Japonský dodavatel Takata odhaduje náklady na svolávání milionů vozů kvůli potenciálně závadným nafukovačům airbagů od této firmy až na 2,7 bilionu jenů (575 miliard Kč).
To je cca půlka rozpočtu ČR..........za to by se dal postavit kanál Labe - Odra - Dunaj a vody by bylo hned dost. Takhle se to zaplatí kvůli jakýmsi nafukovacím pytlíkům, které se nafukují když nemají a nenafouknou, když je potřeba... ;-)
Docela by mě zajímalo jak přišli na to, že k úmrtí došlo kvůli airbagu. Když přijedou hasiči k nehodě kde je mrtvola zamotaná v airbagách tak se dá dost těžko určit jestli airbag vystřelil tím správným způsobem a ta mrtvola už žádný svědectví taky nevydá natož, aby si šla stěžovat.
Problém s airbagy je ale úplně někde jinde. Je to především nemožnost odzkoušet jeho správná funkčnost před tím než dojde k nehodě. Ano, kontrola funkčnosti určitě u výrobce průběžně probíhá, ale při té je airbag znehodnocen. Ten, který je namontovaný v autě testován být nemůže. ;-\
To máš sice pravdu, ovšem pokud odzkoušíš jeden kus, respektive provádíš nějakou průběžnou kontrolu v rámci výroby, tak máš dost přesný obrázek o tom jak ti airbagy fungují.
Všechny komponenty co máš v autě fungují jen na základě statistický kontroly. Není běžný, že systémy v autě prochází 100% kontrolou, která navíc stejně není nikdy 100% ;-) Ale jinak máš pravdu ;-)