Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tata Nano: od roku 2012 i v Evropě

Diskuze (53)
Tata Nano má být s cenou v přepočtu pod hranicí 50 tisíc Kč nejlevnějším velkosériově vyráběným autem na světě. Od podzimu se bude prodávat v Indii, časem se přidají trhy dalších rozvojových zemí. Plány Tata Motors se zaměřují ale také na Evropu.

Nedávno představitel automobilky Ratan N. Tata prohlásil, že se zvažuje prodej modelu Tata Nano i v Evropě. Teď šéf vývoje malých vozů Tata Motors Girish Wagh pro magazín Focus řekl, že příští generace bude splňovat normy pro provoz v zemích EU.

Nová generace Tata Nano se představí v roce 2012. Podle Wagha bude splňovat emisní normu Euro 5 a evropské požadavky na bezpečnost při nárazových zkouškách a průměrná spotřeba paliva by se měla snížit ze současných pěti litrů na 3 l/100km. I prodejní plány Tata Motors jsou ambiciózní – dlouhodobě chce vyrábět kolem milionu kusů Nano ročně a výhledově není vyloučena ani výroba v Evropě. O evropské ceně se však nemluvilo.

Tata Nano

Auto určené původně pro rozvojové trhy bude v Indii uvedeno do prodeje koncem letošního roku. Jeho cena se má pohybovat kolem 2500 USD, tedy v přepočtu zhruba 44 tisíc korun – ovšem bez daně.

Tento jednoprostorový pětidveřový vůz je určen pro čtyři pasažéry. Má ocelovou karoserii a motor uložený vzadu. Celohliníkový dvouválcový agregát s vícebodovým vstřikováním paliva má zdvihový objem 623 cm3 a nejvyšší výkon asi 24 kW. Na 100 km si řekne o 4,3 litru benzinu. Točivý moment se přenáší přes čtyřstupňovou manuální převodovku na kola zadní nápravy. Automobil má vnější rozměry 3,1 x 1,5 x 1,6 m, a je tedy jen o málo větší než evropský Smart ForTwo.

Diskuze (53)
14. 2. 2008 08:03
Re: CENA
Aj keby cena narástla o 100%, stále to bude polovica ceny bežného malého auta. Aj keď nebude stáť 70 tisíc ale 140, stále bude mať veľký náskok...
14. 2. 2008 07:57
Re: :)
Ty si blbý, alebo sa len robíš? Už tu celú večnosť píšem, že súčasné Nano nie je auto relevantné pre európsky trh. Prečo ho chceš porovnávať so Smartom? Nebolo konštruované na zvládnutie čelného nárazu ako Smart.

Ak Tata bude na európskych trhoch predávať mini za pár šupiek, bude to rozhodne niečo iné, ako súčasný vozík. Možno s rovnakým menom, ale s trochu inými základnými princípmi stavby. A bude to určite aj výrazne drahšie auto, ale stále ešte za minimálnu cenu voči konkurencii.

Tak tu všetci nepľujte a neprskajte. Že doteraz Tata nespravila dieru do sveta s autami neznamená, že to raz nemôže alebo nedokáže urobiť. Po vojne sa všetci smiali z Japoncov, a za nie veľmi dlhú dobu im úsmev na ústach zmrzol. História sa opakovala s kórejskými výrobcami. Čína detto, teraz smiech, zakrátko asi plač. India, Malajzia, tých kandidátov na úspech je dosť. Nechápem, čo sa tu všetci tvária jak majstri sveta, pritom ešte včera pochodovali na prvého mája pod tribúnou s červenými šatkami na krkoch, a dnes sú všetci machri na obchod, na priemysel aj na všetko, a ukazujú prstom na "zaostalé" a "vývojové" krajiny...
13. 2. 2008 14:50
Re: :)
To jsem zvědavej jak by dopadlo Nano v porovnání se Smartem když to tady tak zmiňuješ ;).

[odkaz]
13. 2. 2008 14:45
Re: Je mi špatně
Ja neříkám, že nemá šanci. Jen že to auto bude brak. Jasný, spoustu lidí nalákaj na nízkou cenu, ale jak dlouho ti takovy auto vydrží ? Přemejšlej co to může bejt za kvalitu za 70tis nebo kolik to bude stát. Za 70tis, bys nesahnal ani tolik pozinkovaný oceli kolik by na to auto bylo potřeba. Nehledě na motor, elektorniku atd atd. To auto bude fakt špičková kvalita asi ne ?! ;-)
Avatar - T613
13. 2. 2008 06:49
Re: :)
vůbec ;-) protože ty zapomínáš na podstatnou věc. že existovaly i vyšší řady aut než jen F127 apod. Najdi si proč vznikly auta jako F500, 2CV apod. Zjisti si kolik modelů miniautomobilů vzniklo v Evropě od sedmdesátých let. A kolik modelů miniautomobilů bylo představeno od druhé poloviny devadesátých let. Prakticky každá automobilka od druhé poloviny devadesátých let vyvinula nebo plánuje zavést do výroby vlastní miniautomobil. To je na překonanou kategorii aut celkem úspěch ne? Že by Evropa byla tak chudá? Nebo důvody pro nákup miniaut jsou v důvodech, které jsem řekl již na počátku? Menší nároky na prostor a nyní i větší ekologičnost v městském provozu? >:D