Diskuse

Krátké svezení s Toyotou Land Cruiser. Tou osmiválcovou! Víte, že ji pořád koupíte i v ČR?

15.11.2017

Osmiválcový Land Cruiser sice z nabídky českého zastoupení vypadl, stále ale existují způsoby, jak ho do Česka dovézt a legálně ho provozovat i na našich silnicích.

 

  • 40 Reagovat !

    foto henry-prta

    henry.prta 15.11.2017  08:37

    kroutici moment

    pri pohledu na tabulku hodnot motoru me prekvapila hodnota krouticiho momentu... cekal bych o hodne vice... kolem 400 se pohybuji bezna SUV
    • 41 Reagovat !

      foto Mig-35

      Mig_35 15.11.2017  08:50

      « Re: kroutici moment

      taky že je to kravina, atmosférický motor obsah x 10, tzn. 570 určitě...
      • 70 Reagovat !

        foto DaveD

        DaveD 15.11.2017  09:03

        « Re: Re: kroutici moment

        Autor to samozřejmě tupě opsal z US specifikace. Auto má krouťák 401 lb-ft, tedy 544 Nm.
        • 013 Reagovat !

          foto David-Bures-Auto-cz-

          David Bureš (Auto.cz) 15.11.2017  09:29

          « Re: Re: Re: kroutici moment

          Nikoliv, točivý moment 401 N.m je oficiálně uváděn českým prodejcem.
          • 50 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 15.11.2017  10:08

            « Re: Re: Re: Re: kroutici moment

            Tak tam maj chybu no = to snad praští do očí ne? :-|

            Verze v Lexusu LX570 má až 706Nm = tahle viz DaveD nebo pěknej odkaz vabis 10:11
            • 10 Reagovat !

              foto peterpan

              peterpan 16.11.2017  12:14

              « Re: Re: Re: Re: Re: kroutici moment

              Jenže verze v LX570 je přeplňovaná, proto 706Nm anebo až 750nm v nejnovější "upgradnuté" verzi...
              Atmosféra 5.7 V8 bude mít zhruba o 160-180nm míň oproti turbu.
          • 100 Reagovat !

            foto vabis

            vabis 15.11.2017  10:11

            « Re: Re: Re: Re: kroutici moment

            Ale kdeze pane, kdyz delam motoristickeho redaktora, tak bych mel problematice alespon z casti rozumet a umet si overit informace. Motor 3UR-FE 5663ccm ma 544Nm coz je 401 lbf. Popis motoru mate na celkem slusnem PDFku zde: [odkaz]
            • 10 Reagovat !

              foto Jopino

              Jopino 15.11.2017  10:30

              « Re: Re: Re: Re: Re: kroutici moment

              ano, tohle už dává smysl víc, než ten první (podivný) údaj v článku :yes:
            • 50 Reagovat !

              foto kalousek

              kalousek 15.11.2017  10:33

              « Re: Re: Re: Re: Re: kroutici moment

              Redaktor který má alespoň základní potuchu o své práci by se nenechal oblbnout podivným údajem od českého dovozce, vzal do ruky kalkulačku a jednoduchým výpočtem by si ověřil, že ještě v maximu výkonu 266kW/5600 ot. je moment 454 Nm.
              Tj hned by věděl že tvrzení českého prodejce je kravina a nešířil by jeho bludy dále.
              • 01 Reagovat !

                foto peterpan

                peterpan 16.11.2017  12:09

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: kroutici moment

                Akorát, že ten vzoreček pro výpočet vztahu momentu a výkonu zrovna nefunguje u jiných aut :-|
                Podle mě je točivý moment u tohoto Land Cruiseru (266kw) tak kolem 520Nm, když má tentýž motor v Lexusu 281kw 544nm.
            • 20 Reagovat !

              foto bystron

              bystron 15.11.2017  11:26

              « Re: Re: Re: Re: Re: kroutici moment

              vabis to pdf je super link :-! :yes:
          • 30 Reagovat !

