Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tesla konečně odhalila nákladní Semi. Slibuje parádní dojezd i zrychlení na úrovni sporťáků

Dočkali jsme se! Výrobce elektromobilů Tesla po několika odkladech konečně dostál slova a představil světu svůj první tahač. A rozhodně má čím zaujmout.
Zpět na článek
17. 11. 2017 15:50
17. 11. 2017 16:36
17. 11. 2017 16:40
17. 11. 2017 16:42
17. 11. 2017 19:14
17. 11. 2017 16:57
17. 11. 2017 20:53
18. 11. 2017 16:05
17. 11. 2017 15:51
17. 11. 2017 16:02
17. 11. 2017 16:12
17. 11. 2017 16:14
17. 11. 2017 16:28
17. 11. 2017 17:04
17. 11. 2017 16:37
17. 11. 2017 15:50
Nikdy nebude
skutečně nasazen a používán. Jenom se o něm bude hodně psát. kde ty megachargery jsou? Na těch prochcanejch kamioňáckejch benzínkách? Kdo je postaví? Kdy? Musk? Hubou? Nesmysly.
V nákladní dopravě ma z počátku elektro-budoucnost hlavně delivery segment, auta, co se nabijou přes noc v sídle logistické společnosti. Tohle je hodně sci-fi. Ale je pěkná.
Jednou to Daimler fakt uvede v realitu. >:D :-!
Rozbalit vlákno
11
17. 11. 2017 16:36
Re: Nikdy nebude
Jo, a 7496 superchargeru taky neexistuje >:-[] ?

[odkaz]
17. 11. 2017 16:40
Re: Nikdy nebude
V roce 2019 prostě ne.
17. 11. 2017 16:42
Re: Nikdy nebude
V roce 2019 ani několik let po tom Tesla žádnej tahač oficiálně prodávat nebude. Kdo není blb, ten to ví.
17. 11. 2017 16:51
Re: Nikdy nebude
Tebe za tie žvásty niekto platí? Alebo si nejaká Tesla dovolila ťa predbehnúť? >:-[]
17. 11. 2017 19:14
Re: Nikdy nebude
A ty znáš někoho, kdo věří, že Tesla bude v roce 2019 prodávat kamióny?
17. 11. 2017 19:43
Re: Nikdy nebude
Aký si si istý. Keď nebude, tak nebude. Ona ich totiž bude predávať prv, tak ako osobné autá. Koľko ľudí, ktorí Muskovi veria, zložilo zálohu... Tesla mešká s dodávkou produktov, ktoré doteraz prakticky nikto nevyrábal a nedodával - prečo sa čuduješ, že sú s tým trochu
problémy? Asi si sa v živote žiadneho vývoja nezúčastnil, nevieš, že aj zo zdanlivej banality môže vzniknúť problém, ktorého riešenie stojí čas a peniaze, ktoré sa neplánovali.
Naviac keď už čítaš a oponuješ, tak to rob poriadne. Fostek nespomínal len rok 2019 ale aj "několik let po tom". Za to by som ruku do ohňa nedal.
17. 11. 2017 16:57
Re: Nikdy nebude
jedes na rekord postu za rok 2017? tak to ti fandim :yes:
17. 11. 2017 19:44
Re: Nikdy nebude
Zrejme je to jediné, čo tento rok okrem blbých rečí dokáže, tak aj ja. ;-) :yes:
17. 11. 2017 20:53
Re: Nikdy nebude
FOSTEK JE EVIDENTNĚ KRE*ÉN :-!
18. 11. 2017 14:56
Re: Nikdy nebude
Přesně! Stejně jako nám Nokia ukázala, jak se dělají smartphony.
18. 11. 2017 16:05
Re: Nikdy nebude
Pokiaľ ten truck bude mať spomínané parametre, nájde uplatnenie v mnohých firmách, kde sa vodiči striedaju a kamión je denne na domovskej báze. Sám v takejto firme pracujem už pekných pár rokov a viem že vedenie sa o túto novinku živo zaujíma. Je to presne ten typ trucka, aký vo firme potrebujeme. A nielen my, veď 4 najväčšie prepravné firmy v USA podnikajú na takomto základe. Len v našej firme máme okolo 1500 kamiónov. Ak v Tesle niesú naozaj blbci, tak si osobne myslím že zacielili presne na tento druh prepravy. A som presvedčený že klientov si nájdu.
Avatar - wakantanka
17. 11. 2017 15:51
Pan Kolman
Prv nez nieco vypustite tak si o tom najprv nieco nastudujte, kedze realne skusenosti ocividne chybaju. Jacknife sa u nas vola : zlomit to do jednotky, teda nieco co nastane po tzv. rozhodeni navesu za predpokladu ze to vodic nezvladne.
Rozbalit vlákno
2
17. 11. 2017 17:37
Re: Pan Kolman
"Jacknife sa u nas vola"

Mik, on ma jacknife. Toto je jacknife?...pozri...toto je JACKKNIFE:
[odkaz]

