Diskuse

Z jednoho nabití tahače Tesly by vyžilo 4000 domácností, varuje expert

28.11.2017

Elektrický tahač Semi, který nedávno představila společnost Tesla, spotřebuje na jedno nabití stejné množství energie jako téměř 4000 domácností.

 

  • 167 Reagovat !

    foto fostek

    fostek 28.11.2017  17:12

    Expert varuje?!

    Ale to nikoho nezajímá, zaslepená sekta teslích vylizovačů prostě dál chrčí blahem!!!
    A šílení byrokraté vygenerovaní povolebními čachry jim v tom podkuřují!!!
    Naštěstí tohle je jedno, protože tohle do výroby nepřijde.
    • 77 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 28.11.2017  17:21

      « Re: Expert varuje?!

      Opravím Tě. Pokud by to ten šílenec dal do výroby, způsobil by značce Tesla rychlý konec. Na toto prostě zdroje nemá. A ani když si to nechá zaplatit předem, nebude stačit.
      PS - pokud nebudou meganabíjecí stanice, jak dlouho bude trvat nabíjení z domácí zásuvky? Měsíc :-) ?
      • 104 Reagovat !

        foto SamanAR

        SamanAR 28.11.2017  17:25

        « Re: Re: Expert varuje?!

        a ted si predstav jak to budou nabijet lidi na sidlistich, treba na Chodove nebo Proseku, no kde to tam budou ty panelakovi fajsmekri nabijet? :yes:
        • 01 Reagovat !

          foto Greaber

          Greaber 29.11.2017  11:47

          « Re: Re: Re: Expert varuje?!

          Na sídlištích budou nabíjet např. takto: [odkaz]
          Když vidím, jak si tu hrajete na chytrýho tak se divím, že Vás taková jednoduchá věc nenapadne...
          • 00 Reagovat !

            foto Bazalt

            Bazalt 29.11.2017  15:10

            « Re: Re: Re: Re: Expert varuje?!

            Řešení najde kdo jej hledá. Stačí se podívat v Rakousku, Německu, Holandsku. Nabíjecí stojany téměř na každém rohu. Podobně jako v UK a hlavně Londýně. Je to o infrastruktuře, která v ČR nepokulhává ale přímo se plazí. Jen budou muset časem vyřešit ten odběr večer, když to všichni dají do zásuvky :-) Do UK musí posílat proud z Francie ve chvíli, kdy končí seriál a všichni jdou vařit čaj. To není sranda ale pravda.
            • 00 Reagovat !

              foto Mino21

              Mino21 29.11.2017  23:40

              « Re: Re: Re: Re: Re: Expert varuje?!

              Tak to nebude zas takový problém. Průměrný denní nájezd osobního elektromobilu stačí přes noc nabíjet výkonem asi poloviny konvice. Je ale fakt, že bude nutné vyřešit inteligentní nabíjení, které začne až po snížení večerní špičky.
            • 00 Reagovat !

              foto SamanAR

              SamanAR 30.11.2017  09:27

              « Re: Re: Re: Re: Re: Expert varuje?!

              proto automobilky nabizeji a spolupracuji s energetickyma firmama v dane zemi reseni jak to vyresit, treba Nissan to zacal pilotne zkouset v UK s tamnim distributorem energii a Eatonem ktery dodava baterie, kde auto a baterie muzou slousit i jako backup verejne rozvodne site, backup domu/cinzaku celej o plne kapacite a u auta jen jednotky procent jak to zvoli uzivatel, s jednotkama elektromobilu jsou to smesne kapacity, ale s ticisi a statisici elektromobilu to i s treba 2% kapacity baterie bude znamenat zalohy v radu stovek az tisicu MWh :-) ostatne na takovem principu funguji chytre site se zalohama, tedy stabilni odbery a stabilni dodavky energie

              [odkaz]

              proste si jako majitel BEV zvolis, zitra neplanuju zadnou delsi cestu a tak pronajmu 5% baterie v mem aute do backupu a budu mit o trosku levnejsi elektrinu, nebo ne zitra potrebuju jet daleko a tak vam nepronajmu zadnou cast baterky

              obdobne to funguje dnes treba na pocitacich, kdy pronajimas vykon sveho PC/serveru a nebo misto na disku nejake ulozne v dobe kdy ten vykon nepotrebujes
          • 00 Reagovat !

            foto SamanAR

            SamanAR 30.11.2017  09:15

            « Re: Re: Re: Re: Expert varuje?!

            nepochopil jsi ironii (nabijeni nakladaku na sidlisti a reakce na windiesela kterej ma mozek nasaklej naftou)

            ja vim jak se bude nabijet na sidlistich, sam ma,m na panelaku wallbox :-)
        • 00 Reagovat !

          foto MiKe208

          MiKe208 29.11.2017  13:43

          « Re: Re: Re: Expert varuje?!

          preco by niekto so zdravym rozumom vobec parkoval na sidlisku kamion. nieto ho este nabijal?
      • 15 Reagovat !

        foto traveldrive

        traveldrive 28.11.2017  19:34

        « Re: Re: Expert varuje?!

        Nevymýšľaj si.
    • 55 Reagovat !

      foto SamanAR

      SamanAR 28.11.2017  17:23

      « Re: Expert varuje?!

      jj zajimava expertiza, ktera absolutne nekoresponduje s daty co Tesla zverejnila

      Tesla uvadi ze Tesla semi s plnym zatizenim spotrebuje pod 2kWh na i mili, ale ta "expertiza" uvadi ze Tesla Semi spotrebuje 2,48kWh na kilometr, ....aha >:D to bude asi nejak hodne dlouhej kilometr, nejakej kilometr delsi nez je mile asi :-!
      • 45 Reagovat !

        foto WinDiesel

        WinDiesel 28.11.2017  17:29

        « Re: Re: Expert varuje?!

        Někdo možná udělal chybu, asi jako Tvoje časté chyby v Tebou psaném českém textu.
        Ty jsi ten poslední kdo může někoho kritizovat. Mezi početní chybou a neznalostí "i" a "y" nevidím zase až tak zásadní rozdíl >:-[] >:-[] >:-[]
        jak se říká v bibli ... "hoďte kamenem Vy kdo jste bez chyby" :-)
      • 12 Reagovat !

        foto liber

        liber 28.11.2017  17:33

        « Re: Re: Expert varuje?!

        Možná by bylo dobré kouknout na převody jednotek a nedělat ze sebe trubku.
        • 24 Reagovat !

          foto SamanAR

          SamanAR 28.11.2017  17:36

          « Re: Re: Re: Expert varuje?!

          co tam chces prevadet? proste nesmysl jiz tim ze uvadi spotrebu kterou nemuzou znat, pochybuju ze nekdo z tech "analityku" videl Teslu Semi nazivo, natoz aby se s ni svezli a vedeli spotrebu ;-) proste si vycucali z prstu cifru a jiz ta je nesmyslem, vpodstate to muze bejt klidne i 10000 domacnosti, no a?
          • 10 Reagovat !

            foto liber

            liber 28.11.2017  17:45

            « Re: Re: Re: Re: Expert varuje?!

            Promiň, nepochopil jsem ironii :-O
    • 51 Reagovat !

      foto gil54

      gil54 28.11.2017  17:25

      « Re: Expert varuje?!

      Hmm, nemám autodopravu, ale kde se dá složit záloha na rodinnej domek na Marsu ?
      • 51 Reagovat !

        foto WinDiesel

        WinDiesel 28.11.2017  17:32

        « Re: Re: Expert varuje?!

        Pošli si žádost, Elon bere na všechno ...... potřebný certifikát se vyrobí dodatečně. Když můžou prodávat půdu na Měsíci, proč by nemohl stavět E-systém na Marsu?
        Jsi vizionář a progresivista? Teď to můžeš dokázat !!! >:D >:D >:D
        PS - na Marsu se Tesly budou hodit, tam to pro spalováky není opravdu vhodné prostředí. A ten zbytek ... jak se tam dostat ... jak tam přežít ... brnkačka.
        • 21 Reagovat !

          foto gil54

          gil54 28.11.2017  17:38

          « Re: Re: Re: Expert varuje?!

