Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tata Nano: od roku 2012 i v Evropě

Tata Nano má být s cenou v přepočtu pod hranicí 50 tisíc Kč nejlevnějším velkosériově vyráběným autem na světě. Od podzimu se bude prodávat v Indii, časem se přidají trhy dalších rozvojových zemí. Plány Tata Motors se zaměřují ale také na Evropu.
Zpět na článek
12. 2. 2008 09:20
anonym
12. 2. 2008 09:31
neregistrovaný "mam_las"
12. 2. 2008 09:38
12. 2. 2008 15:06
neregistrovaný "Johnnn"
12. 2. 2008 22:30
anonym
12. 2. 2008 09:43
neregistrovaný "Michal Polan"
12. 2. 2008 10:04
neregistrovaný "1Honza1"
12. 2. 2008 10:08
neregistrovaný "Michal Polan"
12. 2. 2008 10:18
12. 2. 2008 11:03
neregistrovaný "mam_las"
12. 2. 2008 11:34
neregistrovaný "Michal Polan"
12. 2. 2008 12:17
neregistrovaný "mam_las"
12. 2. 2008 21:20
13. 2. 2008 14:50
14. 2. 2008 07:57
12. 2. 2008 11:28
neregistrovaný "Michal Polan"
12. 2. 2008 11:50
neregistrovaný "mam_las"
12. 2. 2008 18:36
12. 2. 2008 18:50
neregistrovaný "ela"
12. 2. 2008 19:14
12. 2. 2008 20:07
neregistrovaný "ela"
12. 2. 2008 20:13
12. 2. 2008 20:47
neregistrovaný "ela"
12. 2. 2008 21:03
12. 2. 2008 21:26
neregistrovaný "ela"
12. 2. 2008 21:38
12. 2. 2008 22:15
neregistrovaný "ela"
13. 2. 2008 06:49
12. 2. 2008 19:58
12. 2. 2008 10:01
neregistrovaný "1Honza1"
12. 2. 2008 10:19
12. 2. 2008 10:26
neregistrovaný "mtrs"
12. 2. 2008 16:51
neregistrovaný "Johnn"
12. 2. 2008 10:04
neregistrovaný "x"
12. 2. 2008 22:38
anonym
12. 2. 2008 14:09
14. 2. 2008 08:03
12. 2. 2008 15:19
neregistrovaný "scoot"
12. 2. 2008 15:40
neregistrovaný "Honzax"
12. 2. 2008 15:59
neregistrovaný "scoot"
12. 2. 2008 18:40
neregistrovaný "gld"
12. 2. 2008 16:52
neregistrovaný "Trebus"
12. 2. 2008 22:41
anonym
anonym
12. 2. 2008 09:20
jen to nééé
bůh nás chraň!!!!
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "mam_las"
12. 2. 2008 09:31
Re: jen to nééé
Tady nepomůže ani Brahma. :-)
12. 2. 2008 10:21
Re: jen to nééé
Kým niečo vypotíš, pozri najprv von na cestu a zamysli sa nad bezpečnosťou mnhých ďalších áut, čo tam uvidíš. Nie je dávno ani doba, keď sa u nás predávalo Tico...
12. 2. 2008 09:38
Je mi špatně
Z toho auta je mi na blití 8-s 8-s . To si takhle jedete těch 70 kmh, v očích smrt, plyn zadupnutej v podlaze a najednou strom. Auto si jede dál, co na tom, že je na dvě půlky a vy máte mozek někde na jabloni. Hodně šťastnejch majitelů přeju ;-) :no:
Rozbalit vlákno
8
12. 2. 2008 10:15
Re: Je mi špatně
Tebe sa niečo zlé snívalo? Alebo si tento príspevok vyblil po prečítaní nadpisu? Tak sa skonsoliduj, prečítaj si to, vstrebaj informácie, spracuj ich, a potom niečo napíš. ;-)
12. 2. 2008 10:59
Re: Je mi špatně
Ne mě ne, ale to auto je zlej sen. Z čeho usuzuješ že jsem ten článek nečet ? To auto je prostě skořápka. Že bude prej odpovídat bezpečnostním předpisům, to je jasný, přece nebudou říkat: "Jo abychom nezapomněli, to auto se při prvním nárazu rozsype jako domecek z karet". Stačí se kouknout na to co v tamních končinách jezdí za drožky nebo kouknout na sousedy z číny a jejich zázračnej Brilliance ;-) , než začneš příště metat moudra tak to zkoušej radši někde jinde než u mě 8-s >:D
12. 2. 2008 11:02
Re: Je mi špatně
fuj takovejch chyb, hned napravím

EDIT: tak už nenapravím :D
12. 2. 2008 14:56
Re: Je mi špatně
Prečo to posudzuješ z "pohľadu machra na nýmanda"? Myslíš, že takí, ako sú Číňania alebo Indovia majú v hlave vatu? Vedia rozmýšľať a nebudú sa snažiť v Európe pretlačiť to, čo nebude mať šancu. Nejdú predsa predávať to auto, čo vidíš na fotkách...
