29.1. 2017 David Bureš Google+ profil David Bureš

Svezli jsme se s inovovaným Mitsubishi Outlander. Co přináší modelový rok 2017?

 

Outlander se v modelovém roce 2017 zaměřil hlavně na vylepšení bezpečnosti. Myslí ale i na komfort posádky.

Třetí generace Mitsubishi Outlander je s námi od roku 2012. Pokud bychom však srovnali původní a dnešní variantu, objevili bychom množství změn. Mitsubishi je totiž známé průběžným vylepšováním svých modelů, a tak není divu, že se Outlander dočkal lehkých retuší i pro modelový rok 2017, jen krátce po výrazném faceliftu pro modelový rok 2016. Vyrazili jsme do rakouských Alp, abychom v okolí Zell am See vyzkoušeli inovovaný Outlander v jeho přirozeném prostředí.

Outlander je pro Mitsubishi, nejstaršího japonského výrobce aut, důležitým modelem. Z celoevropského hlediska je jeho nejprodávanějším vozem. To v Česku je situace jiná, u nás prodejům tří diamantů vévodí menší ASX. To mělo loni na svém kontě 1.889 registrovaných exemplářů, což z něj dělalo deváté nejprodávanější SUV na trhu, zatímco Outlander byl s 493 registracemi v pořadí SUV až na 33. příčce. I díky provedeným změnám ale automobilka věří, že letos se mu bude dařit o něco více, Mitsubishi chce jeho české prodeje zvýšit k hranici 550 aut.

Nutno podotknout, že v rámci modelového roku 2017 se u Outlanderu ladily jen detaily, které se zaměřily na bezpečnost auta a komfort posádky. Výraznější designovou změnou totiž vůz prošel v modelovém roce 2016, kdy dostal novou tvář s výrazným chromováním, tzv. dynamický štít. Tentokrát tak došlo u všech variant jen k nahrazení klasické antény stylovější „žraločí ploutví,“ u níž navíc odpadá nutnost demontáže při vjezdu do automyčky. Neobvyklou změnou je i změna uzávěru palivové nádrže pro jednodušší manipulaci s ním při tankování.

Parkovací brzda místo ruční

Změny provedené uvnitř reagovaly na zkušenosti majitelů. Proto se před řadicí pákou objevil nový, uzavíratelný držák nápojů. Výraznější úpravou je však nahrazení „poctivé“ ruční brzdy elektronickou parkovací, což tradicionalisté jistě těžko ponesou. Výrobce u tohoto řešení zdůrazňuje jeho výhody, ať už jednodušší a méně namáhavé sepnutí takové brzdy nebo možnost nabídnutí funkce automatického zabrzdění a odbrzdění. Zároveň ale automobilka přiznává i jednu nevýhodu – pokud je autobaterie vozu zcela vybitá, elektrická brzda se neodbrzdí. Na pomoc tak v takovém případě musí dorazit kamarád se startovacími kabely... Navíc je škoda, že uvolnění páky ruční brzdy nevytvořilo nějaký nový odkládací prostor, místo by na něj na středovém tunelu bylo.

Jiná je i grafika palubního počítače, která je modernější a přehlednější, zatímco v zavazadelníku se objevila 12V zásuvka, kterou dosavadní majitelé postrádali. Grafika se měnila také v případě multimediálního systému. Ve srovnání s konkurencí však systém Pioneer stále působí zastarale, na pokyn reaguje pomalu, stejně tak načítání mapy navigace chvilku trvá. Samotné navádění je však přehledné, navigace přehledně zobrazuje odbočky pomocí dopravních ukazatelů i skutečnou rychlost vozu dle GPS, při ovládání jsme se ale občas ztráceli. Navíc ovládací tlačítka nejsou zrovna rozměrná, což ztěžuje manipulaci s nimi za jízdy.

Outlander modelového roku 2017 navíc více myslí i na komfort řidiče. Novinkou je vyhřívání čelního skla a volantu. Výhřev předního skla (pomocí tenoučkých drátů) lze kvůli šetření akumulátoru zapnout pouze v případě, že venkovní teplota klesne pod 5 °C. Ze stejného důvodu je volant vyhříván maximálně půlhodiny, a to v závislosti na venkovních podmínkách zhruba teplotou ve výši 37 °C. Věnec je nicméně vyhříván jen v místě úchopu, nikoliv po celém obvodu jako u vozů jiných značek. Základem je tedy správný úchop, neboli „tři čtvrtě na tři.“

Jinak je uvnitř vlastně vše při starém. To znamená naprosto obří kabinu, nabízející dostatek prostoru všemi směry, nebo dobrý rozhled ven. Vedle vysokého posazu to umožňuje jednoduše tvarovaná karoserie s tenkými sloupky, díky níž má řidič dobrý přehled o tom, kde se nacházejí její rohy. Zadní lavice je navíc posunovací a její opěradlo polohovatelné.

