reklama


Příchod vozu Tata Nano je daleko, v Evropě jej uvidíme možná do 3 let

Příchod vozu Tata Nano je daleko, v Evropě jej uvidíme možná do 3 let

 
 

Mini vůz Nano by mohl být za dva až tři roky na evropském trhu. Žádné pevné plány v Evropě ale firma zatím s tímto vozem nemá.

"Zatím nevíme. Určitě to ale zabere dva až tři roky," řekl Forster v rozhovoru s německým listem Frankfurter Rundschau. Vozy Nano se v Indii prodávají za cenu mírně převyšující 2000 dolarů (asi 35.000 Kč). V únoru automobilka prodej těchto vozů zdvojnásobila na 8262 kusů.

Nejlevnější vůz světa, jak bývá model Nano nazýván, byl představen v Dillí v lednu 2008. Prodávat se začal na domácím trhu ale až v dubnu 2009. To už za sebou měla ženevskou premiéru i verze Europa, jakýsi koncept varianty pro Evropu.

S prodejem na starém kontinentu se původně počítalo v roce 2011, či 2012. Současný šéf automobilky Carl-Peter Forster ovšem oznámil, že nezačne dříve než v roce 2014.

Forster očekává, že by v té době mohlo najít nové majitele na 300 tisíc vozů Nano, ovšem v celosvětovém měřítku. Je pravděpodobné, že k posunutí startu přispělo i samovznícení některých exemplářů, jenž bylo poměrně nedávno prezentováno motoristickými médii.

Výstavní Nano Europa z jara 2009 bylo sice vybaveno autorádiem, elektrickým stahováním oken a dvěma airbagy, ale nutná bude ještě kompletní revize celého auta. Dva vzduchové vaky zřejmě zůstanou, přibudou rovněž ABS a ESP.

Pravděpodobná cena? 5.000 eur, ovšem bez DPH. Podle aktuálního kurzu by odpovídala necelým 122 tisícům Kč, jenže připočtěme českou sazbu daně z přidané hodnoty a jsme na částce zhruba 150.000,- Kč. Podobně vybavený minivůz za tyto peníze dnes neseženete, ovšem Nano Europa neměří na délku ani 3,3 m, je tedy kratší než Panda, Spark a další konkurenti.

Značka Tata už v Evropě své automobily nabízí. Mohou si je koupit Španělé, a to pětidveřový hatchback Indica a z něj odvozené kombi Indigo. Nabídku doplňují SUV Grand Safari a pick-up Xenon. Loňskou novinkou je modernější Indica Vista.

Připomeňme, že i v České republice se před několika lety vozy Tata oficiálně prodávaly, šlo ale pouze o terénní pick-upy.

Automobilka Tata Motors je součástí obřího indického konglomerátu Tata Group, který se angažuje v mnoha odvětvích, počínaje zpracováním surovin a výrobou softwaru konče. Ve čtvrtém čtvrtletí automobilka meziročně zvýšila zisk o 273 procent na 24,24 miliardy rupií (skoro 15 miliard Kč).

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D

Pražský dopravní podnik (DPP) zadal firmě Metroprojekt…

Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo! Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo!

Realita přináší našemu národu příležitost, jak se zbavit…

 
Zdroj: ČTK
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

 




Tata Nano GenX: Osvěžení vzhledu i techniky Tata Nano GenX: Osvěžení vzhledu i techniky

Nejlevnější auto světa Tata Nano se představuje v…

Tata Nano povyroste Tata Nano povyroste

Druhá generace indického minivozu má dorazit s lepší…

 



 
Expanze Lady? Zveřejňuje české ceníky Kaliny, Granty i Vesty!

Expanze Lady? Zveřejňuje české ceníky Kaliny, Granty i Vesty!

Dnes 17:51

Pozici nejlevnější značky na českém trhu léta úspěšně drží Dacia, která se však dočká staronového konkurenta. Větší roli by u nás opět ráda hrála i ruská Lada.




Blesk.cz

EXIT, Spiderman, Facebook? Zapomeňte. Komunisté chtějí zakázat cizí názvy

EXIT, Spiderman, Facebook? Zapomeňte. Komunisté…

Podle skupinky komunistických poslanců jsme v Česku a budeme prostě mluvit česky. A ani na Spidermana už se…

Mayová si přeje „tvrdý brexit“. Británie se kompletně odtrhne od EU

Mayová si přeje „tvrdý brexit“. Británie se…

Británie upřednostní úplné oddělení země od Evropské unie, tzv. tvrdý brexit. Nepřeje si ani částečně setrvat. V…

 

iSport.cz

Kalamita českých tenistů. Z Davis Cupu se omluvili Rosol i Pavlásek

Kalamita českých tenistů. Z Davis Cupu se omluvili…

Adam Pavlásek ani Lukáš Rosol nebudou k dispozici pro první kolo Davisova poháru, které čeští tenisté odehrají…

Tři esa a odchod. Končil jsem jak bombarďák, zářil Štěpánek

Tři esa a odchod. Končil jsem jak bombarďák, zářil Štěpánek

PŘÍMO Z MELBOURNE | Jízda osmatřicetiletého barda Radka Štěpánka se z kvalifikace přelila už do 2. kola…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama