Diskuse

Švýcarské automobilové postřehy: O řidičích odjinud

18.12.2008

Cestovní kultura na švýcarských dálnicích je značně rozdílná od všech sousedních…Rozhodně to není tím, že by Švýcaři neuměli nebo nechtěli šlápnout na plyn…

 

  • 00 Reagovat !

    foto THE-KLF-

    THE KLF ™ 18.12.2008  13:34

    Poriadok a disciplína

    Super pravdivý článok.
    Doporučoval by som, ak by sa to aspoň hypoteticky dalo presunúť CZ+SK vodičov vzduchom cca 1000km do ZH v CH v jednej sekunde, aby si skúsili jazdiť svojím zaužívaným spôsobom tam.
    Po cca 1 mesiaci by som ich sem vrátil spolu so švajčiarskymi policajtami a uvideli by sa zmeny v doprave...
    Keby sa to len dalo...
    Po príchode na SK z CH sa tu vždy cítim ako v nejakej mafiánskej džungli bez pravidiel. Prečo sa tam vonku dá jazdiť úplne v pohode a tu som ako v šoku vždy, keď sa sem vrátim?
    Mňa "cvakol" radar v ZH, išiel som 52km/h presne podľa GPS. U nás idete beztrestne 69km/h po meste a smejete sa policajtovi, ktorý vám z legislatívnych dôvodov nemôže udeliť žiadnu pokutu.
    Áno, je to kvôli tachometru, ale tie sa vždy ako dobre vieme cajchujú, aby ukazovali viac a nie menej a SK rezerva v zákone +9km/k beztrestne je viac ako solidárna.
    • 00 Reagovat !

      foto DRBNUTY

      DRBNUTY 18.12.2008  15:50

      « Re: Poriadok a disciplína

      Represie su v poriadku,ale pozri sa aku kvalitnu dialnicnu siet ma svajciarsko a aku slovensko.Sa necudujem svajciarom,ze jazdia pomaly,ked sa skoro vsade pohodlne dostanu kvalitnymi dialnicami.Na slovensku mas len posrate okresne cesty,pred sebou kazdu chvilu nejaku Aviu,tak sa potom necuduj,ze su vodici nervozni a predbiehaju aj v neprehladnych zakrutach,ak sa chcu niekam dostat bez stresov a nacas.Ved koho bavi ist 10 minut za smradlavou Aviou?Najprv nech dobuduju dialnice a potom nech pridu na rad aj represie.
      • 00 Reagovat !

        foto Perun

        Perun 18.12.2008  16:58

        « Re: Re: Poriadok a disciplína

        To je ale alibismus nejhrubšího zrna!
        Svádět své prasečinky na stav silnic... najít viníka kdekoliv jinde, jen ne (proboha!) sám u sebe, to je symptomem postkomunistických zemí... I proto nejsme (opravdu ne) na západě braní jako plně rozvinuté demokracie, ale jako "Countries in transitions", čili země v přerodu.. Když jsem to slyšel poprvé, zlobil jsem se, dnes už se nezlobím, chápu to.
        A až by byly ty dálnice dokončené, na co by ses vymlouval potom? Chtěl bys zakázat jízdu autům nad 3,5 tuny mezi 7°° - 19°° ?
        Tak je zakážou.. A co pak? Pořád jezdíš rychle... Aha, to bude asi tím, že...
        Strašný. Proto jsme tam, kde jsme. Mě trvalo dost dlouho, než jsem se naučil jezdit slušně.. mezitím jsem se dvakrát skoro zabil, ale nějak jsem to přestál a rychlostní limity (ok, ne tak, jako ve Švýcarsku) ve velké většině dodržuji. A když ne, nevymlouvám se na Avii před sebou :no:
        • 00 Reagovat !

          foto DRBNUTY

          DRBNUTY 18.12.2008  21:02

          « Re: Re: Re: Poriadok a disciplína

          Ake prasacinky?Je podla teba prasacinka ist po dialnici 160?Potom nemci su krajinou 82 milionov prasat,lebo maju neobmedzenu rychlost na dialnici?Teraz som prasa a ked povolia 160kmh na dialnici,potom uz prasa nebudem?(Minister vnútra Robert Kaliňák otvoril diskusiu o zvýšení rýchlosti na diaľnici v utorok pri stretnutí s českým rezortným kolegom Ivanom Langrom. Naši západní susedia o zvýšení rýchlosti na diaľnici totiž uvažujú tiež. "Priestor na tieto úvahy je aj na Slovensku. Sú úseky, v ktorých by táto rýchlosť určite bola akceptovateľná)...som prasa,ked idem na rovnom praehladnom useku na okreske 100 namiesto 80 kmh?Prasata su ti,co idu 50 po meste a na prvom prechode zrazia cloveka.Musis sam uznat,ze vela obmedzeni rychlosti je zbytocnych a su tam len nato,aby mali policajti kde vyberat pokuty za rychlost.Preco ich nikdy nevidim merat rychlost pri skolach?Ty si asi tiez jeden z tych,co by vsetko zakazovali,ale neponukaju alternativu...
          • 00 Reagovat !

            foto figurka

            figurka 19.12.2008  09:19

            « Re: Re: Re: Re: Poriadok a disciplína

            Bohužel máš pravdu. Jako univerzální viník skorovšeho je bráno překročení povolené rychlosti, bohužel se ale nikdy nevztahuje rychlost k dané situaci, jak povětrnostní, tak v provozu, tak ke stavu silnice.
          • 00 Reagovat !

            foto THE-KLF-

            THE KLF ™ 19.12.2008  11:09

            « Re: Re: Re: Re: Poriadok a disciplína

            Naozaj maju nemci unlimited higway? si si isty?
            bol si tam uz niekedy vobec?
            • 00 Reagovat !

              foto DRBNUTY

              DRBNUTY 19.12.2008  19:38

              « Re: Re: Re: Re: Re: Poriadok a disciplína

              Ked to nevies,skus si to najst na internete.Maju len doporucenu rychlost.Neboj sa,bol som tam uz...
              • 00 Reagovat !

                foto THE-KLF-

                THE KLF ™ 19.12.2008  21:40

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poriadok a disciplína

                Ja viem, ze maju neobmedzene, lenze robim a rpechadzam cez D a pri 100km dialnici asi 50x obmedzis svoju neobmedzenu rychlost pri pipajacich pruchoh, pri baustelle, pri .......
                Takze nech si niekto nemysli, ze prejdes Salzburg a ides 300km/h aj do Hamburgu...
                Preco nemci jazdia priemere tych 130km/h?
                cena paliva, spotreba, a nevyrazne usetreny cas pri rychlej jazde, ktora bude o par km spomalena 100km/h apod... Daj si to do kalkulacky...
                Ano, su tam useky par krat v noci relativne prazdne, kde sa tak da este jazdit. Bohatym nebude chybat to palivo, a co tebe?
                Kolko ti to davas spotrebu pri 200km/h? 6.5L/100km alebo 17L+/-/100km?
        • 00 Reagovat !

          foto DRBNUTY

          DRBNUTY 18.12.2008  21:11

          « Re: Re: Re: Poriadok a disciplína

          A nepatrim k zavodnikom a za 12 rokov som nikdy nemal nehodu ak by si chcel vediet.Len sa necudujem ludom,ked su nervozni z toho,ked idu hodinu za aviou a potom riskantne predbiehaju.A pri riskantnom predbiehani je najviac smrtelnych nehod...
        • 00 Reagovat !

          foto PKSPKS

          PKSPKS 19.12.2008  13:34

          « Re: Re: Re: Poriadok a disciplína

          Ako prasata jazdia ti, ktori jazdia na ceste kde sa da bezpecne ist 140, ide sa 100 a oni idu 60 - 70 a vsetci ostatni ich musia predbiehat. Na zaplnenych cestach je x-krat nebezpecnejsie ist o 20km/h menej v kolone ako o 20km/h viac.
        • 00 Reagovat !

          foto Me-Myself-and-I

          "-- skrytý --" 19.12.2008  13:45

          « Re: Re: Poriadok a disciplína

          Diky, Perune, Diky. Jeden z mala hlasov rozumu v tomto fore. Alibizmus niektorych idiotov fakt nema hranic.
          • 00 Reagovat !

            foto THE-KLF-

            THE KLF ™ 19.12.2008  17:54

            « Re: Re: Re: Poriadok a disciplína

            Nemusime chodit pozeriet na cesty ako sa u nas jazdi, staci si precitat tuto diskusiu...
            Mudry zbada hned, kto ako jazdi...
          • 00 Reagovat !

            foto Perun

            Perun 19.12.2008  18:31

            « Re: Re: Re: Poriadok a disciplína

            Boj s větrnými mlýny je občas zapotřebí... Rádo se stalo, Chrisi ;-)
            D.Q.D.L.M.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 18.12.2008  19:33

        « Re: Re: Poriadok a disciplína

        :no: :no: :no:
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 18.12.2008  22:01

        « Re: Re: Poriadok a disciplína

        plně souhlasím :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto PKSPKS

      PKSPKS 19.12.2008  13:28

      « Re: Poriadok a disciplína

      V USA je tolerovane 10 mil = 16km/h a jazdi sa tam slusne, ako v Svajciarsku
      • 00 Reagovat !

