Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Systém start-stop může poškodit motor! Věděli jste, jak moc?

Systémem start-stop je dnes vybavena většina nových automobilů. Měl by šetřit palivo, věděli jste však, že také může škodit motoru?
Zpět na článek
28. 3. 2017 19:51
28. 3. 2017 20:49
28. 3. 2017 23:27
29. 3. 2017 00:50
29. 3. 2017 14:14
29. 3. 2017 14:59
29. 3. 2017 18:23
29. 3. 2017 18:29
28. 3. 2017 21:31
28. 3. 2017 21:48
28. 3. 2017 22:53
28. 3. 2017 23:09
1. 4. 2017 18:09
29. 3. 2017 11:34
1. 4. 2017 18:08
2. 4. 2017 00:06
2. 4. 2017 11:34
2. 4. 2017 15:20
3. 4. 2017 23:18
28. 3. 2017 20:42
28. 3. 2017 21:13
29. 3. 2017 11:37
28. 3. 2017 21:45
28. 3. 2017 21:10
28. 3. 2017 19:30
28. 3. 2017 20:08
29. 3. 2017 09:28
29. 3. 2017 09:41
28. 3. 2017 19:43
28. 3. 2017 19:49
28. 3. 2017 20:03
28. 3. 2017 20:45
28. 3. 2017 20:56
28. 3. 2017 21:13
28. 3. 2017 21:21
28. 3. 2017 21:29
28. 3. 2017 21:24
28. 3. 2017 21:47
28. 3. 2017 21:53
28. 3. 2017 23:25
29. 3. 2017 08:52
29. 3. 2017 09:47
28. 3. 2017 19:54
28. 3. 2017 20:08
29. 3. 2017 09:49
28. 3. 2017 20:03
28. 3. 2017 20:45
28. 3. 2017 21:08
28. 3. 2017 21:17
28. 3. 2017 21:36
28. 3. 2017 23:59
28. 3. 2017 19:59
29. 3. 2017 10:58
28. 3. 2017 20:24
29. 3. 2017 09:50
29. 3. 2017 10:03
30. 3. 2017 08:59
28. 3. 2017 20:30
28. 3. 2017 22:24
28. 3. 2017 20:31
28. 3. 2017 20:59
28. 3. 2017 21:10
29. 3. 2017 08:01
29. 3. 2017 11:41
29. 3. 2017 14:05
29. 3. 2017 11:20
29. 3. 2017 12:50
2. 4. 2017 20:47
28. 3. 2017 21:09
28. 3. 2017 23:42
30. 3. 2017 00:51
28. 3. 2017 21:19
28. 3. 2017 22:28
28. 3. 2017 23:50
29. 3. 2017 11:23
29. 3. 2017 09:10
29. 3. 2017 11:03
29. 3. 2017 13:43
29. 3. 2017 18:45
31. 3. 2017 20:23
29. 3. 2017 12:54
5. 4. 2017 22:22
Avatar - Uživatel_5340709
28. 3. 2017 19:13
S čímkoliv jedu,
tak je to to první co udělám, vypínám systém statr-stop. Používám ho jen při delším stání v kolonách, které se neposouvají. Ty 2-3 deci mě nezabijí.
Rozbalit vlákno
1
29. 3. 2017 07:49
Re: S čímkoliv jedu,
Já ho vypínám právě jenom v kolonách, jinak to není potřeba.
Avatar - Ada je zase tady
28. 3. 2017 19:20
Poškozování motoru
je vítané u benzínových křápů. Tyhle motory patří kvůli emisím CO2 na smetiště dějin!
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Uživatel_5340709
28. 3. 2017 19:36
Re: Poškozování motoru
Ádo, že ty ses narodil do rodiny traktoristů. ;-)
29. 3. 2017 11:32
Re: Poškozování motoru
Ada se nanarodil ale vznitil primym vstrikem.
29. 3. 2017 16:32
Re: Poškozování motoru
To je hláška roku!!! >:D
Avatar - flyboyeda
28. 3. 2017 19:57
Re: Poškozování motoru
ty jsi retardovaný, nebo postižený ?
Avatar - chalan66
29. 3. 2017 01:28
Re: Poškozování motoru
Benzín a křáp ? To ty si křáp a asi dieselový :-)
29. 3. 2017 11:48
Re: Poškozování motoru
Taký krátky príspevok a pritom toľko autizmu v ňom. Vy ste teda dobrý vôl...
Avatar - Uživatel_5340709
28. 3. 2017 19:23
Navíc
už existuje studie, když pomineme to že motor dostává pravidelně zabrat, že pokud zastavení motoru není delší jak 10-15 s, tak následným přívstřikem při rozběhu nic neušetříme. Je to jedno z nařízení norem EU, které se dá okomentovat slovy: "Musíme šetřit ať nás to stojí co to stojí", a to se vyplatí. ;-) Mezi podobné "ptákoviny" řádím i plošné zařazení povinnosti mít TPMS. Tam to platí stejně.
Rozbalit vlákno
35
Avatar - twistedTSD
28. 3. 2017 19:51
Re: Navíc
Za povinné TPMS bych někoho pověsil za koule do průvanu. Kolik zbytečných a nákladných hovadin ještě budeme muset v autech trpět...
Avatar - Uživatel_5340709
28. 3. 2017 20:10
Re: Navíc
S povinným monitorováním tlaku v Bruselu někdo hodně přestřelil. Tam musí mít někdo z europoslanců továrny na ty ventilky.
28. 3. 2017 20:49
Re: Navíc
To by pak nepovolili nepřímé měření, což je jen trocha software. A čekal bych, že tohle je dílo komise, ne parlamentu.
Avatar - Uživatel_5340709
28. 3. 2017 20:58
Re: Navíc
Jasně, máš pravdu, tohle bude určitě nařízení komise. A sám jsem rád za nepřímé měření, které tolik "neotravuje".
28. 3. 2017 23:27
Re: Navíc
Osobně mám radši přímé. Za něj jsem ochoten si připlatit. Mimochodem, kontrola tlaku byla v USA povinná ještě dříve než v EU. A pro přísnější podmínky jsou tam skoro všechny systémy přímé.
Avatar - white label
29. 3. 2017 00:50
Re: Navíc
Přesně tak, přímé je skvělá věc, ale nepřímé je na nic, falešné poplachy, a když to má konečně hlásit, tak nic.! Naposledy mě to takhle podrazilo minulý týden na dálnici ve 160km/h, vrut vyletěl z pneumatiky a za chvíli byla pneu úplně prázdná, no a signalizace vůbec nic, ani když už jsem zajížděl za krajnici s prázdnou pneumatikou.
Na druhém autě mám přímé, a to nahlásí už i menší úbytek tlaku okamžitě po nastartování, takže to můžu v klidu dofoukat a dojet do pneuservisu a po celou dobu mám stálé info o tlaku a teplotě problémové pneumatiky.
29. 3. 2017 14:14
Re: Navíc
Macek nemá přímé? Nebo to bylo jiné auto?

Nejsem přesvědčený, že tohle je něco, co by muselo být v autě povinně. Ale když už to povinně chtějí, tak by to alespoň mělo fungovat.
Avatar - white label
29. 3. 2017 14:59
Re: Navíc
Golf GTI (Macan má přímé).
Povinně to být nemusí, ale velmi vítám, pokud za to lze připlatit, což u některých aut nelze právě proto, že už je tam povinně ten nepřímý a přímý systém nenabízí vůbec, viz třeba vzpomínaný GGTI.
29. 3. 2017 18:23
Re: Navíc
Ano. Už jsme to tu probírali. Také to vidím jako nevýhodu tohoto řešení. Kdyby nepřímé fungovalo, tak by to tolik nevadilo. Ale ono nefunguje a u některých aut prostě dva systémy nabízet nebudou. Někde, kde to dříve šlo přímo, to tak jde dnes jen nepřímo.

