Tata Motors zvýšila cenu modelu Nano
Indická automobilka Tata Motors minulý týden v pátek oznámila, že zvýšila cenu svého modelu Nano o 3 až 4 % podle jeho varianty. Důvodem je kompenzace prudkého nárůstu vstupních nákladů. Jde o první zdražení modelu od jeho uvedení na indický trh na jaře minulého roku. Základní cena modelu Nano byla tehdy stanovena v přepočtu na 2 628 amerických dolarů (dnes zhruba 53 tisíc Kč).
Zvýšení ceny se dotkne také zákazníků, kteří si automobil již objednali, ale nebyl jim ještě dodán. Automobilka Tata obdržela v období od března do června loňského roku celkem 206 703 objednávek na vůz Nano. Z nich loterií vybrala 100 tisíc zákazníků, kterých se zvýšení nedotkne. Zbývající zákazníci, kteří se rozhodli svou objednávku zachovat, zaplatí vyšší cenu. Tata však zatím nové objednávky nepřijímá.
Po automobilu je v Indii velká poptávka. Vozy pro šťastné vylosované zákazníky by měly být všechny dodány do konce tohoto roku. Poté bude následovat další dodávka pro 55 tisíc zájemců, kteří nezrušili své objednávky. Tato Motors již postupně zvyšuje výrobu ve své nové továrně na západě Indie. Ročně by se mělo v této továrně vyrobit 250 tisíc vozů Nano.