Hodne slusnejsich aut maji nejakou historii, v Mercedesu byl syn toho a toho, v Cajce ten a ten pohlavar, to je normalni. At je tu nejaka sranda, pojdme si kolektivne pomerit sve odhady. Za kolik si myslite ze se to vydrazi? Prijimam navrhy. Za me 14,5k >:D
časť textu kde sa píše o odnímateľnej anténke či majákoch, aby mohlo plniť tajné misie. No ak slúžilo v Sajuze ... neviem si predstaviť tú tajnú misiu kde by nebola ako päsť na oko. :-)
v sojuzu jezdilo spousty at o kterých si leckdo myslí že tam nikdy ani být nemohla vč několika stovek amerik. Něco byla auta na průzkum co staví západ nebo amerika, něco si dovezli papaláši, něco dostali darem, něco měl film a diplomati atd atd.
Moc pěkná 613, a kromě mírně orezlého spodku vypadá i velmi zachovale. A taky soudruzi z KGB někde zašantročili koberečky ze zavazadlového prostoru. Že by jim tam vytekla nějaká převážená mrtvolka zavilého kontrarevolucionáře?
Jinak auto vypadá furt k světu, jenom ty zrcátka ze Škody 120 a středová konzola ze smaltovaného plechu jsou fakt masakr... :-O
Ze Škodovky to má např. budíky, otočné knoflíky, páčky pod volantem, pásy, popelníky ve dveřích... Teda pokud si z Š105 až 130 dobře pamatuji. :-) Naproti tomu ale taková zrcátka jsem teda na škodovce neviděl (konkrétně ten prolis na krytu).
Tak vzhledem k poščtu vyrobených kusů a téměř nulovému exportu se tam logicky použily díly ze škodovek, dělat něco spešl pro pár set kusů ročně se nevyplatilo a Tatra byla v čr sice relativně luxusní vozidlo, ale vrchlo to určitě nebyl, nad ní ještě sloužily GAZ M-14 Čajky a předtím M-13 a úplně nahoře byl ZIL.
No jasne, lebo škodovienky mali tachometre to 220? >:D Sedel si niekedy v nejakej 613 ?
To čo na prvý pohľad vyzerá identicky, identické nie je ani veľkosťou. Budíky v Tatre boli väčšie, ešte sa mi jedna prístrojovka váľa niekde v pivnici, môžem ti to premerať. >:D Pásy tiež vyzerali rovnako, ale neboli, pretože boli dlhšie a hrubšie. Jediné v čom si sa nesekol sú páčky pod volantom a popolníky vo dverách.
a hlavne detaily ( spinace, kontrolky atd. ) v interieru - kazdej pes jina ves a jak kdyz to udelal absolutni amater za vikend ve stodole. Pred par lety jsem sledoval prubezne jednu narocnou kompletni renovaci a treba zadni bocnici ( levou ) privezli postupne 5 kusu, protoze proste nepasovaly, tak se ve finale privezla znova tusim ta treti, protoze tam byl rozdil nejmensi - pouze cca 4 cm a stejne s ni byl asi tyden prace. Mame v rodine pomerne malo jeteho Lexuse LS 400 z roku 90 ( o rok mladsi nez tenhle dinosaurus ) a kdyz vezmu vybavu, materialy, zpracovani, techniku, jizdni vlastnosti, pohodli a vubec vsechno, tak vidim rozdil ve svetelnych letech.
Ale na druhou stranu, dat na strechu nafukovaci clun a dovnitr figurinu pochcanyho bonmota, tak by to nemelo chybu.