        foto THE-KLF-

        THE KLF ™ 19.12.2008  17:52

        « Re: Re: Poriadok a disciplína

        Tak vidis, ze to ide a neni to fajn?
        Iba mala drobnost> v USA a Canade ides pred sud pri prekroceni SPEED LIMIT...
        Kamos v Canade 60km/h@90km/h, $750 pokuta, pred sudom vybavil za $350...
        Isiel na oranzovu, chcel stihnut..., tak pridal...
  • 00 Reagovat !

    foto Perun

    Perun 18.12.2008  14:05

    Helvétská realita

    Nějakou dobu jsem ve Švýcarsku žil, takže realitu znám a článek pana doktora bych hned podepsal...
    Fenomén udavačstvíje vůbec taková kuriozitka.. o tom by se dalo vyprávět. Jenže s naším bohorovým přístupem k životu se to jen velmi obtížně.. chápe ;-)
    V našich podmínkách by zřejmě musel nastoupit trest nejvyšší a jak už v článku zaznělo, "bordel" dělají jižní přivandrovalci, taktéž nenavyklí k sebereflexi a odpovědnosti.
    Ve Skandinávii mají úplně stejný problém, je s tím rozdílem, že se přenáší i do kriminálních stránek každodenního života.. proto třeba 85% všech znásilnění ve Švédsku mají na svědomí "nezápadní" imigranti, kteří navíc čerpají cca 10x více prostředků na sociální zabezpečení, než domácí mančaft.. Ročně to Švédy přijde asi na 50 miliard korun. Tedy jejich :-! To jsem ale hodně odbočil, pardón.
    • 00 Reagovat !

      foto Navtech

      Navtech 18.12.2008  15:03

      « Re: Helvétská realita

      Článek je sice príma, ale podobně to platí i o okolních státech. Především to je výchovou a kulturou národa, kterou více méně kazí hlavně přivandrovalci, a ty nejen svojí kulturou života, se těžko přizpůsobujou. Když se odstěhuju do jinýho státu, tak budu dodržovat a respektovat jejich zákony a ne se jako přiopálenej muslim dožadovat omotaný palice ve škole.
      • 00 Reagovat !

        foto kuko

        kuko 18.12.2008  15:33

        « Re: Re: Helvétská realita

        s tím souhlasím. Otázka je jenom, na koho to svedeme v ČR? tu těch přivandrovalců zas tak moc není, a ty které jsou tu ve větších počtech jsou náturou hodně blízké domorodcům >:-[]
        • 00 Reagovat !

          foto Navtech

          Navtech 18.12.2008  15:35

          « Re: Re: Re: Helvétská realita

          Tady to nemusíš na nikoho svádět, takový prostě jsme. 40 let jsme se učili, jak práskat, nebo něco a někoho ochcat.
          • 00 Reagovat !

            foto kuko

            kuko 18.12.2008  15:42

            « Re: Re: Re: Re: Helvétská realita

            to jo, právě proto tady asi nemůžou zavést to práskání, protože by bylo víc udání než registrovaných vozidel >:D
      • 00 Reagovat !

        foto Perun

        Perun 18.12.2008  16:44

        « Re: Re: Helvétská realita

        Platí to obecně, to je fakt, ale v zemích, který vždycky byly tak nějak historicky izolovaný, tam to platí ještě víc. Švýcarsko - obklopený horama se vždycky vyvíjelo po svém, stejně jako vzdálená Skandinávie s nevlídným podnebím... To jsou kouty Evropy, kde se kulturní povědomí vyvíjelo víceméně v izolaci stovky let a po nějakou dobu z toho ty země těžily... nenechaly se prznit cizím vlivem, protože "západnímu" návštěvníkovi přijde samozřejmé, že obvykle dodržuje pravidla hry nastavená v místě, kde se pohybuje.. No, snad až na Amíky s M16 v ruce.
        Bohatství západu láká chudáky z jihu a východu, kteří se slétají jako holubi k rozsypanýmu zobu, protože ho tam v blahé nevědomosti kdosi vysypal schválně.
        Švédům to procházelo až do roku 1993, kdy se jejich sociální model kapitalismu zhroutil a dnes je tam společnost rozpolcená a v pravdě zničená.. Zatím větší část obyvatel pokorně trpí a s odkazem na neuvěřitelně silnou liberální tradici donekonečna obhajuje dobytčárny, co tam muslimové a zejména balkánci + "De svarta" provádějí. Je pro ně nemyslitelné, že by měli přestat být tolerantní a snášenliví.
        Druhá část společnosti se ale tak radikalizovala, že rasově motivovaná vražda je mezi prvními z násilných trestných činů. Když se seveřan dopálí, takmísto řečí rovnou koná (rozdílnost oproti nám je zcela náhodná..... :-( ).
        Malmö bývalo překrásné historické město s cca 250 tisíci skutečně mírumilovnými obyvateli... Teď tam ale žije také asi 80 tisíc muslimů od světlejších, až po ty nejtmavší.
        Důsledek? Stovky a někdy i tisíce % nárůstu násilných trestných činů, vytváření rozsáhlých ghett s nulovou ochotou asimilace a respektování místních zvyklostí... Policie tak tak ochrání sama sebe... A švédská (a nejen ta) společnost se mění, myšlenky na multikulturalismus se rozplývají jako pára nad hrncem spolu s iluzemi a vznikají radikální, nebo přímo neonacistické politické strany s "chytrým" názvem jako "Svenska Demokraterna", nebo naše slavná "Dělnická Strana" a podobně..
        Holanďani, Belgičani... tam všude to začíná vřít.. ještě to ale nikde nepropuklo naplno, tradice jsou silné.
        Si ale představ, že bys třeba zajel někam do vnitrozemí Albánie a začal tam dovádět s jejich holkama.. nebo třeba někde v Maroku založil osadu "bílých" a stavěl tam křesťanskej kostel. Výsledek by byl v obou případech stejnej..
        V tom Švýcarsku to ale mají přistěhovalci těžší. Společnost jimi nepokrytě pohrdá a Švýcar, pokud zjistí, že nejsi ze "západu", přestává komunikovat.
        Na levnou práci - jak výkopy atp. jsou jim Chorvati, nebo i Španělé (!!!) dobří, ale to je vše. Švýcar je ukázkovej pokrytec. Mluvím z vlastní zkušenosti.
        • 00 Reagovat !

          foto P2M2012

          P2M2012 18.12.2008  16:53

          « Re: Re: Re: Helvétská realita

          :yes: tomuhle příspěvku snad jen s tím, že já Švýcarům to jejich pokrytectví až závidím. Ona ta naše tolerantnost (myslím v rámci EC) se nám začíná silně mstít a právě Švýcaři tím, že zmíněným nemakačenkům a nepřizpůsobivcům (omotané hlavy) ukazují, co si o nich myslí a ještě k tomu mají svůj systém na získání občanství, se všem těmto trablům výše popsaným v budoucnu (z 90%) vyhnou. Zbytek Evropy dopadne po uváděném vzoru Švédska, ke kterému si přidejme klidně i Francii atd...
        • 00 Reagovat !

          foto kuko

          kuko 18.12.2008  17:03

          « Re: Re: Re: Helvétská realita

          tak už víme kdo má na svědomí Volvo a Saaba! >:-[]

          ale teď vážně, bohužel musím se vším co jsi napsal souhlasit. Multikulturalizmus je krásný, bohužel na něj musí být dva a tok kultury musí být taky oboustranný.

          Co je to ta "De svarta"?

          Asi skutečně se naše západní kulturní okruh přehoupl za svůj zenit a budeme postupně vymazáni.... ;-\
          • 00 Reagovat !

            foto Perun

            Perun 18.12.2008  17:12

            « Re: Re: Re: Re: Helvétská realita

            Mě to také vůbec netěší... vyjadřuji se jako rasista, ale nejsem.. tedy ne tak docela. I proto je mi z toho smutno.

            Množné číslo od slova černý...

            A pozor s tím "západním" kulturním okruhem.. Západ nás tak nikdy nebral a nejspíš ani nebude brát. Pro ně jsme a nadále budeme "Východní" Evropa, přestože velká část našeho území leží západněji, než části Rakouska a Německa.
            Jsme takovou směsicí, kulturní i sociální křižovatkou.. Ale jen tou křižovatkou. I to má ale své výhody, třeba v nižším zájmu o zakotvení ze strany těch, které jmenuji nahoře.. u nás jen zastaví na světlech a odbočí ... vlevo ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto kuko

              kuko 18.12.2008  17:33

              « Re: Re: Re: Re: Re: Helvétská realita

              no jo, já vím, že západ je trošku jinde, ale my jsme taková jejich přidružená výroba. myslel jsem to spíš ve smyslu civilizačního okruhu, podobných základů a tak. O tom co si o nás myslí hned v první vesnici za Rozvadovem nepochubuju >:-[]

              s náma či bez nás, je to jedno, stejně nás ty hordy (ať si každý dosadí které chce) brzy převálcují.... ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto Navtech

          Navtech 18.12.2008  19:39

          « Re: Re: Re: Helvétská realita

          Švýcary moc neznám, znám pár italů, co tam žijou... dokud nemaj v ruce talíř se špagetama, tak se s nima nikdo nebaví. To je fakt. V celý EU to půjde brzo do kytek, to je taky fakt. O Belgii mě ani nemluv. Podívej se Paříž... tam je víc černejch na m2, než třeba v Chicagu. Pravdu máš, že my máme jednu velkou výhodu pro tyhle přivandrovalce... neni tu pomalu co brát, nebo lépe - jsme stejný, jako oni.
  • 00 Reagovat !

    foto MiraTDi

    MiraTDi 18.12.2008  14:19

    ProBoha

    To je šílené. Místo naučení lidí, jak správně řídit, je takto buzerovat... to je neskutečné.
    • 00 Reagovat !

      foto Plautus

      Plautus 18.12.2008  14:45

      « buzerovať?

      vidíme ako to dopadá u nás, ´kde učíme´ ľudí správne jazdiť...samá nehoda, zbytočné zranenia a častokrát strata životov... :-(
      Drzosť na našich cestách už nepozná hraníc, takže Tvojmu príspevku iba :no: :no:
      • 00 Reagovat !

        foto MiraTDi

        MiraTDi 18.12.2008  15:18

        « Re: buzerovať?