          >:D Vo dopravu se nebojím, ta je zajištěná. [odkaz] :-)
          • 04 Reagovat !

            foto traveldrive

            traveldrive 28.11.2017  19:38

            « Re: Re: Re: Re: Expert varuje?!

            Jak dve dementné deti... :-!
            • 30 Reagovat !

              foto gil54

              gil54 28.11.2017  19:52

              « Re: Re: Re: Re: Re: Expert varuje?!

              ....ani jsem nevěděl, že máš bráchu. >:-[]
              • 00 Reagovat !

                foto traveldrive

                traveldrive 29.11.2017  08:49

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Expert varuje?!

                Nemám. Ale asi som ani nemal čakať, že napíšeš niečo s hlbším zmyslom.
                • 00 Reagovat !

                  foto gil54

                  gil54 29.11.2017  10:58

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Expert varuje?!

                  Kdežto tvoje "Jak dve dementné deti..." má opravdu "hlboký zmysel".
                  • 00 Reagovat !

                    foto traveldrive

                    traveldrive 02.12.2017  23:45

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Expert varuje?!

                    To si píš že má, vystihuje to, žiaľ, úroveň tvojich a windieslových príspevkov.
          • 00 Reagovat !

            foto Arese

            Arese 28.11.2017  20:45

            « Re: Re: Re: Re: Expert varuje?!

            >:D >:D >:D :yes:
      • 31 Reagovat !

        foto SamanAR

        SamanAR 28.11.2017  17:45

        « Re: Re: Expert varuje?!

        ja mam koupenej pozemek na mesici i na marsu, pred par lety to prodavala Nasa a poslala i zaramovanej certifikat kde mam vypsanej presnej pozemek podle obdoby US "katastru" a jeho rozlohu, uznava to minimalne US pravo podle takzvaneho "Homestead Act" , ac vpodstate ani Nasa ktera na Mesici zrejme byla nenaplnila pravo na dane pozemky, neb tam nebyla po dobu minimalne 5 let coby hispodar :-) ale jako recese to bylo dobre a tech par set kacek za to stalo :yes:
        • 30 Reagovat !

          foto gil54

          gil54 28.11.2017  17:52

          « Re: Re: Re: Expert varuje?!

          Tak to na Mars kašlu. Dám raději Elonovi zálohu na domek na Proxima Centauri b. Tam bude stejně hezčí příroda. :-)
          • 10 Reagovat !

            foto liber

            liber 28.11.2017  18:10

            « Re: Re: Re: Re: Expert varuje?!

            Jenom bude potřeba domek řádně zateplit :-)
  • 94 Reagovat !

    foto 150-kWh

    150 kWh 28.11.2017  17:20

    Z jednoho nabití tahače Tesly by vyžilo 4000 domácností, varuje expert

    Trochu bulvarny clanok. Take iste mnozstvo energie (pri rovnakej vzdialenosti) samozrejme spaly aj tahac na naftu. Je jedno aky pohon pouzivate, zakony fyziky platia pre vsetkych rovnako.
    • 45 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 28.11.2017  17:26

      « Re: Z jednoho nabití tahače Tesly by vyžilo 4000 domácností, varuje expert

      Jo diesel si zajede k pumpě. Ale tahač Tesla vycucne šťávu malému městečku. >:D
      To budou parádní blackouty. tesla truck jako vypínač sítí a světel.
      Mimochodem, aby někdo mohl odebírat množství produdu pro cca 4 000 lidí, musí to mít předem nasmlouváno a musí se tomu přizpůsobit infrastruktura a rozvodné závody nedělají nic zadarmo.
      A energetici musí zatraceně dlouho počítat než jim to dovolí. A pokud jim to dovolí, MUSÍ TO BÝT STÁLÉ ODBĚRY, to je ve smlouvě. Když se proud neodebere, platí se POKUTY.
      A to se bavíme ty naivo o 1 tahači >:D >:-[]
      • 32 Reagovat !

        foto SamanAR

        SamanAR 28.11.2017  17:38

        « Re: Re: Z jednoho nabití tahače Tesly by vyžilo 4000 domácností, varuje expert

        jj kdejaka vesnice ma po navsi ruzne postavene Megachargery Tesly a tak jim tak kdejaka Tesla Semi vycucne elektrinu na tydny >:D
    • 24 Reagovat !

      foto SamanAR

      SamanAR 28.11.2017  17:34

      « Re: Z jednoho nabití tahače Tesly by vyžilo 4000 domácností, varuje expert

      je to bulvar jiz z puvodni anglicke varianty, totalne jim tam nesedi cifry a ty domacnosti jsou i tak dosti neusporne, asi maj v Anglii tak levnou elektrinu ze tam prumerna domacnost rocne naflaka temer 7MGw >:D

      Tesla uvadi spotrebu pod 2kWh na mili a oni uvadi spotrebu 2,48kWh na kilometr (bud hulej neco fakt silnyho, a nebo maj stroj casu a vratili se z budoucnosti kde si Teslu Semi ozkouseli a zjistili ze basti vic nez Tesla uvadi) , 1600kW za 30 minut dela u 4000 domacnosti 19,2kW za den a tedy cca 7 MWh "rocne", safra to ja s nasima domacima necelejma 2,5MWh za rok 2016 jsem s rodinou doslova setrilci >:D
      • 20 Reagovat !

        foto Daffy-Duck

        Daffy Duck 28.11.2017  20:37

        « Re: Re: Z jednoho nabití tahače Tesly by vyžilo 4000 domácností, varuje expert

        No mne to vychádza 1600 kw okamžitý odber delené 4 tisíc domácností 0.4 kw na domácnosť. Krát 24 hodín to je 9.6 kwh za deň a cca 3500 kwh za rok. V usa veľa domacnosti kúri elektrinou , takže ten odber je reálny. Tých 1600 kw za pol hodiny by ukazovalo na 800 kwh batériu, čiže ako 10 modelov S naraz. Pri dojazde 600 km spotreba 1.3 kwh na km cca 2 kwh na míľu. Takže to sedí s tým čo uvádza tesla.
        • 11 Reagovat !

          foto SamanAR

          SamanAR 29.11.2017  09:57

          « Re: Re: Re: Z jednoho nabití tahače Tesly by vyžilo 4000 domácností, varuje expert

          ale oni psali za 30 minut, ne za hodinu ;-) takze si to vynasob dvema

          ale oni proste nesedi spise ty cisla okolo, 4 tisice domacnosti je spise nejakej nesmysl aby to jakoze super vypadalo, ale pak bych klidne pouzil treba 10000 tisic domacnosti, a asi bych byl bliz pravde nez ty Anglani

          sak cisla mas v mem predchozim postu
  • 70 Reagovat !

    foto pyorailija

    pyorailija 28.11.2017  17:30

    Gulas vo fyzikalnych jednotkach

    Mate tu nejaky gulas:
    "Vůz Semi podle Tesly může po 30 minutách dobíjení u jejích megadobíjecích stanic ujet 643 kilometrů. Na to spotřebuje kolem 1600 kilowattů, což se rovná spotřebě tří až čtyř tisíc domácností."

    Spotreba sa nemeria vo wattoch. Vo wattoch sa meria vykon. Tak ako sa vykon moze merat v konoch (PS alebo BHP).

    Spotreba sa meria v Jouloch (Watt-sekundach), alebo to mozeme pre jednoduchost prekonvertovat na kilowatt-hodiny (kWh).

    Ale aj keby to bolo 1600 kWh, tak predsa nemozete povedat, ze sa to rovna spotrebe X domacnosti. Treba uviest aj za aky cas - za rok? za den? za hodinu?