Sdílení techniky je teď moderní napříč všemi koncerny a přitom už za socialismu byli vizionáři. Holt se vyrobil nějaký spínač, budík, reflektor a dostala ho do výbavy Škoda, Tatra, Liaz, Karosa... všichni ;-)
neprijde mi, ze t613 bylo nejvhodnejsi auto pro "tajnou misi", protože takovy auto splynulo s davem maximalne tak v tatra koprivnice, před sekretariaty uvksc, stb a kgb.
nejvhodnejsi auto pro tajnou misi i nas byla s120, v ndr trabant, v polsku maluch a v rusku konsky povoz nebo tank t34.
v zapadnim nemecku zase petkovej bavorak, v americe nejspis nejakej kadilak
no vidíš a STB měla třeba jako tajné vozy Fordy Cortina, v čssr v postatě taky hodně nenápadný vůz. Ale třeba se maskovali za vexláky a zelináře, ostatně z těch mělo ke konci totáče (čti tak od roku 1983) hodně taky vyřazené tatry, volhy a na Kladně měl kdosi prý i M-13 Čajku.
I po téměř 50-i letech je na ní stále co obdivovat
Škoda, že se přes řadu pokusů v Tatře zastavit vývoj a výrobu osobních vozů to nakonec od roku 1948 v 90-ých letech nakonec povedlo.
"Tatra se vždycky vyznačovala progresivními konstrukcemi" - takto jí hodnotívali konstruktéři i dobří manažéři cizích automobilek, jakožto i techničtí literáti a novináři. T613 dostála této tradici.
Progresivní konstrukce byly v Tatře vytvářeny jakoby bez povyku, prostě stylem "my to tak uděláme" a skutečně to tak udělali. V Tatře byl vždy kolektiv slušných a zapálených lidí pro věc. Ovšem ona samozřejmost řešit věci neobvykle vedla i k tomu, že se zapomínalo na prodeje.
Přejme tedy novému vedení, aby pokračovalo úspěšně i v tomto ohledu. Díky mu za vzkříšení fenoménu TATRA.
cit. Škoda, že se přes řadu pokusů v Tatře zastavit vývoj a výrobu osobních vozů to nakonec od roku 1948 v 90-ých letech nakonec povedlo................soudě podle designu a provedení interiéru, soudruhům se podařilo vývoj zastavit tak někde v roce 1969....
T613 se začala vyvíjet v r.1968. Byl to tehdy tzv. státní úkol s pespektivou slušných ročních počtů. Když už byl vůz na světě a výroba se rozeběhla, přišlo nařízení s katastrofickým omezením výroby a vývozu max. do NDR.
T700 už měla cca v r. 1996 homologaci v zahraničí, ale vláda výrobu zastavila. Svou roli tu hrálo také tzv. "papalášské auto" z doby socialismu. Ale Hitler taky jezdil v Mercedesu a německou vládu po válce nikdy nenapadlo, že by MB neměla používat. Auto za to přeci nemůže. Každá vláda je hrdá na to, že používá domácí auto - je-li v té zemi vyráběno. Je to vizitka. T700 je taková vizitka přístupu v ČSR (ČR).
T700 - tehdy vlastně už téměř 30-i letý vůz - byl na tu dobu pořád pozoruhodný a progresivně vyjímečný.
Její vlastnosti se nelišily, ani nemohly lišit, od T613.
Za všechno jmenujme hlavně unikátně podélně uložený motor nad zadní nápravou s převodovkou před ním. Tím bylo rozložení vah na nápravy téměř 50 / 50 a to spolu s uchycením všech pružin mírně nad těžištěm vozu a zavěšením + geometrií kol dávalo vozu velmi stabilní vlastnosti a až příkladné neutrální chování v zatáčkách.
Spracovaním interiéru mi 700 (aspoň tie dve ktoré som mal možnosť naživo vidieť a osahať) pripadala horšie spracovaná ako tie pôvodné. A kopa vecí prebratých z Favorita tomu nasadili korunu, zvlášť pri pohľade na cenovku.
No je to možné, že to boli nejaké produkčné prototypy, alebo že to pletiem. Každopádne spracovanie interiéru a nielen toho bolo také všelijaké, z môjho pohľadu horšie ako v starších verziách 613. Ale ako hovorím súdim len na základe dvoch kusov čo som mal možnosť vidieť a preliezť. Viezť som sa neviezol. Najviac to bilo do očí v kontexte ceny, ktorú za tie autá chceli a dobe v akej ich ponúkali.