13. 2. 2008 14:45
Re: Je mi špatně
Ja neříkám, že nemá šanci. Jen že to auto bude brak. Jasný, spoustu lidí nalákaj na nízkou cenu, ale jak dlouho ti takovy auto vydrží ? Přemejšlej co to může bejt za kvalitu za 70tis nebo kolik to bude stát. Za 70tis, bys nesahnal ani tolik pozinkovaný oceli kolik by na to auto bylo potřeba. Nehledě na motor, elektorniku atd atd. To auto bude fakt špičková kvalita asi ne ?! ;-)
neregistrovaný "Johnnn"
12. 2. 2008 15:06
Re: Je mi špatně
No já nevím - pokud bych chtěl auto do 70 000 Kč, tak bych radši zašel kouknout do bazaru...
12. 2. 2008 21:00
Re: Je mi špatně
Tak za tu sumu dostanes podla mna menej bezpecne auto s dvojnasobnou spotrebou a stvrtinovou zivotnostou...
anonym
12. 2. 2008 22:30
Re: Je mi špatně
uvedom si že za 40tis. máš tak na skůtra (dobrýho) Tak mi vrtá hlavou z čeho to vyrábějí. Celopozink to asi nebude a že by modelovali deform. zóny na počítači? Mi stačilo vidět crashtest tzv. automopedů (a to je evropská výroba) a raději bych boural na kole. To mě alespoň neskčípnou plechy...
neregistrovaný "Michal Polan"
12. 2. 2008 09:43
:)
Pominu design, ten u takového auta opravdu nelze řešit.
Zajímala by mě bezpečnost takového auta po úpravě dle předpisů EU, zajímala by mne skutečná spotřeba s Euro5. 3l/100 km je na úrovni městských skútrů, na rozdíl od nich ale uveze dva dospělé a nákup. Vím, že tady se auta podobného typu neuchytí, protože to není sportovní, nízké, agresivní a velké, přesto myšlenka je to dobrá.
Rozbalit vlákno
23
neregistrovaný "1Honza1"
12. 2. 2008 10:04
Re: :)
Myslím,že si to EU a konkurence ohlídá,z toho strach mít nemusíme .
neregistrovaný "Michal Polan"
12. 2. 2008 10:08
Re: :)
Když skutečně upraví bezpečnost podle našich norem, nevidím na tom autě pak nic špatného (možná kromě diskutabilního vzhledu). Jen by mě zajímalo, zda ho dovede přijmout i evropská, potažmo česká mentalita, která z aut dělá modlu a symbol životního stylu a postavení.
12. 2. 2008 10:18
Re: :)
Vezmi to z opačného uhla pohľadu. Neriešme bezpečnosť, povedzme, že ju dostanú na požadovanú úroveň. Smart so štyrmi dverami, spotrebou 3 litre a štvrtinovou cenou, to nie je ponuka na zahodenie. Kto iný Ti to ešte ponúkne?
neregistrovaný "mam_las"
12. 2. 2008 11:03
Re: :)
Tak z ,,opačného uhla pohľadu", tu v Evropě už taková kategorie existuje. Může jet ale jen čtyřicítkou, právě proto, že ,,neriešme bezpečnosť". To, že v Indii znamená dnešní Tata krok kupředu, od skútrů k autům, aniž by řešila bezpečnost, ale neznamená, že totéž lze aplikovat pro Evropu. Tady se nejezdí na skůtru v pěti lidech, k tomu tu už auta máme. Takže pokud bude chtít TATA čtyřmístné AUTO, tedy ,,nějakou bezpečnost", tak skončí nejspíš někde mezi Fiatem 500 a Pandou. Příčný průřez, je plus, mínus podobný a délka o 40 centimetrů větší. On ten rozdíl mezi 3,1 metru délky TATY a 3,5 metru délky mrňavých Fiatů, není pro nic a za nic. A co se týká ceny, jistě, pokud bude stejná kvalita za nižší cenu, to asi nikomu vadit nebude. :-)
neregistrovaný "Michal Polan"
12. 2. 2008 11:34
Re: :)
Dovolím si upozornit na větu, kde Klaudius jasně napsal, že "bezpečnost na požadovanou úroveň dostanou". A jde to i při rozměrech, které už Nano má. To bys, jako konstruktér, mohl vědět.
