Tata Nano: Indická lidovka s turbomotorem a elektrickou verzí

 

Tatě Nano se stále prodejně příliš nedaří. Podpořit odbyt mají i nové verze, benzinový dvouválec dostane turbodmychadlo!

Tata Nano je pokusem o motorizaci Indie, který nejdříve vzbuzoval nadšení. Dnes ale levnou verzi se čtyřmi koly, volantem, sedačkami a uzavřenou karoserií (bez nadsázky) už nikdo v její domovině nechce. Minivůz byl několikrát aktualizován a přibyly nové varianty včetně pohnu na zemní plyn a turbodieselu 0,8 l. Letos v únoru se objevil model Twist s posilovačem řízení, palubním počítačem, dálkovým centrálním zamykáním a dalšími prvky. Také příliš neprorazil, v květnu odbyt opět výrazně klesl. Kariéra Nana, které chtělo prorazit i v Evropě, se však zatím ke konci zdaleka nechýlí.

Základní zážehový dvouválec objemu 624 cm3 je však přece jen příliš slabý, i když se u něj již během kariéry výkon jednou zvyšoval z 26 na současných 28 kW. Řešením je oblíbená kratochvíle současných konstruktérů, kteří musí čelit tlakům na emise: instalace turbodmychadla. Jméno Tata Nano Turbo zní možná trochu absurdně, ale vývoj rozhodně nezastavíme. Tady ale nejde o nějaký oxid uhličitý a oxidy dusíku, byť i v Indii mají ve velkých městech emisní předpisy. „Foukaný doping“ bude použit k účelu, pro který byl prapůvodně určen: k nárůstu výkonu někam k hranici 37 kW. Součástí upravené pohonné jednotky je i mezichladič stlačeného vzduchu a nová elektronika.

Turboverze bude mít posilovač řízení už ve standardu. Kromě manuální převodovky přijde i robotizované ústrojí F-Tronic se čtyřmi nebo maximálně pěti stupni, poptávka po něm je, někteří řidiči chtějí nechat svou levou nohu v klidu a jsou líní řadit. Dočkáme se již příští rok. V plánu je i shrnovací plátěná střecha, to všechno pro zlepšení image levného auta, která není příliš dobrá. A pozor, plány obsahují i elektromobil. „E-rev“ se ale objeví jen tehdy, pokud indická vláda schválí dotace a daňové úlevy na tento druh vozidel, jako je tomu v mnoha evropských státech. Bez nich by Nano na baterky bylo pochopitelně příliš drahé.

Nano mělo premiéru v lednu 2008, prodávat se začalo až v dubnu 2009. Už v Ženevě téhož roku vystavovala Tata evropskou verzi, která se ale na starém kontinentu zatím neobjevila. V listopadu 2011 přišly na řadu úpravy podvozku a zmíněné zvýšení výkonu motoru 0,62 l. Přesně před rokem došlo na další decentní modernizaci a rozšíření výbavy, ale i na CNG verzi zážehového dvouválce, která poskytuje slaboučkých 24 kW. Turbodiesel 800 cm3/33 kW se coby sériový model objevil letos v únoru na Auto Expo v Dillí.

Vize Ratana Taty o levném autě se zhmotnila. Ač ji klidně můžeme brát jako komerční neúspěch, je to dobře. Nevymyslel nic nového, jen vzkřísil myšlenku skutečně lidového a jednoduchého minivozu ve stylu Citroënu 2CV, jen menšího. Evropě bychom za posledního zástupce mohli považovat první generaci Fiatu Panda na začátku 80. let minulého věku, přísná legislativa už v současnosti takové automobily nedovoluje na starém kontinentě vůbec vyrábět.

Tata Nano: všechny články o „nejlevnějším autě světa“

Spolupracujeme s TipCars.com
V Dukovanech skončila odstávka čtvrtého bloku V Dukovanech skončila odstávka čtvrtého bloku

V jaderné elektrárně Dukovany skončila po devíti dnech…

Developeři plánují zdražení nájmů v obchodních centrech Developeři plánují zdražení nájmů v obchodních centrech

Developeři letos plánují zdražení nájmů v obchodních…

KSČM chce, aby chudším lidem mohl hradit právníka stát KSČM chce, aby chudším lidem mohl hradit právníka stát

Chudší lidé by měli mít možnost, aby jim náklady na…

 
Zdroj: Autoblog Espaňol

Štítky Tata CNG Elektromobil Diesely Minivozy

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz

V losangeleském domě Elona Muska za v přepočtu 350…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 



Tata Nano GenX: Osvěžení vzhledu i techniky Tata Nano GenX: Osvěžení vzhledu i techniky

Nejlevnější auto světa Tata Nano se představuje v…

Tata Nano povyroste Tata Nano povyroste

Druhá generace indického minivozu má dorazit s lepší…

 



 
Volkswagen Corrado slaví 30 let: Zahájilo útok na vrchol!

Volkswagen Corrado slaví 30 let: Zahájilo útok na vrchol!

Dnes 08:00

Z výrobce obstarožních „brouků“ a kompaktních golfů se Volkswagen postupem doby vypracoval na tvůrce, který dokáže potrápit i německou prémiovou trojku. První vlaštovkou v dlouhé cestě na vrchol se stalo právě kupé Corrado. Proč tomu tak bylo?




Blesk.cz

Barbara, která v reality show ulovila milionáře: Dcera svého tátu poznala až v televizi

Barbara, která v reality show ulovila milionáře:…

Rozárie Kautmanová (9) je dcerou Barbary Kautmanové (41) a tehdejšího milionáře z novácké reality show Vem si…

Mahulena Bočanová v podniku, který nedávno vyhořel. Péče o postiženou dceru jí dává zabrat!

Mahulena Bočanová v podniku, který nedávno vyhořel.…

Herečka Mahulena Bočanová (50) se po dlouhé době objevila na party. Jelikož se sama stará o postiženou dceru…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Mladík Galvas dál sní o MS. Udělám pro nominaci maximum, sliboval bek

Mladík Galvas dál sní o MS. Udělám pro nominaci…

V útoku mají z čeho vybírat, defenziva ale strádá. Trenéři české hokejové reprezentace pokračují v ladění…

 

Reflex.cz

Tohle (ne)chcete vidět. Ukážeme vám, jak zjistit, co všechno na vás má Facebook

Tohle (ne)chcete vidět. Ukážeme vám, jak zjistit, co…

Skandál kolem sbírání uživatelských dat sociální sítí Facebook i po týdnech nabírá na obrátkách. Majitel Mark…

Číslo pět žije – je pět ministerstev hodně, či málo? Budou Hamáčkovci spíše v roli užitečných oranžových idiotů, či součástí řešení problému?

Číslo pět žije – je pět ministerstev hodně, či málo?…

Babišovo hnutí ANO nabídlo sociální demokracii v potenciální společné vládní koalici pět ministerstev, a to…