G7? Nemyslel jsem si, že by G5 měla nepřímé.
Avatar - white label
29. 3. 2017 18:29
Re: Navíc
Raději žádný, než nefungující.
GGTI od 5. g. (až po současnost) má nepřímý (sériově) a přímý v nabídce vůbec není.
Avatar - twistedTSD
28. 3. 2017 21:31
Re: Navíc
Ale v tom je právě ten problém, povinné má být měření přímé. [odkaz]
28. 3. 2017 21:48
Re: Navíc
Měl jsem za to, že na nepřímé byla nějaká výjimka, ale zdá se, že tohle vůbec předepsané není. Jsou jen specifikované požadované parametry.

Problém nepřímého je, že nefunguje tak dobře. Před časem jsem četl článek, kde prakticky obvinili automobilky z podvádění, protože při testech nad rámec předepsaných ten systém nefungoval. V jednom případě měl 100 % selhání, v druhém skoro 90 % (dva nespříznění výrobci).

Osobně s přímým nemám problém. Opravdu funkční nepřímé nemusí být pro spotřebitele nutně pohodlnější a pro automobilku je rozdíl v nákladech v řádu stokorun.
Avatar - twistedTSD
28. 3. 2017 22:53
Re: Navíc
Pro automobilku ano, pro zákazníka ne.
28. 3. 2017 23:09
Re: Navíc
V holátku, kde se snaží srazit cenu dolu, se na to hůř napaluje 300 %. Problém je, že porovnáváme náklady na systém, který funguje, s náklady na systém, který nefunguje (a tedy i to málo, co to stojí, jsou vyhozené peníze). Je to nerovný boj. Asi by se ti nelíbilo, kdyby u nepřímého pro dosažení potřebné spolehlivosti vyžadovali používání pouze "originálních" pneumatik. Hned bys radši jednou za čas koupil senzory. Jen to chce ten systém dobře udělat.

Mimochodem, parlament myslím chtěl zakázat resetovací tlačítko. Protože se dá zneužít k odstranění varování a něco takového lidem svěřit nemůžou. :-) Což by znemožnilo výměnu kol doma. Respektive bys pak musel do servisu.
Avatar - Beefcake
1. 4. 2017 18:09
Re: Navíc
Pochybujem, ze je povinne priame. Pozadovana je len vysledna funkcionalita (detekcia ubytku tlaku X % za Y minut).
V tom clanku hned vidim jednu chybu : "Přímý systém poznáte tak, že v palubním menu naleznete obrazovku s hodnotou tlaku pro všechna kola. " - mam priame a nemam ziadnu obrazovku s tlakmi (co je skoda).
Avatar - white label
2. 4. 2017 11:24
Re: Navíc
První auto, kde jsem se s tím reálně setkal bylo BMW 5er/E39 (modelový rok 2000) a tam taky ještě zobrazení všech kol na displeji nebylo, na A6 allroad (modelový rok 2007) už ano (včetně teploty jednotlivých kol) a tam to šlo už i velmi jednoduše editovat (pro zimní sadu kol) přes palubní počítač.To samé teď Macan GTS 2016.
Avatar - white label
1. 4. 2017 23:27
Re: Navíc
Tak si to hlavně sám přečti, když už sem na to dáváš odkaz:
"Protože EU do světa vyslala, že povinné bude popisované přímé měření. V předpisu stanovila, že systém musí do 60 minut varovat při snížení tlaku v kterékoliv z pneumatik o 20 procent. A byť původní technické specifikace nepřímého měření přes senzory ABS (tedy bez součástí v autě navíc a bez servisních nákladů) udávaly schopnost detekce poklesů až nad 30 %, mnohé automobilky to rychle přehodnotily na dvacet a vyhlásily, že nepřímé měření vyhovuje. A když i ty poctivější viděly, že ostatní tomuto značnému zvýšení výrobních a servisních nákladů unikají, nemohly připustit takové zhoršení vlastní konkurenceschopnosti.!
;-)
29. 3. 2017 11:34
Re: Navíc
To jo, ale v Ameru to maji jiz 10 let, takze Brusel je v tom pozadu.
Avatar - Beefcake
1. 4. 2017 18:08
Re: Navíc
TPMS ma vyznam hlavne pri 4x4 , ci pri inych autach simulujucich uzavierky diferencialov, resp. reagujucich na preklzy kolies. Ale ta cena ma tieaz vytaca. Keby aspon zivotnost bola vyssia a parovanie senzorov bolo jednoduchsie.
Avatar - white label
1. 4. 2017 23:19
Re: Navíc
Svůj význam to má u každého auta. Životnost je slušná a párování většinou jednoduché - přes palubní počítač. Jen u některých starších systémů to může být problematičtější.
Avatar - Beefcake
2. 4. 2017 00:06
Re: Navíc
Tak to asi zijes v idealnom svete, resp. mam to nespravne auto :-)
Avatar - white label
2. 4. 2017 00:40
Re: Navíc
Pokud to třeba u Subaru neumí pořádně, je to možné...
Jinak viz 23:32.
Avatar - Beefcake
2. 4. 2017 11:34
Re: Navíc
Taketo detaily sa riesia kupou programovatelnych senzorov a ich klonovanim. Subaru sa chvalabohu venuje podstatnejsim veciam :-)
Avatar - white label
2. 4. 2017 11:44
Re: Navíc
Proč bych měl něco dodatečně řešit, když to velmi dobře funguje už z prvovýroby. Mám senzory na letních i zimních a nic klonovat nemusím.
A reálná životnost senzorů je +10 let, což rozhodně není málo.
Těmi podstatnějšími věcmi myslíš i proslulý marketing Subaru? ;-)
Avatar - Beefcake
2. 4. 2017 15:20
Re: Navíc
Jasne, ze je lepsie, ked to netreba riesit, ale to nie je dovod na kupu, ci nekupu auta.
Asi myslis ten marketing, ktory do reklamy dava snad najmenej zo vsetkych automobiliek. Kedy si naposledy videl od nich nejaku reklamu ?
Reklama sa robi aj sama [odkaz]
Nie, do taketo debaty ma nezatiahnes.
Kolko percent senzorov sa uz dozilo 10 rokov ? Skor to vidim na 5-7 rokov, hlavne, ked vyrobcovia udavaju bezne 5. A aj to bude dostatocna otrava, kedze tie senzory asi neodidu naraz, ale kadejako postupne.
Avatar - white label
3. 4. 2017 00:34
Re: Navíc
V průměru to pravděpodobně bude méně (než +10), já ale psal o vlastních zkušenostech, i když v mém případě jsou roční nájezdy výrazně pod průměrem, ale i tak je to hodně. Mám 8 senzorů, které mají +10 let a stále fungují a mám taky 3, které fungují od 9/1999!

