Diskuse

Systémy MGU-K a MGU-H: Jak funguje hybridní pohon Formule 1?

4.2.2018

Spolehlivost a výkonnost hybridních pohonných jednotek jsou aktuálně ve Formuli 1 klíčem k úspěchu. Jaké systémy se skrývají pod zkratkami MGU-K a MGU-H?

 

  • 20 Reagovat !

    foto berka

    berka 04.02.  20:06

    Zbytečný

    ...a co to všechno z formule vyházet a vrátit se ke kořenům závodů. Jen motor, podvozek, aerodynamika a pilot. K čemu všechny tyhle složité systémy, když se na F1 nedá koukat a už vlastně ani poslouchat.
    • 02 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 05.02.  06:56

      « Re: Zbytečný

      Proč by se na F1 nedalo koukat?
      • 00 Reagovat !

        foto Frank51

        Frank51 17.02.  14:14

        « Re: Re: Zbytečný

        Protože už tam stačí za volant posadit roboty a bylo by to dokonalé. Závody F1 jsou čím dál, tím více o ničem. Elektronika sleduje a upravuje kdejakou cypovinu. Už jen chybí katalyzátory a filtry DPF, které se připravují i pro benzínové motory. Kde jsou ty časy, kdy pilot musel ručně řadit a při startu dávat pozor, aby neodpravil pneu nebo spojku. Tam opravdu musel něco umět. Dneska sedí, mačká tlačítka a poslouchá pindy z depa.
    • 00 Reagovat !

      foto ericn

      ericn 05.02.  20:02

      « Re: Zbytečný

      Naprosto souhlasím, F1 je naprostá nuda. Jak píšeš, měli by se vrátit ke kořenům ;-)
  • 30 Reagovat !

    foto gil54

    gil54 04.02.  20:18

    Důvod snížení počtu válců...

    ... je hlavně ten, že byl snížen objem motoru ze tří litrů na 1,6.

    Vývoj předpisů v F1 v oblasti pohonných jednotek nepokládám za šťastné řešení, ale je fakt, že jsem už asi moc starej. Tím pádem se postojům, podobným jako prezentuje Ferrari, moc nedivím.

    Jednodušší předpisy se zárukami dlouhodobější platnosti by, myslím, tomuto odvětví pomohly. Nejvíc pořád byla tzv. "volná formule". Tenkrát maximální šířka a hmotnost auta bez jezdce a hotovo. Ukaž co umíš. Palivo - jaké chceš, tankování - jak chceš, gumy - jaké chceš, motor - jaký chceš aerodynamiku - jakou chceš. Ano, vím, že takovou bestii by dnes museli řídit androidi. Ale bylo by na co koukat. >:D A na předjíždění by nemuseli dělat DRS zóny, které nepovažuji za spravedlivé. (Stejně jako kdysi dovažování nejrychlejších aut ve WTCC.)

    Edit: sakra, zase než jsem to napsal, tak mě vlastně berka předběhl. >:D
    • 20 Reagovat !

      foto rokyta-p

      rokyta.p 04.02.  22:48

      « Re: Důvod snížení počtu válců...

      Jo, formule je přetechnizovaná a přešlechtěná ;-\ Třeba někdo chce zaplatit a posunout vývoj systémů jako hybrid/rekuperace, aby to týmy odzkoušeli za sve (armáda a formule jsou většinou průkopníci) a pak to vnutili i do aut. Jako je dnes start/stop a tak. Bernie to nevymyslel z nudy, něco za tim bude.
      • 00 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 06.02.  11:42

        « Re: Re: Důvod snížení počtu válců...

        Pokud si dobře vzpomínám, chtěli právě F1 přiblížit sériovým autům, aby vývoj pro ně byl relevantnější pro produkci.
    • 00 Reagovat !

      foto Jirka-26

      Jirka_26 27.05.  10:27

      « Re: Důvod snížení počtu válců...

      1,6 l je ještě velký objem, pamatuji si nepřeplňované patnáctistovky a později stejně velká turba nebo třílitrová atmosféra.

      DRS je svinstvo, je to nesportovní a dělá z pilotů blbce.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Šokující záběry: Dítě mačká hady a hrabe v jejich klubku!

Šokující záběry: Dítě mačká hady a hrabe v jejich klubku!

V Česku ještě doznívá panika po útěku smrtelně jedovaté mamby zelené, která v pražských Hlubočepích uštkla její…

Překvapení na premiéře: Vojta Dyk slavil triumf bez Vilhelmové! Proč zase chyběla?

Překvapení na premiéře: Vojta Dyk slavil triumf bez…

Tleskalo mu celé karlínské divadlo, svůj triumf si Vojta Dyk (33) ale vychutnal jen napůl. V hledišti mu drželi…

 

iSport.cz

Šumulikoski hledá trenéra pro Slovácko: Zkouším také Habance

Šumulikoski hledá trenéra pro Slovácko: Zkouším také Habance

Hledá pro Slovácko trenéra na delší dobu. Taky se snaží narovnat zaseklou komunikaci mezi hráči a realizačním…

Skuhravý o Opavě: Její trenér musí být génius. Přišlo mi nefér, co řekl

Skuhravý o Opavě: Její trenér musí být génius.…

Dukla vs. Opava jako jeden ze šlágrů kola FORTUNA:LIGY? Před sezonou by to znělo jako nepovedený vtip, v neděli…

 

Reflex.cz

Jak chutná veverka aneb Co se v současnosti vaří na televizní obrazovce

Jak chutná veverka aneb Co se v současnosti vaří na…

Pořady o vaření už nejsou takovou sázkou na jistotu. Samotný fakt, že se před kamerou bude vařit, není zárukou…

Devět z deseti vozů nemusí projít STK. Nová pravidla jsou příliš přísná

Devět z deseti vozů nemusí projít STK. Nová pravidla…

Nová metodika, kterou ministerstvo dopravy od října zavedlo pro stanice technické kontroly, vyvolala u mechaniků…