[odkaz]
Avatar - wakantanka
17. 11. 2017 20:53
Re: Pan Kolman
presne to, zlomiť to do jednotky >:D
17. 11. 2017 16:02
V jeden den
tady máme představení supersportu i kamionu...z nichž ani jeden doopravdy neexistuje. Nelze jej koupit ani vyzkoušet. To je peklo. >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
4
17. 11. 2017 16:12
Re: V jeden den
Ale zaplatit je můžeš hned. >:D O to hlavně jde. :-!
17. 11. 2017 16:14
Re: V jeden den
No myslím, ž dostat zálohy z logistických firem na Semi nebude tak easy jako od fanatiků na Model 3. >:D >:D >:D
17. 11. 2017 16:28
Re: V jeden den
>:D A i kdyby, tak stejně s tím nebude chtít nikdo jezdit, když ani není kam posadit stopařku, natož jí v tom přefiknout. :-)
17. 11. 2017 17:04
Re: V jeden den
Tak třeba bude mít i obytnou část nebo v návěsu >:D

Btw tohle je další střípek do hry jménem pyramida ;-)
Avatar - JohnST
17. 11. 2017 16:37
Kamion
Pockajme si pred jasotom na realnu prevadzku tohoto zazraku. Musk uz straca doverihodnost. :-!
Rozbalit vlákno
0
17. 11. 2017 16:39
Rozhovor z ústředí Tesly!
Musk: Vymyslete něco,o čem se bude psát místo toho, jak nejsme schopní vyrábět Model 3 a klesají akcie.
Vylizovač: Nic nemáme Ó Zářící, jenom ten kamion, ale to je jen taková vize.
Musk: to je málo a kamion nikoho nezajímá, vymyslete něco jinýho
vylizovač: A co lidi zajímá, Ó Zářící?
Musk. Sporťáky, vymyslete nějakej
Vylizovač (na kolenou):" Žádný nemáme Ó Zářící
Musk: Říkal jsem VYMYSLETEsi to. Sporťák i tahač!
Vylizovač (brečí): Jak poroučíš, Ó Zářící!!!
Rozbalit vlákno
5
17. 11. 2017 16:59
Re: Rozhovor z ústředí Tesly!
Asi vlastni tvorba..

Nicmene oboji bylo avizovano pred potizemi s vyrobou M3 :-O
17. 11. 2017 17:03
Re: Rozhovor z ústředí Tesly!
Sakra, takže jako nejsem vtipnej?
>:D >:D >:D >:D >:D
17. 11. 2017 17:11
Re: Rozhovor z ústředí Tesly!
No urcite jsi pobavil gil54 :-)
17. 11. 2017 17:14
Re: Rozhovor z ústředí Tesly!
Já se bavím královsky už druhý den, děkuji Elone. >:D
Avatar - WinDiesel
17. 11. 2017 19:08
Re: Rozhovor z ústředí Tesly!
Mne pobavil též. Jinak bych dodal - dieselům smrt a Elona na Hrad """ :-)
17. 11. 2017 16:40
A zase marketingove kecy
Načo je nakladnemu autu "zrychleni na úrovni sportaku "
Rozbalit vlákno
23
17. 11. 2017 16:41
Re: A zase marketingove kecy
Aby se o něm psalo místo toho, aby se psalo o problémech firmy.
17. 11. 2017 16:50
Re: A zase marketingove kecy
Aké problémy má firma? Čerpá financie z nelegálnych zdrojov? Má na krku exekútora? Riešia sa v súvislosti s ňou nejaké podvody? Alebo majú na svedomí niečo hrozné? Napríklad otrávili vodu v nejakom jazere alebo rieke chemickým odpadom? Si taký vyplašený, kokso, že sa muselo stať naozaj niečo príšerného.
17. 11. 2017 17:05
Re: A zase marketingove kecy
Pokles ceny akcií o 2% za měsíc, nevyrábění, nedodržování termínů, předními investory veřejně zpochybňovaná kvalita a tak.
teď nejsem osobní, i když se nemusíme. Ale myslím, že tohle trochu problémy jsou.
Pokud to nechápeš, kokso, nepřekvapuje mě to.
Avatar - PepaJ
17. 11. 2017 17:34
Re: A zase marketingove kecy
To fostek: vubec netusis o cem diskutujes. Zkus si nejdrive neco o te fy zjistit. Pak se zamysli kam se dostal automobilovy za poslednich vice jakm100let pak se zamysli kam ho posunul Musk s Teslou za poslednich deset let..a mozna ti ten rozsah dojde. Krom toho vzdy zrealizoval vse co napsal i kdyz s mirnym zpozdenim. Je pravdou, ze toho realizuje az prilis najednou Space X(absolutni historicky uspech a prulom ve vesmirnem letectvi) , cesta na Mars realne kolem 2025, dalsimi jsou solarni projetky a Hyperloop uz se zacina realizovat v tesnem zavesu. Vsichni narozdil od nej pocitaji vse na jednotky let..ale on nase zivoty meni na generace dopredu..zni to mozna z prilis vlez***kovsky z me uhlu pohledu, ale je to fakt, ktery bude do deseti let vsak jasny...
17. 11. 2017 17:36
Re: A zase marketingove kecy
OK, beru Tvůj názor, i když si nemyslím, že máš pravdu.
17. 11. 2017 18:37
Re: A zase marketingove kecy
Tak se zkus poucit z historie:
[odkaz]
Tesla's goal is to serve 98 percent of the U.S. population by 2015.