P.S. Vůbec mi nešlo o čestnost reklamy, spíš o schopnost dělat z komára velblouda, nebo třeba taktně pomlčet o výrazné odlišnosti systému "SAWD" ve spojení s automatem.
Avatar - Beefcake
3. 4. 2017 23:18
Re: Navíc
Ok, ak ti tolko vydrzia, budiz. Onot to ani nebude o najazdenych km ako o samovybijani.
SAWD je pokial viem termin Mitsubishi, ale to asi nemas na mysli.
Ak myslis AWD v pripade automatu, ci presnejsie Lineartronicu, o tom si precitas dostatocne aj v oficialnych materialoch, bolo na tu temu dost prezentacii, takze to beriem ako manipulativne tvrdenie od teba, resp. neznalost. A kto chce, si najde dostatok informacii o vsetkych rieseniach aj z inych zdrojov.
Vyladenost tohoto riesenia potvrdzuje aj prax (na rozdiel od prevaznej vacsiny vyrobcov, u ktorych najma toto MPT riesenie funguje len na papieri a za idealnych podmienok). Su aj svetle vynimky, ale je ich minimum.
Avatar - white label
5. 4. 2017 23:21
Re: Navíc
Děláš si srandu, máš v avataru logo Subaru a nedojde ti, co myslím tím "SAWD"???
[odkaz]
Mitsubishi má S-AWC
[odkaz]
28. 3. 2017 20:42
Re: Navíc
Stop-start není povinný. Jen se automobilkám očividně vyplatí. Problém je, jak tomu rozumím, že to nemůže být trvale vypínatelné, jinak by to muselo být pro měření emisí (a tedy spotřeby) vypnuté. Takže by to normovanou spotřebu nesnížilo. Je to obecný princip, nevymysleli to jen pro stop-start, aby lidem ozvláštnili život (má zřejmě zabránit tomu, aby test proběhl v nějakém obskurním režimu, který se pak vůbec nepoužívá).
28. 3. 2017 21:13
Re: Navíc
Uz su emulatory ktore vykonaju vypnutie samo po starte auta.... Takze vyrobca vyrobi,kupec zaplati a potom zaplati za masinku ktora to vypne....to hy mal Werich radost
29. 3. 2017 11:37
Re: Navíc
No a teď otázka, kterou tu mnoho jedinců velice často nesmyslně řeší, až je to normálnímu člověku k smíchu: "A je to legální, když si to necháš natrvalo deaktivovat? To pak totiž nesplňuješ emise a porušuješ de jure zákony >:D >:D >:D "
Avatar - Ja Prvni 123
28. 3. 2017 21:14
Re: Navíc
Asi může.. když to tak Fiaty mají.
28. 3. 2017 21:45
Re: Navíc
Všiml sis tam toho jinak? Samozřejmě, že to jde. Jen z toho pak automobilka nemá nižší spotřebu. Tak proč by ho do auta dávala? Je to delší dobu známé udělátko, ale nespoří tolik, aby ho lidé zaplatili. Proto se neuchytilo. Pod hrozbou pokut to však hned vypadalo jinak.

Jinak mi neříkáš nic nového. Mám takový pocit, že i některé H/K to tak měly, protože to bylo volitelné a zřejmě se neobtěžovali mít to jako samostatné provedení.
Avatar - _Karel_
28. 3. 2017 21:10
Re: Navíc
Pokud vím, tah hraniční čas rentabilnosti je asi 35s. ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
28. 3. 2017 21:21
Re: Navíc
Těch studií je asi víc, jinak pokud platí tvoje tvrzení, tak tím hůř.
28. 3. 2017 19:30
Komfort?
Komfort to nesníží, protože když je vedro a je zaplá klimatizace tak cca po 20 sekundách se motor znovu nastartuje (Škoda). Podobně v zimě, kvůli topení tam je čas vypnutého stavu cca do minuty pak následuje start. Kde je tedy ona úspora paliva asi všichni tušíme.