Tedy velikostí menší, než F500, lehčí, méně žravé auto. Ale taky to nebude sporťák a stylovka, ale čistě praktické auto na řešení přecpanosti našich měst... kdyby to někdo chtěl řešit.
neregistrovaný "mam_las"
12. 2. 2008 12:17
Re: :)
Tak počkáme, až to Klaudius vyřeší. Do roku 2012, bych to snad ještě mohl doklepat. >:D
12. 2. 2008 21:20
Re: :)
A odkiaľ si si istý tým, že model od Taty, ktorý budú ponúkať v Európe, nebude väčší? Že chcú Indovia proti zdravému rozumu aplikovať pri dobýjaní európskych trhov ten istý recept ako pri motorizácii svojej krajiny? Myslíš, že oni neuvažujú mozgom?
Navyše (vzhľadom na tvoje argumenty) aj súčasný vozík Tata je dlhší ako prvý Smart (tri hviezdy v roku 2000) o celých 60 cm. Receptom na bezpečnosť nie je dĺžka, o tejto problematike máš dosť naivnú predstavu. Príkladom je práve Smart, alebo taký Mercedes A. A ako sa Ti páčila kratučká predná časť Volkswagenu Up! ?
13. 2. 2008 14:50
Re: :)
To jsem zvědavej jak by dopadlo Nano v porovnání se Smartem když to tady tak zmiňuješ ;).

[odkaz]
14. 2. 2008 07:57
Re: :)
Ty si blbý, alebo sa len robíš? Už tu celú večnosť píšem, že súčasné Nano nie je auto relevantné pre európsky trh. Prečo ho chceš porovnávať so Smartom? Nebolo konštruované na zvládnutie čelného nárazu ako Smart.

Ak Tata bude na európskych trhoch predávať mini za pár šupiek, bude to rozhodne niečo iné, ako súčasný vozík. Možno s rovnakým menom, ale s trochu inými základnými princípmi stavby. A bude to určite aj výrazne drahšie auto, ale stále ešte za minimálnu cenu voči konkurencii.

Tak tu všetci nepľujte a neprskajte. Že doteraz Tata nespravila dieru do sveta s autami neznamená, že to raz nemôže alebo nedokáže urobiť. Po vojne sa všetci smiali z Japoncov, a za nie veľmi dlhú dobu im úsmev na ústach zmrzol. História sa opakovala s kórejskými výrobcami. Čína detto, teraz smiech, zakrátko asi plač. India, Malajzia, tých kandidátov na úspech je dosť. Nechápem, čo sa tu všetci tvária jak majstri sveta, pritom ešte včera pochodovali na prvého mája pod tribúnou s červenými šatkami na krkoch, a dnes sú všetci machri na obchod, na priemysel aj na všetko, a ukazujú prstom na "zaostalé" a "vývojové" krajiny...
neregistrovaný "Michal Polan"
12. 2. 2008 11:28
Re: :)
Nikdo, protože by se dočkal akorát reakcí jako od uživatele mam_las nade mnou. Tak se tím Evropani ani nebudou zabývat a svět nás převálcuje. Dobře nám tak.
neregistrovaný "mam_las"
12. 2. 2008 11:50
Re: :)
Aby ses nepocintal. :-) Evropa si na podobně velkých, silných a bezpečných přístrojích s motorem vzadu, už pojezdila. Původní Fiat 500, 600, Renault 4 CV, BMW 700, NSU 4 L,.... až třeba k Fiatu 126p. A buď si jist, že kdyby šlo pro čtyřmístný vůz, EKONOMICKY plnit bezpečnostní předpisy, v té délce okolo 3,1 metrů, tak se to tu klidně staví dál. (Důležité slovíčko, je to EKONOMICKY, tedy i bez stabilizačních hejblátek, nutných k provozu Smartu.) :-)
Avatar - T613
12. 2. 2008 18:36
Re: :)
ty hejblátka se stavěly především z ekonomických důvodů. Po výrazném zvýšení evropské ekonomiky lidé přešli na větší auta. Po dnešních hejblatech je poptávka především kvůli ekologiei ale hlavně kvůli zahlcenosti měst auty.
