Diskuse

Tady všude se schovávají elektromotory a baterie od Tesla Motors

4.2.2019

Společnost Tesla Motors produkuje statisíce elektromobilů ročně a s tím souvisí i skutečnost, že jsou výrazně dostupnější jejich komponenty. Díky tomu si pak může řada nadšenců splnit svůj sen o elektromobilu podle svých představ.

 

  • 00 Reagovat !

    foto Stejsn

    Stejsn 04.02.  10:25

    Můj pohled

    Jsou auta, kde mi to nevadí - třeba ty VW s původně slabými motůrky jsou asi OK. Ale např. Porsche, kde nejdůležitější devizou auta je HLAVNĚ jeho motor, tam mi příjde že to vozidlo elektromotorem prostě zabijí. U toho Mercury jsem na rozpacích - původně mělo pod kapotou něco sice silného, ale strašně žravého. Tam na to jednoznačný názor nemám.
  • 10 Reagovat !

    foto Xylo

    Xylo 04.02.  11:04

    Hezké

    Mám radost jak se tento web hezky zaměřuje na moderní trendy ... Nejdiskutovanější článek je o elektromobilitě, dlouhodobý test o (zatím poměrně drahém) elektroautě, články o Tesle :-)
  • 00 Reagovat !

    foto kalousek

    kalousek 04.02.  17:32

    Tesla Cobra EV EPower Racing

    ".... Tesla Cobra EV EPower Racing je replika AC Cobra s elektrickým pohonem. ..Kola zadní nápravy se speciálně navrženým samosvorným diferenciálem zde roztáčí dvojice elektromotorů, určených původně pro elektromobil Tesla Modes S P85D. Každý z těchto elektromotorů má disponovat výkonem okolo 310 kW...."

    Hm, na kobře ve fotogalerii ale vidím na zadní nápravě pouze jeden motor. 8-s
    • 00 Reagovat !

      foto DonVito

      DonVito 04.02.  18:59

      « Re: Tesla Cobra EV EPower Racing

      Tak to by bylo za normalnich okolnosti v poradku. ;-)

      Kdybys tam mel motory dva tak diferak nepotrebujes :-)

      Dva motory misto jednoho jen kvuli vetsimu vykonu davaji jen bastliri nebo Seat. Vlastne misto "nebo" mohla byt i pomlcka.

      Edit:
      Autor zrejme nevi, jak vypada pohon Tesla. Na jedne strane motor, na druhe strane elektronika (menic). Oba vypadaji podobne, minimalne uzavrene :-) No a diferencial je mezi.
      Tohle je chytre kompaktni reseni Tesla. Ostatni (tradicni) vyrobci neprisly, pokud vim, s nicim lepsim, nez umistit elektroniku nad motor >:D

      Jeste bych uvedl, ze pohon Tesla pouzivaly elektromobily Mercedes B a Toyota RAV4.

      Kazdopadne za clanek :yes:
      Snad si lidi uvedomi, ze Tesla SAMA dela ty nejlepsi pohony. Zadny dodavatel :-) Sama je vyvinula a sama je vyrabi v gigatovarne.
      Nejblizsi konkurence od Rimacu by potrebovala misto jednoho motoru dva, ale o tom uz jsem psal.. Mimochodem myslim, ze Rimac se podili na vyvoji Taycan.

      Btw. O takovym pohonu jako ma Tesla, si muze Mercedes nebo BMW nechat zdat :-)
      • 00 Reagovat !

        foto kalousek

        kalousek 04.02.  21:28

        « Re: Re: Tesla Cobra EV EPower Racing

        Jak vypadá motor Tesly se obecně ví. A když tohle ví i laik jako já, divné že to odborný redaktor přehídne.

        A co se týká jednoho nebo dvou motorů na nápravě nemyslím že provedení Tesly je to nejlepší. Protože s jedním motorem tam musí mít navíc diferenciál (leště lepší by byl samosvor) a kromě toho nemůžou aktivně vektorovat hnací síly kol. Leda brzdama ale to je samozřejmě fuj
        • 00 Reagovat !

          foto DonVito

          DonVito 04.02.  22:54

          « Re: Re: Re: Tesla Cobra EV EPower Racing

          U Tesly, stejne jako u kazdyho jinyho obycejnyho (ne zavodniho) elektromobilu je 1 motor a diferencial optimalni reseni z pohledu jednoduchosti - jeden menic, jeden motor.