        U nás NIKDO neučí lidi správně řídit a už vůbec ne autoškola. 99% řidičů neví co to je správně řídit a chovat se v silničním provozu. To není o rychlosti 130 km/h v místě kde je to možné, to je o úplně něčem jiném. Vždyť se podívejte na nejjednodušší věc: Kdo z Vás ví jak má správně jet v rámci svého jízdního pruhu? Kdo z Vás UMÍ, ale opravdu umí a taky to tak dělá, správně používat blikače při předjíždění, objíždění, odbočování....? Kdo z Vás při zastavení vozidla na silnici zapne sdružené blikače - to jsou ty nehody kdy do Vás někdo zezadu naboří... (ještě jsem neslyšel, že by redaktor referující o takové nehodě zmínil, zda poslední stojící vozidlo mělo zapnuté sdruž. blikače)? Kdo z Vás při stání u žel. přejezdu nebo při opravě na silnici, příp. stání podél silnice vypíná potkávací světlomety a nechává zapnuté parkovací? Kdo z Vás dodržuje bezpečnou vzdálenost za před vámi jedoucím vozidlem? atd. atd. atd. atd. A vom to je.
      • 00 Reagovat !

        foto MiraTDi

        MiraTDi 18.12.2008  15:22

        « Re: buzerovať?

        Plautusi, teď jsem si všiml, že jsi slovák. No tak to je bomba, ty chceš nekomu dávat :no: ??? Dovol abych se zasmál. Víš jak na 1000% poznáš slováka v autě na 1 kilmetr? Levým kolem jede u středové čáry nebo po ní nebo v protisměru a 2 metry za před ním jedoucím autem. Vy slováci jste ukázka totální neznalosti řízení. Jezdím po slovensku několkrát měsíčně a to co vidím je totální katastrofa.
        • 00 Reagovat !

          foto pumpkin

          pumpkin 18.12.2008  15:46

          « Re: Re: buzerovať?

          Tento príspevok už len dokazuje tvoju inteligenciu. :no:
          • 00 Reagovat !

            foto MiraTDi

            MiraTDi 21.12.2008  12:55

            « Re: Re: Re: buzerovať?

            a čím prosím? Inteligente :-O
        • 00 Reagovat !

          foto T613

          T613 18.12.2008  16:25

          « Re: Re: buzerovať?

          víš jak poznáš k.eténa? tak že začne poukazovat na jinou národnost
          • 00 Reagovat !

            foto marek-g

            marek.g 18.12.2008  19:03

            « Re: Re: Re: buzerovať?

            :yes: nehlede na to,ze nejhorsi soferi jsou Karvinaci >:-[]
            • 00 Reagovat !

              foto T613

              T613 18.12.2008  20:01

              « Re: Re: Re: Re: buzerovať?

              Taky se mi stýská po značkách KIL >:-[] :yes:
          • 00 Reagovat !

            foto MiraTDi

            MiraTDi 21.12.2008  12:55

            « Re: Re: Re: buzerovať?

            Nevíš o čem je řeč.... :no:
        • 00 Reagovat !

          foto Perun

          Perun 18.12.2008  17:06

          « Re: Re: buzerovať?

          Obávám se, že bys měl přehodnotit, jestli tu budeš přispívat i nadále, xenofobe :no:
          • 00 Reagovat !

            foto MiraTDi

            MiraTDi 21.12.2008  13:00

            « Re: Re: Re: buzerovať?

            Vážený rozumbrado:
            1. nejsem xenofob. Jsem 3/4 Slovák...
            2. To, že se nedíváš kolem sebe a nejsi schopen věci posuzovat, je tvůj problém - chce to více času, snad se dočkáš.
            3. Rozhodně odmítám aby ses stavěl do pozice, kdy mi budeš klást otázky typu zda sem budu přispívat nebo ne - co si to vůbec dodoluješ soudruhu?
        • 00 Reagovat !

          foto marek-g

          marek.g 18.12.2008  18:59

          « Re: Re: buzerovať?

          :no:
        • 00 Reagovat !

          foto rhcpepik

          rhcpepik 18.12.2008  20:53

          « Re: Re: buzerovať?

          taky si asi prisadim...pako :no:
          • 00 Reagovat !

            foto MiraTDi

            MiraTDi 21.12.2008  13:01

            « Re: Re: Re: buzerovať?

            Stádní reakce. A co takhle reagovat na fakta, to je těžší co?
        • 00 Reagovat !

          foto Lubosss1

          Lubosss1 18.12.2008  21:09

          « Re: Re: buzerovať?

          MiraTDi: ja vidim tvoj debilny prispevok :no:
          • 00 Reagovat !

            foto MiraTDi

            MiraTDi 21.12.2008  13:02

            « Re: Re: Re: buzerovať?

            ... a zkusil jsi ho také pochopit??? :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto Plautus

          Plautus 19.12.2008  09:24

          « Re: Re: buzerovať?

          pozri Míra, odhliadnuc od tvojho vyjadrenia k mojej národnosti, síce nie bez výhrad, ale celkom súhlasím s tým, čo píšeš v príspevku o krok vyššie...osobne, a to som Slovák, sa snažím podľa toho riadiť, i keď tiež netvrdím, že som bez viny a nejazdím rýchlo. Jazdím rýchlo, ak mi to okolnosti dovoľujú, ale bezpečnosť nie je iba o rýchlej alebo pomalej jazde, ale o ohrozovaní iných účastníkov cestnej premávky, takže povedzme, že sa snažím jazdiť bezpečne a hlavne ohľaduplne k iným na cestách, i keď čím ďalej, tým častejšie ma vedia naštvať ´jazdci´, ktorí si myslia, že ľavý pruh na diaľnici práve privatizujú jazdou v ňom a nepredbehneš ich inak ako sprava, čo je samozrejme proti predpisom...a vôbec som nepísal o tom, že arogancia a neohľaduplnosť na cestách je iba problémom Čechov, myslím, že je to v našich krajoch problém všeobecný a arogancia ako taká je už vlastnosť až priveľmi rozšírená...nemyslíš, že ako na Slovensku, tak i v Čechách zomiera na cestách príliš veľa ľudí (smutné je, že vo väčšine prípadov na to doplácajú nevinní)?? a myslím, že u Vás to bolo ešte tragickejšie, z pohľadu štatistík na počet obyvateľov ste mali myslím veľmi veľký podiel smrteľných nehôd v rámci EÚ a aj to bol dôvod, prečo bol u Vás pred časom zavedený bodový systém...to, že asi príliš nezaúčinkoval je už druhá vec...osobne si myslím, že tie represie sú v našich končinách prepotrebné a nie je to ani o tom, čo píše GTI nižšie, teda nie je to o tých ´Golfoch´, pretože s mnohými ´machrami´ v Golfoch mám svoje skúsenosti (a to nemyslím Golfy uniformovaných zelenáčov :-) ), čo sa ohľaduplnosti týka, tak častokrát je menší problém s tými trošku ´kvitnúcimi´, už starnúcimi, autami ako práve s tými dobrými Golfíkmi, či dokonca mnohými autami z prémiových tried, ktoré riadia mnohokrát tí najväčší gauneri (česť svetlým výnimkám), druhá vec a s tou sa dá s GTI-im súhlasiť je, že ľudia v tých menej bezpečných autách sú menej chránení a práve oni doplácajú na tú neohľaduplnosť ľudí, riadiacich povedzme výkonnejšie autá, ktoré predbiehajú v neprehľadných zákrutách s plnou čiarou... :no: Ďalšou vecou, čo ma mrzí je to, že práve tí ´prémioví jazdci´ sú nedotknuteľní policajnými hliadkami, pretože mnohokrát musí mať policajt strach, aby neprišiel o prácu alebo existuje dokonca priveľké kamarádičkovanie medzi istými kruhmi a policajtmi, a toto vidím ako veľmi veľký problém, či už z pohľadu zneužívania označenia (kariet) pre invalidov alebo agresívnym správaním na cestách. Takže moje resumé znie, že represie sú veľmi potrebné, ale keď píšem represie, tak pre všetkých rovnaké, nielen pre časť obyvateľstva. Mali by sme si brať príklad i zo Švajčiarov, aj keď niektoré veci sú tam premrštené, hlavne to parkovanie - doplatenie parkovného bez preparkovania auta... :-|
          • 00 Reagovat !

            foto DRBNUTY

            DRBNUTY 19.12.2008  10:35

            « Re: Re: Re: buzerovať?

