Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: 8 tajemství Škody Favorit. Odhalili jsme je s tvůrci auta!

O Škodě Favorit byly popsány stohy papírů, přesto si nadále uchovává některá svá tajemství. Víte, kdo jej vlastně navrhnul? Proč se jmenuje právě Favorit? A proč se zvažoval motor od Citroënu?
Zpět na článek
2. 10. 2017 10:59
2. 10. 2017 12:16
2. 10. 2017 23:20
3. 10. 2017 00:34
3. 10. 2017 11:48
2. 10. 2017 15:47
1. 10. 2017 08:17
Škoda všude kam se podíváš
Má sem vůbec cenu ještě chodit pokud se chce člověk dovědět něco i o jiném autě jak o Škodě? Podle hlavní stránky to vypadá, že ani ne... Odpoledne přidáte dalšího Favorita nebo už Felicii?
Rozbalit vlákno
16
1. 10. 2017 10:39
Re: Škoda všude kam se podíváš
A proč tě to tak štve? Když tu je recenze nějakého BMW, Mercedes, ... za mega a půl, dva, tak to prostě ani nečtu, protože mě to nezajímá. Vím že na to nemám a že mě to ani technologicky nepřekvapí, protože všechno už to měli ve vyšších řadách. Recenzuje se tu Hyundai, tak to ignoruji, protože mi vadí jejich marketing, ... . Těch různých důvodů, proč mě to či ono auto nezajímá je bambilion a když tu není nic zajímavého, tak to prostě ignoruji a jdu dál. Vrátím se za pár dnů a když přibylo něco zajímavého, tak si to přečtu.

Tenhle odpor ke Škodovkám už je trapný asi jako "Ahoj, já jsem vegan".
Avatar - wakantanka
1. 10. 2017 14:36
Re: Škoda všude kam se podíváš
Ty sem ocividne nechodis vobec. :-) Inak by si vedel ze Hyundai tu nebol ovela dlhsie ako trva ta ich reklama. :-)
1. 10. 2017 22:21
Re: Škoda všude kam se podíváš
Ty nečteš články o autech, na které nemáš ? Tak to je hodně proletářský postoj. >:D >:D
3. 10. 2017 21:43
Re: Škoda všude kam se podíváš
No pravdou je, že téměř všechny testy jsou s auty v plné výbavě, která si běžný smrtelník nedopřeje. Když jsem čekal na novou služební octávku, tak ve všech 587 recenzích všichni komentanti slintali nad šmatlacím displejem, devítistyosmačtyřiceti asistenty, ambition prosvětlenými dveřmi, DSG převodovkou a hlavně komentáři nad rozdělenými světly. Ani jediná recenze nebyla o běžné Octavii bez Full LED, resp. o porovnání obou variant, jen některé s povrchním zhodnocením LED a žádná ani jednou neukázala například detaily základního rádia SWING s jeho možnostmi a konektivitou. To už nemluvím např. o zhodnocení "vhodnosti" 5ikvaltu u 1.6TDI, ikdyž nějaký šafrán by se už dnes našel. A mohl bych pokračovat. Chybí mi prostě koment aut v běžném provedení, pro jinou než firemní klientelu.
1. 10. 2017 11:20
Re: Škoda všude kam se podíváš
Nemá, tak proč se vůbec chodíš? O jednoho zaslepence méně to webu jen prospěje.
Avatar - Hammunasakra
1. 10. 2017 11:47
Re: Škoda všude kam se podíváš
Viz já 11:31 ;-)
Avatar - JiRkA997CZ
1. 10. 2017 14:48
Re: Škoda všude kam se podíváš
Nějak nechápu odpůrce škodovek - tak kurňa žijete v zemi, kde ta automobilka vznikla a kde dává práci tisícům lidí. Možná nemají škodovky nejlepší technologie, materiály a novinky, možná jsou na řízení trochu bezpohlavní a nudný, ale ony tu jsou od toho aby běžný člověk s rodinou který neni milionář měl v čem jezdit. Ať se to anti-koncernářům líbí nebo ne, ty auta jsou na dnešní poměry kvalitní (nepočítáme-li lowendy fabii a rapida). Nikoho jsem tady neviděl nadávat na opravdový šroty, jako třeba fiaty, chevrolety aveo, renaulty (až na známou firmu) atd...
Na druhou stranu musím uznat, že odborných článků je tu pomálu, a pravdivých ještě míň. Snad každá druhá věta v článku o sytičích byla hovadina.
Jestli někoho zajímají technické principy toho či onoho systému, tak si o tom něco vyGOOGLEte. Kdyby nám tady redakce servírovala články o vstřikovačích, o tlakovým lití bloků atd tak se zas najdou lidi, kteří budou pí-čovat na to že je to nezajímá.
Zkuste se vžít do role redaktora (teď se nezastávám mičky, bureše ani dusila a jejich odborného vzdělání) a zkuste přijít na chuť úplně každému čtenáři.
Navíc mezi tímhle článkem a předchozím článkem o Favoritu je 17 článků o něčem jinym (v tom jedna škodovka-prodej octavie v číně), tak se zase uklidněte
Avatar - Hammunasakra
1. 10. 2017 15:09
Re: Škoda všude kam se podíváš
Tak kurňa vznikla za Rakouska-Uherska a dneska je německá ;-)

