškerou konkurenci od Audi, Lexusu, Mercedesu i Volva.

Globálním modelům se také daří lépe než těm, které se nabízejí pouze na některých trzích. Typická je tato situace u jihokorejských automobilek Hyundai a Kia. Elantra patří mezi první trojku, i30 však mezi prvními dvaceti chybí. Kia je na tom s trojicí Forte/Cerato/K3, respektive Cee'dem úplně stejně.

Světový trh – nejprodávanější kompakty v roce 2012
-KategorieOA+LUV
-Období2012
1.Toyota COROLLA1 097 132
2.Ford FOCUS1 036 683
3.Hyundai ELANTRA829 192
4.Chevrolet CRUZE784 014
5.Nissan TIIDA/VERSA/SUNNY774 846
6.Volkswagen GOLF750 466
7.Honda CIVIC656 164
8.Opel ASTRA/Buick EXCELLE XT/GT/VERANO554 695
9.Volkswagen JETTA/BORA/CLASSICO/SAGITAR552 937
10.Toyota PRIUS389 932
11.Mazda 3362 539
12.Kia FORTE/CERATO/K3352 226
13.Buick EXCELLE/Chevrolet OPTRA346 188
14.Nissan SENTRA/SYLPHY/PULSAR/TSURU324 044
15.Renault MEGANE261 155
16.Citroën C4260 131
17.Peugeot 308271 659
18.Volkswagen JETTA II (Čína)242 478
19.Volkswagen LAVIDA236 687
20.BMW řady 1226 829

Aleš Dragoun
Diskuze (63)
27. 3. 2013 00:36
Re: Souhrn podle značek z tabulky TOP 20 kompaktních modelů
Avatar - white label
26. 3. 2013 17:55
Re: Souhrn podle značek z tabulky TOP 20 kompaktních modelů
Jasně, ale já u těch tří položek záměrně nemám uvedeno pořadí. Je to vytaženo pro ilustraci, která poukazuje na to, že ač je Golf "až" šestý, má VW v této třídě celkově (v TOP20 modelů) nejvíc, tedy hlavně víc, než značky s nejprodávanějším jedním modelem, proto je tam ta Toyota a Ford.
Avatar - DaewooMaster
26. 3. 2013 16:13
Re: Souhrn podle značek z tabulky TOP 20 kompaktních modelů
Když se dal do "sčítání", tak aspoň pořádně.. Chybí Ti tam třeba:

GM - 1.684.897
RENAULT+NISSAN - 1.360.045
HYUNDAI+KIA - 1.181.418
Avatar - King
26. 3. 2013 13:52
Re: Cruze
Myslel jsem to tak, že zatímco Cruze se na svém domácím trhu prodává, tak Civic na tom svém nikoli, i když by to zřejmě až tak zásadně čísla nezvýšilo.
Avatar - white label
26. 3. 2013 10:48
Re: Souhrn podle značek z tabulky TOP 20 kompaktních modelů
To má snad každý a obvykle ne pouze jednu automobilku, pokud vynechám SS, tak u mě to jsou minimálně čtyři a půl značky...
Šlo mi hlavně o to, že světové prodeje Golfu se nedají objektivně přímo srovnávat s kompakty, které jsou ve verzi sedan, která je ve světě (mimo Evropu) zcela dominantní.