Diskuse

Tato technika má změnit automobilový svět. Dočkáme se?

30.12.2016

Grafen, zážehové motory bez zážehu, aktivní aerodynamika, inteligentní stop-start nebo variabilní kompresní poměr. Co nás vbrzku čeká?

 

  • 11 Reagovat !

    foto flyboyeda

    flyboyeda 30.12.2016  19:01

    A Blbec za volantem

    počítali jste s touto variantou ?
    • 64 Reagovat !

      foto white-label

      white label 30.12.2016  19:09

      « Re: A Blbec za volantem

      Copak, snad nemáš strach, že už se s tebou nepočítá... ;-)
  • 13 Reagovat !

    foto flyboyeda

    flyboyeda 30.12.2016  19:02

    Všechnou jsou to nesymsly a zbytečnosti

    ;-)
    • 03 Reagovat !

      foto kalousek

      kalousek 30.12.2016  19:12

      « Re: Všechnou jsou to nesymsly a zbytečnosti

      Jestli má něco změnit automobilový svět, tak to budou nejspíše opravdu pořádné akumulátory a opravdu fungující autonomní řízení. Ovšem obojí je zatím v nedohlednu

      to v článku jsou jen prdy, ty nezmění nic. Snad ještě ten grafen ...
      • 02 Reagovat !

        foto white-label

        white label 30.12.2016  19:32

        « Re: Re: Všechnou jsou to nesymsly a zbytečnosti

        • 00 Reagovat !

          foto kalousek

          kalousek 30.12.2016  20:03

          « Re: Re: Re: Všechnou jsou to nesymsly a zbytečnosti

          Nj, jak je zvykem je to psané opět mlhavě. Podstatné parametry jako kWh/kg, kWh/ltr nebo Kč/kWh, rychlost nabíjení apod. v článku bohužel nejsou
          • 00 Reagovat !

            foto white-label

            white label 31.12.2016  00:28

            « Re: Re: Re: Re: Všechnou jsou to nesymsly a zbytečnosti

            Tady je toho o poznání víc...
          • 01 Reagovat !

            foto peterhajzel

            peterhajzel 04.01.  10:55

            « Re: Re: Re: Re: Všechnou jsou to nesymsly a zbytečnosti

            Aká je skutočná spotreba tesly? odhadujem tak 40-50kg uhlia na sto kilometrov
      • 22 Reagovat !

        foto Ja-Prvni-123

        Ja Prvni 123 30.12.2016  20:26

        « Re: Re: Všechnou jsou to nesymsly a zbytečnosti

        Autonomní řízení je blbost... lenost dovedená ad absurdum.

        Baterky proč ne. Pokud se to někomu povede - ale moc tomu nevěřím. Ano, asi bude směr vývoje k optimalizaci hospodaření s energií = nějaká forma hybrida.
        Ale to pořád předpokládá moderní a efektivní spalovací motor... a pokud mluvíme o osobních autech, tak lépe zážehovej.

        A nejvíc práce je potřeba odvést na myšlení lidí... SUV a výkon 200 koní není vůbec k ničemu dobrej, a rozvoji individuální mobility rozhodně neprospívá.

        Rozumné auto, něco přes 4 metry, výkon rozhodně do 100 koní, spíš tak 80, podpora elektromotorem s rekuperací, reálná spotřeba do 4 litrů - to bych viděl jako úkol pro dalších 10 let.
        ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto flyboyeda

          flyboyeda 30.12.2016  20:43

          « Re: Re: Re: Všechnou jsou to nesymsly a zbytečnosti

          Ano benzín a baterka
        • 00 Reagovat !

          foto kalousek

          kalousek 31.12.2016  07:08

          « Re: Re: Re: Všechnou jsou to nesymsly a zbytečnosti

          Tako to se přiznám že jsem líný. Když jedu třeba 1000 km na dovolenou, klidně bych se podělil o řízení s nějakým automatem. A nemusím jet ani tak daleko, stačí když si dám pár kiláků od domova pivo, auto které by mě samo dovezlo bych určitě nezavrhnul.
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 31.12.2016  12:18

          « Re: Re: Re: Všechnou jsou to nesymsly a zbytečnosti

          Můžeš si myslet, že je to blbost, ale jen těžko lze popřít, že by to byl opravdu významný milník. A tím myslím skutečně autonomní řízení, kdy nikdo z posádky nemusí mít oprávnění a všichni klidně můžou být namol. Nebo si vem možnou úsporu času, kdy můžeš klidně za jízdy spát nebo třeba pracovat. Tohle má i dnes řešení, jmenuje se řidič. Jen je celkem drahé.

