Tata v Ženevě 2006

Tata v Ženevě 2006

 
 

Indická průmyslová skupina Tata Group a její automobilová odnož Tata Motors neúnavně prezentuje své výrobky na prestižním ženevském autosalonu, aniž by se ve větším měřítku její modely na starém kontinentě uplatnily.

Dokonce i Indica prodávaná v Británii jako CityRover svou nelehkou pouť ukončila s krachem Roveru.

Produkční modely doplňují v posledních letech také studie, takže je zřejmé, že strategický záměr vyvážet automobily z Indie do Evropy stále trvá. Definitivní termíny příchodu ale zatím nejsou známé.

Levná pracovní síla, jí odpovídající nižší cena automobilů a snad i poctivější přístup než v případě čínských „bezejmenných“ a často i „bezpáteřních“ výrobců, by nakonec nemusela být úplně špatná volba, zejména pro rozvíjející se východoevropské trhy.

Studie Cliffrider

Tata letos v Ženevě ukázala předsériový prototyp nového modelu. Loni představený Xover se dočkal další karosářské verze, nazvané dalším siláckým anglickým slovem Cliffrider. Na rozdíl od loňského robustního zvýšeného kombi se tentokrát ukázal jednoduše tvarovaný praktický pětidveřový pick-up bez B-sloupku. Předměty na ložné ploše je možné zakrýt vysouvacím krytem, přisvítit na cestu zase přídavnými dálkovými světly na střeše. V interiéru se skrývá prý inovativní ventilační systém a palubní deska, orientovaná na řidiče.

Výrobce slibuje instalaci moderních motorů plnících Euro IV, včetně dieselu V6 common-rail, pohon dvou nebo čtyř kol, mnoho airbagů, ABS, ASR a navigační systém. Uvidíme, co bude pravdy na ambiciózních slovech.

Vnější rozměry studie jsou 5080 x 1900 x 1800 mm, rozvor měří 3150 mm, ložná plocha má půdorys 1460 x 1480 mm a je 700 mm nad povrchem vozovky u nezatíženého vozu.

Studie Crossover

Loňská studie Tata Xover se letos dočkala další evoluce, výrobce ji přejmenoval na Crossover a přivezl tentokrát v modrém provedení. 4,85 m dlouhá karosérie s rozvorem 2,85 m pojme čtyři až sedm cestujících a má být poháněna motory vlastní konstrukce, které již budou plnit i emisní normu Euro IV (dosud nejvýše Euro III). Výrobce předpovídá výkonové rozmezí od 110 do 180 kW, v nabídce prý jednou budou čtyř a pětistupňové automatické převodovky, resp. pěti a šestistupňové manuální převodovky.

Jak už název napovídá nejde o typické MPV, ale o crossover, s prvky lehkého SUV. Sedmnáctipalcová kola proto nemají příliš nízkoprofilové pneumatiky zřejmě kvůli snazšímu a bezpečnějšímu zdolávání terénních nerovností a zachování vysoké míry komfortu. Tomu je podřízena také výbava interiéru s individuálně nastavitelnou klimatizací pro jednotlivé pasažéry, všestranně nastavitelnými sedadly, navigačním systémem. O zábavu se stará palubní DVD přehrávač a hi-fi soustava.

Design pochází z Itálie, kde pro indickou společnost pracovala karosárna IDEA.

Spolupracujeme s TipCars.com
Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu

Nový ministr průmyslu se musí rychle zorientovat…

 
Zdroj: redakce
 













Blesk.cz

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně řekla velvyslankyně a britský reportér?

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně…

Pouhý den po teroristickém útoku v Londýně se na Malostranském náměstí ve čtvrtek pod taktovkou britského…

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

I letos se na konci března ručičky hodinek posunou o hodinu vpřed z 2:00 na 3:00 a Česko ze zimního času přejde…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…