Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Krátké svezení s Toyotou Land Cruiser. Tou osmiválcovou! Víte, že ji pořád koupíte i v ČR?

Osmiválcový Land Cruiser sice z nabídky českého zastoupení vypadl, stále ale existují způsoby, jak ho do Česka dovézt a legálně ho provozovat i na našich silnicích.
Zpět na článek
15. 11. 2017 08:56
15. 11. 2017 09:35
15. 11. 2017 10:16
16. 11. 2017 12:19
16. 11. 2017 14:17
15. 11. 2017 10:18
15. 11. 2017 11:07
15. 11. 2017 08:37
kroutici moment
pri pohledu na tabulku hodnot motoru me prekvapila hodnota krouticiho momentu... cekal bych o hodne vice... kolem 400 se pohybuji bezna SUV
Rozbalit vlákno
18
15. 11. 2017 08:50
Re: kroutici moment
taky že je to kravina, atmosférický motor obsah x 10, tzn. 570 určitě...
15. 11. 2017 09:03
Re: kroutici moment
Autor to samozřejmě tupě opsal z US specifikace. Auto má krouťák 401 lb-ft, tedy 544 Nm.
15. 11. 2017 09:29
Re: kroutici moment
Nikoliv, točivý moment 401 N.m je oficiálně uváděn českým prodejcem.
Avatar - Hammunasakra
15. 11. 2017 10:08
Re: kroutici moment
Tak tam maj chybu no = to snad praští do očí ne? :-|

Verze v Lexusu LX570 má až 706Nm = tahle viz DaveD nebo pěknej odkaz vabis 10:11
16. 11. 2017 12:14
Re: kroutici moment
Jenže verze v LX570 je přeplňovaná, proto 706Nm anebo až 750nm v nejnovější "upgradnuté" verzi...
Atmosféra 5.7 V8 bude mít zhruba o 160-180nm míň oproti turbu.
Avatar - vabis
15. 11. 2017 10:11
Re: kroutici moment
Ale kdeze pane, kdyz delam motoristickeho redaktora, tak bych mel problematice alespon z casti rozumet a umet si overit informace. Motor 3UR-FE 5663ccm ma 544Nm coz je 401 lbf. Popis motoru mate na celkem slusnem PDFku zde: [odkaz]
Avatar - Jopino
15. 11. 2017 10:30
Re: kroutici moment
ano, tohle už dává smysl víc, než ten první (podivný) údaj v článku :yes:
15. 11. 2017 10:33
Re: kroutici moment
Redaktor který má alespoň základní potuchu o své práci by se nenechal oblbnout podivným údajem od českého dovozce, vzal do ruky kalkulačku a jednoduchým výpočtem by si ověřil, že ještě v maximu výkonu 266kW/5600 ot. je moment 454 Nm.
Tj hned by věděl že tvrzení českého prodejce je kravina a nešířil by jeho bludy dále.
16. 11. 2017 12:09
Re: kroutici moment
Akorát, že ten vzoreček pro výpočet vztahu momentu a výkonu zrovna nefunguje u jiných aut :-|
Podle mě je točivý moment u tohoto Land Cruiseru (266kw) tak kolem 520Nm, když má tentýž motor v Lexusu 281kw 544nm.
Avatar - bystron
15. 11. 2017 11:26
Re: kroutici moment
vabis to pdf je super link :-! :yes:
15. 11. 2017 11:33
Re: kroutici moment
Tak do prčic, máte být snad člověk, který autům rozumí ne? 70 Nm z litru objemu u atmosférického benzinu musí redaktora automobilového serveru okamžitě praštit do očí. A pokud ne, tak bych ještě pochopil, že to člověk přehlédne, ale když je na to upozorněn, tak argumentovat tím, že tak to má český prodejce a vůbec se nezamyslet nad tím, že je to fakt úplná pitomost, to už je fakt síla. Třeba už jak tady psal kalousek, jednoduchým výpočtem člověk spočítá, že při 5600 otáčkách (v max. výkonu) má ten motor 454 Nm, tak asi 401 Nm maximem nebude. Nebo vy ani nevíte, jaký je vztah mezi momentem a výkonem? To by pak byla už opravdu velká tragédie.
Avatar - vabis
15. 11. 2017 12:52
Re: kroutici moment
mino21 Ale vubec nejde o to ze to blbe opsal, ale ze ho to pri naslednem upozorneni netrklo do oci a jeste jako bonus tvrdi opak. Tim po tisicateprve dokazal, ze redakce jsou “zcela podprumerni uzivatele” motorovych vozidel. Prepocitat moment na vykon a naopak bych ho vubec netrapil. Autor textu je clovek, ktery potrebuje aby s nim obrazne receno nekdo sel na prazdne parkoviste, tam si nacvicili rozjezdy, couvani atd. Smyky pres rucni brzdu bych nechal za rok za dva.