Jinak nejlepší co můžu pro své auto udělat a dělám to tak ihned po startu systém deaktivuji. Doufám, že tato možnost deaktivace bude ještě dlouho možná, že nám ji bruselští nezakážou.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - flyboyeda
28. 3. 2017 20:08
Re: Komfort?
to víš že zakážou, otázkou je kdy, možná že o tom ti bruselští ani neví že to jde vypnout
29. 3. 2017 09:28
Re: Komfort?
Nejlepší co můžete pro své auto udělat je nechat si SS trvale deaktivovat. Já jsem si to tak na svém autě nechal udělal a mám TRVALE KLID. A nemusím nic po každém startu vypínat.
29. 3. 2017 09:41
Re: Komfort?
dobrý postreh, keďže väčšinu času dnes buď kúrime alebo chladíme celý štart stop je kontraproduktívny
28. 3. 2017 19:43
Nelze
U mého vozu nelze bohužel start/stop systém vypnout. Systém je aktivní vždy plus v eco módu je aktivní taky systém plachtění, který při jízdě z kopce motor zcela vypne.
Rozbalit vlákno
25
Avatar - white label
28. 3. 2017 19:49
Re: Nelze
Nelze vypnout na stálo, nebo vůbec nelze vypnout?
28. 3. 2017 20:03
Re: Nelze
Není tam proste tlačítko. Natrvalo by to asi taky neslo. Ohrozilo by to auto edrive systém.
Avatar - Uživatel_5340709
28. 3. 2017 20:08
Re: Nelze
Pokud to není prius, nebo hybrid, tak bych rád viděl konvenční auto, které v jakémkoliv modu vypíná z kopce motor.
Avatar - wakantanka
28. 3. 2017 20:56
Re: Nelze
Hm, a mimo autorizovaný servis si nezisťoval možnosti? Teoreticky by sa to malo dať obísť šetrným softwarovým zásahom a predpokladám, že nie si ojedinelý užívateľ čo by absolútnu deaktiváciu uvítal.
Avatar - _Karel_
28. 3. 2017 21:13
Re: Nelze
:-O proč ta výměna?
28. 3. 2017 21:21
Re: Nelze
Jaká? Jen jsem potřeboval auto do města a to je perfektní volba. ;-) brzy bude na moje.auto.cz
Avatar - _Karel_
28. 3. 2017 21:29
Re: Nelze
Tak to mě spíš bude zajímat ta SQ7 ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
28. 3. 2017 21:14
Re: Nelze
Tak o čem tu diskutujeme, hybrid si to řídí sám úplně jinak, to nemá se start-stop systémem nic společného.
28. 3. 2017 21:24
Re: Nelze
Diskutujeme o ničem. Jen se mi líbí rady, které se vždycky tak nějak vyhýbají mým autům. Například článek,jak se starat o autobaterii je super, ale platí i na auta, které mají dvě autobaterie?
Nebo teď. Pokud je auto vybaveno start/stop systémem, tak ho vypnete před jízdou. Zase mám něco extra, protože žádné možnosti jak to vypnout neexistuji. :-)
Avatar - Uživatel_5340709
28. 3. 2017 21:36
Re: Nelze
Že to báwo je hybrid jsi zjistil až doma? ;-) >:D :-!
28. 3. 2017 21:47
Re: Nelze
... mu to doslo az po precteni diskuze pod timto clankem ;-)
28. 3. 2017 23:25
Re: Nelze
... ne ale trochu vazne - v clancich na auto cz se obvykle nic zajimaveho nedozvis, mnohem vice se toho clovek dozvi v diskuzich.
Avatar - Floyd
29. 3. 2017 08:52
Re: Nelze
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
29. 3. 2017 09:47
Re: Nelze
ale zrovna tento článok, bol k veci, obsažný a technicky dobre spracovaný až na jeden detail, ktorý spomenul diskutér, že pri klíme a kúrení sa motor vypína len na krátko a neznižuje komfort, ale v súlade s článkom opätovným skorým zapnutím motoru škodí a spotrebe nepomáha.
28. 3. 2017 19:54
Re: Nelze
Jezis Marja to jsou systemy. Takze na 100km ti to chcipne 100krat. Hold ekologie. Za zivot auta to usetri 10 litru paliva, ale po 100000km se bude zcela ekologicky vyrabet novy cely motor. Hrozna doba.
28. 3. 2017 20:08
Re: Nelze
Chce to motor od slusneho vyrobce, co vydrzi, u ktereho to jde vypnout a ktery na motor mysli. Takze Honda je jasna volba, kor kdyz v clanku jasne rikaji, ze vyrobce se snazi myslet na mazani v kazdem okamziku ;-)
29. 3. 2017 09:49
Re: Nelze
len či to platí aj o včera prepieranom trojvalcovom litri
28. 3. 2017 21:08
Re: Nelze
Jako když vyhodíš kvalt, tak to z kopce vypne motor??? Hm, fakt z hlediska bezpečnosti vychytávka...
28. 3. 2017 21:17
Re: Nelze
A v čem vidíš bezpečnostní problém?
28. 3. 2017 21:36
Re: Nelze
Žádný kvalt nevyhodí, má to automatickou převodovku. Normálně by auto jen motor odpojilo, místo aby jím brzdilo. Tady zároveň vypne motor. Všechny důležité systémy (doufejme, že to zahrnuje i olejové čerpadlo, turbodmychadlo to ocení) běží na elektřinu, včetně posilovače řízení, takže se jich vypnutí motoru vůbec nedotkne. A jelikož je to hybrid, nemusí nastartovat ani pod kopcem.
28. 3. 2017 23:59
Re: Nelze
Tak to sis holt vybral špatné auto! :-)
28. 3. 2017 19:59
Nelze
Ádo ty si exot, asi ses spletl a chtěl si napsat, že na smetiště dějin patří ty hnusný sazomety od kterých automobilky konečně ustupují a vědí proč
Rozbalit vlákno
1
Avatar - mariov8
29. 3. 2017 10:58
Re: Nelze
Jenže dle posledních výzkumů se pojem "sazomet" spíše hodí pro ten Baworák, protože zážehový motor s přímým vstřikem bez filtru pevných částic produkuje proti všem současným naftovým motorům, které už filtr mají dávno povinně, o NĚKOLIK ŘÁDů více pevných částic, tedy sazí!!!
28. 3. 2017 20:13
naftovej motor by mel mit pouze system stop
aby nesel ani nastartovat
to co nekdy jde z nastartovanych naftaku na parkovištích a konkretne před skolkou kde si venku hrajou deti, tak to je napresdrzku
zajimavy, ze nastartovanej benzinak jsem tam nikdy nevidel a to to je tak pul napul
Rozbalit vlákno
32
Avatar - Uživatel_5340709
28. 3. 2017 20:21
Re: naftovej motor by mel mit pouze system stop
A hlavně každý start u nafty znamená zatřesení, jako když na báru přebereš a kámoši se tě snaží probudit. >:D
28. 3. 2017 20:32
Re: naftovej motor by mel mit pouze system stop
jo to znam
i když
v zivote jsem se nevozral ...
... anebo si to nepamatuju >:D
Avatar - Ronault.
29. 3. 2017 11:46
Re: naftovej motor by mel mit pouze system stop
V 15 letech bys ještě alkohol neměl popíjet..
28. 3. 2017 20:47
Re: naftovej motor by mel mit pouze system stop
Uz jsem asi dost trapný s SQ7, ale ta V8 se moc netrese. Vlastní zkušenost z 2000 km za volantem.
Avatar - Uživatel_5340709
28. 3. 2017 21:00
Re: naftovej motor by mel mit pouze system stop
Ale tak jasně, i V6 není tak strašné.
28. 3. 2017 23:34
Re: naftovej motor by mel mit pouze system stop
ono uprimne vibrace, ktere produkuje muj dvoulitr tdi jak v passatu, tak v sharanu opravdu nejsou to, co by na modernim dieselu jakkoliv vadilo. benziny patnact let dozadu se klepaly vice. za studena maji ty motory trosku horsi zvuk, za tepla uz je to uplne v pohode. jiste, male benzinove turbo je zase vyrazne tissi, ale realne je to uplne fuk... diesely se zacaly hojne prosazovat v dobe legendarnich 1,9tdi. take jsem jednu mel a tam to byl opravdu pekelny rachot a na volnobeh se klepal bezne cely interier. i tak to lidi kupovali. tohle je s cr systemem vstrikovani nenavratne pryc a tudiz zvuk a projev naftaku uz davno neni problematickou zalezitosti.
29. 3. 2017 09:54
Re: naftovej motor by mel mit pouze system stop
neviem či už nejde o spomienkový optimizmus, ale keď som mal oktáfku f tédéíčku (nová 1,9/110 k) nepamätám blbé pocity z trasenia alebo hluku.
30. 3. 2017 08:48
Re: naftovej motor by mel mit pouze system stop
To bude prave ten spomienkovy optimizmus! :-)
Ale zase zavisi o skusenosti, ak si do nej presadol z nejakeho ineho diesla, tak to nebolo nijak strasne. Ak z nejakeho atmo radoveho 6 valca, tak to bolo nechutne hlucne a klepalo sa jak Zetor... Plus za jazdy to zarucene prehlusil hluk od vsetkeho ineho.