          Auto, které hledáš, se jmenuje Yaris. S hybridním ústrojím je na trhu několik let. Jen nevím, co si představuješ pod reálnou spotřebou. Proti gustu žádný dišputát. Já radši něco nerozumného.

          PS: Prvně jsem to četl jako pod 4 metry... Yaris přes 4 nemá. I ten motor (spalovací) má myslím 75, ne 80 koní (55 kW; koně bychom měli nechat historii, kam patří), ale říkal jsem si, že by to asketovi, jako jsi ty, nevadilo. Auris už je ale zase velký, má přes 4,3.
          • 00 Reagovat !

            foto Ja-Prvni-123

            Ja Prvni 123 31.12.2016  13:13

            « Re: Re: Re: Re: Všechnou jsou to nesymsly a zbytečnosti

            Yaris je malej... a krome toho mu mam za zly to cvt, i kdyz je to e-cvt.
            ;-)

            A ja taky patrim do historie, proto se drzim koni.
            Jinak mas pravdu, 75 koni je uplne v pohode. Jezdivam, cas od casu, s 60 - a kupodivu mi nechybi.
            Jasne, nejezdim s tim Puntem 1000 km po dalnici, treba do Italie.
            ;-)
            A ano, mohlo by to byt krasny... ale lidstvo nedokaze vyrobit ani telefon nebo pocitac, aby nezamrzal... takze nejsem ochoten se necemu takovemu sverit.

            A realna spotreba? No, to je ta. Co za ni fakt jezdis. Kdyz najedes za rok 20 tis km, tak bys na to nemel potrebovat vic, nez 800 litru benzinu.
            Napriklad.
            • 00 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 01.01.  11:04

              « Re: Re: Re: Re: Re: Všechnou jsou to nesymsly a zbytečnosti

              Ano, Yaris není největší z malých aut. A také v autě nemusím projev CVT. Je to však podle mne nejlepší hybridní systém na trhu. A můžeš si ho koupit. Pointa byla, že je tvůj úkol na příštích 10 let už nějakou dobu splněn.

              Jenže ta závisí na řidiči a podmínkách. S tím Yarisem se dá dlouhodobě jezdit do 4. Ale také za 5 nebo i 6. Která je tedy ta tvá reálná?

              Nesmíš koukat jen na křápy pro spotřebitele. A mícháš jablka a hrušky. Jediné, co se v autě podobá na dotykový telefon nebo osobní počítač, je palubní systém (infotainment) - ta věc, co se vyvinula z navigací a rádií. Pokud mají alespoň trochu rozumu, tak problémy tohoto systému nijak neovlivní ty důležitější. V autech řídí počítače kde co a nezamrzají.
  • 12 Reagovat !

    foto Ja-Prvni-123

    Ja Prvni 123 30.12.2016  19:34

    Motor bez vačkové hřídele...

    a o multiairu už jste slyšeli?
    ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 30.12.2016  20:22

      « Re: Motor bez vačkové hřídele...

      Navíc funguje perfektně a naprosto spolehlivě! Bravo, Fiat! :-) :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto Ja-Prvni-123

        Ja Prvni 123 30.12.2016  20:30

        « Re: Re: Motor bez vačkové hřídele...