Pro zacatek by pan sefredaktor mel zajit do technicke knihovny, tam nabrat kdejaka skripta, klidne i zeleznicni dopravu (na ty trakcni charakteristiky) a prumyslove motory nebo komunisticke knihy od pana Vlka z dynamiky a podvozku motorovych vozidel (se to dobre pamatuje, Vlk jako v Jen pockej) a nechat to redaktory precist.

Pak panu Vaculikovi do ruky varecku nebo alespon pevnou rakosku! A ten by to s nimi nasledne prosel a vysvetlil jim to. Vsadim se, ze po par tydnech by jim vyplynulo tolik zajimavych zakonitosti a zvolani eureka, jak uz mnoho let ne. Takhle je sice nikdo nevyhodi, ale delaji ze sebe pred verejnosti kaspary. Vcera, dnes, zitra zas a znova. Pritom je to zcela zbytecne a v osobnim zivote to budou hodni kluci.
Avatar - Hammunasakra
15. 11. 2017 12:54
Re: kroutici moment
:yes: :yes: :-)
15. 11. 2017 14:09
Re: kroutici moment
Vždyť ale přesně tohle říkám o tom následném upozornění, vždyť přesně to mu tam vytýkám. Přečti si to ještě jednou. Řekl jsem, že ho to mělo trknout do očí, a i kdyby ho to netrklo (což bych ještě pochopil), tak po upozornění ho to trknout mělo a neměl tak blbě odpovídat, že ve zdroji je to jinak.
Avatar - KANKUNEN
15. 11. 2017 11:38
Re: kroutici moment
To je ale hloupá výmluva ve stylu: I Pepíček měl z diktátu za 5.
Avatar - Hammunasakra
15. 11. 2017 11:55
Re: kroutici moment
Byla chyba to přehlédnout = i běžnýho čtenáře to hned cinkne = ale vymlouvat se "že to tam je takhle napsaný" = to je už fakt síla :-)

Podívej se na diskuzi pod "Audi uvádí na trh novou A8" [odkaz] včera ve 23:05 tam proběhla okamžitá smršť :no: a :yes: = fakt neskutečný >:D >:-[]
Avatar - Jopino
15. 11. 2017 10:18
Re: kroutici moment
Ta hodnota vypadá docela podprůměrně, možná hůř. Když to člověk porovná s "klasickými americkými" V8, jako třeba:

Mustang GT - maximální krouticí moment 542 Nm/4.250 ot/min
Cadilcac Escalade V8 - maximální krouticí moment 624 Nm/ otáčky neudávají
Chevrolet Suburban V8 - maximální krouticí moment 520 Nm/otáčky neudávají
Dodge Durango - maximální krouticí moment 530 Nm/ 4250 ot./min,

tak přece úprava na Euro6 ten motor nemůže tak utlumit.
16. 11. 2017 14:21
Re: kroutici moment
Tak ty parametry možná nevypadají nic moc, ale hodně lidí má na stejném motoru (třeba na Toyotě Tundra) najeto v USA bez problémů 500 000 mil bez sebemenšího problému. Toyota by určitě uměla vytáhnout z toho větší výkon, přidat třeba vypínání válců a snížit spotřebu, jenže zrovna u tohohle typu auta je spolehlivost na prvním místě. A upřímně - mám doma (bydlím v Nevadě) dvě auta s tímhle motorem a výkon tomu rozhodně nechybí ani při tahání čtyřtunového přívěsu v horách. Větší výkon opravdu nepotřebuju. Ani spotřeba mě netrápí. Jen bych uvítal podstatně větší nádrž - např. v Austrálii je k dispozici u některých verzí ve standardu přídavná nádrž.
15. 11. 2017 08:56
Dovoz
Proc by ji nekdo vozil z blízkého východy, i v interiéru je videt, ze nemá vyhrívané sedacky atd. Z ruska má vsechny E-cka a druhou nádrz, z USA vyjde levneji a je v plné výbave.
A proc by si nekdo kupoval 5.7 v LC 200 kdyz existuje Lexus LX570, stejný podvozek i motor, mnohem lepsí interiér.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - wakantanka
15. 11. 2017 09:35
Re: Dovoz
Prečo? Tipnem že ten Lexus bude o dosť drahšií a niekomu proste nesadne ich design. :-)
Avatar - Hammunasakra
15. 11. 2017 10:16
Re: Dovoz
Protože je líp odhlučněnej atd. atp.? ;-)