Jinak spíš souhlasim

Ne teda s tvou tolerancí místního naprosto nevyváženýho počtu článku o škodovek a koncernu = na úkor info z oboru který se tu naopak vůbec neobjeví :-!
2. 10. 2017 02:10
Re: Škoda všude kam se podíváš
S článkem souhlas, ovšem až na tu nechutnou pomluvu, že je Fiat šrot!!! 8-s
Avatar - Hammunasakra
2. 10. 2017 09:38
Re: Škoda všude kam se podíváš
Fiat neni šrot ale [odkaz]
2. 10. 2017 10:18
Re: Škoda všude kam se podíváš
Tak vidíš, podle toho průzkumu je na tom Audi i BMW s kvalitou hůř, než Fiat! >:-[] :yes:
Avatar - Hammunasakra
2. 10. 2017 10:23
Re: Škoda všude kam se podíváš
Nojo = vono ale nejen podle tohohle >:D

Žeby na tom něco bylo? >:-[]
2. 10. 2017 11:27
Re: Škoda všude kam se podíváš
>:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - JiRkA997CZ
3. 10. 2017 10:29
Re: Škoda všude kam se podíváš
Fiat má na můj vkus až moc velkou poruchovost u nových aut. Oproti Renaultu jsou to ale drobnější poruchy, např že vám jen furt svítí brzdový světlo - asi před půl rokem jsem se s tím setkal
3. 10. 2017 21:50
Re: FIAT NENÍ ŠROT !!
Taky jsem souhlasil, ale ten Fiat mě rozhodil. Puňta mne i manželku za těch pár let naprostou okouzlil svou spolehlivostí, vitalitou, obratností, prostorem a snadnou ovladatelností (oproti všem dosavadním vozidlům), že to slovo šrot nemohu rozdýchat. Prostě a jednoduše za mne - FIAT :yes: :yes: :yes: :yes: ;-)
4. 10. 2017 14:40
Re: FIAT NENÍ ŠROT !!
Ojeté Punto Evo jsem nedávno koupil ojeté z Německa jako jaký druhé auto do rodiny a nemůžeme si ho vynachválit. Člověk ho prostě musí vyzkoušet v běžném životě, aby plně docenil jeho kvality! :-) :yes: :yes: :yes:
1. 10. 2017 08:18
Nedrážděte zamindrákované odpůrce Škodovek
Prosím, můžete dbát na to, že popisovanými úspěchy Škoda firmy zde dráždíte zamindrákovaná ega pochybných Hyundaistů, francouzjedců a italsynků zvláště slovensky hovořících, kteří přímo nesnáší, když se hovoří o úspěchu značky Škoda a už vůbec, když uvidí slovo Bertone, které jim nic neříká. Dráždíte vlka v rouše beránčím a nenávistí k naší domácí značce se zde zahltí internet >:D
Rozbalit vlákno
24
1. 10. 2017 08:28
Re: Nedrážděte zamindrákované odpůrce Škodovek
Taky si všímám. Na hlavní stránce vlastně není nic jiného než Škodovka >:D
Avatar - wakantanka
1. 10. 2017 09:10
Re: Nedrážděte zamindrákované odpůrce Škodovek
Jediny mindrak zo Skodovky tu mas asi jedine ty. Mne sa nahodou tento clanok paci ovela viac ako jednostranne vedene akoze testy vozidiel koncernu.
Avatar - Hammunasakra
1. 10. 2017 10:24
Re: Nedrážděte zamindrákované odpůrce Škodovek
Neumíš do 3? >:-[]

