Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Svolávání do servisů kvůli Dieselgate? V Česku už polovina aut

redakce AUTO.CZ
Diskuze (2)
Automobilky koncernu Volkswagen již v Česku svolaly do servisů kvůli úpravě problematických motorů TDI schopných obcházet emisní měření téměř polovinu ze 154.000 dotčených vozů.

Z toho servisy již navštívila více než třetina pozvaných aut. Uvedli to zástupci jednotlivých firem pro ČTK.

Škoda Auto již pozvala 40 procent z 96.000 aut vybavených motory EA 189 plnícími normu Euro 5. U značek Audi, Volkswagen a Seat došly pozvánky 29.500 z celkem 58.060 majitelů.

Do servisů dosud mířily převážně vozy s motory 2,0 TDI, výrobce již ale má řešení i pro agregáty 1,2 a 1,6 TDI. Jejich majitele bude Centrum dopravních služeb ministerstva dopravy zvát v nejbližších dnech a týdnech. Řešení většinou spočívá v bezplatném přehrání softwaru v řídící jednotce motoru.

"Do této chvíle jde u Škody o modely Superb, Octavia a Yeti s dvoulitrovými motory TDI, přičemž například u modelu Superb s dvoulitrovým motorem 2,0 TDI (125 kW), tedy jedním z prvních uvolněných software, dosahuje podíl plnění více než 62 procent. Potvrzuje se tak náš původní předpoklad, že většina majitelů spojuje přehrání nové verze software, po dohodě se servisním partnerem, s plánovanou pravidelnou inspekcí či jiným servisním úkonem, jako je například přezutí sezónních pneumatik, výměna oleje a podobně," uvedl mluvčí zastoupení Škody Auto v ČR Vítězslav Pelc.

Dosavadní více než třetinová návštěvnost servisů je podle odborníků relativně vysoká účast. Například na výměnu smrtelně nebezpečných airbagů japonské firmy Takata přijelo v tuzemsku u jednotlivých značek 40 až 60 procent řidičů.

Skandál vypukl loni v září, když americká Agentura pro životní prostředí obvinila koncern VW, že jeho turbodieselové motory jsou schopné obcházet homologační emisní měření. Řídicí jednotka pozná, když se vůz podrobuje emisnímu testu a přejde na ekologický režim, při kterém vůz produkuje výrazně nižší množství škodlivin.

Vozy s problematickým motorem se už v Evropě neprodávají. Celkově jsou ale namontovány v 11 milionech aut koncernu VW po celém světě, z toho je asi 1,2 milionu škodovek.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (2)
22. 12. 2016 13:40
Re: Já z článku pochopil, že
Renault se na nic těšit nemusí pokud není úplně blbej tak se nepřizná. V laboratoři a na STK to limity splní a na dálnici to klidně může kouřit jak parní lokomotiva a úředník se může akorát tak dívat >:D
Avatar - KANKUNEN
22. 12. 2016 12:58
Já z článku pochopil, že
zatím je upraveno 16,5 % aut. Taky mi vychází, že stát dovolí 2/3 podvodných aut jezdit dál. Proč to není povinné.
Nutno dodat, že TDI s močovinou jsou celkem čisté.
Za to Renault se má na co těšit. Pokud bude plnit, tak EGR ventil bude dodávaný jako náhradní hned s novým autem.