Ono ani benzinovy 4 valec sa neklepe malo, len sa to straca v makkych silentblokoch. V zavodnom auto, kde je motor ulozeny natvrdo (jedno akym sposobom) je citit, ze aj ten benzin vybruje celym autom >:-[]
Avatar - Beefcake
1. 4. 2017 18:00
Re: naftovej motor by mel mit pouze system stop
Benzinovy 4 i 6 valec sa vie klepat aj velmi malo, lebo boxer
>:D
28. 3. 2017 21:39
Re: naftovej motor by mel mit pouze system stop
Tady se člověk dočte blbostí. Seděl jsi vůbec v nějakým moderním nafťáku? Asi ne.
Avatar - Uživatel_5340709
28. 3. 2017 21:57
Re: naftovej motor by mel mit pouze system stop
Ty mě rozesmíváš.
28. 3. 2017 23:37
Re: naftovej motor by mel mit pouze system stop
no ale ma zjevne pravdu, ze? kdyz jsem poprve sednul do commonrailoveho naftaku a startoval ho, myslel jsem si, ze to je snad benzinak, jaky to byl rozdil oproti starym naftakum s klasickymi cerpadly (popr. pd).
Avatar - white label
29. 3. 2017 01:09
Re: naftovej motor by mel mit pouze system stop
Vibrace dieselu nejsou primárně! o typu vstřikování, mezi rotační čerpadlem a CR není v tomto směru výrazný rozdíl. Novější auta mají prostě obecně lepší tlumení, a to jak hluku, tak vibrací.
A pak taky záleží i na stavu (stáří/km...) daného kusu, když je nové je to poznat i v tomto ohledu. A můžeš si dnes někde zkusit, jaké vibrace mělo původní 1.9 TDI v novém! voze?
Já si to ještě poměrně dobře pamatuju a většina lidí mi tehdy (když to ještě byla funglovka) říkala, že na diesel je to šepot květin a prakticky vůbec žádné vibrace.
29. 3. 2017 06:15
Re: naftovej motor by mel mit pouze system stop
tady nemuzu souhlasit. s prichodem commonraile doslo k tomu, ze vstrik do valce je rozdelen na nekolik samostatnych vstriku (a ruzne velkych) ktere zasadne potlacuji ten detonacnincharakter naftovych motoru.
Avatar - white label
29. 3. 2017 14:50
Re: naftovej motor by mel mit pouze system stop
Souhlasit samozřejmě nemusíš, ale na skutečnosti to moc nezmění.
Pokud by měl systém vstřikování tak výrazný vliv na vibrace motoru, pak by musel být výrazný rozdíl především u nepřímého a přímého vstřikování nafty, samozřejmě ve prospěch nepřímého vstřiku (do tzv. "předkomůrky").
Svého času jsem měl možnost přímo porovnat dvě nová Pola 3.g, jedno ještě s 1.9 D a jedno už s 1.9 SDI (obě 47kW) a co se vibrací týče, tak tam žádný podstatnější rozdíl nebyl. Naopak, ve starší éře nepřímovstřikových osobních dieselů byly zřetelné vibrace (zejména na volnoběh) běžné a řadící páky byly hotové vibrátory.
Dnes je to celkově jinde..., ale diesel se, v tomto ohledu, benzínu nevyrovná ani dnes, tím spíš R4 diesel.
29. 3. 2017 15:16
Re: naftovej motor by mel mit pouze system stop
ze se diesel nevyrovna benzinu o tom zadna. ale ze se s nastupem common railu u dieselu doslo k obrovske skokove zmene z hlediska vibraci o tom je take zbytecne polemizovat. tvuj priklad s predkomurkovymi motory nema zadnou logiku, tam dochazelo ke vstriku do komurky primo spojene s valcem, takze rozdil na tvorbu vibraci zanedbatelny (jak jsi spravne vypozoroval), protoze se vstrikovalo v jedne davce a ta se vznitila uplne stejne jako u primovstrikovych dieselu najednou. az ten princip toho vicenasobneho davkovani ty vibrace snizil na dnesni uroven. a to je holy fakt, o kterem opravdu netreba dlouze polemizovat. ;-) ... jinak jsem primo presedal z 1,9tdi 96kW pd do 2,0tdi 103kW cr. pochopitelne jsem se v mezidobi setkal s nejruznejsimi povozy s naftovymi motory, vcetne 1,9 sdi 47kW v polu v autoskole, coz byl samozrejme take nehorazny chrchel :-)
Avatar - white label
29. 3. 2017 16:08
Re: naftovej motor by mel mit pouze system stop
Přechod z PD na CR (u VW) je další kapitola, ano CR bylo akusticky kultivovanější, než PD, ale co se samotných vibrací týče, tak rozdíl opět relativně minimální, tedy v intencích pokroku odpovídajícímu postupnému vylepšování tlumení (včetně vibrací dieselu).
29. 3. 2017 22:26
Re: naftovej motor by mel mit pouze system stop
ono jaksi vibrace a hluk spolu velmi uzce souviseji, protoze prave ty vibrace jsou puvodcem tlakovych vln, ktere v pasmu od nejakych 20Hz do nejakych16kHz vnimas uchem jako hluk. takze pokud ti klesne hluk, zjevne ti kleslo jeho buzeni, tedy vibrace. samozrejme vibrace, ktere vnimas jako mechanicke chveni jsou obvykle ty v tom pasmu pod 20Hz a ta umernost mezi vnimanym hlukem a realnymi vibracemi nemusi byt zcela prima (protoze hluk je jen jedna cast spektra tech vibraci), ale u pistovych motoru ta jista umera az na rezonance (to jsou stavy, kdyz se ti rozkmita to zrcatko nebo rozdrnci palubovka) plati celkem dobre.
Avatar - white label
29. 3. 2017 23:00
Re: naftovej motor by mel mit pouze system stop
Ale hluk přímo nesouvisí s tím tvým "nečitelným zrcátkem", ten je především o vibracích. Celou dobu řešíme rozdíl vibracích, nikoli hluku, a že je mezi nimi případná souvislost nikde nepopírám.
29. 3. 2017 09:58
Re: naftovej motor by mel mit pouze system stop
už som písal vyššie, že ani ja nepamätám z novej oktáfky f tédéíčku nejaké nepríjemné vibrácie a hluk, ale je fakt, že to bolo dávno a predtým som nič lepšie nejazdil, tak móže byť tým.
Avatar - idam.i
29. 3. 2017 14:49
Re: naftovej motor by mel mit pouze system stop
V tom čase som mal jazdenku Mazdu 6 2,5 V6.Tiež mi hovorili,že TDI je to super a vlastne to ani nie je cítiť.Sadli si ku mne a už bolo na tú tému ticho :yes:
Avatar - Uživatel_5340709
29. 3. 2017 06:19
Re: naftovej motor by mel mit pouze system stop
Nevím o čem by měl mít pravdu. Že se novější diesely třepou míň je jasné, navíc oba mi tu podsouváte jízdu. Ano za jízdy je to lepší, ale benzín je benzín. A starty mají všichni zoufalé, comonrail i starý diesel. Nebo vám oboum tu mám vyjmenovávat auta, která mi prošla rukama za poslední 4 roky - A4 2,0 TDI, oktávka III 1,6 i 2,0 TDI, lehce MB 230 CDI. To že někdo sedne do prvního novějšího auta v dieselu a je z něj podě...... je jiná věc.
Avatar - _Karel_
29. 3. 2017 06:43
Re: naftovej motor by mel mit pouze system stop
Musím ti dát za pravdu. Dokonce i u šestiválce je ten start "zatřepání auta" ve srovnání s benzínovým čtyřválcem.
29. 3. 2017 15:21
Re: naftovej motor by mel mit pouze system stop
prosimte psals tady nejaky nesmysl ohledne zemetreseni, jak kdyz te kamaradi po tahu profackovavaji, ci co, tak se ted nedelej. proste prijdes a to auto normalne nastartujes, zadne vibrace, ktere by staly za rec se proste nedejou. doba starych tdi, kdy jsem na volnobeh nevidel nic ve zpetnem zrcatku, jak se traslo, je proste davno pryc. a to je holy fakt. ze je benzinak samozrejme klidnejsi je rovnez fakt.
Avatar - white label
29. 3. 2017 16:15
Re: naftovej motor by mel mit pouze system stop
Jezdil jsem s několika auty s původními TDI, tehdy to ovšem byly nové kusy, a to co popisuješ ("kdy jsem na volnobeh nevidel nic ve zpetnem zrcatku, jak se traslo") je k smíchu. K takovým reálným zážitkům z (nových) osobních dieselů, by ses musel vrátit minimálně do 80tých let.
29. 3. 2017 20:53
Re: naftovej motor by mel mit pouze system stop
tak zrcatka se rozklepala casem, jak se zvetsily vule. vibrace tam ovsem byly od zacatku. a jestli ten diametralni rozdil mezi nekdejsimi diesely a cr diesely nevnimas, tak to je problem ciste v tvem vjemu... sorry jako ;-)
Avatar - white label
29. 3. 2017 22:53
Re: naftovej motor by mel mit pouze system stop
S trojkovým Golfem GT TDI jsem (jako první majitel) najel něco přes čtvrt milionu km a ani potom se nic (ani vzdáleně) tomu, cos popisoval, nepodobalo. Můžu to vzít jen jako hodně extrémní nadsázku.
Nikde nepíšu, že ten rozdíl nevnímám, ale ten rozdíl není primárně způsoben technikou vstřikování, nýbrž především v pokroku utlumení motorů včetně vibrací.
První TDI se u VW objevily už v 11/1993 a první TDI CR až 10/2007, to je 14 let!, a za tu dobu se logicky i utlumení dostalo poněkud jinam.
29. 3. 2017 23:22
Re: naftovej motor by mel mit pouze system stop
... a to je prave jadro pudla - ty vibrace jsou eliminovany zejmena tim zpusobem vstrikovani. proc by jinak do valcu ladovali pet vstriku misto jednoho (ci dvou), kdyz na spotrebu a emise to nema vliv? ma to totiz vliv na kulturu chodu (vibrace) a to opravdu veliky. tlumici hmoty zadny dramaticky pokrok nezaznamenaly. motor mas upnut na silentblocich dnes stejne jako pred lety.
Avatar - white label
29. 3. 2017 23:48
Re: naftovej motor by mel mit pouze system stop
Pominu-li přirozený pokrok v utlumení, tak akusticky (hluk/charakter hluku) se to (zejména proti PD) o poznání změnilo/zlepšilo, ale mechanicky (vibrace) poměrně zanedbatelně.
29. 3. 2017 11:02
Re: naftovej motor by mel mit pouze system stop
Bohužel ano, Audi Q3.
29. 3. 2017 06:50
Re: naftovej motor by mel mit pouze system stop
Tak ona i 1,8TSI se mnou hazi docela pekne pri kazdym startu. U Astry J to bylo s 1,4T jeste horsi. Nejvic hazela Fabia 1,9 SDI.
29. 3. 2017 15:26
Re: naftovej motor by mel mit pouze system stop
cim tezsi pohyblive dily motoru, tim vice to s sebou pri startu hazi. nejmin se cukaji mrnave modelarske moturky, s pouzitym palivem to az zas tak moc spolecneho nema.
Avatar - Floyd
28. 3. 2017 20:22
Doběhová zkouška
Na co je prosím dobrá ta doběhová zkouška? Z textu jsem to nepochopil a sám to nevím. Děkuji za vysvětlení.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - _Karel_
28. 3. 2017 21:17
Re: Doběhová zkouška
Taky jsem si říkal, jakou to má souvislost se zbytkem textu.
28. 3. 2017 23:41
Re: Doběhová zkouška
ano, pridavam se k vlaknu ctenaru neuspokojenych obsahem clanku v teto veci - ten odstavecek jsem cetl dvakrat a snad jedina pointa, ktera me napadla, by byla ta, ze popisem teto zkousky chteli autori argumentacne podporit sve tvrzeni o odlisnosti mericiho cyklu od realneho provozu. jinak netusim.
Avatar - mariov8
29. 3. 2017 11:16
Re: Doběhová zkouška
Myslím, že to má něco se zjištěním skutečných valivých odporů vozidla. Důležité pro další navazující výpočty.
Avatar - wladyk
28. 3. 2017 20:24
Turbo
Hlavně to má rádo turbo. Přifrčím ke křižovatce, turbo se nechladí, ale motor chcípne. To mu fakt prospívá. Správné řešení je vyřadit to natrvalo.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Uživatel_5340709
28. 3. 2017 20:30
Re: Turbo
Spíš obrátit funkci - trvale vypnuté, s možností zapínat to jen když chceš.
29. 3. 2017 09:50
Re: Turbo
Keby len na krizovatke, ale rovnaku blbost urobi ten start-stop system aj na dialnici, ked zastanem na odpocivadle (ak som tu blbost zabudol preventivne vypnut)! A to uz je horsie, pretoze po dlhsej jazde vyssou rychlostou je to turbo pekne zohriate.