Oproti tomu:
[odkaz]

"The goal is to become the market leader in E-mobility by the year 2018," boss Martin Winterkorn said ;-)
17. 11. 2017 18:40
Re: A zase marketingove kecy
Furt si to nemyslím... :-)
17. 11. 2017 18:48
Re: A zase marketingove kecy
Porad poukazujes co neplni Tesla.

A VW take nejak neplni sva prohlaseni.

Ale narozdil od VW, z Tesly se nikdo (pokud vim) nechysta do kriminalu :-)
Avatar - WinDiesel
17. 11. 2017 19:09
Re: A zase marketingove kecy
No ono to může být jen otázka času.
17. 11. 2017 19:20
Re: A zase marketingove kecy
Kam Musk posunul autoprůmysl? Z ničim novým nepřišel a jeho výroba je na úrovni nějaké manufaktury. Normální auto by nezvládl udělat. Elektroauta jsou mnohem jednodušší, jsou tam dotace a podpora politiků.
17. 11. 2017 19:36
Re: A zase marketingove kecy
S ničím novým neprispel? A ty bol kde doteraz? Na Mesiaci? :-!
17. 11. 2017 22:27
Re: A zase marketingove kecy
S nicim novym neprisel?

Co treba Model X: [odkaz]

Najdes neco obdobneho? S pouzitelnym autopilotem? Zrychlenim pod 4? Dojezdem pres 400? Siti rychlonabijecek?
17. 11. 2017 22:56
Re: A zase marketingove kecy
Je to márne. Je to márne. Je to márne.
17. 11. 2017 19:53
Re: A zase marketingove kecy
No kam se dostal autoprůmysl za 100 let - z obrovských motorů s malým výkonem a velkou spotřebou je tu přesný opak. Místo kliky a tahání v podstatě servisu s sebou je dneska vše vymyšlené tak, že to dokáže provozovat slepice. O podvozcích, elektrice, hmotnosti, užitnosti, bezpečnosti atd. atd. ani nemluvě. Tam se autoprůmysl posunul. Takže při vší úctě k Muskovi a Vám osobně tu nemelte něco ve smyslu, že se tu sto let nic nevyvíjelo. Spoustu z toho Tesla přebrala.
17. 11. 2017 21:29
Re: A zase marketingove kecy
A? Čo tým chcel básnik povedať? Akosi si pozabudol vziať v úvahu, že to všetko vyvíjal celý automobilový svet viac ako storočie, zatiaľ čo plody Muskovej práce sú výsledkom obrovskej snahy a invencie jedného človeka a úzkej skupine ľudí okolo neho za pár rokov...
18. 11. 2017 11:32
Re: A zase marketingove kecy
To už je fakt sektářství a kult osobnosti jak za Lenina. Vy tvrdíte, že se automobilový průmysl pomalu nikam neposunul za 100 let, já tvrdím opak. A kam to posunul Musk? Vyměnil tomu motor. To hlavní stále chybí - udělat z toho masovou záležitost, jakou auta dnes jsou. Do toho má Tesla sakra daleko. Je to možná poslední krůček, ale ten bývá nejtěžší a rozhodující.
18. 11. 2017 20:10
Re: A zase marketingove kecy
Ty tak neskutočne trepeš...
Kto tvrdí, že automobilový svet sa za 100 rokov neposunul? Kde? Nauč sa sakra čítať a chápať písaný text.
Vymenil tomu motor...to môže napísať fakt len absolútny ignorant bez štipky zdravého úsudku. Ukáž mi iný elektromobil s dojazdom 500 km a výkonmi aké podáva Tesla. Koľko ich objavíš? Ukáž mi jeden podobne interaktívny. Ukáž mi konkurenciu, vyrábajúcu proťajšok superchargerom. Ukáž mi niekoho, kto to dokázal sám za pár rokov.
Prakticky všetky elektromobily pred Teslou boli chudobní príbuzní, autá s nízkymi výkonmi a krátkym dojazdom a malou užitočnou hmotnosťou a ďalšími nedostatkami. A ty ideš tvrdiť, že to Musk nikam neposunul...
19. 11. 2017 18:39
Re: A zase marketingove kecy
Neprijde ti, ze se te masovosti s Modelem 3 dost blizi.

A co rikas na sit superchargeru?

[odkaz]
17. 11. 2017 17:35
Re: A zase marketingove kecy
Heled, uz jsem to nekde psal.