Před tebou tu 3 lidi a já 4. se k nim přidávám napsali že škodovek je tu fakt příliš = neobjektiVWita webu často až uráží :-!

4:1 = takže fakt ne jedinej. Vlastně jedinej seš tu zatim ty :-)
1. 10. 2017 11:25
Re: Nedrážděte zamindrákované odpůrce Škodovek
Už jsme minimálně dva ;-) + mlčící většina.
Takže doporučení pro antikoncern tlachaly - nelíbí se ti to, tak sem nelez. Bude alespoň klid a nebude to zde jak na diskuzi jak v Novinkách.
Avatar - Hammunasakra
1. 10. 2017 11:31
Re: Nedrážděte zamindrákované odpůrce Škodovek
Takže doporučení = cílem je ne klídek pro koncernový fandy = ale objektivní kvalitní web o autech = souhlasíš? ;-)
1. 10. 2017 18:21
Re: Nedrážděte zamindrákované odpůrce Škodovek
Ano, cílem je objektivní diskuze. To, co je tady předváděno je zaslepenost a mnoha případech i omezenost (říká se tomu taky IQ tykve) a hloupost některých přispívajících. Když se napíše o koncernu, tak je to špatně i kdyby to bylo kdoví jak přínosné.
Nejsem koncernový fanda a auto od koncernu nemám a pravděpodobně ani mít nebudu. Při koupi auta porovnávám cenu a co za ni dostanu. A tady je vzhledem k postavení Škody-auto situace pro mě a škodovku dost nevýhodná. Když ale v době, kdy auto budu měnit (kupuji posledních 20 let jen nové auta) bude u škodovky zajímavá akce a poměr cena/výkon bude příznivý, tak dám přednost škodovce třeba před oplem. Důvodem je třeba to, že škodovku tady opraví v každé větší garáži.
Avatar - Hammunasakra
2. 10. 2017 11:52
Re: Nedrážděte zamindrákované odpůrce Škodovek
Ne = cílem je objetivní web o autech ;-)

V tu chvíli co bude = nebude nebo výrazně ubude kritiky = že tu je x článků o škodovkách a koncernu atp. :-)

Neni problém že tu je článek o Favoritu. Trochu slabší že jich je víc = to je zbytečný. Velmi slabý že třeba článek o faceliftovaný S-kládě a novejch motorech v ní apod. = tu nebyl vůbec

Rozumíme si? ;-)
3. 10. 2017 20:34
Re: Nedrážděte zamindrákované odpůrce Škodovek
Ne, ještě si nerozumíme.

Nevyhovují mi weby jako je ac24, pravo a podobné a proto tam nechodím a ani tam nenechávám laciné komentáře ve kterých bych je shazoval. Je to jejich věc, ať si píšou o čem chtějí, ale beze mne. A toto bych očekával od inteligentních lidí i tady. Když se ti to tady nelíbí, tak běž tam, kde se ti to líbí. Ale tady nepruď.

Rozumíme si už? ;-)
Avatar - Hammunasakra
3. 10. 2017 23:01
Re: Nedrážděte zamindrákované odpůrce Škodovek
Ano bohužel ti už rozumim = si pro nekvalitní neobjektivní práci = nic jinýho tě nezajímá