neregistrovaný "ela"
12. 2. 2008 18:50
Re: :)
Ty si vůl jak anděl. >:D
Avatar - T613
12. 2. 2008 19:14
Re: :)
Tys mi to nandal. Se normálně červenám. Ještě něco inteligentního z tebe vypadne, nebo už si byl dneska na nočníčku? :-)
neregistrovaný "ela"
12. 2. 2008 20:07
Re: :)
Takže podle tebe, se Ford Ka, Renault Twingo, Fiat 500 a Panda, Opel Corsa a další, dělají tak velká proto, že ,,po výrazném zvýšení evropské ekonomiky lidé přešli na větší auta". >:D
Avatar - T613
12. 2. 2008 20:13
Re: :)
bože elo zapni mozek.. přečti si na co reaguju. pak si udělej v hlavě časovou osu, do té si dosaď miniauta o kterých mluvil mamlas a pak miniauta o kterých jsem mluvil já. a pak řekni co ti vyšlo.
neregistrovaný "ela"
12. 2. 2008 20:47
Re: :)
Že si vůl jak anděl. Ale to už mi vyšlo předtím. Mam_las vcelku logicky píše, že tahle doba i auta už v Evropě jednou byla a že požadavky na bezpečnost je překonaly. A že pokud se bavíme o něčem, co plní evropské představy o pasivní bezpečnosti a je do tří metrů délky, tak to vychází tak akorát pro dva a ne čtyři lidi a jmenuje se to Smart. A pokud to má plnit i představy o aktivní bezpečnosti, tak k tomu provozu Smartu jsou potřeba stabilizační hejblátka. Nevím, co si pod tím představuješ ty, ale já tím chápu ESP. A že vzhledem k ekonomice, vychází nejlevněji, uspokojovat požadavky evropského trhu na bezpečnost, na miniaturizaci čtyřmístného vozidla a zároveň jeho cenu, auty o cca 40 cm delšími, než je dnešní Tata. A že pokud bude chtít totéž plnit příští model Taty, tak se pravděpodně bude víc podobat dnešní Pandě, než dnešní Tatě, přičemž může udržet cenu i pod úrovní evropské produkce. A jseš pro změnu ty, schopen pochopit tohle? >:D
Avatar - T613
12. 2. 2008 21:03
Re: :)
Ty miniauta o kterých mluvil mamlas motorizovaly Evropu. Fiat 500 nahradil v Itálii například skútry. S obnovováním poválečné ekonomiky se kupci orientovaly na stále větší vozy. Obrazně řečeno Fiat 500 nahradil Fiat 127, Brouka Golf apod. To vše v době, kdy vrcholem bezpečnosti byly pásy v příplatkové výbavě! Pokud se podíváš na sedmdesátá a osmdesátá léta zjistíš, že miniautomobilů bylo vyvinuto minimum, skoro žádný. Bylo zde jen několik posledních mohykánů jako byl Mini, Fiat Panda a maluch (a pár dalších). Ale většina nákupních tašek začínala v malých vozech jako byla R5, Polo a P205. Od druhé půlky devadesátých let začíná zařazovat miniautomobily stále více automobilek - Twingo, Cinquecento, Arosa, Tico, Smart, 106. Proč asi? Především kvůli malým nárokům na prostor a v současné době je to bráno i jako ekologické vozítko s malou spotřebou. Jak bude vypadat Tata mi je šumafuk. Renesance miniautomobilů je stále zřetelnější ať se ti to líbí nebo ne. Argumentovat tím, že se neobejdou bez elektroniky je v dnešní době poměrně ubohý argument. V době, kdy jsou tyto systémy normální takřka v každém voze. Dnešní miniautomobily kupuje z ekonomických důvodů jen málokdo. Od toho tu jsou vozy jako Dacia a Lada
neregistrovaný "ela"
12. 2. 2008 21:26
Re: :)
,,Obrazně řečeno Fiat 500 nahradil Fiat 127, Brouka Golf apod." >:D Teda ty v tom máš guláš. Pětistovku nahradil F 126p, a to v naproto přímé linii. A F 126p pokračoval první Pandou (třídveřovou). F 127 je potomek Autobianchi A 112, která náležela pod Fiat. A R5 je přímým potomkem R4. Polo je dvojče Audi 50. P 106 je dvojče Citroenu Saxo, který je přímým potomkem AX. Prostě a jednoduše, malá auta byla v Evropě vždy, stejně jako tu vždy byla jejich klientela. Jediné, co už neumožňuje dnes homologovat auto pro 4 lidi,velké jen jako byl Mini o délce 3 111 mm, jsou bezpečnostní předpisy. A pokud, jak píšeš:,, Jak bude vypadat Tata mi je šumafuk.", tak nechápu proč se cpeš do diskuze o ní. >:D
Avatar - T613
12. 2. 2008 21:38
Re: :)
co ti mám na to říct... víš co znamená ve větě slovíčko obrazně? samozřejmě, že 127 nenahradila ve výrobě 500 >:D Ale, že v objemu produkce ji nahradila. Jinými slovy bohatnouvší Evropě miniautomobily přestávaly stačit. Poptávka po MINIAUTOMOBILECH (to jsou auta ještě menší než malé vozy víš) klesala a dnes z různých důvodů zase začíná stoupat.
