Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Svou podobu ukázala studie crossoveru Acura RDX

Michal Fokt
Diskuze (4)
Luxusní značka Hondy v Americe, Acura, představila po dvou letech další vývojový stupeň crossoveru RD-X, který už má jen krůček do sériové výroby.

Poměrně kompaktní vůz (délka 4610 mm) už má prakticky finální karoserii, ale interiér je stále ještě dost futuristicky a projde jistě řadou změn.

Sériový model, který začne zkraje roku 2006 vyjíždět z továrny v ohijském Marysvillu, bude vybaven velmi sofistikovaným pohonem všech kol SH-AWD, který měl svůj debut v sedanu Honda Legend/Acura RL. Nový crossover je vybaven 19“ litými koly obutými do pneumatik 255/50, jaký motor ho bude pohánět zatím nejí jisté, na výběr je třílitrový šestiválec s technologií VCM, umožňující vypnout polovinu válců, nebo motor 3.5 V6 VTEC.

Kokpit je zatím poměrně futuristický, obzvlášť zajímavě působí volant složený ze dvou půlkruhů. Sériová verze bude zřejmě v tomto ohledu výrazně usedlejší, bez výrazných změn se ale obejde exteriér. Ten má příď s výraznou maskou chladiče a efektními členitými světlomety, drobných změn se možná dočká pouze nárazník. Profil působí na SUV velmi sportovně, spíše jako větší kombi, vůbec nejpovedenější je však zadní partie. Ta zaujme zejména velmi zdařilým tvarem zadních svítilen, ale také trojúhelníkovým třetím brzdovým světlem. Vnější zpětná zrcátka nahradily kamery, ty ale zřejmě u sériového modelu nebudou. Docela nezvykle působí také podélně situované střešní okno, jsme zvědaví, zda vydrží až do sériového modelu, stejně jako hardisk umístěný v přístrojové desce a určený pro ukládání hudby. Samozřejmostí už v Americe bývá systém satelitní komunikace, který kromě klasické navigace umožňuje i komunikaci s informačním centrem.

Je velmi pravděpodobné, že se za nějaký čas Acura RDX objeví i v Evropě, kde Hondě luxusní SUV v nabídce také chybí.

Michal Fokt
Diskuze (4)