Diskuse

Svolávací akce automobilek: Kterých závad se týká nejčastěji?

11.3.2018

Jen loni poslaly automobilky českým majitelům 90.000 dopisů s pozvánkou na svolávací akci. Možná se budete divit, až list dorazí také vám, ačkoliv jste vůz koupili jako ojetý.

 

  • 00 Reagovat !

    foto DonVito

    DonVito 11.03.  20:16

    Svolavaci akce

    Svolavaci akce jsou super. Zavady jsou bezplatne opraveny a jeste dostanes nahradni vuz :-)

    Mnohem horsi nez svolavaci akce je, kdyz svolavaci akce neni ;-)
    Treba DSG, rozvody atd.

    Takze Toyota, Mercedes, BMW, Honda, PSA :yes:
    Ostatni si musi opravy provest na vlastni naklady :-O
    Samozrejme krome dieselgate, to snad nevyzaduje komentar.

    Podle meho nazoru by se mely svolat vsechny auta, ktery neplni emisni limity a zavadu vyresit. A nemyslim tim jen VW a jen dieselgate. Ale skoro vsechny EU4, EU5 a dokonce jeste i vetsinu EU6.
    Ale to je bohuzel utopie.
    • 02 Reagovat !

      foto Hammunasakra

      Hammunasakra 11.03.  21:08

      « Svolavaci akce

      Eště před hodinou tu byl muj příspěvek! ;-\
    • 00 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 11.03.  22:03

      « Re: Svolavaci akce

      Řekl bych, že si realitu trochu přikrášluješ. Třeba zrovna BMW má co vykládat o rozvodech a dalších konstrukčních vadách motorizací, anebo majitelům vadných sérií posílají pozvání na bezplatnou výměnu? :-)
      • 00 Reagovat !

        foto gil54

        gil54 11.03.  22:11

        « Re: Re: Svolavaci akce

        Co a u čeho má BMW s rozvody ?
        • 00 Reagovat !

          foto twistedTSD

          twistedTSD 11.03.  23:20

          « Re: Re: Re: Svolavaci akce

          Nevyjmenuji ti přesně, ale třeba benzínové čtyřválce prvního BMW 1 na ně prý trpěly. Pak je tu také společný počin s PSA. Mám zato, že jich bylo více.
          • 00 Reagovat !

            foto gil54

            gil54 11.03.  23:49

            « Re: Re: Re: Re: Svolavaci akce

            Tak nic. Myslel jsem, že si něco doplním. To, co zmiňuješ (motor N47 v řadě 1) je sice pravda, ale je to minulost resp. do r.2011. A ano, bylo jich a je více. Megamultiproblém N63, PSA (ovšem také minulost), dříve i N45, M40.

            Co jsem měl možnost sledovat řešení těchto průjmů, tak se k tomu alespoň stavělo bmw zpravidla čelem.
            • 00 Reagovat !

              foto twistedTSD

              twistedTSD 12.03.  00:20

              « Re: Re: Re: Re: Re: Svolavaci akce

              Dík za upřesnění, já se opravdu v technice BMW tolik nevyznám, ale aspoň jsi mé tvrzení v zásadě potvrdil.

              "ale je to minulost resp. do r.2011" Podobně jako rozvody TSI, na které DonVito předpokládám narážel.

              Jak se k tomu kdo staví nebo nestaví...i VW poskytoval kulanci. Názorů na její uplatnění v praxi jsem četl více, těžko říct.
              • 10 Reagovat !

                foto gil54

                gil54 12.03.  08:37

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svolavaci akce

                Ano, v zásadě potvrdil. A v zásadě technické faily dnes dělají +/- všichni, tak jediné, co lze hodnotit, je přístup výrobce. Zde si myslím, že se u VW, v porovnání s ostatními značkami s podobnou prestiží, jisté rezervy najdou. A to jsem se vyjádřil, myslím, hodně při zdi.

                Protože mám jakýsi technický přehled a i vzdělání, něco pamatuji a co nepamatuji tak mám načteno a mám i nějaké vychování, takže mód "ve všem zm*rd" nemám aktivován, nechápu, jak kvůli pár drobnejm dokáží výrobci již víc jak sto let vymyšlenou a dlouhá léta dobře fungující a poměrně jednoduchou věc jako je spalovací motor, neustále kazit. Zejména v posledních 20 letech je zřejmý trend nedělat motory se zbytečně dlouhou životností. Nyní je stav takový, že pomalu oslavují, když přežijí záruku. ;-\

                (Bez ohledu na konkrétní výrobce, myšleno jako všeobecný trend.)
                • 00 Reagovat !

                  foto DonVito

                  DonVito 12.03.  10:30

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svolavaci akce

                  A co je na teto situaci nejhorsi?