            foto Mino21

            Mino21 15.11.2017  11:33

            « Re: Re: Re: Re: kroutici moment

            Tak do prčic, máte být snad člověk, který autům rozumí ne? 70 Nm z litru objemu u atmosférického benzinu musí redaktora automobilového serveru okamžitě praštit do očí. A pokud ne, tak bych ještě pochopil, že to člověk přehlédne, ale když je na to upozorněn, tak argumentovat tím, že tak to má český prodejce a vůbec se nezamyslet nad tím, že je to fakt úplná pitomost, to už je fakt síla. Třeba už jak tady psal kalousek, jednoduchým výpočtem člověk spočítá, že při 5600 otáčkách (v max. výkonu) má ten motor 454 Nm, tak asi 401 Nm maximem nebude. Nebo vy ani nevíte, jaký je vztah mezi momentem a výkonem? To by pak byla už opravdu velká tragédie.
            • 30 Reagovat !

              foto vabis

              vabis 15.11.2017  12:52

              « Re: Re: Re: Re: Re: kroutici moment

              mino21 Ale vubec nejde o to ze to blbe opsal, ale ze ho to pri naslednem upozorneni netrklo do oci a jeste jako bonus tvrdi opak. Tim po tisicateprve dokazal, ze redakce jsou “zcela podprumerni uzivatele” motorovych vozidel. Prepocitat moment na vykon a naopak bych ho vubec netrapil. Autor textu je clovek, ktery potrebuje aby s nim obrazne receno nekdo sel na prazdne parkoviste, tam si nacvicili rozjezdy, couvani atd. Smyky pres rucni brzdu bych nechal za rok za dva.

              Pro zacatek by pan sefredaktor mel zajit do technicke knihovny, tam nabrat kdejaka skripta, klidne i zeleznicni dopravu (na ty trakcni charakteristiky) a prumyslove motory nebo komunisticke knihy od pana Vlka z dynamiky a podvozku motorovych vozidel (se to dobre pamatuje, Vlk jako v Jen pockej) a nechat to redaktory precist.

              Pak panu Vaculikovi do ruky varecku nebo alespon pevnou rakosku! A ten by to s nimi nasledne prosel a vysvetlil jim to. Vsadim se, ze po par tydnech by jim vyplynulo tolik zajimavych zakonitosti a zvolani eureka, jak uz mnoho let ne. Takhle je sice nikdo nevyhodi, ale delaji ze sebe pred verejnosti kaspary. Vcera, dnes, zitra zas a znova. Pritom je to zcela zbytecne a v osobnim zivote to budou hodni kluci.
              • 20 Reagovat !

                foto Hammunasakra

                Hammunasakra 15.11.2017  12:54

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: kroutici moment

                :yes: :yes: :-)
              • 11 Reagovat !

                foto Mino21

                Mino21 15.11.2017  14:09

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: kroutici moment

                Vždyť ale přesně tohle říkám o tom následném upozornění, vždyť přesně to mu tam vytýkám. Přečti si to ještě jednou. Řekl jsem, že ho to mělo trknout do očí, a i kdyby ho to netrklo (což bych ještě pochopil), tak po upozornění ho to trknout mělo a neměl tak blbě odpovídat, že ve zdroji je to jinak.
          • 30 Reagovat !

            foto KANKUNEN

            KANKUNEN 15.11.2017  11:38

            « Re: Re: Re: Re: kroutici moment

            To je ale hloupá výmluva ve stylu: I Pepíček měl z diktátu za 5.
            • 01 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 15.11.2017  11:55

              « Re: Re: Re: Re: Re: kroutici moment

              Byla chyba to přehlédnout = i běžnýho čtenáře to hned cinkne = ale vymlouvat se "že to tam je takhle napsaný" = to je už fakt síla :-)

              Podívej se na diskuzi pod "Audi uvádí na trh novou A8" [odkaz] včera ve 23:05 tam proběhla okamžitá smršť :no: a :yes: = fakt neskutečný >:D >:-[]
    • 11 Reagovat !