To co ty zminujes je neprijemne.
Nicmene treba vyrobni peklo z duvodu prilisneho mnozstvi objednavek - co by za to vetsina firem dalo. Takovato situace obycejne nevede ke krachu.

Tesla ma produkt, ktery lidi chteji.
Ma temer cely vyrobni retezec.
Ma vizi.

Ty se s tim nemuzes ztotoznit. Ale to neznamena, ze ta firma zkrachuje.
Kdyby neco takovyho hrozilo a akcie spadly vic, tak si je sam koupim :-)
17. 11. 2017 17:42
Re: A zase marketingove kecy
Jako já koupil na podzim 2015 akcie VW. A vatičky je doat.
BTW Tesla už jednou krachovala a já jí moc fandil, aby to ustála. Byl jsem naivní.
17. 11. 2017 22:57
Re: A zase marketingove kecy
A ona to ustála, tak jej už nefandíš...
18. 11. 2017 10:29
Re: A zase marketingove kecy
To je jen bulvární nadpis, kamion většinou jezdí s návěsem a nákladem a naložený dá 0-100km/h za 20s a takový sporťák by asi nikdo nechtěl.
A těch 5s pro samotný tahač je prostě důsledek extrémní pružnosti elektromotoru.
18. 11. 2017 16:10
Re: A zase marketingove kecy
Pre naložený kamión je nula na sto za 20 sekúnd niečo ako formula1. Normálne to trvá viac než dvojnásobok.
17. 11. 2017 16:46
Konečne rozumné aerodynamické tvary
Tie hranaté plechové krabice, čo sa dnes preháňajú po cestách, majú trestuhodne vysoký odpor vzduchu a z toho vyplývajúce nevýhody. Kompaktnejšia pohonná jednotka dáva do rúk viac možností dizajnérom a máme tu aerodynamiku v službách hospodárnosti. :yes:
Rozbalit vlákno
25
17. 11. 2017 16:56
Re: Konečne rozumné aerodynamické tvary
par firem se o podobnej design u kamionu jiz snazilo, ale videt to moc neni no, volvo pro USA par takovych melo
17. 11. 2017 17:07
Re: Konečne rozumné aerodynamické tvary
V USA treba Freightliner je uspesny. Cascadia je povedeny.

[odkaz]

Myslim, ze maji vetsi povolenou delku souprav a tudiz lepsi tvar tahace.
17. 11. 2017 17:10
Re: Konečne rozumné aerodynamické tvary
přesně.
Ale to víš Ty, já, Gil a většina lidí.
Ale blbci jako Travldrive furt mekotají k věcem, o kterých nemají páru.
17. 11. 2017 17:19
Re: Konečne rozumné aerodynamické tvary
To co napsal Traveldrive, pod to bych se klidne podepsal.
Nechapu, proc se do nej navazis.

Pro evropsky tahace je reseni asi jedine v tom retezeni na dalnici.
17. 11. 2017 17:37
Re: Konečne rozumné aerodynamické tvary
Takže pravej pruh ucpanej nadobro.
jinak mi se do sebe s tím traveldrivem navážíme pořád, tak to prostě je.
17. 11. 2017 18:01
Re: Konečne rozumné aerodynamické tvary
No a levej taky, protože tam pojedou všichni v těch Teslách na pohodu kilo. Oni nikam nespěchají, oni mají vizi. Sem tam jim to ale budou ku.rvit nějaký nervózní problikávající fáva, protože frajeři v nich chvátají do práce. :-)
17. 11. 2017 18:27
Re: Konečne rozumné aerodynamické tvary
>:D >:D >:D
Avatar - WinDiesel
17. 11. 2017 19:10
Re: Konečne rozumné aerodynamické tvary
:yes: :yes: :yes:
17. 11. 2017 21:31
Re: Konečne rozumné aerodynamické tvary
Hlavne že to ty ovládaš, tak teda klobúk dolu. :*)
17. 11. 2017 17:02
Re: Konečne rozumné aerodynamické tvary
Je zásadní rozdíl jestli jezdí kamion v Evropě nebo v Americe či Austrálii.

Hranaté krabice evropských verzí tahačů jsou proto, že je v Evropě omezena maximální délka soupravy a jakýkoliv zásadnější pokus o aerodynamický tvar dramaticky prodlužuje délku tahače a tím zkracuje ložnou plochu. A to přece nikdo nechce. Naopak je snaha dělat kabiny co nejkratší. Takže v tomto případě jde aerodynamika ve službách hospodárnosti stranou.
17. 11. 2017 19:26
Re: Konečne rozumné aerodynamické tvary
Tak ste mi to všetci krásne vysvetlili... >:D Len uvažujem, kde rozlišujem európske a americké ťahače...? Našli ste v mojom texte to, o čom ani netuším...