Do háje má jít neobjektivní novinář = a ne objektivní čtenář = jak požaduješ ty

Rozumíš už = co je správně a špatně? ;-)
Avatar - wakantanka
1. 10. 2017 14:39
Re: Nedrážděte zamindrákované odpůrce Škodovek
Ked nerozumies po slovensky - radsej nereaguj. :-)
1. 10. 2017 10:27
Re: Nedrážděte zamindrákované odpůrce Škodovek
To nie je problém. Skôr prekáža, že má človek v jednom kuse pred očami Favorit. Čo tým chcú povedať?
Avatar - JiRkA997CZ
1. 10. 2017 14:36
Re: Nedrážděte zamindrákované odpůrce Škodovek
tým chcú povedať že třeba je favoritu 30 let (těm prvním teda) a že jak se to teď slaví tak o tom přeci musej psát články, protože to je aktuální dění a při tý příležitosti o tom autě napíšou i něco z historie. A ať se ti to líbí nebo ne, server Auto.cz je český a holt tu bude víc info o českých autech. Já si třeba rád počtu o českých autech, protože mě zajímá historie a vývoj aut na území československa. furt lepší než kdyby tu byl jeden článek za druhým O Augustu Horchovi a jeho Audině nebo o hnoji a jeho Hyundai.
Avatar - idam.i
1. 10. 2017 15:04
Re: Nedrážděte zamindrákované odpůrce Škodovek
Sa mi páči ,že nemáš žiadne mindráky. >:D
1. 10. 2017 15:16
Re: Nedrážděte zamindrákované odpůrce Škodovek
Keď je tu jeden článok za druhým o tom istom aute, stojí to vždy za howno. Bez ohľadu na značku. Už je to dávno, čo Škoda vyrábala Favorita a nič iného.
Avatar - idam.i
1. 10. 2017 15:11
Re: Nedrážděte zamindrákované odpůrce Škodovek
Náhodou Bertone poznáme aj na Slovensku.Robia pekné kuchyne ty chytrák. ;-)
[odkaz]
Pôvodný názov Š781 bol Prní Italsko České Auto.
Pre menej chápavých,spoj si prvé písmena.No akosi sa to neujalo ;-) Kto vie prečo? >:D
Avatar - T613
1. 10. 2017 18:53
Re: Nedrážděte zamindrákované odpůrce Škodovek
možná z toho důvodu, že to nebylo první italsko-české auto
Avatar - KLAS
1. 10. 2017 19:01
Re: Nedrážděte zamindrákované odpůrce Škodovek
Ty ešte žiješ? Nevieš, kam sa stratil Pierro a da_b0mb?
Avatar - T613
1. 10. 2017 19:38
Re: Nedrážděte zamindrákované odpůrce Škodovek
na dovolené zahynuli strašlivou smrtí Bongo-Bongo ;-)
1. 10. 2017 20:57
Re: Nedrážděte zamindrákované odpůrce Škodovek
Pierro tu nebol snáď 5 rokov...
Avatar - KubikCv
1. 10. 2017 22:16
Re: Nedrážděte zamindrákované odpůrce Škodovek
ano..Škoda Favorit byl tehdejší úspěch navzdory zkostnatělýmu socialistickýmu zřízení. Dnes je to montovna...a semtam nějakej vývoj v Česaně to nezachrání (HTP)