A osobně se nechám překvapit jestli to Tata zvládne nebo ne. Konstruktéři z mnoha oborů dokázaly již rádoby nemožné. Smartu se taky všichni pošklebovali...
neregistrovaný "ela"
12. 2. 2008 22:15
Re: :)
Fiat 500V byl představen roku 1957. V roce 1972 představil fiat, ze jména u našich severních sousedů, model F126, přezdívaný „maluch“, který byl nasledovníkem 500. Obou těchto aut se do roku 1976 vyrobilo 3 678 000kusů.

Výroba klasické Pandy začala v roce 1979 a skončila po 23 letech. Počítadlo vyrobených kusů se tehdy zastavilo na čísle 4.491.349, čímž se Panda stala 3. nejúspěšnějším italským vozem v historii. Jejím nástupcem se stal vůz představený na Ženevském autosalonu 2003 jako Fiat Gingo. Kvůli připomínkám automobilky Renault (fonetická příbuznost s Twingem) však tento nový vůz přijal staronové jméno - Fiat Panda.

Fiat 127 byl automobil vyráběný mezi lety 1971 až 1983. Vyráběl se kromě Itálie a Španělska také v Latinské Americe. Celkem se jen v Itálii vyrobilo 3 779 086 kusů.

Nemáš pocit, že ti ta obrazná teorie poněkud kulhá za realitou?

>:D >:D
Avatar - T613
13. 2. 2008 06:49
Re: :)
vůbec ;-) protože ty zapomínáš na podstatnou věc. že existovaly i vyšší řady aut než jen F127 apod. Najdi si proč vznikly auta jako F500, 2CV apod. Zjisti si kolik modelů miniautomobilů vzniklo v Evropě od sedmdesátých let. A kolik modelů miniautomobilů bylo představeno od druhé poloviny devadesátých let. Prakticky každá automobilka od druhé poloviny devadesátých let vyvinula nebo plánuje zavést do výroby vlastní miniautomobil. To je na překonanou kategorii aut celkem úspěch ne? Že by Evropa byla tak chudá? Nebo důvody pro nákup miniaut jsou v důvodech, které jsem řekl již na počátku? Menší nároky na prostor a nyní i větší ekologičnost v městském provozu? >:D
Avatar - Falco
12. 2. 2008 19:58
Re: :)
Tak povídej, jak je to ve skutečnosti?
neregistrovaný "1Honza1"
12. 2. 2008 10:01
Ubožáci
Nevím jak si může někdo dovolit něco kritizovat,o čem nic neví !!! Na druhou stranu obdivujete např. Smart,který je v porovnání horší a hlavně několikanásobně dražší !!! Na světě je hodně lidí,kterým tohle vozítko bude bohatě stačit,myslím že je to výborná nákupní taška,a o to výrobcům asi v první řadě jde!!! Takže vy ohrnutý rypáci,jezdící ve vracích ze západní evropy jděte do pr,dele !!!
Rozbalit vlákno
3
12. 2. 2008 10:19
Re: Ubožáci
Klídek, nemá cenu kričať, ani sa rozčuľovať... ;-)
Oni na to možno raz prídu sami...
neregistrovaný "mtrs"
12. 2. 2008 10:26
Re: Ubožáci
máš recht :yes: :yes:
neregistrovaný "Johnn"
12. 2. 2008 16:51
Re: Ubožáci
No podle mě s tímhle Smart nemá nic společného - znám dva lidi co mají Smarta. Oba si ho koupili kvůli "image" a o tom, jestli je malé nebo velké, jim ani trochu nešlo. Stejně tak je na to i F500 apod...
neregistrovaný "x"
12. 2. 2008 10:04
Tata
to že tohle auto je bída je vidět z každé fotky. Na druhou stranu podívejte se co vytvořil Mercedes v podobě Smarta. A navíc je dobře 10x dražší...