Více bezpečí

V rámci modelového roku 2017 se Outlander zaměřil také na bezpečnost posádky. Výbava byla rozšířena o sledování mrtvého úhlu, které funguje jak při běžné jízdě, tak při předjíždění nebo při couvání z parkovacího místa. V závislosti na tom se liší oblast, kterou systém využívající dva radary v zadním nárazníku monitoruje. Jestliže automobil jede vpřed, systém sleduje obdélník s rozměry 3,5 m x 6 m po levé a pravé straně za vozem.

Pokud však řidič sepne směrová světla, radar začne sledovat až oblast 70 metrů za vozem. Systém varuje před rychle se blížícími vozidly, přičemž Mitsubishi upozorňuje na to, že motocykly nemusí vždy zachytit. Při couvání pak radary sledují oblast 7 m x 40 m po levé a pravé straně za vozidlem. Z podstaty radaru pak vyplývá, že funkce systému je omezena při šikmém stání – radar stíní vedle zaparkovaná vozidla.

Mitsubishi rovněž vylepšilo varování před kolizí, které nově rozpozná i chodce. Jestliže dosud tento systém v Outlanderu používal radar, nově kombinuje laserový radar (lidar) s kamerou, která je zároveň využita pro varování před opuštěním jízdního pruhu nebo nově dodávané automatické přepínání tlumených a dálkových světel. Díky kameře systém vidí až 500 metrů před vozidlem, aby mohl včas reagovat, zatímco lidar monitoruje vzdálenost do 10 metrů před vozidlem a přesnou polohu objektů. Systém v případě nebezpečí nejprve zvýší tlak brzdové kapaliny pro rychlejší náběh brzd, aby následně i sám začal brzdit, pokud řidič nereaguje. To automatické přepínání dálkových a tlumených světel rozpozná protijedoucí vozidlo asi na 400 metrů, zatímco vpředu jedoucí vůz zhruba na 100 metrů.

Zajímavou funkcí Outlanderu je též „zmírnění nežádoucí akcelerace.“ Tento systém využívá schopnosti parkovacích senzorů, na základě jejichž dat zpomalí automobil v případě, že se nečekaně blíží k nějaké překážce. Systém tak myslí na situace, kdy řidič omylem prudce sešlápne plyn při couvání nebo kdy si splete zpátečku s převodem pro jízdu vpřed. V takovém případě omezí sílu motoru přenášenou na kola a než aby se auto prudce rozjelo, začne se pohybovat jen velice pomalu. Systém však pracuje pouze v nízkých rychlostech a při tvrdém sešlápnutí plynu (alespoň na 85 %), srážce tak zcela zabránit neumí – stačí pedál sešlápnout jen lehce a vůz už před překážkou nereaguje, leda varováním od parkovacích senzorů.

Zájemci o bezpečnostní pomocníky však budou muset sáhnout výhradně po automatické převodovce. Automatické přepínání tlumených a dálkových světel, asistent pro jízdu v pruzích, automatické brzdění s detekcí chodců nebo zmírnění nežádoucí akcelerace jsou dodávány výhradně k samočinné převodovce.

Pohodář

To nabídka motorů se v rámci faceliftu neměnila. To znamená, že z benzinových agregátů zůstává v portfoliu 2.0 MIVEC se 110 kW, který doplňuje turbodiesel 2.2 DI-D ve verzích se 110 a 132 kW. Jestliže zážehový dvoulitr je možné kombinovat s pětistupňovým manuálem a vylepšenou převodovkou CVT, vznětový motor je k dispozici se šestistupňovým manuálem a automatem. Navíc je pro turbodiesel standardem pohon všech kol, zatímco benzin je možné pořídit i jako dvoukolku.

Vyzkoušený naftový agregát se sice se svými 132 kW jeví jako výkonná jednotka, jenže jeho reakce notně tupí šestistupňový automat. To je způsobeno i tím, že v tomto případě je točivý moment snížen z 430 N.m na 390 N.m. A při jízdě je to znát, protože Outlanderu občas chybí elán. Jakmile se ale konečně nadechne, táhne díky velkému objemu více než uspokojivě.

To je způsobeno i samotným naladěním samočinné převodovky, která je ryzím pohodářem. Změna převodu je sice naprosto hladká, měnič ale prokluzuje notně dlouho, a tak převodovce nějakou chvilku trvá, než přeřadí. Jenže u rodinného auta jako Outlander nám takový charakter vůbec nevadí. O to víc nás však překvapují perfektní páčky pod volantem pro manuální řazení. Jsou sice pěkně velké jako v nějakém supersportu, jenže na manuální pokyn se převodovce nechce moc reagovat. Jakoby se zde bila klidná nátura Outlanderu s rallyeovou historií Mitsubishi...

Nadále se nám však líbí spotřeba paliva, protože 2.2 DI-D zůstává úsporným agregátem. S ohledem na kombinaci tak velkého motoru, automatu a pohonu všech kol je průměrná spotřeba kolem sedmi litrů parádní. Na dálnici sice přeroste osm litrů, na okresní silnici se ale dá jezdit i kolem šesti. A co víc, 2.2 DI-D si v kombinaci s automatem i nadále vystačí bez otravného start-stop systému. Za to Mitsubishi tleskáme!

Mitsubishi Outlander MY2017 – ceny na českém trhu
Motor2.0 MIVEC2.0 MIVEC2.2 DI-D2.2 DI-D2.2 DI-D2.2 DI-D
Pohon4x24x44x44x44x44x4
Zdvihový objem [cm3]199819882268226822682268
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]110/6000110/6000110/3500110/3500132/3460132/3870
Točivý moment [N.m/min]195/4200195/4200380/1750-2500360/1500-2750430/2070390/1870
Převodovka5MCVT6M6A6M6A
Max. rychlost [km/h]190190200190203193
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,612,410,211,69,110,1
Komb. spotřeba [l/100 km]6,76,45,35,85,96,3
Cena Intense [Kč]608.450738.650753.850-783.850-
Cena Intense+ [Kč]-769.450828.650888.650858.650918.650
Cena Instyle [Kč]--954.8501.029.850984.8501.049.850
Na klídek a pohodu hraje také podvozek Outlanderu. Jednotlivé nerovnosti komfortně hladí, byť za cenu někdy povážlivých náklonů karoserie. Na hlučnosti podvozku se sice postupně pracuje, na dálnici jsou ale odvalující se kola stále slyšet. Jinak je ale Outlander velice tichý. Hlavně motor není vůbec slyšet, snad jen při plné akceleraci.

Díky tomu Outlander dokáže být i pohodlným společníkem na dlouhých cestách. Pohodě odpovídají také široká „křesla“ s minimálním bočním vedením, na nichž si pasažéři mohou v klidu hovět. To vyšším řidičům bude vadit tradiční neduh aut japonských značek – kratší sedák, který minimálně podpírá stehna, což je po delší jízdě nepohodlné.

Závěr

Na Mitsubishi je znát, že zkušenosti zákazníků pečlivě studuje a průběžně reaguje na kritiku. Když tak majitelům Outlanderu vadilo víčko nádrže nebo držák na nápoje na středovém tunelu, rozhodli se konstruktéři tyto prvky změnit. Navíc v rámci modelové péče pro rok 2017 zapracovali i na bezpečnosti auta, byť to automobilka nijak nahlas nerozhlašuje, nabídla v Outlanderu nového modelového roku zajímavé systémy jako hlídání mrtvého úhlu při couvání nebo zabránění nežádoucí akcelerace. Když k tomu připočteme již dobře známý obří vnitřní prostor, je jasné, že Outlander je stále zajímavějším rodinným vozem. Jen vám nesmí vadit jistá konzervativnost, možná až zastaralost vozu, ať už řešením interiéru, multimediálním systémem nebo pomalu řadícím automatem. To už k charakteru Mitsubishi Outlander tak nějak patří...
Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Mitsubishi Outlander PHEV: 651 aut pro ukrajinskou policii Mitsubishi Outlander PHEV: 651 aut pro ukrajinskou policii

Plug-in hybrid Mitsubishi Outlander je populární díky…

Mitsubishi Outlander: Nový vzhled s 2.0 MIVEC (110 kW) za 608.450 Kč Mitsubishi Outlander: Nový vzhled s 2.0 MIVEC (110 kW) za 608.450 Kč

Modernizovaný Outlander je dostupný se benzinovým…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…