Tím rozhodně neupírám zásluhy p.Hrdličky a jeho kolektivu...to co dokázal,byl husarský kousek. Jen dnes,je vláda VW možná ještě horší než vláda komoušů
2. 10. 2017 02:15
Re: Nedrážděte zamindrákované odpůrce Škodovek
Sem tam nějaký vývoj v Česaně?!! Sory, ale ty seš prostě korunovanej v.ů.l, jinak to nejde říct.! Jeď se tam aspoň někdy při dnu otevřených dveří podívat, oddělení vývoje se nedávno mnohonásobně zvětšilo, mají naprosto špičkové vybavení, pracuje tam asi 1500 lidí a VW tam investovalo miliardy. A vyvíjejí tam nejen pro Škodu, ale leccos i pro celý koncern! :-!
Avatar - KubikCv
2. 10. 2017 11:19
Re: Nedrážděte zamindrákované odpůrce Škodovek
ano moc dobře vím jaký vybavení tam mají. Jen je to vše pod hlavičkou koncernu a málokdo potom ví,že se to a to vyvinulo v ČR. Třeba corner funkci mlhovek má na svědomí čech.
2. 10. 2017 11:27
Re: Nedrážděte zamindrákované odpůrce Škodovek
Tak když to víš, tak nepiš takové kraviny ("sem tam nějake vývoj...")! ;-)
Avatar - KubikCv
2. 10. 2017 23:20
Re: Nedrážděte zamindrákované odpůrce Škodovek
Bohužel se to takřka nikde nezmiňuje,co všechno se v Česaně navrhovalo,protože to spadá pod anonymitu koncernu. Paradoxně měl možná p.Hrdlička tehdy víc volnější ruce,než má dneska vývoj v Česaně.
1. 10. 2017 16:40
Škoda Favorit - Škoda hovoriť
Jděte s tou popelnicí už někam. Jasně jasně, výročí blabla...ale aby se o té popelnici psalo tolik...sorry jako :-)
Rozbalit vlákno
5
1. 10. 2017 20:56
Re: Škoda Favorit - Škoda hovoriť
Čo ťa núti kliknúť na článok, ktorý ťa nezaujíma? Si masochista alebo?
2. 10. 2017 02:16
Re: Škoda Favorit - Škoda hovoriť
Do popelnice hlavně patří tvůj zamindrákovaný příspěvek, ubožáčku! :-O
3. 10. 2017 05:43
Re: Škoda Favorit - Škoda hovoriť
Juuu ty jsi frajer. A mozna ze i libovej. :-)
Vole :-P
3. 10. 2017 05:43
Re: Škoda Favorit - Škoda hovoriť
Juuu ty jsi frajer. A mozna ze i libovej. :-)
Blbe :-P
3. 10. 2017 15:21
Re: Škoda Favorit - Škoda hovoriť
Hmm, ale ty frajer určitě nejsi, jenom ten ubožák... >:-[]
1. 10. 2017 20:55
Tie predné svetlá to dosť pokazili
Výrobca PAL mal novú linku na svetlá pre Samaru, takže svetlá pre Favo museli byť rovnakej veľkosti a podobného tvaru.
Rozbalit vlákno
1
3. 10. 2017 11:39
Re: Tie predné svetlá to dosť pokazili
Na Samaru nebyla světla identická s Favoritem, ale podobného "ražení". Vedle velkých světel, která nadiktovala hranatý tvar karoserie i dost velký odpor vzduchu (Cx = 0,36), je asi dobré ještě připomenout poměrně vzdálenou přepážku motor-kabina od hrnců McPhersonových vzpěr. Tím byl předek v zavěšení kol nejen měkčí, ale také vzálenější a vstyčenější čelní okno dále zhoršovalo Cx - a tohle byl jistě hlavní vliv na něj.

Pohlédneme-li na tehdejší Citroen Xm, který byl u Bertoneho vytvořen stejným "rukopisem" (např. boční prolisová podélná dvojitá linka se zakomponovanými klikami, ...), tak ten měl světla nízká a přepážku mot.-kab. blíže k zavěšení př. kol. Z úvodních návrhů Favorita je toto pojetí znát také.