          Samosvorny diferencial (temer) neni potreba vzhledem k rychlosti regulace EV, staci obycejny.

          Dva motory a vektorovani ma v serii snad jen Honda NSX (vpredu) a bude mit Tesla Roadster (vzadu, myslim).

          Logiku davaji spis dva motory - dopredu a dozadu (viz Tesla 4x4). A asi uznas, ze ctyrmotorovy EV kvuli vektorovani by si asi poridil malokdo :-)
          • 00 Reagovat !

            foto kalousek

            kalousek 05.02.  06:49

            « Re: Re: Re: Re: Tesla Cobra EV EPower Racing

            Obávám se že s tvrzením "..Samosvorny diferencial (temer) neni potreba vzhledem k rychlosti regulace EV, staci obycejny..." jsi poněkud mimo.

            Pokud na tom přesto trváš, prosím o vysvětlení jak dokáže rychlá regulace nahradit svornost diferenciálu, tj. změnit rozdělení hnací síly ve prospěch kola s lepší adhezí.

            Jinak poznámka že "čtyřmotorový EV by si kvůli vektorování pořídil málokdo" taky nemá moc praktický základ. Teda já aspoň nevím o žádném výrobci EV, který by u svých modelů zákazníkům nabízel volbu mezi dvěma nebo čtyřmi motory.
            • 00 Reagovat !

              foto DonVito

              DonVito 05.02.  10:34

              « Re: Re: Re: Re: Re: Tesla Cobra EV EPower Racing

              Dulezite je tam slovicko temer. Kdyz budes mit velky rozdil adheze mezi koly, tak je samosvor samozrejme lepsi.

              Kdyz rozdil nebude tak velky, pohon v radu milisekund omezi vykon, kolo s mensi adhezi se chytne atd. A somosvor neni potreba.
              Ten rozdil v regulaci je obrovsky. Spalovaci motor ma tak spatnou regulaci, ze je efektivnejsi kolo pribrzdit (coz se myslim u elektropohonu nedeje, ale nevim).

              Staci to takto laicky?
              • 00 Reagovat !

                foto kalousek

                kalousek 07.02.  06:21

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tesla Cobra EV EPower Racing

                Takto laicky nestačí, myslím že bychom se měli pohybovat na trochu vyšším levelu

                Ten velký rozdíl adheze mezi koly je typicky v zatáčce, a jestli ti auto v akceleraci najednou ubere tak to pěkně nas...,

                A spalovací motor má solidní regulaci. Přibrzďování kol má iné důvody - používá se za prvé proto že ovládáš každé kolo samostatně, a za druhé že je to jednodušší systém než montáž samosvoru
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Máma i táta pomáhají lidem, teď potřebují pomoc pro Davídka (2): Rakovina mu požírala ledvinu

Máma i táta pomáhají lidem, teď potřebují pomoc pro…

Jsou zvyklí pomáhat a zachraňovat lidské životy. Tatínek Davídka (2) je řidičem u záchranné služby, maminka…

Cukráři ho milují, dietáři se před ním křižují! 5 mýtů o másle!

Cukráři ho milují, dietáři se před ním křižují! 5…

Máslo na jedné straně bývá synonymem pro domácí kuchyni a na máslové pečivo se nám sbíhají sliny, jen co na něj…

 

iSport.cz

Lyžařská naděje Havlíčková sdílela svůj den: trénink, škola i vaření

Lyžařská naděje Havlíčková sdílela svůj den:…

Sympatická blondýnka Bára Havlíčková to nemá rozhodně jednoduché. Reprezentantka v běhu na lyžích musí totiž…

Jágr po návratu: Potřebuju shodit kilogramy. Do Havířova jel vlakem

Jágr po návratu: Potřebuju shodit kilogramy. Do…

V polovině osmdesátých let v této hale zpíval Elton John. Představila se tady Sepultura, Alexandrovci a nakonec…

 

Reflex.cz

Zákeřné fotky, u kterých nebudete vědět, čí jste a kde vám hlava stojí

Zákeřné fotky, u kterých nebudete vědět, čí jste a…

Čert, aby se v tom vyznal. Která hlava je čí a čí noha patří komu? Pár fotek, ze kterých jistě nebudete vědět,…

Nabourat manželce Facebook je v Itálii trestné. A to je dobře!

Nabourat manželce Facebook je v Itálii trestné. A to…

Italská justice se zcela jednoznačně vyjádřila k stále častějšímu způsobu vyřizování rozchodových a rozvodových…