Ako ironia posobi navod k obsluhe auta, kde sa vyslovene pise ze po dlhsej jazde vyssou rychlostou nemam hned vypinat motor, ale nechat ho dochladit. Hej, ja by som to aj spravil, ale ten poondiaty start-stop system si mysli ze dolezitejsie je usetrit jednu alebo dve kvapku paliva...

Inak start-stop system je v podstate dobra myslienka, len dotiahnuta do absurdneho konca, ak sa to neda natrvalo (!) vypnut.
29. 3. 2017 10:03
Re: Turbo
vieš koľko je takých v podstate dobrých myšlienok (v kancli), ktoré sú v podstate dobre na piu (v praxi)?
30. 3. 2017 08:59
Re: Turbo
Tak ale zase je rozdiel medzi dobre urobenym start-stop a tym ...ostatnym.

Osobne nevydim vyznam v start stope, ktory chcipne motor a startuje starterom. To je uplny nezmysel.

Ale viacero automobiliek to pojalo komplexne a pouzivaju reverzibilny alternator, maju elektricke olejove cerpadlo, cidla teploty, kondenzatory na uskladnenie engergie potrebbnej pre start (aby nezatazovali bateriu) a tam v tom vobec nevidim problem.
Tymto zdravim Mazdu a PSA.

Potom sa ti nestane, ze sa motor vypne po jazde na dialnici. Casto ani v meste ak napriklad bezi kurenie v studenom aute alebo klima vo velmi vyhraitom. Extrem je, ked mi to na dialnici nechce motor vypnut ani po 5 minutach chladenia a ja by som uz rad tankoval >:D Holt to to musim urobit manualne.
28. 3. 2017 20:30
Fiat
Tohle má Fiat dobře udělané, člověk to jednou vypne a má po starostech ;-)
Rozbalit vlákno
1
28. 3. 2017 22:24
Re: Fiat
Alebo moje Suzuki Swift Sport to nema vobec :-)
28. 3. 2017 20:31
Hybrid
Ma stop start system ako neodmyslitelnu sucast a vieme ze tie auta najazdia statisice bez problemu s agregatom....takze chyba bude asi v naladeni a dotiahnuti systemu. Ano startuje to cez velku baterku ale princip je rovnaky...spalovak sa vypina a zapina... Takze chodte do Toyoty oni vas to naucia....
Rozbalit vlákno
8
Avatar - wakantanka
28. 3. 2017 20:59
Re: Hybrid
akurát ten hybrid nemá turbo, ktoré proste občas potrebuje dochladiť a keď to nemá nútený obeh na dochladenie, je čoskoro problém na svete.
28. 3. 2017 21:10
Re: Hybrid
Clanok sa ale turbom ako takym nezaobera...turbinka sa da predsa chladit vodou s nutenym obehom..... Aj olejove cerpadlo sa da pohanat inak nez remenom...vsetko je to o detaile...ale preco by vyrobca nieco riesil,im to v podstate vyhovuje...skor dodrbane auto skor kupa noveho....
29. 3. 2017 11:41
Re: Hybrid
Jo to je přímo ideální řešení hnát to elektromotorem. Spolehlivý řešení v podobě nuceně hnaný vodní pumpy nebo olejovýho čerpadla, který se nemůže za normálních okolností po-* nahradíš čidlem a elektronikou o kterých nevíš kdy se něco z toho vy-ser-e a pohřbí ti to motor. To je fakt pokrok.
29. 3. 2017 14:05
Re: Hybrid
Když na to přijde, můžeš mít dvě čerpadla.
Avatar - mariov8
29. 3. 2017 11:20
Re: Hybrid
Turbodmychadlo je jen část problémů, baterka (vydrží dnes u aut se start stopem 2 - 3 roky, ne 6 - 8 jako dřívě, je další část problému a ten největší průser jsou ložiska klikové hřídele - "šály".

Není to problém pro lidi co auto (třeba i ten hybrid) po 120 000km prodávají, ale je to průser u lidí, co byly zvyklý jezdit hodně, po městě a vůz vlastnit déle. Natočili 300 000 - 400 000km a nic, tak na to už teď mohou zapomenout.
29. 3. 2017 12:50
Re: Hybrid
Ale ved ide o to ze hybrid je na tom postaveny a funguje bezproblemov. Takze co sa tyka mazania tam je to asi otazka konstrukcie cize da sa to urobit aj tak ze sa nic nenici. Baterka je samozrejme ine...v klasike im odchadzaju za 2-3 roky co je na zamyslenie. Turbo neriesim lebo to nepoznam. Ja mam hsd, tc 150 000km a motor vyzera byt ako novy. Huste mesto kolony tak za mna je hybrid top riesenie.
2. 4. 2017 20:47
Re: Hybrid
Bezproblémovosť SS systému je daná iným princípom fungovania: v hybridoch Toyoty rozbeh benzínového motora sa zásadne líši od klasických. O rozbeh sa stará výkonný elektromotor a nie štartér ( ten tam ani nie je), ktorý má dostatok energie z trakčného akumulátora, takže bez problémov roztočí benzínový motor na cca. 1000 ot/ min. Následne sa pridá zapaľovanie a palivo, a motor naskočí tak jemne, že si to ani nevšimneš.