Navíc nabízí i silnější verzi tohohle motoru s krouťákem 706 Nm :-)
16. 11. 2017 12:19
Re: Dovoz
706Nm má přeplňovaná verze LX 570 Supercharged...
16. 11. 2017 14:17
Re: Dovoz
Pár důvodů by se našlo - přední nárazník Lexusu výrazně omezuje nájezdový úhel. Je také dodáván na naprosto nevhodných 21" kolech s nízkoprofilovými pneu (do terénu k ničemu, je to jen na efekt).
Avatar - vabis
15. 11. 2017 09:13
par hrejivych paprsku
nooo, dneska jste mi u snidane udelali radost, dekuji :-) KONECNE jedno z normalnich aut a mych zelizek v ohni. Dneska budu mit tedy aspon do obeda dobrou naladu ;-)

Sedacky jsou pohodlne to ano, ale nesouhlasim s tim, ze jsou prilis velke. Chtelo to trosku vic popsat podvozek, jeho jednotlive rezimy, je dobre fungujici vec ktera me treba velmi oslovila! Jizda na vylamane polnacce nad 100-120 je epesni zazitek. Pomale kraceni s povrkavanim v terenu uz umi i zena. O jizde s timto autem by slo napsat tolik ...

Motoru je mimo Evropu samozrejme vic. Klidne I maly benzin 1GR-FE V6 3956ccm
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
15. 11. 2017 09:27
Tento vymírající segment si zabíjí japíci sami
Tomu autu stačí nahodit drsnoretro kabát, ale v moderním stylu a jedeme dál. Jo a stačilo by kupovat nějakou V6 ku v naftě. Pro dvoutunovou krabici nejlepší volba, tady se nebavíme o hašlerkách typu Fabia nebo Golf.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - lordlord
15. 11. 2017 10:18
.
Proč tak malý krouťák?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - happy_driver
15. 11. 2017 11:07
***
Parádny stroj. Mám skúsenosť s naftovým 4,5 V8, ktorý je z môjho pohľadu optimálnym pre túto veľkosť auta. Solídna dynamika, primeraná spotreba, slušný zvuk. Veľmi, veľmi pohodlné auto. V meste je to s ním horšie, ale inak je to pecka. :yes:
Rozbalit vlákno
0
15. 11. 2017 11:25
tohle je nazorna ukazka, jak jsou japonci zaostali
dvoulitrovy cinsky volvo XC90 ma 406koni a zere 2.5 litru ;-) ;-) ;-)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Hammunasakra
15. 11. 2017 11:35
Re: tohle je nazorna ukazka, jak jsou japonci zaostali
:yes: >:-[]
Avatar - Machýrek
15. 11. 2017 12:05
Re: tohle je nazorna ukazka, jak jsou japonci zaostali
Spis nazorna ukazka, jak jsi zaostaly a zjevne nechapavy ty sam. V UAE je tahle 5.7 pouzivana jako bezny rodinny auto. Kdyz to arabove kupuji, proc by jim to Toyota nemela prodavat? Protoze existuje nejaky dvoulitrovy Volvo?
15. 11. 2017 13:42
Re: tohle je nazorna ukazka, jak jsou japonci zaostali
vis co znamena tenhle smajlik ;-) ?
neber všechno uplne vazne ;-\
Avatar - Machýrek
15. 11. 2017 19:29
Re: tohle je nazorna ukazka, jak jsou japonci zaostali
:yes:
Avatar - white label
15. 11. 2017 19:58
Re: tohle je nazorna ukazka, jak jsou japonci zaostali
Co znamená jeden takový smajlík, vím, ale co znamenají takoví tři, to fakt netuším. >:-[] ;-)