Píšete, ako keby všetky americké ťahače boli všetky super aerodynamické. Sú na tom pravdaže zväčša lepšie, ako tie naše, ale vzhľadom na dĺžku tiež žiadna sláva. Tam ide skôr o štýl, ako primárne o aerodynamiku a úsporu paliva. Tej naviac nepomáha ani vyššia hmotnosť ťahača aj súpravy, ale nie je to tak markantné, pretože trasy sú za morom zväčša dlhé a rovné, bez množstva brzdení a následných rozjazdov ako u nás. Z toho tiež vyplývajú väčšie povolené rozmery súprav voči Európe - nemusia byť tak kompaktné a obratné, priestoru na manévrovanie majú habadej.

Malá dĺžka ťahača a súpravy u nás je dôvodom na kockaté tvary kabín - čo neznamená, že by sa aerodynamika nedala riešiť lepšie. Všimnite si, aká je kabína Tesly hladká, bez zbytočných špár, výsutpkov a mriežok, jak je vyriešený každý detail. To na nijakom inom nákladiaku u nás nenájdeme. Max. na šúdiách od Renaultu, ale v praxi je to opäť klasika. Naviac výrobcovia sa snažia maximálne unifikovať kabíny pre všetky rady vozidiel, a tak jedna stavebnica slúži na rozvážkových valníkoch, stavebných truckoch, ťahačoch a všetkom možnom. To dosť podstatný mínus.
Druhým dôvodom je všadeprítomná spacia kabína, ktorá pomaly stráca zmysel, keďže postupne pribúdajú štáty, kde je nocľah v kabíne auta na odstavnom parkovisku zakázaný - a tento trend bude zrejme pokračovať. To by mohlo uľahčiť dizajnérom prácu - aj keď tomu veľmi neverím, lebo doteraz veľa invencie v tejto sfére neprejavili.
Vlastne to dokázal len jeden - len s tým prišiel asi priskoro, pretože kvôli absencii spacej kabíny vlastne neuspel. [odkaz] [odkaz] [odkaz]
17. 11. 2017 17:07
Re: Konečne rozumné aerodynamické tvary
V Evropě je to jinak. Délka nákladu je rentabilnější,nž aerodynamika. Ale to je tím, že se neustále trapně vyjadřuješ k věcem, o kterých nic nevíš.
17. 11. 2017 19:27
Re: Konečne rozumné aerodynamické tvary
A kde tvrdím opak, ty trúbka? ;-)
Avatar - wakantanka
17. 11. 2017 17:25
Re: Konečne rozumné aerodynamické tvary
Od teba by som cakal ze viac rozumies problematike. EU tahace maju preto taky tvar, pretoze max.dlzka supravy nepusti a takto je najlepsie mozne vyuzity dostupny priestor. V NA tych aerodynamicky optimalizovanych tahacov je uz davno dost, zakaznici aj tak preferuju tie naoko stare hranate s dlhym cumakom.
17. 11. 2017 19:50
Re: Konečne rozumné aerodynamické tvary
Nechcel som sem písať letánie, ale už mi nedalo. Takže to máš vyššie.
Mimochodom, tie "aerodynamicky optimalizované" ťahače sú ešte celkom prd, v tejto sfére sú ešte markantné rezervy. A skús mi tvrdiť, že menšie priestorové nároky pohonnej jednotky tomu nemôžu pomôcť aj u krátkych európskych ťahačov. Tá preferenecia priestoru v kabíne už stráca opodstatnenie.
Inak "nosáče" vídať aj u nás, ale ide len o cisterny a dumpre na prevoz štrku, kde menšia dĺžka návesu nevadí, pretože ich limituje maximálna hmotnosť.

Normálne neverím, akú polemiku môže vyvolať ocenenie aerodynamických tvarov ťahača od Muska. Že by to bolo tým Muskom? >:D
Avatar - wakantanka
17. 11. 2017 21:01
Re: Konečne rozumné aerodynamické tvary
Začiatkom tisícročia mali Amíci k dispozícii toto [odkaz] si spomeň čo vtedy jazdilo v EU.
Preferencia priestoru v kabíne že stráca opodstatnenie? Mno čo k tomu dodať, skús sa zavrieť do takej kabíny hoc len na týždeň a sám, uvidíš ako ti bude chýbať priestor. :-) Iveco svojho času tiež zastávalo podobný názor pri uvedení prvého Stralisu, rýchlo ale vytriezveli a pridali vyššiu strechu, aby zachránili aspoň niečo.
Priestorové nároky motora pomôžu akurát tomu, že bude nad hlavou viac miesta a šofér bude sedieť nižšie. Plus možnosť vynechať mriežky a možnosť zakrytovania podstatne viac ako majú súčastné diesle.
Posledný EUnosáč robila Scania tak dve generácie dozadu, stopli ho pre malý záujem. Tie dupre či cisterny to nevytrhnú.
17. 11. 2017 21:47
Re: Konečne rozumné aerodynamické tvary
Ja netvrdím, že Amíci aerodynamiku neriešia, ale v tej dobe, čo píšeš, to rozhodne nebolo nič bežného. Alebo áno? ;-)

Priestor v kabíne v globále stráca opodstatnenie, v tom zmysle, že vypadáva nutnosť lôžka dostatočne širokého na spanie, a taktiež vzhľadom na trend jedného vodiča v aute sa stáva zbytočným sedadlo spolujazdca - naznačuje to aj interiér Semi. Ak naviac zmizne motorový tunel, resp. zmenšením pohonnej jednotky bude podlaha kabíny automaticky úplne rovná, aj aerodynamicky riešená kabína bude vedieť poskytnúť dostatok priestoru.