      foto Jopino

      Jopino 15.11.2017  10:18

      « Re: kroutici moment

      Ta hodnota vypadá docela podprůměrně, možná hůř. Když to člověk porovná s "klasickými americkými" V8, jako třeba:

      Mustang GT - maximální krouticí moment 542 Nm/4.250 ot/min
      Cadilcac Escalade V8 - maximální krouticí moment 624 Nm/ otáčky neudávají
      Chevrolet Suburban V8 - maximální krouticí moment 520 Nm/otáčky neudávají
      Dodge Durango - maximální krouticí moment 530 Nm/ 4250 ot./min,

      tak přece úprava na Euro6 ten motor nemůže tak utlumit.
      • 10 Reagovat !

        foto Clayton

        Clayton 16.11.2017  14:21

        « Re: kroutici moment

        Tak ty parametry možná nevypadají nic moc, ale hodně lidí má na stejném motoru (třeba na Toyotě Tundra) najeto v USA bez problémů 500 000 mil bez sebemenšího problému. Toyota by určitě uměla vytáhnout z toho větší výkon, přidat třeba vypínání válců a snížit spotřebu, jenže zrovna u tohohle typu auta je spolehlivost na prvním místě. A upřímně - mám doma (bydlím v Nevadě) dvě auta s tímhle motorem a výkon tomu rozhodně nechybí ani při tahání čtyřtunového přívěsu v horách. Větší výkon opravdu nepotřebuju. Ani spotřeba mě netrápí. Jen bych uvítal podstatně větší nádrž - např. v Austrálii je k dispozici u některých verzí ve standardu přídavná nádrž.
  • 10 Reagovat !

    foto Toyota007

    Toyota007 15.11.2017  08:56

    Dovoz

    Proc by ji nekdo vozil z blízkého východy, i v interiéru je videt, ze nemá vyhrívané sedacky atd. Z ruska má vsechny E-cka a druhou nádrz, z USA vyjde levneji a je v plné výbave.
    A proc by si nekdo kupoval 5.7 v LC 200 kdyz existuje Lexus LX570, stejný podvozek i motor, mnohem lepsí interiér.
    • 01 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 15.11.2017  09:35

      « Re: Dovoz

      Prečo? Tipnem že ten Lexus bude o dosť drahšií a niekomu proste nesadne ich design. :-)
      • 11 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 15.11.2017  10:16

        « Re: Dovoz

        Protože je líp odhlučněnej atd. atp.? ;-)

        Navíc nabízí i silnější verzi tohohle motoru s krouťákem 706 Nm :-)
        • 10 Reagovat !

          foto peterpan

          peterpan 16.11.2017  12:19

          « Re: Re: Dovoz

          706Nm má přeplňovaná verze LX 570 Supercharged...
    • 10 Reagovat !

      foto Clayton

      Clayton 16.11.2017  14:17

      « Re: Dovoz

      Pár důvodů by se našlo - přední nárazník Lexusu výrazně omezuje nájezdový úhel. Je také dodáván na naprosto nevhodných 21" kolech s nízkoprofilovými pneu (do terénu k ničemu, je to jen na efekt).
  • 40 Reagovat !

    foto vabis

    vabis 15.11.2017  09:13

    par hrejivych paprsku

    nooo, dneska jste mi u snidane udelali radost, dekuji :-) KONECNE jedno z normalnich aut a mych zelizek v ohni. Dneska budu mit tedy aspon do obeda dobrou naladu ;-)

    Sedacky jsou pohodlne to ano, ale nesouhlasim s tim, ze jsou prilis velke. Chtelo to trosku vic popsat podvozek, jeho jednotlive rezimy, je dobre fungujici vec ktera me treba velmi oslovila! Jizda na vylamane polnacce nad 100-120 je epesni zazitek. Pomale kraceni s povrkavanim v terenu uz umi i zena. O jizde s timto autem by slo napsat tolik ...