            Mas pravdu,rychla jazda nemusi byt vzdy nebezpecna.Ak by to tak bolo,neuvazovalo by sa o zvyseni rychlosti na dialniciach a nemci by nemali neobmedzenu rychlost.Preco si nemozme brat priklad z nemcov?Treba u nas postavit poriadne dialnice,ked sa prestane kradnut a dialnice sa nebudu predrazovat,budeme moct postavit viac km kvalitnych dialnic a potom aj zvysit povolenu rychlost.A teraz sa do mna vsetci obujte ake je to moralne dodrzovat pravidla a jazdit po dialnici 130 a potom sadnite do svojho auta a chodte sa preletet po nemeckych dialniciach 250kmh a potom zasa pridte a piste dalej ake je nemoralne jazdit po nasich dialniciach tak rychlo...
            • 00 Reagovat !

              foto Plautus

              Plautus 19.12.2008  11:27

              « Re: Re: Re: Re: buzerovať?

              takmer každý si rád zajazdí rýchlejšie, svižnejšie, len je potrebné vždy vnímať svoje okolie a nepúšťať sa do nemožných misií (to nepochopil ani Bush v iných súvislostiach >:D )
              ono na niektorých (u nás je ich žiaľ z toho mála dosť) úsekoch diaľnic to tak trochu nemorálne je ;-) , resp. zaváňa to hazardom, pretože chytiť väčší výmoľ v 130-ke a väčšej rýchlosti, tak to chce veľmi skúseného šoféra, resp. ani skúsenosti mu nepomôžu...na D1 z BA do TT vzniká na okraji tiež jeden z výmoľov - doslova sa tam prepadla - neskutočne vyjazdila časť vozovky pod úroveň a ako tak tade jazdím, tak nie je vôľa to dať do poriadku, neviem teraz koľký to je kilometer, ale ak si to človek všimne neskoro, tak sa mu riadne rozkmitajú tlmiče a keď sa k tomu pridá vlhká vozovka, nebodaj námraza, tak pán Boh s tými, čo to chytia...asi dialničná spoločnosť čaká, kým sa tam niekto skutočne zabije... :-(
              • 00 Reagovat !

                foto DRBNUTY

                DRBNUTY 19.12.2008  11:52

                « Re: Re: Re: Re: Re: buzerovať?

                ale ved nikto netvrdi,ze ked leje,alebo mrzne,treba chodit 200.Jasne je,ze treba prisposobit rychlost poveternostnym podmienkam.Ale treba napisat,preco sa napr v meste ide znizit povolena rychlost,Je to preto,lebo sa nedodrzuju ine pravidla cestnej premavky:Chodci skacu pod auta,ludia sa nevenuju riadeniu,piju,jedia,telefonuju,nedodrzuj… bezpecnu vzialenost,neprisposobuju jazdu pocasiu,nestoja na prechode pre chodcov.Keby sa toto vsetko dodrziavalo,povolena rychlost v meste by mohla byt kludne aj 80 kmh,keby kazdy robil to co ma.Znizovanie povolenej rychlosti je len na zmiernenie nasledkov inych chyb v cestnej premavke,ale rychlost sama o sebe nie je nebezpecna ak sa dodrzuju vsetky ostatne pravidla.
        • 00 Reagovat !

          foto figurka

          figurka 19.12.2008  09:27

          « Re: Re: buzerovať?

          Tak teď ses ukázal opravdu na vysoké úrovni. :no:
          • 00 Reagovat !

            foto MiraTDi

            MiraTDi 21.12.2008  13:05

            « Re: Re: Re: buzerovať?

            Zkus občas sednout do auta a dívat se víc kolem sebe a ne na šajtrpáku a na nohy aby sis nepopletl na co šlapeš....
    • 00 Reagovat !

      foto kuko

      kuko 18.12.2008  15:00

      « Re: ProBoha

      Já si nemyslím, že by se v autoškolách nenaučili lidi správně řídit. Stejně tak se tam dozví o pravidlech silničního provozu.
      Problém nastává jakmile vyjedou na silnice - bohužel úcta k zákonu, nebo minimálně alespoň ohleduplnost k ostatním účastníkům provozu je ta tam. Na jedné straně se tomu nedivím - když prostě vidí ostatní na silnicích prasit, bez reálného postihu, policajti maximálně na odchytávajú na nesmyslných místech za překročení limitu o pár km, tak si řeknou - proč bych já měl všechno dodržovat?

      Přiznávám se, taky nejsem nevinný. Když je silnice volná, jedu víc než 90Km/h. Když je však přede mnou kolona jedoucí 90-kou tak ji nezačnu bezmozkově předjíždět jenom abych jí mohl vést. Zásadně se nikomu nelepím na kufr, ani když mi třeba na dálnici vběhne do pruhu a já musím brzdit. Používám důsledně směrovky (i když jsem na silnici sám, zvyk je železná košile). Nepředbíhám na plnou nebo do zatáčky nebo ve vesnici.

      Na druhou stranu mám prošlou lékárničku >:D

      Takže bohužel výchova nezabírá dostatečně a represe je chabá... ;-\
      • 00 Reagovat !

        foto MiraTDi

        MiraTDi 18.12.2008  15:19

        « Re: Re: ProBoha

        viz odpověď na předchozí příspěvek.... (na to blikání jsme dva :-))) ).
        • 00 Reagovat !

          foto kuko

          kuko 18.12.2008  15:31

          « Re: Re: Re: ProBoha

          právě jsem četl ;-)

          částečně s tím nesouhlasím, ale je pravda, že jsem dělal autoškolu jenom jednou a tam nás všechny tebou zmíněné věci učili. takže jsem jaksi automaticky předpokládal, že to učí i v těch ostatních.
          Kromě toho jsou důležité i návyky které člověk pochytí doma od rodičů, blízkých, známých. Mně táta vždy do hlavy vtloukal, že není problém auto rozjet třeba na 120km/h, problém je ho pak taky bezpečně zastavit. Nebo třeba s těma blikačema - ono to přece neděláš kvůli sobě, ty víš kam chceš jít, děláš to aby i ostatní věděli co se chystáš udělat a mohli na to reagovat. Bohužel tohle spousta lidí jaksi nechápe... ;-\
          • 00 Reagovat !

            foto MiraTDi

            MiraTDi 21.12.2008  13:11

            « Re: Re: Re: Re: ProBoha

            Učili????? Učili Tě KDY (v jaké chvíli) a PROČ zapnout blinkr? Nebo ti řekli "při odbočování se zapíná blinkr"? Podívej se jak to funguje v praxi: "řidič zatočí volantem a zároveň zapne blinr...". "Řidič stojí půl minuty na brzdě a poté zabočí a zároveň zapne blinkr...". Řidič dojíždí ke koloně a místo toho aby zapnul sdr. blikače se čumí zda přišla SMS.....". Když k tomu přidám konkrétní příklady k těm málo případům co jsem popsal výše, tak je toho na malou brožuru. A vo tom to je. Jenomže těžko se nám o tom baví s lidmi, ktří se přesně takto v provozu chovají a pro které je největším přetupkem 140 km/hod na dálnici. Pozn.: tachometrových 140 km/hod je cca 130-133 km/hod skutečných.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 18.12.2008  21:33

      « Re: ProBoha

      >:D ;-\
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.12.2008  15:01

    K dokonalosti

    Zdá sa, že ani Švajčiari to nedoviedli k dokonalosti. Napríklad už len to vhodenie peňazí do automatu bez opustenia parkoviska príde na 80 frankov a pritom trest za usmrtenie je patrí k tým slabším oproti iným krajinám.
    • 00 Reagovat !

      foto -Teddy-

      _Teddy_ 18.12.2008  15:35

      « Re: K dokonalosti

      Inak za to parkovanie som platil pokutu aj v Rakusku, pretoze ten poje*any parkovaci automat nedovolil zaplatit naraz viac ako na 3 hodiny. Po 3 hodinach som prisiel, znova kupil listok, dal za sklo, a isiel het. A po navrate najdem tiez sek v plastovom sacku za stieracom, lebo som prekrocil povolenu dobu parkovania. Mozem osr*t takyto system! Odvtedy vzdy zaroven preparkujem auto, aspon o jedno miesto vedla, a na to uz nemoze policajt nic povedat. Akurat je jasne, ze je to zbytocna buzeracia...
      • 00 Reagovat !

        foto kuko

        kuko 18.12.2008  15:48

        « Re: Re: K dokonalosti

        moment, nejak tomu nerozumiem - keď je to len klasický parkovací automat, ako potom zistia, či na tom mieste stojíš na prvú kartu alebo už na tretie? :-O
        • 00 Reagovat !

          foto -Teddy-

          _Teddy_ 18.12.2008  18:45

          « Re: Re: Re: K dokonalosti

          Maju fotaky. Inak nekontroluju to policajti, ani mestski policajti, len daki pobehaji, ako studenti na brigade. Zapisnik, ceruzka, fotak, a pokutove bloky. To je kompletna vybava. A cely den obchadzaju svoj rajon.