"Priestorové nároky motora pomôžu akurát tomu, že bude nad hlavou viac miesta a šofér bude sedieť nižšie. Plus možnosť vynechať mriežky a možnosť zakrytovania podstatne viac ako majú súčastné diesle." - S prvou vetou súhlas, ale je to len pol pravdy. Druhá polovica je, že tým pádom si potrebný sklon čela ťahača nedonesie v takej miere práve ten životný priestor vodiča, a najmä tie partie nad ním.

S druhou vetou taktiež súhlas, s tým dovetkom, že tých mriežok a prelisov je dnes na ťahačoch nadmieru a vytvárajú aerodynamický odpor aj tam, kde nemusia, pretože ide viac o štýl ako o účel.

Áno, tie nosáče veľa vody nenamútili, práve pre už prepieranú maximálnu dĺžku súpravi, čo mala navyše, o to musel byť kratší náves, čo malo zmysel fakt len pri ťažkotonážnikoch.
Avatar - wakantanka
17. 11. 2017 23:12
Re: Konečne rozumné aerodynamické tvary
Ale no kazde sklonenie cela trucku v EU ti v danej dobe uberie miesto za sedadlom kde je zvycajne to lozko. Ale to by znamenalo bud jeho zuzenie,alebo presun nad celne sklo co uz mimochodom mala Scania 144 a neujalo sa to. Rovnu kabinu mal uz Magnum, po nom Actros gigaspace a je to akurat pohodlnejsie na pohyb v kabine. EU vyrobcovia uz niekolkokrat prezentovali future trucks s paradnou aerodynamikou, ale ostalo len pri navrhoch. Normy proste nepustia.
18. 11. 2017 09:16
Re: Konečne rozumné aerodynamické tvary
Momentálne normy a "normy" nepustia. Ale je pravdepodobné, že časom to lôžko a sedadlo spolujazdca naozaj vynechajú, kabína bude nižšie a aerodynamika sa bude riešiť lepšie. O tom tu celý čas točím. Tesla ukazuje, ako by to mohlo vyzerať.
Jasne, že niektoré zo spomínaných atribútov plnia už dnešné niektoré modely. Ale kabínu majú extrémna vysoko nad cestou. Magnum bol geniálny, ale z pohľadu priestoru v kabíne, nie z pohľadu aerodynamiky.Tá je, jak sa snažím povedať, na druhej koľaji. Preto Teslu za dizajn chválim
17. 11. 2017 18:46
Re: Konečne rozumné aerodynamické tvary
Vidím, že tomu rozumíte :-) ale... evropský kamion má průměrnou spotřebu na 100 Km při celkové hmotnosti 42 tun 28-30 litrů na 100 km, jeho maximální rychlost je 85 km/h, co myslíte, je to nehospodárné?? Kolik má měrnou spotřebu l/tunu vaše Octavia na 100 km?? odpovím si, mnohem horší, a to i kdyby jela těch 85..
Při maximálce 85km/h je důležitější parametr tření ovalováním pneu, obtékání vzduchu-vzduchové turbulence mezi tahačem a návěsem a za kamionem.
17. 11. 2017 19:30
Re: Konečne rozumné aerodynamické tvary
Čo tak prečítať si napr. niečo o Colaniho štúdiách. Na svoje ťahače používal štandardné podvozky s motormi, zväčša od Mercedesu. Úspora paliva vďaka aerodynamike v závislosti na podmienkach 10-25%.
Naviac pokiaľ viem, tak to "obtékání vzduchu-vzduchové turbulence mezi tahačem a návěsem a za kamionem" je primárne vecou aerodynamiky, nie? A ako sa rieši? Maximálne deflektormi za kabínou a bočnými panelmi v rázvore. Aerodynamika návesov sa až na výnimky prakticky nerieši. ;-)
Avatar - wakantanka
18. 11. 2017 16:06
Re: Konečne rozumné aerodynamické tvary
Ale coby sa navesy neriesili. Aj dnes mozes mat komplet okapotovany naves a vysledok? Preda sa par kusov rocne lebo uspora na PHM max 3 %. Vacsi zmysel by mal komplet natvarovany naves s klesajucou zadnou castou ale to zase nikto nechce lebo pada prepravovany objem a zmensuje sa nakladaci otvor. Za vsetkym hladaj peniaze a v doprave zvlast. :-)
18. 11. 2017 20:19
Re: Konečne rozumné aerodynamické tvary
No neriešia, pretože je to z hľadiska kapacity nevýhodné a tiež aj z pohľadu ceny. Bočné kryty riešia minimum, preto je aj úspora PHM minimálna. Naviac keď nie je aerodynamicky dobre vyriešený ťahač, optimalizácia návesu pomôže málo, pretože tvorí len časť vznikajúcich odporov.