                  Kdo si muze dovolit nove auto (predevsim firmy), tak ho odjezdi v zaruce.
                  A je mooc spokojenej.
                  No a vetsina normalnich lidi pak uz jen.. plati.
            • 00 Reagovat !

              foto speedfred

              speedfred 12.03.  07:54

              « Re: Re: Re: Re: Re: Svolavaci akce

              myslím že na dízloch R6,R4 majú problémy s rozvodami + čerpadlá (nejaká vadná seria čerpadiel). Chlapci z klubu to odporúčajú meniť preventívne pri 200t km.Zvolávačka na to asi ale nebola
              • 00 Reagovat !

                foto gil54

                gil54 12.03.  09:54

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svolavaci akce

                Děkuji za snahu, ale pokud neuvedeš konkretizaci motoru nebo auta, je to informace více méně jen večer k pivu v hospodě. ;-) Nic ve zlém. BMW dělá diesely tuším od r.1983 dodnes.

                Po 200 000 km preventivně vyměnit. Takže se asi úplně nejedná o záruku. Tím pádem z pozice výrobce se to povedlo dokonale. Klekne to po záruce. Úkol zněl jasně. Muž s koženou brašnou nesmí projet. >:D ;-\

                To jsou věci, které mě se... prostě mi vadí. A nejde jen o techniku. To samé je fenomén zvaný facelift. Tlak na spotřebitele, ač má auto funkční a je s ním třeba i spokojený, se faceliftem dostává psychologicky do stavu, kdy má věc morálně out a měl by si koupit tu novou. Proto také facelift bývá záměrně většinou ošklivější než původní originál. Musím si koupit nový i když je ošklivější, co by mi řekli v mé sociální skupině ? Že jsem zoufalec ve vyběhlém modelu ? Prodám ho potom ještě vůbec ? A tím, že je facelift hnusnější opět podpoří včasnější odkopnutí auta a spotřebitel lapený do této pasti se klepe nedočkavostí na úplně nový model. A tak pořád dokola co dva tři roky ? ;-) ;-\
                • 00 Reagovat !

                  foto speedfred

                  speedfred 12.03.  10:17

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svolavaci akce

                  dizlové N47/N57 ,zväčša umre čerpadlo a piliny máš v celom systéme. Takze komplet výmena a u autorizaku kľudne aj 150.000Kč aj sa ti nepodarí vybojovať nejakú kulanciu
                  • 00 Reagovat !

                    foto gil54

                    gil54 12.03.  10:24

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svolavaci akce

                    Dík. :yes: Tam haprují i ty rozvody (N47).
                    • 10 Reagovat !

                      foto speedfred

                      speedfred 12.03.  10:32

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svolavaci akce

                      [odkaz]

                      chlapci tam o tom niečo viac písali.
                      • 00 Reagovat !

                        foto gil54

                        gil54 12.03.  10:39

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svolavaci akce

                        Vidím upřímný zájem, tak [odkaz] [odkaz] asi znáš, ale pro jistotu.
                        • 00 Reagovat !

                          foto speedfred

                          speedfred 12.03.  11:58

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Svolavaci akce

                          ten prvý článok som čítal,a na to druhé si skúsim nájsť čas. Ktovie kde je pravda.
                          Autor článku sa tomu ale fakt rozumel,poznal som ho osobne pretože mi robil nejaké veci ešte na e61
          • 00 Reagovat !

            foto DonVito

            DonVito 12.03.  00:04

            « Re: Re: Re: Re: Svolavaci akce

            Ja netvrdim, ze BMW je spolehliva znacka.

            Ale jak pise gil, stavi se k tomu alespon trochu celem.

            U VW ti na vsechno reknou, ze to je normalni.
            DSG cuka a vymena obou spojek je vlastne normalni.
            Rozvody ti preskoci a znici motor, no a ty jim jeste zaplatis za novej ;-)

            To jen tak pro vysvetleni, proc mne svolavacky nevadej :-)
  • 00 Reagovat !

    foto pradeda7

    praděda7 11.03.  22:25

    Zrovna v pátek jsem dostal dopis na svolávačku.