    • 34 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 28.11.2017  17:34

      « Re: Gulas vo fyzikalnych jednotkach

      pokud chceš uvádět kWh, tak to máš jasné .................. hodina
    • 30 Reagovat !

      foto Markhr

      Markhr 28.11.2017  18:32

      « Re: Gulas vo fyzikalnych jednotkach

      Spotřebě domácností během nabíjení, tedy spotřebě za 30 minut.
      • 00 Reagovat !

        foto Mara-147

        Mara.147 28.11.2017  19:46

        « Re: Re: Gulas vo fyzikalnych jednotkach

        Stejně je to nesmysl, jelikož v noci má domácnost jinou spotřebu než ve dne. V noci to může být spotřeba klidně 25.000 domácností. PS: podle mě prostě nešťastně zkopírovaný článek...
      • 20 Reagovat !

        foto 150-kWh

        150 kWh 28.11.2017  20:35

        « Re: Gulas vo fyzikalnych jednotkach

        Spotreba sa ale neudava v kW. To je ako keby som povedal maximalna rychlost mojho auta je 800 metrov.
    • 10 Reagovat !

      foto Daffy-Duck

      Daffy Duck 28.11.2017  20:45

      « Re: Gulas vo fyzikalnych jednotkach

      Podľa mňa zlý preklad. Tých 1600 kw je okamžitý odoberaný výkon zo siete. Krát pol hodiny je 800 kwh. Ten výkon je lepší údaj ako spotreba páč si to vieš porovnať napr s odberom zapnutéj telky (0.05-0.2 kw), žehličky (1kw), žiarovky (0.0x kw), pc (0.1-0.4 kw). Po videlení 4000 máš 0.4kw okamžitý odber jednou domácnosťou.
      • 00 Reagovat !

        foto pyorailija

        pyorailija 29.11.2017  13:29

        « Re: Re: Gulas vo fyzikalnych jednotkach

        Ano, to by mohlo davat zmysel, hoci spotreba sa mi zda byt trochu vysoka. Nabijacka nabija s prikonom 1600 kW po dobu 30 min. Pri teoretickej 100% ucinnosti to "natlaci" do tej baterie 800 kWh. A ten kamion potom prejde 643 km, t.j. 124 kWh/100km.

        Moj Renault Zoe realne spotrebuje cca 22 kWh/100km ked mam tempomat na cca 100 km/h. Zalezi od teploty, klimatizacie, vyhrievania sedaciek, apod.

        Cize ten kamion spotrebuje 5-6 krat viac? Je to mozne, ale zda sa mi to byt trochu vela. Pri udrziavani konstantnej rychlosti na hmotnosti az tak nezalezi. Skor je dolezity odpor vzduchu a teda sucinitel odporu, celna plocha, apod.
        • 00 Reagovat !

          foto Mino21

          Mino21 29.11.2017  23:49

          « Re: Re: Re: Gulas vo fyzikalnych jednotkach

          Běžné osobní auto má spotřebu okolo 5-7 litrů na 100 km, běžný tahač pak okolo 30-35 litrů, tedy cca 4-6krát více. Takže když to bude i u elektřiny tolikrát více, nebylo by to nic divného.
          • 00 Reagovat !

            foto pyorailija

            pyorailija 30.11.2017  11:23

            « Re: Re: Re: Re: Gulas vo fyzikalnych jednotkach

            Ano, ak to porovname so spalovacim motorom, tak to dava zmysel.

            Ja som skor myslel na to, ze elektricky pohon ma jednu velku vyhodu - rekuperaciu energie. To spalovaci motor nedokaze.

            Priklad:
            Ja byvam na kopci. Povedzme, ze rano odchadzam do prace s 80% bateriou a dojazdom 80 km. Kym dojdem pod kopec, tak moj dojazd je 120 km. Ja viem, ze je to realne somarina. Len tym chcem povedat, ze to auto sa tak vyrazne nabije, ze pocitac mi vyrata 120 km dojazdu.

            Ked soferujem, tak mam na Zoe zapnuty "tok energie" kde mi pise aky vykon auto ma. A moze to ist od -30 kW do +71 kW. Ekvivalentny spalovaci motor je schopny len od 0 kW do +71kW.
            • 00 Reagovat !

              foto Mino21

              Mino21 30.11.2017  16:52

              « Re: Re: Re: Re: Re: Gulas vo fyzikalnych jednotkach

              Ale vždyť rekuperace na věci nic nemění. Pokud osobní auto se spalovacím motorem má 4-6krát větší spotřebu než nákladní auto se spalovacím motorem, tak se dá přeci očekávat, že i osobní elektrické auto s rekuperací by mělo mít 4-6krát větší spotřebu než nákladní elektrické auto s rekuperací.

              S tou výhodou rekuperace pochopitelně souhlasím.
              • 00 Reagovat !

                foto pyorailija

                pyorailija 30.11.2017  17:09

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Gulas vo fyzikalnych jednotkach

                Mas uplnu pravdu :yes:

                Neviem preco som to tak napisal ... proste brainfart.
  • 12 Reagovat !

    foto Invisible

    Invisible 28.11.2017  17:32

    Přežije 4000 domácností?

    Za jaké období? Nebo snad za 643 km? Ale budiž, to je 0,4 kW na jednu domácnost. Takže třeba mikrovlnka či trouba na 25 minut? Tomu říkáte přežít? Nevím, jestli takový tahač je ta správná cesta, minimálně zatím možná ne, ale tenhle titulek mi připadá jako totální úlet. To je jakoby jste napsali, že z tuny masa přežije 1000 lidí. Myslím, že byste se do takových úvah pouštět neměli (resp. ani je odnikud kopírovat) a raději se věnujte autům, i když to taky občas nebývá žádná výhra... ;-\
  • 56 Reagovat !

    foto Blue-Sun

    Blue Sun 28.11.2017  17:33

    A že

    pan "ekspert" neřekne, kolik domácností by spotřeboval provoz takového tahače na naftu. No jo, nemůže, to by nebylo tak zajímavé... A nebo možná řekne, ale místní pissálci o tom nenapíší, protože dovedou jen ch*át na Teslu...
    • 56 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 28.11.2017  17:35

      « Re: A že

      Jsi opět ve formě, synu >:-[] umíš něco jiného než jen blít?
    • 00 Reagovat !

      foto Bazalt

      Bazalt 29.11.2017  15:14

      « Re: A že

      Mě taky jako první napadlo, jak dlouho by stačilo stejné množství nafty agregátu pro malou vesnici nebo ostrov ;-)
  • 70 Reagovat !

    foto borish

    borish 28.11.2017  17:52

    zavádzanie

    Skopírujem môj príspevok z inej diskusie:

    Už neviem koľký krát zasa článok s nezmyselnými údajmi. Aj keď je prevzatý z ČTK, to fakt nedokáže nikto z redakcie vyhodnotiť nezmyselnosť a nepravdivosť údajov?
    1. Tesla nezverejnila nabíjací výkon na megachargeri, ale podľa navýšenia dojazdu za 30 min. nabíjania sa tento výkon odhaduje na 1,2 až 1,6 MW.
    2. Za 30 min. nabíjania na megachargeri sa teda spotrebuje 600 až 800 kwh (ďalej budem brať 700 kwh).
    3. Nech sa takto nabíja 2 krát denne, t.z. denne prejde 1286 km (15 hod. cesty) = 1400 kwh
    4. Domácnosť priemerne denne spotrebuje napr. 20 kwh (ak nekúria elektrinou)
    5. 1400/20 = 70, čiže kamión spotrebuje denne toľko elektriny ako 70 domácností a nie 4000!
    6. 4000 vs. 70, to už ani nie chyba, ale vyslovene zavádzanie

    • 81 Reagovat !

      foto gil54

      gil54 28.11.2017  17:54

      « Re: zavádzanie

      >:D Ty si fakt ještě pořád myslíš, že tohle má nějakou redakci ? >:D Vždyť i bavit se tady musíme sami. >:D
    • 13 Reagovat !