Posunutá přepážka mot.-kabina byla vynucena umístěním akumulátoru pod čelní sklo. Proč nebyl akumulátor umístěn na obvyklé místo nad převodovkou, nevím - údajně šlo o nějaký tehdejší předpis (ČSN?).
1. 10. 2017 22:17
No, je to trochu
lepší než embéčko, ale jinak na tom nic okouzlujícího nevidím. :-!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - petr164
2. 10. 2017 19:24
Re: No, je to trochu
Slepí obvykle mnoho nevidí.
2. 10. 2017 10:59
Kniha
Docela by mě zajímala ta kniha, o které je v článku zmínka. Cesta k Favoritu se to má jmenovat,ale nikde jsem jí nenašel. Nevíte, kde by se dala sehnat? :-) Nebo mohu poprosit redakci o zaslání odkazu? Díky moc.
Rozbalit vlákno
4
2. 10. 2017 12:16
Re: Kniha
Kniha je super a mají ji ve škodováckém muzeu v Boleslavi. Název - Cesta k Favoritu. Autor Jan Králík.
Avatar - KubikCv
2. 10. 2017 23:20
Re: Kniha
V soukolí okřídleného šípu je taky fajn :yes:
3. 10. 2017 11:48
Re: Kniha
A knížka o vzniku Favoritu od samotného Ing. Petra Hrdličky, CSc, která tehdy s vyjetím Favorita vyšla, bude patrně nejvěrohodnotnější, nejpřesnější a nejodbornější.
Avatar - praděda7
2. 10. 2017 15:47
Škodovka
V roce 1990 jsem tu jezdil s bráchovým Rapidem. Byla to normální plečka v porovnání s Fábií, kterou jsem měl na několik týdnů půjčenou v roce 1994. Moc povedené autečko. Velká spokojenost. Ve Favoritu jsem byl svezen jen jednou. Byl jsem zklamán. Vzadu to bylo docela utrpení. :-!
Rozbalit vlákno
3
3. 10. 2017 21:57
Re: COŽŽŽŽÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉ ???
V roce 1994 jsi jezdil s autéčkem Fabií ???? Tak to teda smekám - jsi borec !!!! :yes:
Avatar - praděda7
3. 10. 2017 22:33
Re: COŽŽŽŽÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉ ???
Sorry. Bylo to v roce 2002. Omlouvám se.... :*)
4. 10. 2017 06:10
Re: COŽŽŽŽÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉ ???
:-) Překlep, to je jasný. :-!
2. 10. 2017 17:35
Je třeba žasnout
Je třeba žasnout v jakých podmínkách vzniklo takové konsttrukčně zadřilé auto - ano v detailech nemohlo být až tak dotažené, ale v základě nadprůměrné. Je třeba žasnout, jak se pod vedením Ing. P. Hrdličky konzultovaly v zahraničí podrobnosti, s nimiž nemohly být v důsledku přerušeného vývoje za normalizace ve Škodě zkušenosti. Vždycky dokázali škodováci odhanout, jestli podávaná informace je za dané peníze adekvátní. Jmenujme aspoň materiál sedel ventilů pro oba druhy benzínů - olovnatého a bez olovnatého (lišily se materiály jen na ten nebo na ten druh či na oba druhy zároveň).
Rozbalit vlákno
12
2. 10. 2017 18:25
Re: Je třeba žasnout
Vznik tak dobrého auta a za tak strašně krátkou dobu na sklonku idiotského bolševického režimu byl skutečný zázrak. A jeho tvůrcům proto patří poklona až k zemi. Nebýt Favoritu, VW by do Škodovky asi nevstoupil (ani jiná automobilka se záměrem značku zachovat) a v Mladé Boleslavi by zřejmě byla jen montovna cizí značky (a nebo ani to ne). :-!
2. 10. 2017 22:17
Re: Je třeba žasnout
Ano, VW přišel s jasnou představou investic a využitím umu lidí ve Škodovce. Věděl, co se umí a věděl, že budou co planí pro celý koncern. Bylo to za ministra průmyslu Vrby.
Mnohé z toho, v čem měl Favorit v zásadních věcech navrch, jako např. jízdní vlastnosti a vnitřní prostor, bylo bohužel u Felicie potlačeno - připadá mi, že Felicii dostali u VW mladí lidé, jako konstrukční cvičení, ale doklad k tomu pochopitelně nemám. Naopak detaily dotáhli. Určité přizpůsobení vzhledu Golfu - zejména vzadu (svítilny) - tu bylo. Přitom byl od Betonneho karosárny připraven facelift, který se nevzal v úvahu.