    Motoru je mimo Evropu samozrejme vic. Klidne I maly benzin 1GR-FE V6 3956ccm
  • 11 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 15.11.2017  09:27

    Tento vymírající segment si zabíjí japíci sami

    Tomu autu stačí nahodit drsnoretro kabát, ale v moderním stylu a jedeme dál. Jo a stačilo by kupovat nějakou V6 ku v naftě. Pro dvoutunovou krabici nejlepší volba, tady se nebavíme o hašlerkách typu Fabia nebo Golf.
  • 01 Reagovat !

    foto lordlord

    lordlord 15.11.2017  10:18

    .

    Proč tak malý krouťák?
  • 21 Reagovat !

    foto happy-driver

    happy_driver 15.11.2017  11:07

    ***

    Parádny stroj. Mám skúsenosť s naftovým 4,5 V8, ktorý je z môjho pohľadu optimálnym pre túto veľkosť auta. Solídna dynamika, primeraná spotreba, slušný zvuk. Veľmi, veľmi pohodlné auto. V meste je to s ním horšie, ale inak je to pecka. :yes:
  • 12 Reagovat !

    foto topten

    topten 15.11.2017  11:25

    tohle je nazorna ukazka, jak jsou japonci zaostali

    dvoulitrovy cinsky volvo XC90 ma 406koni a zere 2.5 litru ;-) ;-) ;-)
    • 01 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 15.11.2017  11:35

      « Re: tohle je nazorna ukazka, jak jsou japonci zaostali

      :yes: >:-[]
    • 22 Reagovat !

      foto Machyrek

      Machýrek 15.11.2017  12:05

      « Re: tohle je nazorna ukazka, jak jsou japonci zaostali

      Spis nazorna ukazka, jak jsi zaostaly a zjevne nechapavy ty sam. V UAE je tahle 5.7 pouzivana jako bezny rodinny auto. Kdyz to arabove kupuji, proc by jim to Toyota nemela prodavat? Protoze existuje nejaky dvoulitrovy Volvo?
      • 20 Reagovat !

        foto topten

        topten 15.11.2017  13:42

        « Re: Re: tohle je nazorna ukazka, jak jsou japonci zaostali

        vis co znamena tenhle smajlik ;-) ?
        neber všechno uplne vazne ;-\
        • 00 Reagovat !

          foto Machyrek

          Machýrek 15.11.2017  19:29

          « Re: Re: Re: tohle je nazorna ukazka, jak jsou japonci zaostali

          :yes:
        • 01 Reagovat !

          foto white-label

          white label 15.11.2017  19:58

          « Re: Re: Re: tohle je nazorna ukazka, jak jsou japonci zaostali

          Co znamená jeden takový smajlík, vím, ale co znamenají takoví tři, to fakt netuším. >:-[] ;-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Těhotná druhá

Těhotná druhá "manželka" miliardáře Janečka: Proč…

Vztah ve třech není pro kněžku Liliu Khoustnoutdinovou (29) nic nového. Před miliardářem Karlem Janečkem (44)…

Lže, nebo je trénovaná! O čem se bavili Pákistánci po zadržení Terezy (21)?

Lže, nebo je trénovaná! O čem se bavili Pákistánci…

Opravdu nevěděla, že má v kufru devět kilo heroinu, nebo šlo o zkušenou pašeračku? V případě Češky Terezy (21)…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Výhra, ale přijdou změny. Legenda mimo sestavu, Sparta loví v KHL

Výhra, ale přijdou změny. Legenda mimo sestavu,…

Konec série bez bodů a výhra po třech zápasech. Ačkoliv hokejisté Sparty v úterní dohrávce 33. kola Tipsport…

 

Reflex.cz

Babiš a jeho vláda podávají demisi. Premiér míří na Hrad za Zemanem

Babiš a jeho vláda podávají demisi. Premiér míří na…

Menšinová vláda Andreje Babiše (ANO) ve středu brzy ráno schválila svou demisi, v úterý totiž nezískala důvěru…

Objevte poslední zbytky panenské přírody v Evropě a zkuste trek v Prokletých horách

Objevte poslední zbytky panenské přírody v Evropě a…

Albánie má posledních několik desetiletí špatnou pověst. A drsná krajina severu země nese nelichotivé…