      foto Markhr

      Markhr 28.11.2017  18:20

      « Re: zavádzanie

      To jste nepochopil článek. Za 30 min nabíjení auta, se spotřebuje tolik energie, jako 4000 domácností spotřebuje za 30 minut. Proč to přepočítáváte na dny?
      • 40 Reagovat !

        foto borish

        borish 28.11.2017  18:52

        « Re: Re: zavádzanie

        Lenže spotrebu domácnosti berú priemerne - dajme tomu priemerne tých 0,4 kwh/h, ale u kamiónu neberú spotrebu priemerne, ale len počas nabíjania. Nech teda berú obidve spotreby rovnako (buď priemerne alebo maximálne), aby sa neporovnávali jablká s hruškami...
      • 20 Reagovat !

        foto Daffy-Duck

        Daffy Duck 28.11.2017  20:54

        « Re: Re: zavádzanie

        Pretože názov článku je nejednoznačný a ak chceme byť objektívny, tak sa musí brať minimálne denná spotreba a nie pol hodinová. Ok pol hodiny by z toho nabíjania vyžilo 4000 domácnosti ale z čoho výžije potom zvyšných 23.5 hodín? Môžme to otočiť že za to, čo spotrebuje 4000 domácnosti za deň, by sa nabilo 48 ťahačov.
        • 04 Reagovat !

          foto Ted

          Ted 28.11.2017  22:49

          « Re: Re: Re: zavádzanie

          Jste opravdu tak natvrdli? Jde prave o tu spickovou spotrebu behem pul hodiny nabijeni a nesmyslnost dimenzovani siti v pripade, kdy by toto melo byt reseni pro dalkovou nakladni dopravu. Je uplne jedno, kolik to auto pak ujede a za jak dlouho...
          Jiste jste cetli problem s nabijenim v Norsku. Soucasne site to neutahnou a predimenzovat je tak, aby to utahly se jednak nestane za par let a druhak to nekdo musi zaplatit.
          Je to porad dokola. Mame tu skupinu lidi, kteri jezdi 15 let starym cliem a jsou zarytymi stoupenci cehokoli, co tesla udela. Neresi, jak se elektrina u nas vyrabi, neresi dopady, neresi site, a ackoli si sami elektromobil dosud neporidili ani to v naproste vetsine pripadu nelze ocekavat, vedi, ze to je ta cesta... vsichni ostatni jen, podle nich, nejsou tak osviceni, jako oni :-)
          Ze SAMANE?
          • 30 Reagovat !

            foto Enthusiastic-driver

            Enthusiastic.driver 29.11.2017  10:30

            « Re: Re: Re: Re: zavádzanie

            Nevím, jaké mají v Norsku průběhy spotřeby energie a zda mají z vodních elektráren nějaké přebytky/akumulaci, ale v našich končinách třeba máme v noci (kdy by se imho kamiony nabíjely především) přebytky, které využíváme různými přečerpávacími elektrárnami apod.

            Myslím, že nemá smysl v této teoretické debatě zastávat nějaký radikální názor, vše je o nápadech a řešeních. Přechod na kompletní elektrifikaci je složitý problém a nebude vyřešen během pár let, ale zastávat názor "takhle to prostě nejde, nevykryjeme špičky, přetížíme sítě a tečka" je zpátečnické. Před 100 lety taky určitě zaznívaly věty typu "přes oceán se nikdy lítat nebude, je to nemožné, nebezpečné a tečka". ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto Bazalt

              Bazalt 29.11.2017  15:15

              « Re: Re: Re: Re: Re: zavádzanie

              To je stará a stále platná pravda. Noční proud zná každý, kdo kdy řešil elektrické akumulačky ;-)
          • 10 Reagovat !

            foto Mino21

            Mino21 30.11.2017  00:05

            « Re: Re: Re: Re: zavádzanie

            V Norsku ale nemají problém s tím, že to ty sítě neutáhnou. Problém je v tom, že nepostavili dostatek nabíjecích míst. Vždyť Norsko ročně spotřebuje cca 130 TWh elektřiny, všechny ty elektromobily a plug-in hybridy si ročně vezmou asi 0,2 až 0,25 TWh. Opravdu myslíš, že ty sítě jim kolabují kvůli navýšení navýšení spotřeby elektřiny o 0,15 %?
    • 00 Reagovat !

      foto Daffy-Duck

      Daffy Duck 28.11.2017  20:56

      « Re: zavádzanie

      20 kwh na deň je podľa mňa veľa. V panelaku nebude väčšia ako 3-4 za deň a v dome ak kúria tak 10 možno.
      • 00 Reagovat !

        foto Mino21

        Mino21 30.11.2017  00:08

        « Re: Re: zavádzanie

        20 kWh je šílenost, průměrná domácnost si vezme tak 3-6 kWh denně.
  • 20 Reagovat !

    foto liber

    liber 28.11.2017  17:52

    Vlastní úvaha

    Jsem opravdu rád, že po oslavných výkřicích na článkem, počínaje Fostekem, přicházejí také příspěvky od pisatelů, kteří se nad obsahem článku zamyslí s použitím vlastní hlavy.
  • 32 Reagovat !

    foto Jiri-Svarc

    Jiri_Svarc 28.11.2017  18:00

    Nesmysl

    Úplně stejně byste mohli napsat, že kdyby jeden kamion zrovna netankoval palivo, tak by těch několik minut mohlo jet 4000 domácností na dieselové generátory s 1000 litry nafty.
    • 22 Reagovat !

      foto Markhr

      Markhr 28.11.2017  18:29

      « Re: Nesmysl

      Tady šlo o to ukázat, že pokud na nabíjecí stanici zastaví třeba 10 kamionů, je potřeba energie, která by mohla napájet menší město a ty rozvody na to prostě nestačí.
  • 54 Reagovat !

    foto spaleny6

    spaleny6 28.11.2017  18:30

    HM

    Ona je to stejně asi zbytečná diskuze, protože Musk si ten kamión vymyslel pro zlepšení nálady akcionářů.
  • 44 Reagovat !

    foto CHerokee

    CHerokee 28.11.2017  18:47

    Tesla, ekofašismus a ekologie

    V článku je vlastně pěkně popsáno, jak si ekofašisté představují ekologii....ač to s ekologií nemá nic společného.
    • 36 Reagovat !

      foto traveldrive

      traveldrive 28.11.2017  19:27

      « Re: Tesla, ekofašismus a ekologie

      Už som ti minule vysvetlil, že jediný ekofašista si tu ty, pretože tento vymyslený termín nemá hlavu ani pätu rovnako ako tvoje príspevky na ekologickú a elektrickú tému. Neukazuj na iných, keď si zabudol na pohľad do zrkadla.
      • 33 Reagovat !

        foto CHerokee

        CHerokee 28.11.2017  20:21

        « Re: Re: Tesla, ekofašismus a ekologie

        Myslíš, jak si od argumentů přešel k osobním útokům?
        • 23 Reagovat !

          foto Arese

          Arese 28.11.2017  20:51

          « Re: Re: Re: Tesla, ekofašismus a ekologie

          Proti ekofašistům je třeba bojovat všude a všemi prostředky! 8-s
          • 24 Reagovat !

            foto Ted

            Ted 28.11.2017  23:00

            « Re: Re: Re: Re: Tesla, ekofašismus a ekologie

            Oni jsou ekofasisti jen na papire. Zrovna tihle budou ti posledni, kdo se k elektroautum dostane. Prodluzka z sestyho patra neni hezka predstava >:-[]
          • 14 Reagovat !

            foto CHerokee

            CHerokee 28.11.2017  23:01

            « Re: Re: Re: Re: Tesla, ekofašismus a ekologie

            Souhlasím, jinak nám vnutí své pokřivené vidění světa a zničí koníček a vášeň.
            • 00 Reagovat !

              foto DonVito

              DonVito 29.11.2017  20:00

              « Re: Re: Re: Re: Re: Tesla, ekofašismus a ekologie

              Můžeš mně říct, koho nazýváš ekofašistou?

