Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tata v Ženevě 2009

Diskuze (2)
Indická automobilka Tata Motors si v poslední době získala v Evropě pozornost především nákupem značek Jaguar a Land Rover a představením modelu Nano - nejlevnějšího auta na světě.

Nano Europa

V Ženevě má premiéru nové provedení Nano Europa, a právě slovo Europa v názvu znamená změny některých klíčových parametrů.

Úpravy pro Evropu zahrnují mimo jiné prodloužení karoserie z 3,1 na 3,29 metru a použití nového motoru. Místo dvouválce 0,6 l o výkonu 24 kW má Nano Europa zatím blíže nespecifikovaný celohliníkový tříválec. Indové slibují emise CO2 pod 100 g/km, což znamená kombinovanou spotřebu kolem 4 litrů na 100 km. Kromě toho automobilka potvrdila vývoj hybridu a elektromobilu na bázi Nano Europa.

Po bezpečnostní stránce má tato verze vylepšené deformační zóny, ABS, ESP a airbagy. Takto upravené Nano vyhovuje evropským předpisům v oblasti bezpečnosti. Prodejní cena oficiálně zveřejněna nebyla, je ale zřejmé, že výrazně překoná cenovku 1500 Euro za indickou verzi.

Indica Vista EV

Z malého hatchbacku Tata Indica Vista vychází elektromobil s přívlastkem EV. Na vývoji se podílela norská společnost Miljo Grenland/Innovasjon, ve které má evropské zastoupení Tata Motors 70% podíl. O pohon se stará elektromotor s permanentním magnetem, nejvyšší výkon je 55 kW a maximum točivého momentu 160 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá méně než 10 sekund, maximální rychlost je 128 km/h. Předpokládaný dojezd na jedno nabití je 26,5kWh baterií je kolem 200 km. Projekt se zatím nachází ve fázi funkčního prototypu, který podstupuje testy v Evropě.

Prima

Konceptem Prima naznačuje Tata svoje ambice směrem do střední třídy. Sedan dlouhý 4680 mm (rozvor 2700 mm) navrhnulo studio Pininfarina s využitím designových prvků charakteristických pro současné modely Tata.


Diskuze (2)