Poznámka: Favorit byl postaven na asi 10 let staré plošině pana Kindla. Byla na něm postavena ve Škodovce dokonce karoserie, ale ta nebyla nápaditá - byla snad stylisticky čistá, ale ne tolik hezká (možná to je ten modrý vůz ve fotogalerii zde nahoře - teď nevím). Dílo z Bertoneho karosárny je mistrovské. Vždycky, když jsem ho v Německu zahlédl, zdobil ulici - na rozdíl od německé šedi.
Avatar - KubikCv
2. 10. 2017 23:27
Re: Je třeba žasnout
to co dělal p.Kindl se použilo jako základ pro Bertoneho ne? Na tom se zkoušely základní rozměry,rozchod,rozvor atd a studio Bertone jen na tyto dispozice navrhlo kabát
2. 10. 2017 23:37
Re: Je třeba žasnout
Ano, přesně tak - jak píšu výše. Na původní platformě p. Kindla postavil Bertone Favorita.
Na autosalonu v Ženevě v r. 1990 jsem žasnul, jak je Favorit prostornější, než mnohé vozy o jednu až dvě délkové třídy větší (vedle stál třeba Peugeot 205).
Avatar - KubikCv
2. 10. 2017 23:40
Re: Je třeba žasnout
řekl bych že to bylo daný i Bertoneho stylem...boky auta vypouklé nebo jak to jinak popsat >:D Něco podobnýho bylo i u Citroenu BX,kterej měl prostornej a širokej interiér
3. 10. 2017 16:54
Re: Je třeba žasnout
Mám překlep - myslel jsem 405. Promiňte.

Hodně ale bylo dáno a obecně vždycky je dáno plošinou. Ale i tak se dá leccos zkazit. Třeba Felicia už měla právě prostorové přednosti Favorita dost smazané. I se do ní špatně lezlo. A nebylo to jen zesílenými prahy. Např. přehnané boční vedení předních sedadel Felicie nejen bránilo dobrému vlezu, ale bylo tak úzké, že to tísnilo v ramenou. Rovněž tak velmi příkladná vlez do Favoritu dozadu, byl u Felicie ten tam - protažení nohy u zesílených sloupků-prahů bylo velmi špatné.
2. 10. 2017 21:38
Re: Je třeba žasnout
Čo bolo na Favorite nadpriemerné? Jeho základom bol Golf I.
Aj Žigulíky mali už od 1970 sedlá ventilov vhodné pre bezolovo. Sedlo pre bezolovo je samo vhodné aj pre olovo, takže sú len dva druhy sediel.
Naozaj žasneš nad tým, že konzultovali to čo nevedeli? :-) Mne sa to zdá byť normálne.
2. 10. 2017 22:01
Re: Je třeba žasnout
Nic o tom nevíš. Promiň.
3. 10. 2017 16:10
Re: Je třeba žasnout
Vystihl jsi ho naprosto přesně! ;-)
Avatar - KubikCv
4. 10. 2017 00:46
Re: Je třeba žasnout
a víš co bylo základem Golfu 1 ? >:D
4. 10. 2017 14:44
Re: Je třeba žasnout
Fiat 128! ;-)
Avatar - KubikCv
5. 10. 2017 00:28
Re: Je třeba žasnout
kdepak...něco z říše
Avatar - petr164
2. 10. 2017 19:21
čtyřeventil 1.6
Tak tohle by mne zajímalo. Zprávy o tomto motoru mne nějak minuly, škodovácká šestnáctistovka musela být později konfrontována s touž kubaturou od VW, která se nakonec montovala do Felicií. Ví o tom někdo více?
Rozbalit vlákno
7
2. 10. 2017 22:21
Re: čtyřeventil 1.6
Ano, na začátku 90.-ých let byl v muzeu Škody v Ml.Bol. Forman s otevřenou kapotou, pod níž byla ona šestnáctistovka se 74 kW-y. Byl to na tu dobu velmi dobrý výkon. Takovou tenkrát VW neměl.
2. 10. 2017 22:25
Re: čtyřeventil 1.6
Byl to fantastický motor, 16V, tuším že i DOHC a hlavně celohliníkový. Ten litinový prehistorický ingot VW 1.6 OHC s 55 kW, co potom dostala Felda, mu nesahal ani po kotníky. Bohužel se ale tehdy zavedení toho nového škodováckého motoru ukázalo jako ekonomicky nevýhodné. Jeden z jeho prototypů byl zabudován do vínového Formanu a ten s ním jezdil 200 km/h. Je ve škodováckém muzeu.
2. 10. 2017 22:41
Re: čtyřeventil 1.6
Ano, ale ve škodováckém muzeu už jsem ho neviděl. A těch 200 km/h jistě podvozek Favorita uvezl.