              Mě spíš děsí výroky (třeba Arese 20:51), že je třeba proti ekofašistům bojovat všemi prostředky.
    • 00 Reagovat !

      foto Majkl1

      Majkl1 29.11.2017  14:55

      « Re: Tesla, ekofašismus a ekologie

      V článku je hlavně popsáno něco, co je zcela mimo realitu, poněvadž pan "expert" je takový expert, že lže. :-) Jak již zde v diskuzi bylo poměrně obsáhle objasněno.
  • 55 Reagovat !

    foto Tomputer

    Tomputer 28.11.2017  19:12

    Blackout

    Podle těchto výblitků nějakého samozvaného experta to vypadá, že jakmile firma s 5 kamiony připojí auta na nabíječku, tak způsobí blackout okresního města >:D >:D
    Zamyslel se někdo nad tím, kolik elektřiny spotřebuje jen při rozjezdu tramvaj, nebo nedejbože lokomotiva??
    • 34 Reagovat !

      foto traveldrive

      traveldrive 28.11.2017  19:29

      « Re: Blackout

      Na to im už nevystačí mozgová kapacita...
    • 12 Reagovat !

      foto spaleny6

      spaleny6 28.11.2017  19:40

      « Re: Blackout

      Tramvaj jezdí po kolejích, v tom bych viděl dost velký rozdíl.
      • 31 Reagovat !

        foto Mara-147

        Mara.147 28.11.2017  19:52

        « Re: Re: Blackout

        V čem? Odběrné místo je přece stále stejné, ať se jedná o trolejbusy, tramvaje nebo superchargery.
        • 02 Reagovat !

          foto spaleny6

          spaleny6 28.11.2017  19:58

          « Re: Re: Re: Blackout

          To ano, vzhledem k tomu že v ČR jsou superchargery asi dva, tak si ale lidé elektro auta dobíjejí někde jinde.
          • 11 Reagovat !

            foto Mara-147

            Mara.147 28.11.2017  20:05

            « Re: Re: Re: Re: Blackout

            Asi ano, doma při pomalém nabíjení. Kupříkladu velké strojírenské firmy mají taky obrovský odběr (nestabilní), nějaké pozvolnější nabíjení pár kamionú určitě zvládne. (Pokud tedy nejedou přímo na otočku, ale co jsem měl možnost v pár firmách vidět, vždy se zdrželi alespoň na 2 hodiny kvůli vykládky a nakládky a samozřejmě papírům). Uvidíme, jak to bude, ale za mě osobně to bude velmi zajímavé sledovat, zda se to Elonovi povede.
            • 11 Reagovat !

              foto spaleny6

              spaleny6 28.11.2017  20:09

              « Re: Re: Re: Re: Re: Blackout

              Elon má jen nákres. Zajímavé to bude. Je to pár let co začala varování ohledně přetížení sítě a blackoutu a dnes se dovídám že není problém aby všechna auta jezdila na elektřinu. Spoustu věcí vážně nechápu. Přijde mi to podobné jako se "zelenou" solární energií a bio palivy. Komu to nevycházelo, ten byl označován za zpátečníka a nepřítele ekologie. S elektro auty je to podobný kult.
              • 10 Reagovat !

                foto Majkl1

                Majkl1 29.11.2017  15:06

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Blackout

                Jenže kdo ve skutečnosti říká, že není problém, aby hned všechna auta jezdila na elektřinu? Řekl bych, že z většiny tohle omílají pouze odpůrci elektromobility. Už jen z principu, pokud by k tomu opravdu došlo, je to spíše tak otázkou několika desetiletí než by se celý vozový park obměnil na elektrické vozy.
                Na konci roku 2016 jsme měli v ČR 1150 elektromobilů, v roce 2010 jich bylo 145. Tento rok se možná přiblížíme ke 2 tisícům. Co vím, někde jsem kdysi četl, že u nás má předobjednanou Teslu Model 3 asi 800 lidí.
                V ČR je přes 5,6 milionu aut s průměrným rokem stáří 14,5 let. Tolik k rychlosti obměně, nejsme prostě Norsko. Pokud nezačne stát elektromobily nějak výrazně dotovat, dostaneme se na 10 tisíc elektromobilů zhruba za pěti let (můj odhad vzhledem k budoucím novinkám).
      • 01 Reagovat !

        foto Arese

        Arese 28.11.2017  20:53

        « Re: Re: Blackout

        No a hlavně má své troleje, napájené speciální vysokonapěťovou el. sítí! :-!
        • 00 Reagovat !

          foto DonVito

          DonVito 29.11.2017  20:28

          « Re: Re: Re: Blackout

          A opravdu si myslíš, že megachargery budou na připojeny na rozvody 400V? >:D

          Jak myslíš, že jsou připojeny superchargery u D1?

          Ne, u nás budou megachargery jistě připojeny přes trafo z 22kV a ani to nebude muset být speciální síť (zřejmě nebude třeba ji ani posilovat). ;-)

          Pro info obrázek trafa 22kV/400V, který budeš znát.
          [odkaz]

          Firma ve které pracuji je připojena dvěma transformátory, každý jeden MW.
          Kdybychom potřebovali zvýšení na dvojnásobek, tak zjednodušeně řečeno, jen koupíme trafo nebo dvě.
      • 30 Reagovat !

        foto Ada-je-zase-tady

        Ada je zase tady 28.11.2017  21:23

        « Re: Re: Blackout

        Pražská tramvaj se dvěma vozy T3, plně obsazená, má při rozjezdu do kopce příkon asi 1,1MW ;-)
    • 11 Reagovat !

      foto Daffy-Duck

      Daffy Duck 28.11.2017  21:16

      « Re: Blackout

      No ono keď si to preratas tak len tak si tych 5 aut naraz pripojiť nemôže. To máš ako keby si zrazu v meste mal nových 20 tisíc domácností. Zjavne to bude musieť byť prekonzultovane s distribútorom ele.
    • 03 Reagovat !

      foto Ted

      Ted 28.11.2017  22:58

      « Re: Blackout

      Az bude jezdit lokomotiv jako kamionu, zacnu se tim zabyvat ;-)
  • 10 Reagovat !

    foto Mara-147

    Mara.147 28.11.2017  19:59

    ...

    Zase takovou hlavu bych si z toho nedělal, výkon elektráren by díky takovému novému a velkému odběrateli mohl být poměrně stejný v každou denní dobu, což sebou nese lepší a efektivnější využití elektráren. Určitě bude nabíjení na SCH mimo špičku levnější a tím i výhodnější (a pokud někdo potřebuje i ve špičku nabíjet, tak se mu to určitě vyplatí). Proto by se část dopravy mohla přesunout na noční linku a tím by zase vznikla kapacita pro denní provoz. A jak napsal někdo dřív. Nákladní elektrický vlak spotřebuje taky velké množství elektřiny a blackouty nejsou...
    • 10 Reagovat !

      foto spaleny6

      spaleny6 28.11.2017  20:02

      « Re: ...

      Budeme jezdit tak jak to bude chtít ČEZ. To je dobrá myšlenka.
      • 00 Reagovat !

        foto Mara-147

        Mara.147 28.11.2017  20:11

        « Re: Re: ...

        Proč? Pokud opravdu něco potřebuješ, je ti jedno, kolik to stojí. Kolik domácností má noční proud a podle něj jedou spotřebiče, zapíná se pračka, mýčka atd... a toto ne jen další level. Rozhodně lepší, než stavět nové elektrárny, které běží jen několik hodin za den, tak se jejich aktivita rozprostře do více hodin... A nebo které běží celý den, tak svůj přebytečný výkon posílají za hranice... A ve špičce zase nakupovat.
        • 10 Reagovat !

          foto spaleny6

          spaleny6 28.11.2017  20:14

          « Re: Re: Re: ...

          Mezi cestou někam a nočním umytím nádobí vidím drobný rozdíl. A hlavně je tam pořád ta chybějící infrastruktura, to se nějak záměrně přehlíží.
          • 00 Reagovat !

            foto Mara-147

            Mara.147 28.11.2017  20:42

            « Re: Re: Re: Re: ...

