Tata Super Nano má 230 koní a umí jet rychlostí až 190 km/h
Indická Tata nepovažuje model Nano jenom za levný vůz, ale milník automobilové historie. Alespoň se tak píše v oficiálních materiálech. Ty mimo jiné uvádějí, že je pod kapotou přítomen dvouválec o objemu 624 cm3, výkonu 38 koní v 5500 otáčkách za minutu a točivým momentem 51 N.m. Auto se umí rozjet až na 105 km/h, stojí na dvanáctipalcových kolech a váží 635 kilogramů.
V Novém Dillí vůz pořídíte za nějakých 50.000 Kč, a pomineme-li evropské bezpečnostní standardy, zákazníci by se našli i u nás. V nárazových testech Global NCAP však vůz nedostal ani jednu hvězdu.
Že je ale nějaké auto v základu levné, nemusí nutně znamenat, že se z něj s trochou péče nestane pořádně nadupaná kára. Stačí se jenom podívat na počin od JA Motorsport - nese přídomek Super Nano a ostatně se není čemu divit. Dá se říci, že z původního Nana zůstala pouze karoserie, která je nyní opatřena bezpečnostním rámem, aerodynamickými nárazníky, agresivním zbarvením, a v interiéru přibyla nová sedadla Recaro, uhlíkové vlákno na přístrojové desce nebo závodní volant s páčkami pro řazení sekvenční skříně.
Nejdůležitější je však technika. Za předními sedadly totiž našel místo nová jednotka – třináctistovka s výkonem okolo 230 koní, která dokáže malé Nano rozjet až na rychlost 190 km/h. Každý z hřebců si musí poradit pouze s 2,6 kilogramy hmotnosti, s celým autem pak brzdy od AP Racing a nakonec i hladké závodní pneumatiky MRF ZLO. Původní zpráva z indického Autoblogu neříká nic o zrychlení nebo třeba o to, jak má auto velkou palivovou nádrž. Standardní, patnáctilitrová, by totiž v ostrém závodním tempu na moc dlouho nevystačila.