Ta zmiňovaná VW 1,6 měla velmi úzký moment s otáčkami: měla sice Mmax = 12,5 kpm, ale jen uprostřed otáček a na krajích 10 kpm, jako měla škodovácká 1,3, skoro v celém rozsahu otáček - měla velmi plochý moment. Ta VW 1,6 měla výkon jen 55 kW, zatímco ta skoro-babička 1,3 Škoda měla 50 kW. S lehkou Feldou sice ta 1,6 uháněla, ale byla na její předek dost těžká. Na větší vozy to byl chudák motor.
Avatar - KubikCv
2. 10. 2017 23:37
Re: čtyřeventil 1.6
Ta archaická litinová 1.6 AEE měla až naftovou charakteristiku..jako kdyby si u VW na poslední chvíli rozmysleli na co to bude jezdit. Snad jediná výhoda těch litinovejch starců byly hydroštely. Ale výkon tragickej 1.1 30kW , 1.3 43kW s karbecem,40 kW se stříkačkou...1.4 44kW , 1.6 55kW . Všechny motory na první pohled stejný...dokonce i 1.4 D vypadal totožně až na naftový vstřiky. A tehdy plánovaná životnost 200 tkm

P. Hrdlička nabídku VW na zástavbu motoru 1.1 odmítnul,pro Favorita byl slabý a oproti škodováckýmu celohliníku o několik kg těžší.

I díky Favoritu zasáhla vyšší moc a zakázal se oficiální dovoz 4T Wartburgů, i když už byly vytištěný brožury v češtině a Wartburg 1.3 byl i hlavní cenou státní loterie.
3. 10. 2017 00:50
Re: čtyřeventil 1.6
Ten motor VW 1.6 OHC/55 kW jsem pár let měl ve své krátké Felicii, ale nebylo to moc dobré spojení. Ve srovnání s 1.3 OHV MPi/50 kW (víceboďák) to táhlo podstatně líp do kopců, z pětky jsem na čtyřku nemusel podřazovat ani ve čtyřech dospělých a plném kufru. Taky zvuk byl mnohem lepší. Ale vršek to nemělo skoro žádný a hlavně to auto bylo příšerně těžké na předek. Ani pořádně silný stabilizátor přidaný na přední nápravu s tím nic moc nezmohl, naklánělo se to a brzy přicházela brutus nedotáčivost (stejně jako škodovácký motor to bylo skloněné dopředu a navíc byl ten motor dokonce uložen i mírně šikmo). A taky to zapalování Magnetti Marelli u toho nebylo povedené, někdy to mělo podivně nestabilní, kuckající volnoběh a nic moc se s tím nedalo dělat. Výhoda verze 1.6 ovšem byla, že mohla mít zároveń posilovač řízení i klimu, u 1.3 to bylo buď a nebo... Celkově vzato ovšem považuju Felicii 1.6 za nejméně povedené auto, co jsem kdy měl a vlastně bylo jediné, se kterým jsem se docela rád (a brzy) rozloučil. A radši ani nechci vzpomínat, jak tenkrát byla drahá, to už je z dnešního hlediska skoro neuvěřitelné... ;-\ :-O
Avatar - KubikCv
3. 10. 2017 12:44
Re: čtyřeventil 1.6
jo,takřka naftová charakteristika :-) 1.9D byla na předek to samý. Bylo znát,že se s takovou váhou navíc u Favoritu/Felicie nepočítalo. Ta celohliníková škodovácká 1.6 musela jezdit o poznání líp a určitě měla lepší jízdní vlastnosti než německá litinová.
To šikmý uložení bylo daný přírubou převodovky,jelikož pro zástavbu 1.6 na českou rychlostku byla potřeba cca 1.5 široká příruba.
Ale díky týhle přírubě může mít majitel 4T Trabanta nebo Wartburga pětikvalt. Motory 1.1 , 1.3 i 1.6 měli stejně umístěný šrouby k převodovce a s touhle přírubou jdou použít škodovácký pětikvalty do T/W , dokonce v tý době už soudruzi v NDR i Boleslavi používali stejný unašeče do převodovky >:D
3. 10. 2017 13:29
Re: čtyřeventil 1.6
Zkrátka blbá VW 1,6 a těžká do měkkého předku Felicie (viz příspěvek výše).