    Air bag. Výměna. Elektronika. Řekl bych, že většina svolávaček je právě díky elektronice.
  • 00 Reagovat !

    foto kalousek

    kalousek 12.03.  07:42

    Kdo platí vícenáklady ?

    Z článku jsem se nedozvěděl kdo má platit vícenáklady spojené s opravou vozidla, například cestu do vzdáleného servisu.
    Kdysi mě třeba volali do servisu co byl přes 300 km daleko s tím že cesta jde na můj účet. Takže jsem nakonec nikam nejel a závadu raději opravil sám.
  • 00 Reagovat !

    foto Machyrek

    Machýrek 12.03.  11:45

    “Utajene” opravy MB

    Neco na tom je, ja byl tuhle v MB na bezne servisni prohlidce (vymen oleje, vzduch filtru apod) a mel jsem pote presazeny volant.
    • 00 Reagovat !

      foto andy2210

      andy2210 12.03.  13:00

      « Re: “Utajene” opravy MB

      To mas jeste dobry, ja kdyz byl na garancce u MB na Chodove, pri prezouvani tam nejakym rusakum znicili kola a jelikoz jsem sedel vedle nich a poslouchal celou dobu, ani naznak nejakeho reseni, nic.

      Podle me premiova znacka nerovna se lepsi pristup. Pro ne je auto jako auto at stoji pul mice nebo dva. Koneckoncu i salon ma takova skodovka hezci nez lecjaky autorizak MB nebo BMW a zamestnanec prodejce Renaultu si nejspis vydela uplne stejne jako u Skodovky nebo Mercedesu.
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 12.03.  13:06

      « Re: “Utajene” opravy MB

      Pokud vím, v EU je to uznávaný způsob opravy i vážnějších závad (úřady takový plán řešení schvalují). Tedy v rámci garančních prohlídek. Pokud není tak závažná, že by to nemohlo do garančky počkat.
      • 00 Reagovat !

        foto gil54

        gil54 12.03.  13:16

        « Re: Re: “Utajene” opravy MB

        Neznám, proto se zeptám. Není zde malý, dejme tomu právní, problém s tím, že servis provádí neobjednané a majitelem neschválené úkony ?

        Ať si dělají na neprodaných kusech na dvoře co chtějí, ale po prodeji jim už na tom autě nepatří ani šroubek. Bez toho, aby předem informovali majitele, by neměli bez jeho souhlasu nic navíc dělat.

        Tedy podle mě.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Děsivě vysoký obsah alkoholu v krvi?! Zvěsti o opilosti Jana Kočky (†28) se šíří po internetu

Děsivě vysoký obsah alkoholu v krvi?! Zvěsti o…

Konec nepochopitelně dlouho tutlaného tajemství. Jan Kočka mladší (†28) zabíjel při smrtelné nehodě na D11 pod…

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici. Doma skoná jen pětina lidí

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici.…

Většina Čechů by svůj poslední den nejraději prožila v klidu domova, ale ve skutečnosti se toto přání „splní“…

 

iSport.cz

Laštůvka má další nulu: Sbírá je celé mužstvo, ale radši bych měl tři body

Laštůvka má další nulu: Sbírá je celé mužstvo, ale…

Připsal si devátou nulu, ale pro brankáře Jana Laštůvku z Baníku Ostrava je důležitější, že jeho tým v 19…

SESTŘIH: Baník - Olomouc 0:0. Šlágr bez vítěze, Stronati trefil břevno

SESTŘIH: Baník - Olomouc 0:0. Šlágr bez vítěze,…

Fotbalisté Baníku Ostrava v předehrávce 19. kola FORTUNA:LIGY na svém hřišti remizovali se Sigmou Olomouc 0:0.…

 

Reflex.cz

Děti bohatých Íránců pobuřují chudé krajany. Předvádějí se na Instagramu, zatímco země trpí pod sankcemi

Děti bohatých Íránců pobuřují chudé krajany.…

Zatímco Írán byl poměrně tvrdě zasažen sankcemi, které na něj uvalily Spojené státy, děti zazobaných obyvatel…

Babiš by měl přijít o dotace z jiného důvodu než kvůli střetu zájmů. Tady jde o mnohem víc

Babiš by měl přijít o dotace z jiného důvodu než…

Ačkoli se na první pohled týká verdikt Evropského parlamentu o „zastavení“ dotací pro společnost Agrofert z…