Samozrejme, máš pravdu, peniaze sú až na prvom mieste. Keby chcel niekto riešiť ekológiu, v prvom rade by musel určiť aj maximálnu hmotnosť a objem nákladu (nie len hmotnosť a dĺžku celej súpravy), a to v dosť rozumnom pomere na to, aby sa dala z dôvodov ekológie (a sekundárne aj ekonomiky prevádzky) riešiť aerodynamika. Pokiaľ do návrhu zapracuješ maximálny ložný objem a zostane ti pol metra priestoru, ktorý inak nevyužiješ, máš voľnejšie ruky na riešenia, ktoré predtým nepripadali do úvahy. Vidíš, kam až siahajú špinavé prsty ziskuchtivého kapitalizmu, ktorý velí zarábať stále viac a viac a ide aj cez mŕtvoly. Vo svete, kde je zisk jedinou modlou, sa ťažko presadzujú dobré veci.
Avatar - Ambrose
17. 11. 2017 18:55
Re: Konečne rozumné aerodynamické tvary
Když tomu nerozumíš, tak se nevyjadřuj. Ty "hranatý krabice" se dělají proto, že legislativa povoluje max. rozměry souprav. Takže aerodynamickej tahač bude delší než "krabice" a nemohl by tahat standardní návěs.
17. 11. 2017 19:34
Re: Konečne rozumné aerodynamické tvary
Dík, že si mi to vysvetlil. Jak som doteraz mohol byť taký hlúpy....sakra.... >:-[] >:-[]
Avatar - KANKUNEN
17. 11. 2017 16:49
Tak máme Akukamion, akusportak, jen
Původní myšlenku ekologického auta do města se nedaří naplnit, v tomhle je dál Renault.
Rozbalit vlákno
2
17. 11. 2017 17:11
Re: Tak máme Akukamion, akusportak, jen
To jo. Mě mnohem víc než tyhle (stejně neexistující) nesmysly zajímá třeba současný Leaf.
17. 11. 2017 17:26
Re: Tak máme Akukamion, akusportak, jen
Nebo třeba mě by zase zajímalo auto ve vyšší střední s plnotučnou motorizací, kde jsem ochoten akceptovat drobný váhový přírůstek za plug-in techniku, schopnou čistě el. jízdy okolo 80 km. Nechci si držet dva vozy, mám zásuvku, často město. Tak nějak to potřebuji třeba já.
Avatar - Ghostyx
17. 11. 2017 17:27
Ať si o tom myslíme
co chceme, tak je to správný směr vývoje. Aut je na světě již tolik (a počet stále roste s počtem obyvatel), že to dříve nebo později způsobí kolaps všeho počínaje emisemi a konče vyčerpáním surovin na jejich pohon. Elektrifikace (ať už k ní dojdeme jakkoliv - z baterií nebo z palivových článků) je nevyhnutelný směr vývoje. Musk uchopil jednu z možných cest ať už si o bateriích myslíme co chceme... Počáteční investice je sice vždy nepředstavitelná, jelikož se vždy začíná od nuly a neexistuje výroba produktu, samotný produkt ani potřebná infrastruktura pro jeho používání, existuje jenom vize a ještě i v této fázi, kdy už nějaká výroba je i nějaká infrastruktura (cca 1000 dobíjecích stanic, rozvodná síť, několik komplexů s fotovoltaikou na úrovni kapacity ČEZu atd.) je to zatím hodně o přesvědčování a víře investorů, jelikož se vše musí vybudovat od nuly a takříkajíc na zelené louce a to chce investice nejen do technologie, ale i do pozemků a nějaký nemalý čas, nicméně je již zcela jisté, že to dříve nebo později stávající technologii spalovacích motorů, jak je v současnosti známe smete ze stolu a ti hlavní hráči na automotiv trhu to již docela dobře chápou, že fosilním palivům zvoní hrana, jelikož nikdy nemohou konkurovat v emisích něčemu, co bude při výrobě produktu a následně jeho provozu i při výrobě energie k jeho užívání téměř bez emisí a ještě k tomu soběstačné a nezávislé na těžbě vstupní suroviny pro palivo kdesi u nevypočitatelných a konfliktních "neandrtálců" s nějakou odpornou vírou... V tomto směru obdivuji Muska za jeho vizi, buldočí zarputilost jít za tou vizí a patriotismus vůči USA (byť tam nemá kořeny) při řešení otázky jejich surovinové a energetické soběstačnosti a považuji ho za jednoho z největších (ne-li absolutně největšího) vizionářů naší doby... :-) :yes:
Rozbalit vlákno
10
17. 11. 2017 17:44
Re: Ať si o tom myslíme
Jakmoc je to vážný?
Chtěl bys Elona kouřit?
17. 11. 2017 17:54
Re: Ať si o tom myslíme
Koho obdivujes ty? Martina Winterkorna?

