Takto si příští Porsche 911 představuje designér Bugatti Chiron

 

Devětsetjedenáctka je nadčasovou klasikou, i když léty dostala hodně steroidů. Sahat na ni se nemusí vyplatit. Jak si její budoucnost představuje Rus Selipanov?

Tvary legendy z Zuffenhausenu jsou vlastně pořád evolucí původního designu, který stvořil „Butzi“ Porsche už v roce 1959. Devětsetjedenáctka se stala větší, o něco málo luxusnější a komfortnější alternativou těsně poválečné 356, která vedle ní pokračovala ještě dva roky. Pro mě osobně byl největším šokem vzhled prvního „vodníka“, tedy série 996. Takovým, že se mi začala líbit i předchozí 993, která stále pořád vycházela z originální 901 včetně skeletu i palubní desky. Do současnosti ji považuji za nejméně povedenou, o kabině nemluvě...

Ruský designér Alexander Selipanov má za sebou hodně návrhů. Nejznámějším je bezesporu exteriér Bugatti Chiron. Nikoli virtuální představa, mám na mysli skutečné auto, zvenčí se totiž jedná částečně také o jeho práci. Sasha (nebo chcete-li správně česky Saša) ovšem tentokrát nenechal na pokoji právě legendu jiné, dnes již vlastně rovněž koncernové značky, v majetku Volkswagenu.

Jenže nadčasové křivky poněkud upravil. Zajímavá už je jen příď jeho představy o blízké budoucnosti 911. Nechal se evidentně inspirovat loňským elektrickým konceptem Mission E. Hlavní světla tvoří dvě čtveřice samostatných diod, nos je výraznější a nárazníku nechybí dva obří nasávací otvory. Pro střechu se dvěma bublinami ale ruský návrhář hledal vzor jinde: v Itálii u Zagata. Záď včetně velkého okna se svažuje příkře k úzkým zadním světlům.

Virtuální porsche působí na první pohled zvláštně, jako kdyby mělo motor vpředu, konec je špičatý a přechází do mohutného difuzoru. Pod ním našly centrálně své místo dvě koncovky výfuku. Designér své dílo stvořil na počítači v několika barvách s obřími koly, také různých odstínů. Podle svých vlastních slov se chtěl vrátit ke kořenům, měkčím linkám a použil méně oblouků.

Mohla by se taková 911 hned, případně někdy v blízké budoucnosti začít vyrábět? Klidně, ale nelíbí se mi. Střešní partie prostě až příliš připomínají tvorbu zmíněné italské karosárny, případně i sporťáky od Nissanu. Ani kdyby se u Zagata rozhodli třeba vyrobit omezenou sérii „převlečených“ porsche pro bohaté zájemce, nebude vypadat takhle. Tohle rozhodně není současný styl německé značky. Kupříkladu nová Panamera G2 se povedla mnohem lépe, hlavně díky absenci kontroverzní zádě.

Spolupracujeme s TipCars.com
Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží

Firemní úvěry mají své dno za sebou, čeká je výrazné…

Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá

Pražské letiště se bude od příštího roku pyšnit další…

Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony

Nové varhany pro svatovítskou katedrálu postaví španělská…

Praha dosud proplatila za stavbu Blanky 37 miliard Praha dosud proplatila za stavbu Blanky 37 miliard

Praha dosud proplatila za stavbu tunelového komplexu…

 
Zdroj: Motor1

Štítky Porsche Design Sportovní Kupé

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají

S velkými čísly prodejů se výrobci vždy rádi pochlubí.…

12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

 




Nejlehčí staré Porsche 911: Co má společného s Bugatti? Nejlehčí staré Porsche 911: Co má společného s Bugatti?

Na první pohled působí popisované Porsche 911 SC z roku…

Podívejte se na to nejlepší od divize Porsche Exclusive Podívejte se na to nejlepší od divize Porsche Exclusive

Porsche se svým seriálem Top 5 podívalo i na práci divize…

 



 
Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Dnes 18:02

V minulosti ale tuzemská výroba byla značně pestřejší. Jak české značky získaly své názvy?




Blesk.cz

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí dát rodiče svým dětem

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí…

Na matrikách za poslední roky přibývají zcela nová a velmi ojedinělá jména. Na Slovensku kvůli tomu při…

Duka podepsal smlouvu se Španěly: Vyrobí svatovítské varhany za 80 milionů

Duka podepsal smlouvu se Španěly: Vyrobí svatovítské…

U historického stolu v katedrále svatého Víta na Pražském hradě svým podpisem v pondělí 24. dubna stvrdil novou…

 

iSport.cz

Sudí Pechanec má distanc do konce sezony. Komise mu sečetla chyby

Sudí Pechanec má distanc do konce sezony. Komise mu…

Fotbalový rozhodčí Ondřej Pechanec má za chyby v sobotním duelu první ligy mezi Bohemians Praha 1905 a Zlínem a…

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi elitu, titul i problémy

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi…

I přes nedělní výhru nad Českými Budějovicemi (1:0) prožívají hokejisté Karlových Varů velký smutek. Klub totiž…

 

Reflex.cz

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do dokonalé nahoty

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do…

Co je nejlepší? Peníze, sláva, moc? F. M. Dostojevskij řekl, že jedna krásná vzpomínka z dětství je cennější než…

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své spojence dožluta

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své…

Americký prezident Donald Trump během návštěvy prezidenta Čínské lidové republiky Si Ťin-pchinga na Floridě…