            Jako že by byl pro ČEZ problém přebudovat síť s vidinou státní podpory (jako u dotace na rychlonabíječky) a jistého zisku na X desítek let? Náklady by byly jistě obrovské, ale příjem by byl jistě mnohem vyšší a kolik by na to potřebovali? 10 let? Dřív tu stejně těch Semi jezdit moc nebude. Myslím, že každý schopný podnikatel by dělal a dělá maximum pro to, aby měl co nejvyšší zisk. Nevíš, jestli mají v Číně problémy s elektrikou? Nikde se o ničem takovém nepíše a to se tam masivně buduje, staví a prodávají elektromobily, elektrobusy atd. (Nemyslím to jako ironii).
            • 01 Reagovat !

              foto spaleny6

              spaleny6 28.11.2017  22:22

              « Re: Re: Re: Re: ...

              Problém by to jistě nebyl, hlavně pokud by to bylo za státní (NAŠE) peníze. Jenom nevím kde bychom na to vzali. Píše se o tom že v Číně velmi brzo problém s elektrikou mít budou. Nicméně elektřina je jen jeden problém. Pokud se budou mít kamiony dobíjet v noci, musí někdo zbudovat stání s rychlými nabíječkami. Za 25 let nebyl stát schopen vybudovat dostatek nočních stání ani pro kamiony se spalovacími motory.
              • 10 Reagovat !

                foto Mara-147

                Mara.147 29.11.2017  07:54

                « Re: Re: Re: Re: Re: ...

                Jak jsem psal, bude zajímavé sledovat, jak to všechno dopadne. Každopádně máš v tomto pravdu, na stát se nemůžeme (jako uživatelé) spolehnout.
              • 00 Reagovat !

                foto mrazik

                mrazik 29.11.2017  08:56

                « Re: Re: Re: Re: Re: ...

                Pokud se budou kamiony dobijet v noci, vznikne novy problem a to s vetsim mnozstvim kamionu pres den. Dalsi problem budou kamiony v kolonach, kterym se vybijou baterie - zvlaste v zime si budou topit. A co kamiony s mrazakem ? Pokud i mrazici naves pojede na elektrinu, snizi se vyznamne dojezd atd. atd.
                • 00 Reagovat !

                  foto wakantanka

                  wakantanka 29.11.2017  11:09

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...

                  Do návesu mu mrsknú baterky aby mohol mraziť a vybavené >:D
  • 64 Reagovat !

    foto Blatouch

    Blatouch 28.11.2017  20:03

    Elektromobilita je hovadina

    Je to je dalsi jasny dukaz toho, ze elektromobilita pri soucasnych technologiich je blbost. A pokud kamiony nebude elektro, tak cely humbuk s elektroauty nema vubec zadny smysl. Je to SMRT.
    • 14 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 28.11.2017  20:54

      « Re: Elektromobilita je hovadina

      Zlatá slova, tesat do kamene! ;-)
      • 10 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 29.11.2017  09:54

        « Re: Re: Elektromobilita je hovadina

        Kámen už jsi, kam ti to mám vytesat?
        • 01 Reagovat !

          foto Arese

          Arese 29.11.2017  14:06

          « Re: Re: Re: Elektromobilita je hovadina

          Radši budu kamenem, než elektrosračkou! >:D
  • 11 Reagovat !

    foto kalousek

    kalousek 28.11.2017  20:51

    A co třeba elektrická lokomotiva

    Jaký má odběr a kolik jich jezdí ?
    • 12 Reagovat !

      foto Daffy-Duck

      Daffy Duck 28.11.2017  21:05

      « Re: A co třeba elektrická lokomotiva

      Lokomotívy majú natahane vlastne rozvody a jazdia na vyššie napätie. Tesla chce nabíjať tahace z bežnej siete. Jeden taký tahac berie naraz toľko ako 10 modelov S. Ak bude chcieť walmart naraz nabíjať viac ťahačov, tak sa bez novej infraštruktúry nezaobíde. Aj keď neviem či je pre nich až taký problém natiahnuť si jeden vysokonapatovy kábel a spraviť si u seba trafostanicu. No a potom už len dúfať že to elektrárne utiahnú.
      • 00 Reagovat !

        foto DonVito

        DonVito 29.11.2017  20:36

        « Re: Re: A co třeba elektrická lokomotiva

        Doporučuji před přispíváním něco nastudovat :-)

        Třeba:
        [odkaz]

        Železniční napájecí soustava
        25kV,50Hz
        Tato soustava vykazuje nejmenší ztráty způsobené přenosem a trakční vedení se dá velmi snadno :yes: přes transformátory napájet z běžné :yes: veřejné elektrorozvodné sítě. Vzhledem k tomu, že dnešní moderní lokomotivy jsou vybaveny asynchronními motory s frekvenčními měniči, regulace výkonu nepředstavuje větší problém. ;-)

        Pro připojení superchargeru/megachargeru platí obdobné - výše zmíněné.
  • 40 Reagovat !

    foto Ficus

    Ficus 28.11.2017  21:37

    Psal to degen

    Článek je bulvárně napsán tak, aby ortodoxní přátelé žehu mohli ejakulovat. Ostatní, zejména uživatelé elektřiny si snadno spočtou, že píšou kraviny. Pokud by se totiž nabíjelo zrovinka při nedělní přípravě oběda, kdy se i např zároveň peče, pere a ohřívá voda, bylo by těch domácností rázem jen 100, ale to by nebylo tak zoufale zajímavé. Taky se Lepší je počítat s 0,4kW průměrnou spotřebou domácnosti, která je dosazená do výpočtu právě pro "úžasnost" té zprávy. Když zprůměrujem náklaďák, uvidíme jinou cifru, a když kouknete na spotřebu např v MHD, taky se kůlivá tramvajím a vlakům nehroutí sítě. Taky nemusí, a povětšinou ani nebude nabíjet na maximální odběr, a místo 30 minut to bude např 6-8 hodin se zlomkovou proudovou zátěží... Takže pístová sekta může připažit, a život jde dál.... Kvičení Dudánků ustává, a když nabíjení probíhá v noci, dojde navíc k vyrovnávání výkyvů sítě.
    • 04 Reagovat !

      foto spaleny6

      spaleny6 28.11.2017  22:25

      « Re: Psal to degen

      Vyčítáte článku bulvárnost a pro objektivitu navrhujete spotřebu počítat v době oběda - patrně v největší špičce? Nevím, nevím. Kvůli vlakům a tramvajím se sítě nehroutí proto, že tak byly navrženy.
    • 04 Reagovat !

      foto Blatouch

      Blatouch 29.11.2017  07:10

      « Re: Psal to degen

      Jsi elektropomatenec a kazes bludy. Rozvodna soustava MUSI byt dimenzovana na spicky odberu, ne na nejake utopisticke prumery. V soucasnosti je u nas 7 000 cerpacich stanic, ktere obslouzi soucasne 35 000 aut. Spocitej si, co je to energii, ktera se musi dopravit po celem uzemi. Plus k tomu energeticke spicky tak, jak je zname ted.
  • 30 Reagovat !

    foto Sacahariel

    Sacahariel 28.11.2017  21:48

    Limitace rozvodné soustavy

    Ono to s tou elektrifikací osobní a nákladní dopravy není a nebude tak žhavé. Ani v těch nejvyspělejších státech na světě nemají nadimenzovanou přenosovou soustavu na to, aby za 5 let začalo po jejich silnicích jezdit miliony elektromobilů a kdyby se to povedlo i elektro kamionů. No minimálně v EU se tváří, že za 5-10 let to tu takhle vypadat bude, to už aby hoši začali s mohutnou výstavbou a renovací přenosových soustav a začali i s rozvody po městech, aby ty nabíjecí stanice vůbec měli k čemu napojit.
    • 43 Reagovat !