Chtel bys ho... ?

Nebo Haralda Krugera?

[odkaz]
17. 11. 2017 18:03
Re: Ať si o tom myslíme
Z motoristických osobností?
Rudolfa Caracciolu.
17. 11. 2017 18:04
Re: Ať si o tom myslíme
Toho ani neznam.

Edit: Ok, prdvalecny zavodnik.
Mas nejakou soucasnou osobnost, pokud mozno aby mela neco do cineni s motorismem..? A nemyslim sportovce.
17. 11. 2017 18:18
Re: Ať si o tom myslíme
Děláš mi to těžký!
Horacio Pagani obdiv a vzhlížení
a Christian von Koenigsegg respekt - i když mě nedávno vytočil. :-)
17. 11. 2017 18:44
Re: Ať si o tom myslíme
No vidis, tahle jmena zni dobre..

Nicmene vedle Muska trochu mene vyznamni - muj nazor.
17. 11. 2017 18:46
Re: Ať si o tom myslíme
OK. Já ti ho neberu.
Hitler byl taky dost významnej. To neznamená, že ho budeš přece obdivovat.
A nezní to líp.
Rudolf Caracciola zní nejlíp
:-!
EDT: mě se líbilo, co dělal Musk, ale postupně jsem prozřel.
Avatar - Blue Sun
18. 11. 2017 20:10
Re: Ať si o tom myslíme
Tohle bylo i na tebe dost ubohé a odpadní.
Avatar - WinDiesel
17. 11. 2017 19:13
Re: Ať si o tom myslíme
To taky může skončit situací kdy 5% populace bude mít auto a zbytek bude chodit pěšky. Ono vyrobit baterie pro 80 000 000 vozů ročně je opravdu nemožné. To by se musela země skutečně vydrancovat.
Avatar - Blue Sun
18. 11. 2017 20:11
Re: Ať si o tom myslíme
Taky není potřeba vyrábět osmdesát miliónů aut ročně.
17. 11. 2017 17:31
Myslím, že velké finále se rychle blíží
do roka a do dne očekávám ohlášení 200 tunového super heavy tanku na baterky pro US Army, zrychlení 0-200 pod 5 sec. Nordschleife pod 5 min. (hluboká orba), nabíjení baterek pod 5 sec. pomocí energetického impulsu vyslaného z oběžné družice. Záloha 500 mil. usd za kus, minimální objednávka 500 ks. :-)
Rozbalit vlákno
10
17. 11. 2017 17:35
Re: Myslím, že velké finále se rychle blíží
A ve finále s nimi bude kolonizovat Mars. >:D
17. 11. 2017 17:38
Re: Myslím, že velké finále se rychle blíží
A tady se budou lidi do krve hádat, že je to pravda!!! >:D
Avatar - PepaJ
17. 11. 2017 17:37
Re: Myslím, že velké finále se rychle blíží
To Simpanz...uroven tveho komentare..zda se odpovids tvemu nicku :-)
17. 11. 2017 18:01
Re: Myslím, že velké finále se rychle blíží
Díky za poklonu, ale do zadku mi lézt nemusíš. :-)
Avatar - WinDiesel
17. 11. 2017 19:15
Re: Myslím, že velké finále se rychle blíží
A bude to mít Autopilota. A ještě musí Musk vymyslet elektrickou raketu, vždyť reaktivní pohon (spalovací motor) je přece tak překonaný !!! :-)
17. 11. 2017 19:54
Re: Myslím, že velké finále se rychle blíží
Rozprával som sa s jedným kamošom, čo ťa pozná osobne. Že si solídny chlap, ktorý má niečo v hlave a vie čo hovorí. Ale čo tu produkuješ poslednou dobou, kámo, to ma presviedča o opaku. Jak usoplený školák... :-!
17. 11. 2017 19:33
Re: Myslím, že velké finále se rychle blíží
To sa mýliš, za väčšinu jeho príspevkov by sa poriadny šimpanz asi hanbil. A z tých palcov si nič nerob. To si tým len miestni "machri" dodávajú guráž. ;-)
Avatar - wakantanka
17. 11. 2017 21:35
Re: Myslím, že velké finále se rychle blíží
Sranda bokom. Fakt je ten ze hybridy a ev sa chystaju aj do armady minimalne do US Army.
Avatar - Blue Sun
18. 11. 2017 20:12
Re: Myslím, že velké finále se rychle blíží
Americká armáda testovala hybridy a EV už dávno před existencí Tesly či Priusu. Zabývala se tím i naše armáda, jenže v uvažovaných počtech to nebylo ekonomicky výhodné.
18. 11. 2017 20:21
Re: Myslím, že velké finále se rychle blíží
Vtedy na to ešte asi nedozrel správny čas. Ale raz k tomu tiež príde.
18. 11. 2017 10:19
Slibotechna se žene do finále
No, možná jsem s tím odhadem budoucnosti Tesly trvající rok či dva byl až moc optimistický! >:-[]
Rozbalit vlákno
0