Rovnako to funguje aj za jazdy, keď sa k elektrickému pohonu nespozorovateľne pridá benzínový. Vtedy sa otáčky benzínového motoru nastavia podľa aktuálnej rýchlosti, takže prechod na kombinovaný pohon je úplne hladký.

Odpojenie benzínového motoru je opačný proces. Za plných otáčok sa vypne zapaľovanie a prívod benzínu, potom ho zastaví elektromotor. O tej zmene sa dozvieš len z prístrojov.

Olejové čerpadlo - podobne ako vodné - je elektrické, takže mazanie je od prvej otáčky.
28. 3. 2017 21:09
Automatika
Uz som si vybudoval reflex... sadnem do auta, nastartujem a vypinam start-stop...Ak nahodou zabudnem, tak ho vypinam na prvej krizovatke...
Rozbalit vlákno
2
28. 3. 2017 23:42
Re: Automatika
mam to stejne.
Avatar - Jaros71
30. 3. 2017 00:51
Re: Automatika
Taky to vypínám vždy..otravné a stupidní ! :-!
28. 3. 2017 21:12
svinskej systém
Ten * vypíná motor, i když je ještě studený (mám Octavii 2.0 TDI). Zkusím zapátrat, jestli se to nedá nějak softwarově vyřadit.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - idam.i
28. 3. 2017 21:52
Re: svinskej systém
Mám o starosť menej.V mojom aute systém start-stop nie je. ;-)
28. 3. 2017 22:07
Re: svinskej systém
To je zvláštní. Měl jsem 1,6 TDI O3 a teď mám 2 TDI VW a u obou se to aktivuje až když motor dosáhne alespoň částečně provozní teploty. Nechal bych to zkontrolovat.
Avatar - Stejsn
28. 3. 2017 22:39
Re: svinskej systém
Máme v práci Rapida 1.6 TDI a vypíná se to taky klidně 10s od startu, když zastavím u vrat :no:
29. 3. 2017 10:40
Re: svinskej systém
Mám OIII RS TSI a vypínalo mě to už po 100 m na první křižovatce úplně studený motor. Trvalá deaktivace jde udělat softwarově přes VAG, Škoda servis to ale neudělá. Snad kdybyste tam měl známýho. Já jsem to vyřešil přes neoficiálního úpravce - připojil notebook a za 20 min. byl hotov, vč. mnoha dalších úprav, které jsem požadoval.
29. 3. 2017 11:43
Re: svinskej systém
Trapný je že Škoda servis ti něco takovýho není schopnej udělat a ty seš nucenej jezdit po neofiko servisech.
Avatar - Ja Prvni 123
28. 3. 2017 21:19
NE!!
To není možný... když jsem to tady psal naposledy, že ten systém je úplně k ničemu, teda kromě toho, že se dřív pokazí motor a automobilka si tedy pěstuje budoucí zákazníky, tak jsem byl označen za blázna... a prý mi to u Fiata nebo Alfy určitě nevadí.

Jo, popravdě nevadí... protože tam se to tlačítkem vypne jednou pro vždycky... teda dokud to zase tlačítkem řidič nepustí.

:-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Katikakus
28. 3. 2017 21:58
V clanku mi chybi...
...zminka o turbu. V dnesni dobe turbomotoru ma prave system SS fatalni dusledky na turbo, ktere se pri vypnuti motoru nedochlazuje. Proto vuz se SS nikdy. Nastesti jsou znacky, ktere ten nesmysl nabizeji pouze jako option, takze se da vuz objednat i bez nej.
Rozbalit vlákno
2
28. 3. 2017 22:14
Re: V clanku mi chybi...
Tenhle systém má smysl při krátkých jízdách po městě kde to tomu turbu naprosto nevadí. Nebo snad když dojedeš ve městě do cíle, tak to necháš třeba u obchoďáku 5 minut vrčet na volnoběh? A při zastavení po jízdě po dálnici by si to každý měl ohlídat sám.
Avatar - Katikakus
29. 3. 2017 09:51
Re: V clanku mi chybi...
Ale vadi, vadi. Treba jedu po okruhu (nejenom Praha, ale treba Mnichov a dalsi mesta), sjedu a dojedu na prvni krizovatku, kde to chcipne. Skvele pro turbo. Ne, tento system mi do auta nesmi.
28. 3. 2017 22:28
Mazda
Mně se třeba celkem líbí, jak systém Start/Stop vyřešila Mazda. Japonci zaprvé přišli s řešením i-ELOOP, což je kondenzátor ukládající energii během brzdění motorem nebo klasicky šlápnutím na brzdu. A když S/S vypne motor, tento kondenzátor napájí elektrické systémy auta nebo pomůže velmi rychle nahodit motor.

Nejlepší je ale řešení u automatu. Pokud totiž stojíte na brzdě jen zlehka, motor se nevypne. Aby se S/S aktivoval, musíte sešlápnout brzdu více. Podle mě je to geniální. Strašně jednoduše si řidič rozhodne, jestli má smysl motor vypnout nebo ne. Dá se to naučit za chvilku, je to velmi intuitivní. Netuším, jestli tohle umí i jiné značky, ale u Mazdy je to opravdu super.

A konečně, Mazda neaktivuje S/S, pokud je motor studený nebo pokud kondenzátor i-ELOOP systému není nabitý. V podstatě tenhle S/S vůbec neobtěžuje a mám jej trvale zapnutý. U Škody nebo VW jej vypínám, tam mě S/S otravuje.
Rozbalit vlákno
2
28. 3. 2017 23:50
Re: Mazda
Ano, i v jiných autech lehké sešlápnutí brzdového pedálu nestačí pro vypnutí motoru.

Po vypnutí motoru normálně přeci palubní elektroniku napájí baterie. A brzdění je dobrá příležitost k nabití baterie. Výhoda kondenzátoru bude v tom, že se dokáže nabít rychle. Startovací baterie bude téměř plná a moc se jí tedy nebude chtít nabíjet. I když se řídící jednotka snaží využít příležitosti, nemá na to vhodný nástroj. Tohle však nesouvisí s životností motoru.

