Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tata Nano: nejlevnější lidové auto pro Indii představeno v Dillí

Ondřej Láník
Diskuze (70)
Indický automobilový průmyslník a vizionář Ratan N. Tata dnes v Dillí představil nový lidový automobil, který by mohl znamenat klíčový okamžik v motorizaci Indie a v budoucnosti Tata Group.

Indický automobilový průmyslník a vizionář Ratan N. Tata, který indickou Tata Motors už léta vozí na ženevský autosalon aniž by se indické automobily v Evropě prodávaly, dnes v Dillí představil nový lidový automobil, který by mohl znamenat klíčový okamžik v motorizaci Indie a v budoucnosti Tata Group.

Automobil, který byl konstruován s cílovou cenou 2.500 dolarů bez daně, by se měl na indický trh dostat na konci roku 2008. Jde o jednoprostorový model s pěti dveřmi a čtyřmi místy, který má ocelovou karoserii (spekulovalo se o tom, že bude mít vzhledem k ceně a hmotnosti hybridní plastovou konstrukci) a motor uložený vzadu. Dvouválcová konstrukce s jedním vyvažovacím hřídelem je podle firemního prohlášení unikátní. Celohliníkový agregát s vícebodovým vstřikováním paliva má zdvihový objem 623 cm3 a nejvyšší výkon asi 24 kW. Točivý moment se přenáší přes čtyřstupňovou manuální převodovku na kola zadní nápravy. Automobil má vnější rozměry 3,1 x 1,5 x 1,6 m, a je tedy jen o málo větší než evropský Smart ForTwo. Palivová nádrž má 30 litrů, spotřeba paliva se má pohybovat kolem 4,3 l/100 km.

Podle tvrzení šéfa Tata Group, Ratana N. Taty, bude tento automobil i přípěvkem k životnímu prostředí v Indii. Má totiž mít nižší emise než mopedy, které brázdí ulice indických aglomerací, obtěžkány i několika rodinnými příslušníky.

S exportem mimo indický trh se nepočítá minimálně do roku 2011. Na indickém trhu budou dvě verze. Standardní, která by měla dosáhnout na cílovou cenu, má jen minimální výbavu. Luxusní se navenek odlišuje lakovanými nárazníky. Očekává se, že k dispozici bude klimatizace, ale s posilovačem řízení, ani s airbagy se nepočítá.

Aby výrobce ukázal skutečné záměry s novým vozem, obsahuje tiskové prohlášení automobilky citaci Ratana N. Taty, která přibližuje situaci, do níž Tata posílá nový model na indický trh: “Na ulicích jsem sledoval rodiny jezdící na mopedech - za řídítky otec, jeho malé dítě stojící před ním, jeho žena sedící za ním a držící menší dítě. To mne před lety přivedlo k myšlence zda je možné zkonstruovat a vyrobit lidový automobil, který bude bezpečný a současně dostupný, který bude schopen zajistit dopravní potřeby pro právě takové rodiny. Dnes takový automobil máme, tady je..."

Tata Motors je největší indickou automobilkou s obratem 7,2 miliardy dolarů ročně. Má vedoucí postavení na trhu užitkových aut v Indii a druhé místo mezi prodejci osobních aut. Jde současně o pátého největšího výrobce středních a těžkých nákladních automobilů na světě a druhého největšího výrobce autobusů na světě. Tata Motors začíná spolupracovat s Fiat Group, má svá vývojová centra v Indii a Spojeném království. Před několik dny společnost Ford Motor Company ohlásila, že jedná s Tata Motors o prodeji automobilek Land Rover a Jaguar.

Ondřej Láník
Diskuze (70)
5. 3. 2008 07:53
Re: Budúcnosť
To jsou dvě různé daně - spotřební daň a DPH. Spotřebí daň je fixní částka na litr (11,84 Kč/litr, jestli jsem to vygooglil dobře), a to bych navíc tipoval, že 19% DPH se počítá z ceny benzínu včetně této daně.
Čili pokud litr benzínu stojí 30 Kč, pak 4 Kč má benzínka marži - 26 Kč. Z toho 19% DPH - 21,84 Kč bez ní. Minus 11,84 na litr spotřební daň - a jsme na rovných 10 Kč za litr benzínu z velkoobchodu.
5. 3. 2008 07:39
Re: Velorex
Jestli myslíte klasický tříkolový, tak ten byl dvojmístný. Tohle má 4 místa a proti čtyřkolovému Velorexu to vypadá o trochu moderněji.
12. 1. 2008 21:39
B-sloupek
a hele neco tadychybi >:D :no:
Avatar - Dylan McKay
11. 1. 2008 18:54
Re: není co slavit
Díky, nextrome, máš 100% pravdu... :yes:
Avatar - Falco
10. 1. 2008 23:33
Re: není co slavit
Jeden by zakázal malé auta a druhý - velké a luxusní. Pánové! Chytněte se za ruce a běžte s těmahle fašistickýma kecama do háje!