          Raz som meskal 3 minuty (prisambohu, viac to nebolo!) a uz som taku cubku nasiel pri aute vypisovat (oni si najprv obehnu rajon, napisu si kedy ktoremu autu konci doba, a potom idu na istotu, uz stoja nad nim s hodinkami v ruke - ked vodic odide nacas, presunu sa k dalsiemu auto ktoremu konci doba). Najprv som chcel tej flandre nieco ostre povedat, ale nastastie som sa ovladol, ono casto su to aj imigranti, ludia z byvalej juhosky, ti by rozumeli mojim nadavkam. Nas*aty som nastartoval a siel het. A o tyzden prisla pokuta 30,-e plus 50,-e za to, ze som usiel z miesta priestupku a nepockal na ten po*ebany sek!!! Pochopil by si to?
          • 00 Reagovat !

            foto kuko

            kuko 19.12.2008  09:23

            « Re: Re: Re: Re: K dokonalosti

            hmm, tak to by ma fakt na***lo! >:-[]

            našťastie vela príhod s parkovaním nemám, akorát raz ma dojala Mestská policia v Prahe na sídlisku kde som býval. Na ulici, ktorá sa rozdelovala na dve jednosmerky, sa normálne stávalo pri obrubníku po celej dlžke ulici, vrátane zabočenia do jednosmerky+celej jednosmerky. Raz som tam tak klasicky stál, spolu s dalšími autama, jedno vedla druhého a ejhla, ráno za mojím oknom lístoček. Okolo mna autá s pražskými značkami bez lístočka :-!
            Tak som sa dostavil podať vysvetlenie, vraj som stál v zákrute, to sa nesmie, bla bla bla. S pražskou značkou sa asi smie....
            No nič, tak som to ukecal myslím za kilo, a nechal som si pokorne poradiť kde sa može v takejto situácii parkovať. Operatívne mi na compe ukázali cez google earth fotku tej ulice a presne popísali, že na vrcholu T-éčka, ulice ktorá sa rozdeluje na dve dalšie, sa parkovať može. OK :yes:
            Cca za dva týždne parkujem presne podla pokynov oficíra z MP a čo nevidím, lístoček....
            To ma fakt dožralo, nabehol som tam, sedela tam nejaká buchta a tvárila sa velmo doležito, že si ma pekne skásne. Tak som sa do nej pustil, slušne ale asertívne som jej vysvetlil ako ma jej kolega inštruoval, a že by sa teda mali dohodnúť a keď chcú silou mocou dávať pokuty nepražským značkám tak nech na to majú aspoň dobrý dovod >:-[]
            Zmohla sa len na zakončenie, že teraz to mám za ústnu domluvu... debilizmus.... :-|
      • 00 Reagovat !

        foto pumpkin

        pumpkin 18.12.2008  15:53

        « Re: Re: K dokonalosti

        Podobné niečo som zažil v Goteborgu...Lístok na 3hodiny a vedľa zábavný park, kde sme mali celodenný lístok. Našťastie to nebola astronomická cena za pokutu.
      • 00 Reagovat !

        foto Asterix

        Asterix 19.12.2008  08:40

        « Re: Re: K dokonalosti

        Zial je to tak, je zapotreby si dobre vsimnut znacky, ten ich babylon znaciek o obmedzdeni na parkovanie (tym pozdravujem Nemecko). Su miesta na parkovanie kde je dovolene stat len presne vyhradenu dobu a potom musis!!!!!!!!!!!!!!!!! odtadial odist a uvolnit miesto. Nestaci len o par cm cuvnut a podobne. Niektori prilis angazovani mestski policajti, si dokonca znacia na ktorom mieste mas rafik vzhladom k obrubniku a podlo toho sudia , ci si tam konkretnycas parkujes alebo uz prescasujes. Dohadovat sa o priestupku nema takmer ziaden vyznam, ziadnu "zlavu" nedostanes, na 99% ziadne odpustenie a prizmurenie ocka nebude. A hlavne radsej neurazat tych policajtov, pracovnikov ziadne nadavky lebo v SRN su dost vysoke palky za slovne urazky , podla druhu urazky radovo od 500eur az po 2000Eur. Takze aj ked penite a ste cerveny od zlosti klud a zamknut usta. Ak sa vam stane ze tuknete do auta alebo ho inak poskodite nesnazte sa utiect, donasanie v Nemecku leti. Tak isto nestaci zanechat za stieracom listocek so svojou adresou a oznamom, ze ste sposobili skodu. Podla nemeckeho prava sa to posudzuje ako utek z miesta nehody a automaticky sa okrem ineho vyrubuje pokuta myslim 600,-Eur. To ze ste vinny je samozrejme. Mali by ste to ozanmit ci uz pochodzkarom alebo zavolat na policiu. Ak nedojdu do hodinky az vtedy mozte odist. A strata bonity z dovodu uteku u auto poistovni tiez nepotesi.
  • 00 Reagovat !

    foto michal-b

    michal_b 18.12.2008  16:14

    ....

    z toho čo tu čítam si neviem urobiť jasno... ľudia, Vás bavia represie?
    • 00 Reagovat !

      foto kuko

      kuko 18.12.2008  17:09

      « Re: ....

      teba baví keď sa ti niekdo lepí na kufor, keď ťa predbieha na plnú a vytláča pritom z cesty, keď parkujú na miestach pre invalidov?

      Nie, myslím že nikoho z nás represie nebavia, bohužial určitú skupinu "vyvolených" inak nezreguluješ.... ;-\
      • 00 Reagovat !

        foto michal-b

        michal_b 18.12.2008  20:00

        « Re: Re: ....

        a ty si myslíš, že zákon ktorý by prípdne na našom území zaviedol podobné obmedzenia ako sú v švajčiarsku by spoločnosť zmenil? že by zrazu cesty boli bezpečné a každý by sa správal bezpečne? spoločnosť nieje káva, ktorú osladíš kockou cukru (rozumej prijatím zákona).
        • 00 Reagovat !

          foto T613

          T613 18.12.2008  20:09

          « Re: Re: Re: ....

          kámoška dělá zdravotní sestru. při zavedení poplatků nadávala jako špaček jak je to nahovno. teď si libuje kolik jí ubylo zbytečného papírování s babičkami co si přišly popovídat, se škrbloni co tři hodiny seděli, aby jim pan doktor předepsal acylpirin (přece nebudou platit 10kč) a školáky, kteří se snažili vyhnout písemce. a stačil na to jeden nepopulární zákon.
          • 00 Reagovat !

            foto michal-b

            michal_b 18.12.2008  21:29

            « Re: Re: Re: Re: ....

          • 00 Reagovat !

            foto michal-b

            michal_b 19.12.2008  09:00

            « Re: Re: Re: Re: ....

            áno, uznávam, veľmi dobrý príklad zákona, ktorý v praxi funguje. ale my sa bavíme o represívnych opatreniach a toto je trochu o inom.
            • 00 Reagovat !

              foto T613

              T613 19.12.2008  20:23

              « Re: Re: Re: Re: Re: ....

              Princip je shodný. Netřeba přitvrzovat zákony, ale stačí zvýšit jejich vymahatelnost. Dobytka nevychováš, když neuvidí, že po té jeho trase jezdí policajti. Stačí, aby byli vidět, žádné šaškárny s neoznačenými vozy. Když je každý den na té cestě uvidí, tak tolik prasit nebude. Prostě se mu to nevyplatí - bude mít strach. A časem si na tu jízdu zvykne. A následující generaci řidičů jezdit slušně přijde normální.
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 18.12.2008  21:53

          « Re: Re: Re: ....

          Proč by to nefungovalo? Kdyby byly benga na každým rohu a pokuty adekvátně vysoký tak by si dal bacha každej!!!
          • 00 Reagovat !

            foto michal-b

            michal_b 19.12.2008  09:04

            « Re: Re: Re: Re: ....

            nechápeš moju pointu. žiaden zákon ľudí neprevychová. obdivujem ľudí, ako túžia po tom, aby policajti rozdávali pokuty. čo ty si nikdy zákon na ceste neporušil? tí, ktorí najviac vykrikujú a dožadujú sa sprísnenia trestov bývajú týmito trestami najviac postihnutí. tí majetnejší alebo tí s konexiami sa väčšine trestov aj tak vyhnú, takže "kladivo spravodlivosti" dopadne tak či tak vo väčšej miere len na plebs. takže ti prajem rovnaký entuziazmus keď ti policajt naparí 3litre za prekročenie max. povolenej rýchlosti o 2km/h a budeš označený za CESTNÉHO PIRÁTA.
            • 00 Reagovat !

              foto kuko

              kuko 19.12.2008  09:33

              « Re: Re: Re: Re: Re: ....

              ako som napísal vyššie, nie represia ma nebaví a nemám žiadnu radosť z dragonických pokút

              ak navrhneš lepšiu alternatívu, ako to na cestách skultúrniť, budem len rád.

              výchova, právne vedomie, úcta k zákonu, ohladuplnosť sú aspekty, ktoré nezíska národ cez noc. No a za posledných už skoro 20 rokov sa naše národy vyvinuli myslím dosť málo týmto smerom, skor sa mi zdá, že dochádza naopak k degenerácii.

              Takže aké iné riešenie navrhuješ?