Existují různě složité logiky vypínání motoru. Problém bude, že ten systém musí fungovat při měření emisí (spotřeby). A to je celkem krátké. Přičemž městská část, kde má největší přínos, probíhá první. Ochrana motoru tedy nemůže být nastavena příliš přísně (když pomineme možnost detekovat měřící cyklus a upravit logiku jen pro něj). (Pro Ja Prvni 123: Může, negovalo by to však přínos ke snížení spotřeby flotily.)
Avatar - mariov8
29. 3. 2017 11:23
Re: Mazda
VYřešena baterie, některá auta se start s- stopem mají proto baterie 2. Akorát to neřeší ložiska, které jsou největší a nejdražší problém a neřeší to problém s turbodmychadlem...
29. 3. 2017 00:04
Klasický příklad ekodebility
Systém Start- Stop je tak idiotské zařízení, že až zůstává rozum stát. Samozřejmě ho po nastartování okamžitě (a dnes už naštěstí automaticky) vypínám. A jakmile u mého auta skončí záruka, ihned ho nechám v servisu trvale vypnout (po stisku tlačítka se teprve aktivuje! :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Londonbridge
29. 3. 2017 12:01
Re: Klasický příklad ekodebility
Tiez to vypinam uz reflexne dobre ze ten cudlik svieti na zeleno aby sa pekne pripomenul....velka skoda ze neostava vypnuty a nema memory pri kazdom startovani sa znovu zapina...nevadi uz je vybudovany Eco cudlik reflex... >:D
29. 3. 2017 09:10
To byly časy
když jsem u své Š105 vypínal motor klíčkem při jízde z kopce.
A dosáhl jsem spotřebu 6 litrů místo 6,1 litrů.
Auto znovu naskočilo zařazením kvaltu.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Londonbridge
29. 3. 2017 12:04
Re: To byly časy
Dobre ze sa ti nezasekol v zakrute Volant, myslim niekomu sa to prihodelo na Lade 1200...
29. 3. 2017 13:19
Re: To byly časy
on ten klíč nevytahoval
29. 3. 2017 09:46
Start-stop nebo STOP-START
Především bych chtěl poznamenat, že systém start-stop neexistuje. Elektronika vám doma v garáži sama nenastartuje a v cíli nezhasne motor. Správné pořadí slov je stop-start. Přijde vám to jedno? No není to jedno. První start provede řidič (klíčkem, nebo u bezklíčkového startování tlačítkem) a za splněných podmínek, jako jsou třeba zapnuté pásy, teplota motoru, stav akumulátoru a pod. při zastavení, vyřazení do neutralu a uvolnění pedálu spojky motor zhasne. Pro rozjezd se sešlápne spojka a motor ihned naskočí.

Jinak ten systém v autě mám a nepoužívám ho. Mám motor s turbem a každý průměrný Čésáďák ví, že se motor má po zátěži nechat běžet 1-2 minuty před zhasnutím.
Jinak se turbo dotáčí nemazané.
Protože není nic lepšího, než letět po dálnici a přijet na benzinku a hned to rozpálené zhasnout..
Rozbalit vlákno
0
29. 3. 2017 11:03
Start-stop
U nového auta jsem přinutil prodejce, aby to permanentně vypnul, ještě než auto vyjelo ze showroomu. Aby se mi auto pořád vypínalo a zapínalo? :no:
Rozbalit vlákno
5
29. 3. 2017 11:52
Re: Start-stop
"jsem přinutil prodejce, aby to permanentně vypnul"
- A to sa dá? Teda, určite je to technicky možné, ale predajca je vôbec oprávnený niečo také urobiť? Videl som kdesi na nete takú srandu, čo sa v škodovkách pripojí na diagnostický port (alebo tak nejako) a štart-stop sa cez to vypne natrvalo; nie je také niečo brané ako neoprávnený zásah, ktorý by znamenal napr. stratu záruky?
29. 3. 2017 13:43
Re: Start-stop
Ztrátu záruky těžko. Nicméně takové auto nemá na silnici co dělat. Nevím, jak moc by se na tom mohla vozit pojišťovna. Takové věci je dobré si s nimi vyříkat předem. STK to asi řešit nebude (i když by tě s tím měli poslat do háje, ale tam ignorují i závažnější věci).
Avatar - idam.i
29. 3. 2017 18:45
Re: Start-stop
STK rieši SS ?
Avatar - white label
29. 3. 2017 19:41
Re: Start-stop
STK by měla řešit i jiné věci, které běžně neřeší.
31. 3. 2017 20:23
Re: Start-stop
STK by měla kontrolovat, jestli je auto v odpovídajícím stavu. Což zahrnuje i neschválené úpravy.
Avatar - Jopino
29. 3. 2017 12:54
Kur..tko
Mám to sice taky v autě, ale ŘJ je naštěstí tak rozumná, že nedovolí vypnutí motoru dřív, než po absolutním zahřátí motoru a dobití baterie. Jezdím převážně trasy do cca 10 km a od loňského listopadu (s ohledem na stále nízké ranni teploty a zapnuté spotřebiče - výhřev sedaček, zrcátek, čelního skla) se mi ten "výdobytek dnešní doby" ještě nesepnul.
Co se týče bohaté směsi a ředění oleje, tsk to se děje i při těch častých krátkých jízdách a jen blázen by nechal olej v motoru na plný proběh. S ohledem na složení jízd měním nejpozději vždy po ujetí 10.000 km, spíše dříve.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - VlaSi_28
30. 3. 2017 14:36
Některé údaje v článku jsou nesmysl !!
Nejsem příznivcem systému Start-stop, ale některé uváděné údaje jsou "dojmologie" a ne odborná fakta.
Systém Start-stop se spouští při optimální konfiguraci podmínek (teplota motoru, napětí baterie, stav odběru a další), tzn. je-li třeba spuštěna klimatizace nebo je-li větší odběr ze zdrojů , tak motor nevypne. To samé, je-li třeba akumulátor dobit pod nějakou hranici. Jinak jsem systém viděl v chodu v řadě aut a vždy naskakovalo okamžitě při dotyku nohy s pedálem.... takže bych se pane redaktore držel reality.
Rozbalit vlákno
1
31. 3. 2017 09:27
Re: Některé údaje v článku jsou nesmysl !!
Asi tak, tenhle článej je něco jako "my si myslíme že SS je špatný, tak je prostě špatný ať už je pravda jakákoliv" :-) :-)
Ten příklad s nepromazaným motorem je usměvnej. Olej klesne do vany, ale to neznamená, že je motor najednou suchý. Motor je samozřejmě pořád promazaný a olej se po nastatrování hned vrátí tam kde má být. To byste nemohli ani vyjet z garáže >:D
Osobně mi SS nějak moc nevadí, mám ho v Riu a tam funguje dobře. Vím, kdy se zapne a kdy ne, v kolonách a na světlech ho používam sporadicky. Vím,kde budu čekat dlouho a kde ne. Mimo město je zaplej furt. A hlavně nemam škodnou, která vypíná prostě všude. >:-[] >:-[] >:-[]
Ale hlavně, spotřeba je závislá na stylu jízdy, SS je jen takovej malej pomocník, kterej trošku ušetří na světlech, ale ta hlavní úspora je pod pravou nohou a v hlavě.
:-)
mam 1,4 béňo 80kw (atm.) a neni problem jet za 5,5 a neni problém jet za 10. ;-)
Avatar - Beefcake
5. 4. 2017 22:22
Uspora
Uspora je fakt len symbolicka.
Kedze mam v aute priamo na to pocitadlo, je vidno, ako pomaly tie usetrene mililitre nabiehaju (ked system zabudnem vypnut).
Nestoji to za pripadne komplikacie (ci uz baterka alebo mechanicke) a o cosi pomalsiu reakciu na krizovatke.
EDIT: za 29 sekund som videl na PP tusim 3ml usetreneho paliva. V kazdom pripade su to zanedbatelne mnozstva.
Rozbalit vlákno
0
10. 5. 2017 14:01
Více takových článků
Kéž by takových článků bylo více. Každý, kdo má technické povědomí vyšší, než že motor dělá brm brm, ví, že vypínat motor v křižovatkách (natožpak aby se vypínal např. při pouštění chodce) je naprostá hovadina, která neušetří zhola nic, jen auto ničí. Bohužel to je jaksi záměr výrobců, našpikovat auto co nejvíce kurvítky...
Rozbalit vlákno
0