Rozbalit vlákno
1
anonym
12. 2. 2008 22:38
Re: Tata
Bída. No za 40litru...
12. 2. 2008 14:09
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
14. 2. 2008 08:03
Re: CENA
Aj keby cena narástla o 100%, stále to bude polovica ceny bežného malého auta. Aj keď nebude stáť 70 tisíc ale 140, stále bude mať veľký náskok...
neregistrovaný "scoot"
12. 2. 2008 15:19
no nevím...
...ale já konkrétně dojíždím denně do práce cca. 9 km po málo frekventovaných silnicích. Tohle by mi na denní dojíždění úplně stačilo, a ještě bych svezl tři kámoše. Při dnešních cenách jízdného v autobuse bych byl vysmátej jak lečo ! (jo a odpoledne by si s tím manželka mohla u nás na maloměstě objezdit všechny nákupy a kamarádky ) za ty prachy už ať je to tady !!!!!
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Honzax"
12. 2. 2008 15:40
Nano jako světový vůz???
No když se člověk podívá na fotky, a to jsem to neviděl v reálu, je jasné, o co jde: zastaralá konstrukce s ,,motocyklovým" motorem vzadu. Totálně ošizená palubní deska, sedadla jako skořápky, maličká 12" kola s nouzovými pneu, design čistě pro funkci, dokážu si představit, jaká je použitá kvalita oceli a použítých plastů. Technologicky je to krok minimálně 20 let zpátky. Nicméně pro postavení Indie na kola je to dobré a pro lidi, kteří jsou rádi ,,hlavně že to jede" je to dostačující. Holt každý trh má jiná měřítka...
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "scoot"
12. 2. 2008 15:59
Re: Nano jako světový vůz???
pro mě ideální přibližovadlo (viz.výše uvedené důvody) :-)
neregistrovaný "gld"
12. 2. 2008 18:40
Re: Nano jako světový vůz???
Koncepcia malých mestských vozidiel s motorom vzadu nie je zďaleka zastaralá, proste tu už raz bola a teraz si na ňu konštruktéri spomenuli. Viz VW Up! Smart ForTwo alebo v japonsku vyrábané miniautá..
neregistrovaný "Trebus"
12. 2. 2008 16:52
Správné srovnání
Vzhledem k ceně bych takové auto porovnával se skútrem. A z toho nevychází tak špatně - bude o něco bezpečnější a dá se používat i v zimě. Co víc si může člověk přát :-)
Rozbalit vlákno
1
anonym
12. 2. 2008 22:41
Re: Správné srovnání
Ale na skůtru (pokud máš helmu a nevemeš čelně strom) Tě neskřípne rozbitej plech. Ale když sedíš v plechový konzervě...
Avatar - sargis
12. 2. 2008 16:57
Rata, je tu Tata
Pochvalim-ako recept na preludnenost rovojovych krajin uctyhodna myslienka. Vodic pozraza par ludi na ulici zaplnenej cyklistami ako na starte Tour de France a potom to mozno narve do najblizsieho spomalovacieho kamena (kto nebol v Indii-skaly o velkosti dogy porozhadzovane nahodne po ceste tam obcas sluzia ako u nas spomalovacie prahy, kluckujete a teda nemozete ist rychlo).
Nepochvalim-nie je to v TDI-cku, Skodovka moze ostat v klidu :-) Ale ako tak uvazujem, spoilery o vahe auta samotneho, bi-turbo - na jeden valec jedno preplnanie (snad to vyda +6kW), aspon 11" kolesa, zadne skla v ciernom, hm, potom asi beriem:)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Falco
12. 2. 2008 20:09
Indie má našlápnuto
Indie je daleko více zemí obchodu než Čína (druhým úředním jazykem je angličtina) Indičtí obchodníci jsou zavedeni po celém světě a v automobilovém průmyslu, stejně jako v jiném odvětví, platí, že zisk vytváří obchodník. Smontovat někde auto je jednoduché. Složitější je ho prodat. Navíc v Indii existuje tradiční automobilový průmysl, například zmiňovaná Tata, prostě nic uměle vytvořeného…
Rozbalit vlákno
1
Avatar - T613
12. 2. 2008 20:14
Re: Indie má našlápnuto
přesně tak :yes: