Příchod vozu Tata Nano je daleko, v Evropě jej uvidíme možná do 3 let
"Zatím nevíme. Určitě to ale zabere dva až tři roky," řekl Forster v rozhovoru s německým listem Frankfurter Rundschau. Vozy Nano se v Indii prodávají za cenu mírně převyšující 2000 dolarů (asi 35.000 Kč). V únoru automobilka prodej těchto vozů zdvojnásobila na 8262 kusů.
Nejlevnější vůz světa, jak bývá model Nano nazýván, byl představen v Dillí v lednu 2008. Prodávat se začal na domácím trhu ale až v dubnu 2009. To už za sebou měla ženevskou premiéru i verze Europa, jakýsi koncept varianty pro Evropu.
S prodejem na starém kontinentu se původně počítalo v roce 2011, či 2012. Současný šéf automobilky Carl-Peter Forster ovšem oznámil, že nezačne dříve než v roce 2014.
Forster očekává, že by v té době mohlo najít nové majitele na 300 tisíc vozů Nano, ovšem v celosvětovém měřítku. Je pravděpodobné, že k posunutí startu přispělo i samovznícení některých exemplářů, jenž bylo poměrně nedávno prezentováno motoristickými médii.
Výstavní Nano Europa z jara 2009 bylo sice vybaveno autorádiem, elektrickým stahováním oken a dvěma airbagy, ale nutná bude ještě kompletní revize celého auta. Dva vzduchové vaky zřejmě zůstanou, přibudou rovněž ABS a ESP.
Pravděpodobná cena? 5.000 eur, ovšem bez DPH. Podle aktuálního kurzu by odpovídala necelým 122 tisícům Kč, jenže připočtěme českou sazbu daně z přidané hodnoty a jsme na částce zhruba 150.000,- Kč. Podobně vybavený minivůz za tyto peníze dnes neseženete, ovšem Nano Europa neměří na délku ani 3,3 m, je tedy kratší než Panda, Spark a další konkurenti.
Značka Tata už v Evropě své automobily nabízí. Mohou si je koupit Španělé, a to pětidveřový hatchback Indica a z něj odvozené kombi Indigo. Nabídku doplňují SUV Grand Safari a pick-up Xenon. Loňskou novinkou je modernější Indica Vista.
Připomeňme, že i v České republice se před několika lety vozy Tata oficiálně prodávaly, šlo ale pouze o terénní pick-upy.
Automobilka Tata Motors je součástí obřího indického konglomerátu Tata Group, který se angažuje v mnoha odvětvích, počínaje zpracováním surovin a výrobou softwaru konče. Ve čtvrtém čtvrtletí automobilka meziročně zvýšila zisk o 273 procent na 24,24 miliardy rupií (skoro 15 miliard Kč).