              A o tom kladive spravodlivosti - to vždy dopadá v prvom rade na plebs. Keď máš však jasne definované pravidlá, s tým, že mantinely na manévrovanie sú značne obmedzené, je potom prístup rovnaký ku všetkým bez rozdielu. Nie ako u nás, kde posielajú prestupky na rozne obecné úrady pred rozne komisie, kde sedia rozny známi a známi známych a pod.... :-!
  • 00 Reagovat !

    foto marianek

    marianek 18.12.2008  16:21

    PRISTUP K ZAKONU.

    Vse je pouze o pristupu jedince k zakonu. Zakony zde nejsou, aby buzerovaly. Kdyz se doctu, ze nekoho zakon omezuje, potom neni problem v zakonu, ale jedinci, ktery je jiz dostatecne omezeny. Takovych je v CR vice nez mnoho. Staci jedna cesta z Prahy do Brna.
    Svycarsky, nebo skandinavsky system by se na silnice v CR naramne hodil. Hlavne projizdeni na cervenou stylem "vsak to jeste stihnu", olizovaci zadnich narazniku na dalnicich a podobni by se naucili (poucili) ridit.
    Techniku rizeni zvladne vetsina z nas. Disciplinu za volantem jen cast. Pokud ta chybi, zadna osveta nepomuze Davam Svycarum :yes: .
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 18.12.2008  18:00

    Policia

    Ked som stal vo Svajciarsku na mieste kde sa otacala MHD nepamatam ake to bolo mesto, ale bol tam velky kostol a socha Wilhema Tella :), prisiel autobus a nemohol sa otocit, no pred tym tam stalo viacero aut no ako naschval som tam v case prichodu autobusu zostal sam, co cert nechcel, prisla policia v zapati, hrozivu mi ukazali ze tam nemozem stat, ze vyssie je parkovisko, tak som auto odstavil tam ale parkovne nezaplatil :-) ale pokutu som nastastie nedostal, 3 dni sme sa motali po svajciarsku ale nestretli sme ani jednu hliadku (okrem tej jednej v meste) ani meranie rychlosti, tak neviem kde boli ti policajti vtedy...
    • 00 Reagovat !

      foto Perun

      Perun 18.12.2008  18:06

      « Re: Policia

      Důležité je, že jsi nezaplatil - obdivuju takové ostré východní hochy, co s každým vyje.ou :yes:
      Bravo! I díky tobě jsme stále tou "Country in transition"
      Děkuju :-(
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 18.12.2008  18:17

        « Re: Re: Policia

        aj zapadnych ostrych hochov mate dost :-)
        No ja by som za suseda Turka nechcel, ak ty hej prestahuj sa do nemecka a nefnukaj tu :-)
      • 00 Reagovat !

        foto T613

        T613 18.12.2008  20:12

        « Re: Re: Policia

        to stejně nepochopí co mu chceš říct
      • 00 Reagovat !

        foto DRBNUTY

        DRBNUTY 19.12.2008  08:56

        « Re: Re: Policia

        Ty si nejaky velky moralista.Takych mam najradsej.A co sa stalo,ked vyjebal s pokutou?Niekomu tym ublizil?Mozno bol vtedy student,ktory musi setrit kazdu korunu a kazda usetrena koruna(aj na parkovnom) je pre studenta dobra.Ty mozno prehadzujes peniaze vidlami,alebo ti rodicia davaju...Chlapec je z michaloviec a tam su najnizsie platy v republike.To uz chudobny clovek nema pravo ani zaparkovat?Prepac,ak som sa ta citronsk slovom chudobny dotkol...
        • 00 Reagovat !

          foto Perun

          Perun 19.12.2008  09:24

          « Re: Re: Re: Policia

          Myslíš to vážně?
          To se jako zákonem a z něj vyplývajícími vyhláškámi mají řídit jen ti, kteří na ten luxus jeho dodržování mají peníze?

          COŽE? :-O

          Takže chudý, téměř v bídě žijící student si takhle jezdí po Švýcarsku a díky penězům ušetřeným na pokutách a parkování má co jíst...

          Věř mi, že tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až jednoho dne někdo toho chytrolína vytahá za jeho prasklý ucho.. Někomu je prostě souzeno zůstat za dveřmi.

          Když někam jedu, bývá dobrým zvykem respektovat místní pravidla hry. Je to nejen slušné, ale také civilizované.. Albánci si s tím v Norsku také hlavu moc nedělají, tak e rozhodni, jestli i budeš zákonné normy upravovat podle své chuti, nebo jetli chceš být slušným člověkem. Neexistuje dokonalý zákon, existuje jen vůle řídit se jakýmsi kodexem... Dá se samozřejmě najít celá řada úředních nesmyslů, ale interpretovat je po svém, protože pocházím z chudého kraje, to je minimálně demagogie a hloupost.
          • 00 Reagovat !

            foto DRBNUTY

            DRBNUTY 19.12.2008  09:56

            « Re: Re: Re: Re: Policia

            Moja sesternica predavala na trhovisku oblecenie pre vietnamcov a precestovala v lete s manzelom celu Europu na 20 rocnej Skode 1203.Spali v aute a do ktore krajiny dosli tam si nasli brigadu a takto presli postupne celu europu.Takze aj chudobni mozu cestovat ako vidis...Je pekne dodrziavat pravidla a zakony.Ale ked vidim ako politici rozhadzuju moje dane,tak sa mne a inym ludom necuduj,ze sa tesime ked sem tam s niecim vyjebeme,lebo s nami vyjebava stat...Napisal si:Je slusne ale aj civilizovane dodrzovat pravidla,aj keby boli neviem ako nezmyselne.Takze aj za komunizmu si slepo dodrzoval pravidla?Vdaka bohu,ze v novembri 1989 ludia nedodrzovali pravidla,lebo keby boli vsetci ako ty,dodnes by sme mali totalitny rezim.Ale ty si asi pred tym rezimom utiekol do svajciarska,ked si tam zil...
            • 00 Reagovat !

              foto Perun

              Perun 19.12.2008  11:02

              « Re: Re: Re: Re: Re: Policia

              Každému podle libosti...
              Nadávky směrem k politikům nejsou než nadávkami sobě samému.
              A ještě máš tu odvahu svalovat na ně svůj nízký respekt k zákonům a ty už jednou nahoře zmíněné "prasečinky". Koho bys obvinil, kdybys sám v politice byl a do vlastních řad střílet nechtěl?
              Kdo ti brání jít to dělat taky? A lépe, určitě máš nějaký zaručený recept, určitě bys věděl, jak na to. Běž a angažuje se, protože jinak jsou to jen hospodský řeči. Máš možnost, nemáte přeci jen Slotu a Mečiara, tak se ukaž :yes:
              A podsouvat mi sympatizaci s minulým režimem, stavět na stejnou roveň život v bezprávném režimu.. a respektování zákonů ve svobodné zemi.. to je vrchol!!!
              Nehledě na to, že vzhledem k svému věku si z na tu dobu stejně téměř nepamatuješ...
              • 00 Reagovat !

                foto

                "-- skrytý --" 19.12.2008  11:10

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Policia

                Hej moralisti, jak se vam libim? Stran se nas jen sex a chlast a zbytecni maleri, zustan tam nechode sem..... :-!
                • 00 Reagovat !

                  foto Perun

                  Perun 19.12.2008  11:16

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Policia

                  Tak příště snad raději slovensky... :-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto

                    "-- skrytý --" 19.12.2008  11:18

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Policia

                    este ze si nepochopil, ale na to spravna gramatika potrebna nebola...vela zdaru :yes:
              • 00 Reagovat !

                foto DRBNUTY

                DRBNUTY 19.12.2008  11:42

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Policia

                Nemozem ist do politiky,lebo by ma nikto nevolil,pretoze neviem dobre klamat...Preto som pisal o minulom rezime,lebo ty tu pises o tom,ze treba dodrzovat zakony nech su ake su,lebo: Je to nejen slušné, ale také civilizované.A nepisal som ze sympatizujes s minulym rezimom,ale len drzis hubu a krok,pretoze je to slusne a civilizovane dodrzovat zakony.Ked ti zakonom prikazu,ze mozes chodit len po rukach,budes drzat hubu a krok,lebo je to slusne a civilizovane.Keby boli vsetci ako ty,nikdy by sa u vas nezmiernil bodovy system a nezrusilo by sa kopec nezmyslov co v nom bolo.Vdaka bohu,ze tam mate aj ludi,co si otvoria hubu(novinari) a nie su ticho ako ty a vdaka takym ludom,zmizlo kopec nezmyslov z toho zakona.
              • 00 Reagovat !

                foto DRBNUTY

                DRBNUTY 19.12.2008  11:55

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Policia

                A o rezime si pamatam dost,lebo nam nebolo dobre,kedze moji rodicia nemali dobry kadrovy posudok,takze to bola u nas dost casta tema nadavat na rezim...
  • 00 Reagovat !

    foto GTI

    GTI 18.12.2008  20:46

    JÍZDA NENÍ PIZDA

    Klid, hoši. osobně nijak pronikavě negativní zkušenosti z českých silnic nemám. Myslím, že se vcelku nemáme za co stydět. Na to, že tu je průměrnej kilometrovej nájezd za rok kolem 15i tisíc na tom nejsme zase tak špatně. Osobně považuji za větší problém skladbu vozového parku. Obrezlé vraky, bezpečnost nula, abs jen ve snu, o pytlích nemluvě. Údržba nulová, univerzální gumy "od leta do leta", nervák jestli za těch dvěstě cos nechal u pumpy dojedeš na disco... prostě, chybí tu lehkost, ta jistá špetka nesnesitelné lehkosti bytí... chybí tu zkušenost, ta nadstavba, že přece musím jet tak, jak vypadá moje auto.

    Kdyby tu totiž měl kde kdo golfa, jezdíme tu jako v Německu. Nediv se proto, že to tu vypadá pomalu jak v Šanghaji. Vystresovanej bullitt v Picantu, od toho nemůžeš čekat nic, jen trable. Ovšem, jak píši na úvod, i přes to všechno to tu není žádná trága.

    Akorát to... Brno, tam to je vo nárazníky. Kemo, nezkóšej na krajcu šperháky, hupsni s tým papiňákem do lajny a klepéj karbec na halbnu ;-) :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto T613

      T613 18.12.2008  20:52

      « Re: JÍZDA NENÍ PIZDA

      jestli sis nevšiml jízd na červenou, myšek s následným prudkým brzděním před tím co jej "brzdil" a mohl bych pokračovat do nekonečka.. tak nevím
      • 00 Reagovat !

        foto Navtech

        Navtech 18.12.2008  21:09

        « Re: Re: JÍZDA NENÍ PIZDA

        Nebo nebyl v Ostravě a nemůže vědět, že jezdíš jako prase!
        • 00 Reagovat !

          foto T613

          T613 18.12.2008  21:11

          « Re: Re: Re: JÍZDA NENÍ PIZDA

          už si vymyslel co s tím kancem? >:D
          • 00 Reagovat !

            foto Navtech

            Navtech 18.12.2008  21:14

            « Re: Re: Re: Re: JÍZDA NENÍ PIZDA

            Ne. Vykálel sem se na to >:D Vydrž, zejtra jedu do němec, tak po cestě něco sesmolim.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 18.12.2008  21:49

        « Re: Re: JÍZDA NENÍ PIZDA

        Protože nikoho nebrzdím tak se mi tohle ještě nikdy nestalo... Jak píší ze Švýcar, uhnout rychlejšímu není projevem slabosti...
    • 00 Reagovat !

      foto Pjenkava

      Pjenkava 19.12.2008  02:30

      « Re: JÍZDA NENÍ PIZDA

      Už mlč s tim Golfem! >:D
    • 00 Reagovat !

      foto vratidlo007

      vratidlo007 19.12.2008  08:36

      « Re: JÍZDA NENÍ PIZDA

      Prave ze to vubec neni o materialni strance veci. Je to o hlouposti a sobectvi. Projev slabosti? Proboha tohle neni Rocky? Tohle je pitoma silnice, kde potrebujes zdolat vzdalenost A-B. Po Praze jezdi mraky lidi co nemaji spetku slusnosti. Nejdulezitejsi je byt nekde prvni a hlavne aby ten druhy tam nebyl driv. Nikdo se nediva kolem sebe. Kolik potkas Q7, X5 s katickou invalidy? Invalidum bych takova auta pral. Tem druhym, bych pral, aby tyhle karticky jednou potrebovali. Na dalnici ti kdejaky "marketingivy expert" ve VW TDI musi dokazat, ze mu to jede 196.5km/h. Proboha proc? Lidi nadavaji na kamiony. Ty mi abs. nevadi. Daleko horsi jsou nalozeny dodavky co maji nalozeno. Clovek co je ridi si nedokaze predstavit co jeho rozjetych 3t na 180km/h muze zpusobit. A muzeme pokracovat streleci na stribrnych sipech 20cm ve 140km/h za Fabii, co blikaji, troubi... Neni to o vozovem parku. Je to o mysleni. Dokud se to nezlepsi, tak porad budemem divokej vychod. Cim vic na vychod, tim mensi ucta k zivotu.
    • 00 Reagovat !

      foto kuko

      kuko 19.12.2008  09:40

      « Re: JÍZDA NENÍ PIZDA

      chlape kudy jezdíš, že bych jel tu tvou trasu ;-)

      já jedu po D1 jenom párkrát do roka, ale na těch cce 230km co na ní strávím, vidím vždy prasáků až až... ;-\

      taky navrhuji Gulfa do každé rodiny ať tady jezdíme slušně a na úrovni. Nebo rovnou Apoštola a to se pak od nás bude učit celá Evropa! >:-[]
    • 00 Reagovat !

      foto Plautus

      Plautus 19.12.2008  10:14

      « Re: JÍZDA NENÍ PIZDA

      pane jo, pane ne, nesúhlas...dosť často robia oveľa väčšiu paseku na cestách ľudia vlastniaci novšie abo drahšie autá a ponáhľajúci sa na ´veľadôležité´ schôdzky...či už sedia v Golfoch, Jettách, Passatoch (tí biednejší a menejžéri) alebo v prémiovkách (lepšie situovaní a vyšší manažéri)...najhoršie na tom je to, že niekedy títo ´fajnšmekri´ svojou bezohľadnou jazdou dokážu zariadiť nehodu i pre nevinných ľudí...oni odídu v diaľave s čistým štítom, ani nevedia, že po nich potopa a tým, čo si to zlíznu sa to ťažko vysvetľuje, už som párkrát musel kvôli takým individuám zastaviť v zákrute s tým, že som bol prinútený vojsť takmer do priekopy; iní príklad je, že aj keď sa na nehode zúčastnia, tak vďaka kontaktom sa stávajú vlastne nevinnými a nepostihnuteľnými, a tí skutočne nevinní zaplatia v lepšom prípade iba ujmu na majetku a pokutu, v horšom svojím životom...takže ten vystresovaný človiečik v Picante bojaci sa o svoje malé autíčko, ktoré si kúpil z ledva naškrečkovaných peniažkov má skutočne dôvod byť vystresovaný z tých silnejších býčkov v premávke nevážiacich si ani svoj či hlavne firemný majetok...tým všetkým chcem povedať iba to, že to nie je len o kvalitách áut, ale hlavne o kvalitách a triezvosti ľudí sediacich za volantom...problémom je, že u nás človek, ktorí presadne zo Škodovky do Golfa alebo z Golfa do prémie sa cíti akýsi väčší a podľa toho sa správa i na cestách (zase česť triezvym výnimkám)...takže hoši je to iba v nás, v ľuďoch...na západe sú kúsok ďalej, tam zbohatnutie z večera do rána je už zriedkavejším javom a tí, ktorým sa to ešte stále podarí sú silnejší ako kovboji v našich končinách...ale všade sa nájdu čierne ovce, inak by i u helvetských križiakov stratili význam tie hliadky a bonzovanie...
      Inak vo Švajčiarsku platí bonzovanie skutočne vo všetkom, človek ak na týždeň a viac opustí svoj domov, tak si musí zabezpečiť, aby mu pokosili i počas neprítomnosti trávnik, pretože inak ho susedia udajú, že nedbá o svoje okolie a hrozia mu od samosprávy sankcie...vítal by som to i u nás, hneď by všetko naokolo bolo o kus krajšie a bez toho to tu jednoducho nepôjde, pretože tu vládne hlavne fenomén predvádzania sa svojím korábom na cestách, v tom sme fakt/žiaľ dosť silní :no:
  • 00 Reagovat !

    foto oIoo

    oIoo 19.12.2008  12:41

    Chcete to jak ve Švajcu? Tak se račte odjebat do CH.

    Prokrista vždyť je to tam jak v Matrixu. Každý má stanoveno kdy se může uprdnout, a když se uprdne dříve, dostane flastr.
    Přestaňte vytvářet poptávku po sankcích, jinak se jich chopí nějaký idiot a i Vašim jménem ji uvede do praxe. Začněte radši u sebe, začněte jezdit normálně, "jezdí se v pravo, při pravém okraji vozovky" a platí "neohrozit a neomezit" tyhle dvě věci stačí naprosto na všechno.
    A ptejte se:
    Q: proč je tolik volných míst pro invalidy?
    A: protože v Německu odkud norma pochází bylo v době jejího vzniku hodně válečných veteránů bez noh a rukou, tehdy vznikla kvóta.
    Q: kdo a jak určil rychlost na dálnici?
    A: dříve auta dosáhla rychlost sotva 120km/h Š1000, Moskvič, Wartburg atd. Protože se stavěly RYCHLOSTNÍ SILNICE, byla jejich propustnost dána dobou. Silnice se nezměnily, ale technika ano.
    Q: kdo rozhoduje, a jaká norma upravuje rozmístění značek "nepřerušovaná čára", "práce na silnici", "konec obce"? Je toto smysluplné?
    A: .... zkuste si to zjistit
    • 00 Reagovat !

      foto kuko

      kuko 19.12.2008  14:18

      « Re: Chcete to jak ve Švajcu? Tak se račte odjebat do CH.

      tak volná místa pro invalidy je to poslední co mě trápí...

      rychlost na silnicích - částečně souhlas, někde by možná nebylo odvěci rychlost nastavit skutečně podle charakteru silnice a provozu a ne šablonovitě

      hodně značek, omezení, úprav není smysluplných. to je bohužel pravda.

      Ok, takže nechceme aby to byla jako ve Švajcu. Tak jak dosáhneme kultury na cestách bez trestů? Na to se mi zatím odpovědi pořád nedostalo.
      • 00 Reagovat !

        foto michal-b

        michal_b 19.12.2008  15:08

        « Re: Re: Chcete to jak ve Švajcu? Tak se račte odjebat do CH.

        nie, nedosiahneš. to, na čo sa zabudlo niekde pri výchove alebo bolo opomenuté pri dospievaní nenapravíš zákonom. a nie, nemám iný nápad ako to urobiť. ale prijať cestu represii len preto, že nepoznáme inú je dosť trhnuté
      • 00 Reagovat !

        foto oIoo

        oIoo 19.12.2008  15:18

        « Re: Re: Chcete to jak ve Švajcu? Tak se račte odjebat do CH.

        Proč bys chtěl dosahovat kultury? To nejde, "kultura" je nekvantifikovatelna, a současně nekultura je nepostižitelná. V důsledku to končí řidič A versus řidič B. Nikdy řidič versus stát, policie, většina.
        Z hlediska psychologie se ví, že v autě se každý cítí jako v pancíři a víc si dovolí. Ale jak jsem psal výše zásadní pravidlo je neomezit a neohrozit = takže když mě někdo omezí asi mě to naštve (ty píšeš ... Zásadně se nikomu nelepím na kufr, ani když mi třeba na dálnici vběhne do pruhu a já musím brzdit ...), ale když mě někdo ohrozí, tak to nejde než brát osobně. A je otázka, jestli na to potřebuju policii, a jestli mi udělá dobře že ten idiot dostane pokutu nebo ne (ledaže by ta pokuta putovala do mé kapsy když ohrozil mě ne?)
        Takže minimum je seřazení přestupků do hierarchie (náklady 0Kč) Pak bude jasný, když mi to na dálnici ve 150ti někdo pošle před kapotu a tam zašlápne a pojede duchaplně 127 tak chci, až se potkáme na další benzínce při močení na záchodě, abych mu mohl říct. Ty XYZ, ty jsi ale XYZ, že jsi mi to tam poslal. On by mi řekl, nemáš co jezdit 150 ty YZX. Našli bysme v hierarchii "Ohrozit - mega bad", "Omezit - super bad", "Prekroceni rychlosti bad". A bylo by po boji.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.12.2008  14:18

    souhlas

    Souhlasim s celym clankem..uz sam jsem prisel ve Svycarsku na 3 mesice o ridicak a co se tyce ohleduplnosti....kdo neumi jezdit v cesku, radeji sem nejezdete, budete tu trapni a budou si klepat na celo, co jsou cesi vlastne zac....
    • 00 Reagovat !

      foto deolator

      deolator 19.12.2008  17:18

      « Re: souhlas

      Já s článkem taky souhlasím, protože jen konstatuje skutečnost, která je tam nastolena. S Tvojí radou však ne. Když jsem letos přijel na týden do Švýcarska, tak první, čeho jsem si neomylně za hranicí všiml, byl doslova až agresivní a riskantní způsob předjíždění místními řidiči v poměrně náročném hornatém terénu. Nebo jízda těsně vedle cyklisty, ačkoli druhá půle silnice zela prázdnotou ap. Než jsem dojel do St. Moritz, byl pro mě závěr jasný: represe tam asi taková musí být, protože Švýcaři jsou na silnici ještě větší prasátka, než my Češi, a to už je co říct...
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 20.12.2008  03:52

        « Re: Re: souhlas

        abych to uvedl jen na pravou miru...jakmile prijedu do Ceska na dalnici treba z Rozvadova do Prahy, mam strach jet v levym jizdnim pruhu, protoze nikdy nevim, kdo me tam kdy bez blinkru vjede....A samozrejme, myslim svycari, nemyslim ty pristehovale radoby svycari z jihovychodu evropy...
  • 00 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 20.12.2008  09:37

    Švýcarský kriminál

    Trestejme piráty, ale řidiče nechme dýchat normálně
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.12.2008  09:42

    Asi jiný Švýcarsko

    Protože má Švýcarsko víc kantonů, který se od sebe liší tak bych se ani nedivil že autor asi jezdil jenom v jendom z nich. Co jsem byl ve Švýcarsku tak jsem se vždycky těšil až přejedu hranice a budu v jiný zemi. Pokud se u nás nadává na nevracení se do pravýho pruhu, tak tam jsem si připadal jak v Anglii, 90% lidí jelo v levým pruhu a pravý byl skoro prázdný. Ze všeho nejradši se předjíždějí rozdílem 1km/h a i když jedou třeba 110 a je povoleno 120 tak něco jako že vás pustí před sebe je ani nenapadne :-( Díky tomu že jsem jezdil každý den stejnou trasu Lausanne-Ženeva jsem si všimnul, že jsou schopný pravidelně vytvořit zácpu na dálnici, aniž by k tomu byl nějaký důvod (nehoda, oprava silnice), prostě se všichni zastaví, pak se jede krokem a pak se zase rozjedou :-O To navazuje i na ohleduplnost, protože všichni jezdí v levým pruhu tak když někdo najíždí na dálnici z připojovacího pruhu tak mu nemáte kam uhnout (v pravým je zácpa), ale to dotyčného nezajímá tak vám tam vjede ideálně se 60km/h na tachu a donutí vás dupnout plnou silou na brzdu, takže ohleduplnost a plynulé najetí jedna báseň. >:D Jinak dopravní policajty jsem letos za těch pár dní nepotkal snad ani jedny, před stacionárníma radarama přibrzdili skoro všichni, ale všim jsem si i machrů co na 60 jeli 80 radar neradar... Takže jestli si brát někde příklad tak rozhodně ne ve Švýcarsku, u nás sice dost lidí jezdí jako prasata ale tam jezdí většina jak magoři s vymytýma mozkama. 8-s
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 20.12.2008  12:43

      « Re: Asi jiný Švýcarsko

      souhlasim jen s tim, ze nekdy vytvori zacpy aniz by byl duvod....ale jinak co se tyce ohleduplnosti...nesrovnavej cechy a svycari....nebe a dudy....a samozrejme nechces vyvracet statistiku, ze cesi patri k nejhorsim ridicum v Evrope...ja tu bydlim, jsem v provozu kazdy den, pracuji jako ridic :-!
  • 00 Reagovat !

    foto euro89

    euro89 20.12.2008  13:14

    zlatá Česká Republika....

    doufám, že se tahle buzerace k nám nedostane.. bych přišel o řidičák za rychlost ještě u nás v ulici...! ale na druhou stranu, když jsem byl v březnu v Ženevě, tak jsem jel chvílema přes 160km/h a nikdo mě nezastavil ani "neudal"...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.12.2008  16:08

    Asi jak kde

    Před víkendem jsem se vrátil z Livigna, takže se taky jede kus přes Švýcarsko. Moje dojmy? Normálně jsme všichni jeli, jak jsme uznali za vhodný. Švýcar, Slovák, Rakušák, všichni. Jakmile jsme najeli v rakousku na dálnici, kde byl ten jejich debilní IG-L limit 100km/h, Švýcaři jak utržený ze řetězu 160-170 v levým pruhu a to docela slušně lilo. Paradoxně, když pak přejeli Rozvadov, u nás se zase táhli 130. Takže je to jedno, lidi nevychováte, jenom nad nima můžete švihat bičem. Docela by mě zajímalo, jakou má Švýcarsko v porovnání úmrtnost, jestli ty represe maj vůbec nějakej smysl :-!
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Překladač Googlu začne nabízet překlady ve více genderových variantách

Překladač Googlu začne nabízet překlady ve více…

Novinku, která má omezit genderovou předpojatost, zařadil do svého Překladače Google. U výrazů, které je možné…

Počasí s Honsovou: Čeká nás mrazivý víkend, v neděli pozor na ledovku

Počasí s Honsovou: Čeká nás mrazivý víkend, v neděli…

Třetí adventní víkend bude ve znamení pravé zimy. Nejvyšší odpolední teploty budou většinou zůstávat pod bodem…

 

iSport.cz

Ledecká není nejlepší sportovkyní světa. V anketě BBC ji porazil golfista Molinari

Ledecká není nejlepší sportovkyní světa. V anketě…

Nejlepším sportovcem světa za rok 2018 byl podle BBC golfista Francesco Molinari. Ital, jenž letos vyhrál…

SESTŘIH: Plzeň - Karviná 2:1. Výhru zařídila Procházkova paráda

SESTŘIH: Plzeň - Karviná 2:1. Výhru zařídila…

Viktoria Plzeň zakončila podzim výhrou, v 19. kole porazila doma Karvinou 2:1. V sedmé minutě se prosadil Jan…

 

Reflex.cz

Kvůli krávě zavraždil přítele. Neodolal a vrátil se na místo činu

Kvůli krávě zavraždil přítele. Neodolal a vrátil se…

Psal se rok 1898. V hostinci u Valšů na rohu Betlémské a Poštovské ulice (dnes Karoliny Světlé) panovala…

Dlouhé zimní večery ve světle svíčky? Dánské obsese útulností je zdraví vysoce nebezpečná

Dlouhé zimní večery ve světle svíčky? Dánské obsese…

Dánské slovo hygge je do jiných jazyků těžko přeložitelné. V češtině má asi nejblíže ke slovu „útulný“. Dánové…