      foto spaleny6

      spaleny6 28.11.2017  22:26

      « Re: Limitace rozvodné soustavy

      Víte, já vždy čtu ty komentáře že vybudovat infrastrukturu pro elektromobily není vůbec žádný problém a pak vyjednu na silnici a zjistím že stát ji není schopen ani zazáplatovat.
  • 01 Reagovat !

    foto hittman

    hittman 29.11.2017  07:38

    Eko a Eko

    Ekologické a ekonomické....HAHAHAHAHAHAHAHAHAH >:-[] >:-[] >:-[]
    HAHAHAHHAHAHAHAHA >:-[] >:-[]
    HAHAHAHAHHA >:-[]
  • 20 Reagovat !

    foto xpaja

    xpaja 29.11.2017  09:04

    hodinky nebo holinky, kdyť je to jedno

    Chápu, že jste ten článek převzali z ČTK, kde ho překládal nějaký diletant, ale vy si hrajete na technický web o autech, tak byste měli být schopni uvést vše na pravou míru.
    1600kW rozhodně nebude spotřeba ale příkon. Původní autor chtěl upozornit na špičkový příkon "megachargeru", který je úzce svázán s dimenzováním přenosové soustavy, ale takhle to působí jako divný bulvární paskvil.
    Každopádně při baterkách 800kWh, znamená nájezd 643km spotřebu cca 124kWh/100km. Nafta ma cca 9,78 kWh/l, při účinnosti motoru cca 35% to pak vychází na 3,42 kWh/l a tufíž ekvivalent spořeby cca 36,25l/100km. Což mi přijde, na to jak to má být aerodynamické, revoluční atd. a na to že v USA se jezdí daleko plynuleji a s nižší spotřebou, celkem dost. I s účinností naftového motoru 40% by to vycházelo víc jak 31l/100km.
  • 20 Reagovat !

    foto ALLSTONE

    ALLSTONE 29.11.2017  09:55

    Polopravda

    A kolik domácnosti v noci svítí? Kolik domácností by se mělo lépe,kdyby byly moře čistější,kdyby nejezdily kamiony,převážející PHM,kdyby nejezdily tankery pro ropu k plošinám,kdyby nebyly ropné katastrofy v takovém rozsahu,kdyby továrny na zpracování ropy nespotřebovaly tolik elektřiny a kdyby nebylo tolik rakoviny, atd? Studie dost mimo..Kdyby raději přemýšleli,jak více využít železnice, nebo zrušili/ předělali ty plovoucí paneláky..
  • 21 Reagovat !

    foto houmr

    houmr 29.11.2017  10:30

    Par poznamok

    1. Ak Tesla vyrobi 50ks kamionov a dovtedy neskrachuje bude zazrak.

    2. Tahac tesla nie je vobec usposobeny uzitkovou (byvajucou) hodnotou pre vodica voci dnesnym tahacom.

    3. Uvazuje niekto nad tym, ze vodic bude aj kurit, zasebou bude tahat chladiarensky naves (ci ten bude mat ako doteraz dieslovy agregat ), nie kazde stanovisku bude s nabijackami.

    4. Niekto tu pisal o trolejbusoch a elektrickach, len pre info:
    - Priemerny tahac ma vykon 350kW.
    - Trolejbus ok nejakych 120-180kW a do 250kW (klbove).
    - Elektricka od 40-100kW.

    5. Kolko asi prejde za den kamionov na D1, potom nakladnych vozidiel v kategorii 7,5t; 12t a 18t.....................
    Len pre predstavu zasobovanie automobilky LAND ROVER denne pocita s 1000 ( kamionmi a nakladakmi), kde su ostatne automobilky, firmy a pod.

    6. V noci vozit veci do automobiliek, ked funguju na principe just in time ;-)

    7. Co urobi tahac ked je nalozeny a ma 40t a ide cez horsky usek, kde to vychadza bez problemov 20 min jazdy na plny plyn ( tj. pri 30km/h niekedy ani to nie vzdialenost 10km), co budu robit baterky .............................

    8. Nabijanie ani nema cenu komentovat to nasledujucich 20-30 rokov v strednej a vychodnej EU vyriesene nebude.

    a je este vela dalsich veci okolo.....
    • 21 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 29.11.2017  11:18

      « Re: Par poznamok

      Jo jo, a vlaky nemohou jet rychleji, než 30 km/h, protože by to z vagónů vysálo všechen vzduch a cestující by se udusili...
    • 20 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 29.11.2017  11:18

      « Re: Par poznamok

      1. o tom či skrachuje alebo nie je rozprávať na SK ako veštenie z kryštálovej gule. :-)
      2. tiež by ma zaujímalo ako chcú zriešiť sleeper, vidím to na ležanie nad čelým sklom na spôsob Scanie z prvej polovice 90 tych rokov, ktoré vodiči neprijali ako dobré.
      3. do návesu mrsknú baterky a kompresor z chladničky :-) teraz si ten diesel agregát tiež necucá priamo z nádrže kamióna, ale má svoju vlastnú nádrž na naftu
      4. zabúdaš aj na krútiaci moment a ten majú elektromotory ďaleko vyšší a dlhšie použiteľný
      5. nikto netvrdí, že sa na elektro prejde hneď zo dňa na deň
      6. budú voziť rovnako ako diesle. nabíjať si to budú na nakládkach, logistika si to porieši
      7. a zase krútiaci moment a samotný výkon elektra je niekde inde ako klasika diesel, nehovoriac o tom, že o čo viac minie hore kopcom, zrekuperuje smerom dole :-)
      8. trh vyrieši všetko, bude záujem, bude sieť aj zdroje :-)

      čo tam máš ďalej? :-)
    • 00 Reagovat !

      foto MiKe208

      MiKe208 29.11.2017  14:49

      « Re: Par poznamok

      k bodu c.2 - ono je uz existujuca kabina skor na ukazku tipujem. Kym to naozaj bude realne predpokladam ze ziadna kabina nebude potrebna - skor serverovna
      • 00 Reagovat !

        foto houmr

        houmr 30.11.2017  05:26

        « Re: Par poznamok

        Tak to si na omyle........... Vodic bude potreba este dlho a hlavne v niektorych situaciach ho nenahradis vobec. ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto MiKe208

          MiKe208 30.11.2017  11:43

          « Re: Re: Par poznamok

          chybovost pocitaca prekona iba mylna viera cloveka vo svoju vlastnu neomylnost ;-)
  • 10 Reagovat !

    foto SamanAR

    SamanAR 29.11.2017  11:24

    jiz i Shell velebnosti

    [odkaz]

    us vidim jak CHerokee oznaci lidi z Shell za "ekofašisty" >:D mimochodem obdobu chysta i Benzina a OMV, takze to mame dalsi do party ekofasistu :yes:
  • 20 Reagovat !

    foto BIKORS

    BIKORS 29.11.2017  11:46

    Jednotky, jednotky !!!!!!!!!!!!

