reklama


Takto si příští Porsche 911 představuje designér Bugatti Chiron

 

Devětsetjedenáctka je nadčasovou klasikou, i když léty dostala hodně steroidů. Sahat na ni se nemusí vyplatit. Jak si její budoucnost představuje Rus Selipanov?

Tvary legendy z Zuffenhausenu jsou vlastně pořád evolucí původního designu, který stvořil „Butzi“ Porsche už v roce 1959. Devětsetjedenáctka se stala větší, o něco málo luxusnější a komfortnější alternativou těsně poválečné 356, která vedle ní pokračovala ještě dva roky. Pro mě osobně byl největším šokem vzhled prvního „vodníka“, tedy série 996. Takovým, že se mi začala líbit i předchozí 993, která stále pořád vycházela z originální 901 včetně skeletu i palubní desky. Do současnosti ji považuji za nejméně povedenou, o kabině nemluvě...

Ruský designér Alexander Selipanov má za sebou hodně návrhů. Nejznámějším je bezesporu exteriér Bugatti Chiron. Nikoli virtuální představa, mám na mysli skutečné auto, zvenčí se totiž jedná částečně také o jeho práci. Sasha (nebo chcete-li správně česky Saša) ovšem tentokrát nenechal na pokoji právě legendu jiné, dnes již vlastně rovněž koncernové značky, v majetku Volkswagenu.

Jenže nadčasové křivky poněkud upravil. Zajímavá už je jen příď jeho představy o blízké budoucnosti 911. Nechal se evidentně inspirovat loňským elektrickým konceptem Mission E. Hlavní světla tvoří dvě čtveřice samostatných diod, nos je výraznější a nárazníku nechybí dva obří nasávací otvory. Pro střechu se dvěma bublinami ale ruský návrhář hledal vzor jinde: v Itálii u Zagata. Záď včetně velkého okna se svažuje příkře k úzkým zadním světlům.

Virtuální porsche působí na první pohled zvláštně, jako kdyby mělo motor vpředu, konec je špičatý a přechází do mohutného difuzoru. Pod ním našly centrálně své místo dvě koncovky výfuku. Designér své dílo stvořil na počítači v několika barvách s obřími koly, také různých odstínů. Podle svých vlastních slov se chtěl vrátit ke kořenům, měkčím linkám a použil méně oblouků.

Mohla by se taková 911 hned, případně někdy v blízké budoucnosti začít vyrábět? Klidně, ale nelíbí se mi. Střešní partie prostě až příliš připomínají tvorbu zmíněné italské karosárny, případně i sporťáky od Nissanu. Ani kdyby se u Zagata rozhodli třeba vyrobit omezenou sérii „převlečených“ porsche pro bohaté zájemce, nebude vypadat takhle. Tohle rozhodně není současný styl německé značky. Kupříkladu nová Panamera G2 se povedla mnohem lépe, hlavně díky absenci kontroverzní zádě.

Spolupracujeme s TipCars.com
Chcete nakoupit bitcoiny? Některé banky vám transakci zablokují Chcete nakoupit bitcoiny? Některé banky vám transakci zablokují

Transakce za účelem nákupu kryptoměn mohou narazit,…

Rekonstrukce Státní opery může navzdory protestu začít, vyjde na 857 milionů Rekonstrukce Státní opery může navzdory protestu začít, vyjde na 857 milionů

Národní divadlo uzavřelo smlouvu se zástupci společnosti…

Náš člověk v Budapešti: NOlympiáda Náš člověk v Budapešti: NOlympiáda

V otázce kandidatury Budapešti na pořádání letních…

Německý ministr vnitra: Vracet uprchlíky teď bude složitější Německý ministr vnitra: Vracet uprchlíky teď bude složitější

Vracet uprchlíky do zemí původu může být v letošním roce…

 
Zdroj: Motor1
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Lamborghini Huracán Performante ukazuje karbon, jak jej neznáte Lamborghini Huracán Performante ukazuje karbon, jak jej neznáte

Díky hojnému použití karbonových vláken s velkou hustotou…

Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý

Už od sedmdesáti tisíc pořídíte Fiat Grande Punto. Jak…

 




To je podívaná! Porsche odhaluje pětici nejvzácnějších modelů To je podívaná! Porsche odhaluje pětici nejvzácnějších modelů

Porsche patří k automobilkám, které mají ve své historii…

Porsche 911 a jeho deset nejlepších verzí v obrovské galerii! Porsche 911 a jeho deset nejlepších verzí v obrovské galerii!

Porsche 911 má ve své více než padesátileté historii…

 



 
Tatra 603 X (1966): Nástupce šestsettrojky měl být z Bratislavy. V Kopřivnici ale projekt zatrhli.

Tatra 603 X (1966): Nástupce šestsettrojky měl být z Bratislavy. V Kopřivnici ale projekt zatrhli.

Včera

Jedním z pokusů o modernizaci Tatry 603 byl prototyp X, funkční verze makety s označením X-5.




Blesk.cz

Orgie pro hardcore hráče, utrpení pro všechny ostatní. Nioh je pekelně těžká videohra

Orgie pro hardcore hráče, utrpení pro všechny…

Existují lehké videohry, pak ty normálně obtížné a samozřejmě i ty těžké. Jednou za čas se však objeví titul,…

Uprchlíci zmizí z berlínského letiště Tempelhof. Čeká je lepší bydlení

Uprchlíci zmizí z berlínského letiště Tempelhof.…

Do léta by měli zbylí uprchlíci opustit provizorní ubytovnu u bývalého letiště Tempelhof na jihozápadě Berlína.…

 

iSport.cz

Místo ligy juniorka Sparty. Může mi to ovlivnit kariéru, štve Nového

Místo ligy juniorka Sparty. Může mi to ovlivnit…

Je psychicky zdeptaný. Není divu. Šlendrián klubů mu zabrzdil kariéru, místo jarního hostování v prvoligové…

Real se raduje, Bale prožil návrat snů. Je jiný než ostatní, chválil Zidane

Real se raduje, Bale prožil návrat snů. Je jiný než…

88 dnů. Tak dlouho si nemohl Gareth Bale vychutnat nadšený potlesk fanoušků. V sobotu si to ale vynahradil s…

 

Reflex.cz

Evoluce v přímém přenosu? Amazonský kmen Huaorani se mění kvůli lovu opic

Evoluce v přímém přenosu? Amazonský kmen Huaorani se…

Ve větvích stromů tráví tolik času, že na to začalo reagovat i jejich tělo. Drtivá většina ze čtyř tisíc…

Největší deníky citlivě zachycují to hlavní, čím Česko žije

Největší deníky citlivě zachycují to hlavní, čím Česko žije

Co psaly internetové deníky ten den, kdy Sobotka nabídl komunistům účast v příští vládě?

 
 
reklama