    V prvom rade nech si dakú dokopy jednotky. Sčítavajú hrušky s jablkami... Spotreba kWh a výkon kW. Keď niekto napíše, že to na nabitie spotrebuje 1600KW, tak mi je jasné, že nevie o čom píše... :no:
  • 01 Reagovat !

    foto Bazalt

    Bazalt 29.11.2017  15:20

    Čistá energie

    Jedna věc je dostat znečištění ze měst, druhá věc plošné zavádění elektromobilů v zemích, kde se elektřina vyrábí pálením fosilních paliv. Měl jsem jednou půjčený Leaf (ne v ČR) a pak si cvičně počítal, kolik uhlí je zapotřebí k výrobě elektřiny na jedno nabití baterie. Výsledek si už přesně nepamatuju ale hodil by se tendr :-) Jsem nadšenec a podporovatel elektromobility ale všeho s rozumem.
    • 20 Reagovat !

      foto SamanAR

      SamanAR 29.11.2017  17:24

      « Re: Čistá energie

      a benzin a nafta se nerafinuji za pomoci uhli? a na co tedy rafinerie funguji, na temnou hmotu, nebo jim tam snad v klolotocich behaj hejna krecku co vyrabej energii pro rafinaci?

      spocital sis tedy kolik uhli je potreba abys naplnil nadrz auta benzinem, naftou, LPG?
      • 00 Reagovat !

        foto Bazalt

        Bazalt 30.11.2017  18:23

        « Re: Re: Čistá energie

        Jenomže auta na benzín a naftu si na sebe nepíšou ZE :-) je to voda na mlýn zarytých odpůrců elektromobility. Ti mají občas pocit, že rafinace je vlastně hotová věc a k dalším emisím u ní nedochází.
        Pro mě je ideál plug-in hybrid
    • 30 Reagovat !

      foto DonVito

      DonVito 29.11.2017  21:24

      « Re: Čistá energie

      Ahoj Bazalte,

      škoda, že když už jsi to spočital, tak si to nepamatuješ :-)

      [odkaz]

      Podle belgických vědců, je bilance i v Polsku (80% el. energie z uhlí) ve prospěch EV v porovnání s dieselem.

      Rozdíl ve prospěch EV se jen zvětšuje, jestliže elektromobil jezdí na čistější energii.

      Tady citace:
      Die belgischen Wissenschaftler haben im Auftrag des Nachhaltigkeits-Instituts Transport & Environment (T&E) aus Brüssel festgestellt, dass die CO2-Emissionen von Elektroautos auf jeden Fall geringer ausfallen als bei einem Dieselfahrzeug. Je nach Strommix eines jeweiligen Landes fällt die Emissionslücke mehr oder weniger groß aus. In Schweden mit einem hohen Anteil erneuerbarer Energien sei die gesamte CO2-Bilanz um 85 Prozent besser und auch im vom Kohlestrom dominierten Polen sei der CO2-Ausstoß eines Elektroautos noch deutlich geringer als bei einem Dieselauto. Für die Vergleiche gehen die Studienautoren von einem Treibhausgas-Fußabdruck von 650 Gramm CO2 pro Kilowattstunde (g CO2/kWh) in Polen aus, für Schweden werden 20 g CO2/kWh angesetzt und für Deutschland 410 g CO2/kWh. Damit kommen die Elektroautos in Deutschland auf eine um 45 Prozent bessere Klimabilanz als die Dieselautos.

      A ještě google překlad citace:
      Vědečtí vědci z Belgie vědí, že emise CO2 z elektrických automobilů jsou rozhodně nižší než u dieselových vozidel. V závislosti na složení elektrické energie určité země je mezera mezi emisemi víceméně menší. Ve Švédsku s vysokým podílem obnovitelných zdrojů energie je celková bilance CO2 85 procent lepší a dokonce i v polských zemích, kde dominuje uhlí, jsou emise CO2 elektrického vozidla stále výrazně nižší než u dieselových vozidel. Pro srovnání autoři studie předpokládají snížení emisí skleníkových plynů o 650 gramů CO2 na kilowatthodinu (g CO2 / kWh) v Polsku, na Švédsko o 20 g CO2 / kWh a na Německo o 410 g CO2 / kWh. Elektrické vozy v Německu tedy mají o 45 procent lepší uhlíkovou stopu než dieselové automobily.
      • 00 Reagovat !

        foto Bazalt

        Bazalt 30.11.2017  18:17

        « Re: Re: Čistá energie

        Už je to pár let co jsem to počítal :-)
        pro mě bude vždycky lepší hlavně ve městech elektromobil než nafta. I když se ta elektřina u nás vyrábí neekologicky. Hlavní je dostat emise z měst, kde se drží a kde je vysoká hustota obyvatel.
        Skandinávie do má v tomhle vychytaný a nejen ona, u nás ale není moc možností na elektřinu z obnovitelných zdrojů :-(
        Díky za super příspěvek.
        B.
  • 10 Reagovat !

    foto SamanAR

    SamanAR 29.11.2017  20:27

    no a dalsi fujky elektronky od ekofasistu

    [odkaz]
    DHL no fuj, 10 kusu, proc nevezmete radsi nejaky 12 valcovy naftaky s poradnym kroutakem?

    [odkaz]
    no fuj, hybridni teladlo a takova zvucna jmena v letectvi, proc radsi neudelaj naftove letadlo, naftaky maj prece mensi spotrebu a tak by klesla i u naftoveho letadla prece :-!

    us by tu elektriku mel nekdo zakazat, treba nejaky urednik :-!
  • 10 Reagovat !

    foto DonVito

    DonVito 29.11.2017  21:34

    „Fake-News“

    Ještě jednou odkazuji na [odkaz]

    a přeložený odkaz: [odkaz]

    a cituji:
    Yoann Le Petit ist ein Sprecher von T&E
    Le Petit řekl, že minulý rok jsme byli konfrontováni s četnými "falešnými zprávami" z ropného průmyslu.

    Myslím, že články typu ''Z jednoho nabití tahače Tesly by vyžilo 4000 domácností, varuje expert'' jsou podle mě i podle pana Le Petita výplodem fake news ropného byznysu.
    Zkuste se vy petrolheadi zamyslet, kdo ovlivňuje vaše hlavy ;-)

    A že si to nevymýšlím? Exxon: [odkaz]

    Tady přeložený odkaz Exxon:
    [odkaz]

    Citace:
    Desetiletí ropná a plynárenská společnost Exxon Mobil vedla veřejnou dezinformační kampaň o klimatických změnách způsobených lidmi - a to i když vědecké publikace a vnitřní komunikace společnosti uznávají svou realitu, uvádí nová studie .

    PS Ano, kdyby ze dne na den, přešla veškerá nákladní, nebo i jen osobní doprava na elektro, pak by síť zřejmě zkolabovala. Ale jestliže to bude trvat dejme tomu 2-4 desetiletí (v elektrooptimistickém případě), nevidím problém, který by se nedal poměrně jednoduše řešit.

    • 00 Reagovat !

      foto SamanAR

      SamanAR 30.11.2017  09:32

      « Re: „Fake-News“

      :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Bazalt

      Bazalt 30.11.2017  18:29

      « Re: „Fake-News“

      Jak vidím Exxon automaticky mi k tomu naskakuje druhé slovo: Valdez
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Stravenky místo dávek: Handicapovaní musí nakupovat draze, bič trestá nevinné

Stravenky místo dávek: Handicapovaní musí nakupovat…

Lidé s přiznanou invaliditou nebo maminky pečující o postižené děti se kvůli legislativnímu paskvilu dostávají…

Kuchyňské trendy 2018: Linka ve fialové, modré či černé barvě

Kuchyňské trendy 2018: Linka ve fialové, modré či…

Chystáte se rekonstruovat kuchyň nebo třeba jen vyměnit kuchyňskou linku? Pak byste určitě měli vědět, jaké…

 

iSport.cz

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen problémy s lýtky

Rakouský lékař: Je těžké uvěřit, že má Koukalová jen…

Gabriela Koukalová bez účasti na olympiádě? V Česku jedna z hlavních zpráv, ohlas má ale rozhodnutí české…

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v Koreji, co a kdy sledovat?

Program olympiády: České vrcholy na ZOH 2018 v…

Zimní olympijské hry v korejském Pchjongčchangu odstartují v pátek 9. února 2018 slavnostním zahájením. Už v…

 

Reflex.cz

V Praze hořel hotel. Nejméně dva lidé zemřeli, desítky dalších mají zranění. Hasiči budou zasahovat do noci

V Praze hořel hotel. Nejméně dva lidé zemřeli,…

Při požáru hotelu Eurostars David v Náplavní ulici nedaleko Masarykova nábřeží na Novém Městě zemřeli…

Turecko zahájilo bombardování na severu Sýrie, vzniká nová fronta války

Turecko zahájilo bombardování na severu Sýrie,…

Turecká armáda dnes v severosyrském Afrínu, který ovládají kurdské milice YPG, de facto zahájila pozemní…