        :-)

        Zatím ho používají jen na půl motoru... ale ne proto, že by to nešlo, ale proto, že je to tak lepší = levnější.
        Zavedení mutiairu i na výfukovou stranu by přineslo víc vícenákladů, ale méně výhod... takže to není důvod dělat.
        ;-)

        Pořád doufám, že se Tipo objeví i v hybridní verzi: 0.9 Twinair s podporou elektromotoru... s rekuperací a tak.
        Popravdě si ho asi ani nekoupím, ale udělají mi radost, jestli ho uvedou na trh.
    • 00 Reagovat !

      foto Papezja

      Papezja 02.01.  12:21

      « Re: Motor bez vačkové hřídele...

      multiair ma klasickou vackovou hridel, pouze je mezi ni a ventil vlozeny hydroelektricky prvek, ktery upravuje velikost zdvihu
  • 11 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 31.12.2016  11:08

    Vznětový benzinový motor

    Vznětový benzinový motor je diesel. Nic jiného. A to je ta správná cesta! Protože nízkokompresní zážehové motory s nízkou energetickou účinností měly už dávno skončit na smetišti dějin stejně, jako parní stroj.

    Moderní diesel může být pochopitelně vícepalivový - tedy třeba spalovat i benzín, i když to je pro diesel nevhodné palivo. Mnohem slibnější budoucnost má diesel, spalující zemní plyn.
    • 01 Reagovat !

      foto peterhajzel

      peterhajzel 04.01.  11:00

      « Re: Vznětový benzinový motor

      Dnes parný stroj zažíva svoju hvieznu dobu. Ako zdroj enrgie pre elektroautá
  • 00 Reagovat !

    foto -StenLi-

    .StenLi. 14.03.  16:56

    To co naozaj spalovacie motory potrebuju je

    ..je plne variabilne ovladanie ventilov, kazdy jeden motor by mohol bezat v Attkinsonovom/Millerovom/Ottovom cykle podla zelania pre najefektivnejsie vyuzitie celeho spektra otacok = najmensia spotreba a emisie, z motorov by s rozvodmi zmizli aj vsetky rozne nazvane VVT systemy, systemy odpajania valcov a motor by bol plne variabilny, efektivnejsi a pritom jednoduchsi/spolahlivejsi. Definitivny koniec rozvodov, napinakov, problemom s casovanim a zivotnosti retaze/remena. Plne variabilne elektircke vodne a olejove pumpy s variabilnymi okruhmi podla potreby. Koniec alternatorov a hrkotajucich start/stop systemov, namiesto nich jeden silny elektromotor/generator medzi hriadel a prevodovku, ktory by spustal a vypinal motor bez povsimnutia vodica ako v hybridoch, pod predne alebo zadne sedadla li-pol lahku malu bateriu na znizenie spotreby/kratkodobe pridanie vykonu alebo pohodovujazdu v kolonach a parkoviskach.. to by bola krasa.. a to vsetko s krasnym zvukom atmosfery a vdaka bezpruzinkovym ventilom moznost tocit do vysokych otacok.. uz ziadne dunive zatlmene smadne turba. Pri efektivnej jazde 2000 ot. a nepriame vstrekovanie do neodpojenych valcov elektromotorom vyhladene prebytky a nedostatky vykonu.. a pri predbiehani sup v sekunde zmena charakteru motora, 10tis ot, priame vstrekovanie chudobnej zmesy a susmevom na perach predbiehame ako v Honde S2000, aj ked v praktickom uspornom kompakte :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Stav Lenky (36) pobodané v Egyptě se prudce zhoršil. Letí za ní český lékař

Stav Lenky (36) pobodané v Egyptě se prudce zhoršil.…

Ještě včera se mluvilo o jejím brzkém převozu zpět do České republiky. Dnes se ale podle informací ministerstva…

Božský Thor má nový sestřih, na hvězdnou akci láká čerstvým trailerem

Božský Thor má nový sestřih, na hvězdnou akci láká…

Do filmového podzimu už zase tak moc dlouhá doba nezbývá. Jedním z jeho trháků má být i nové dobrodružství…

 

iSport.cz

Famózní úspěch! Baumrtová zaplavala český rekord a je ve finále MS

Famózní úspěch! Baumrtová zaplavala český rekord a…

Česká plavkyně Simona Baumrtová po čtyřech letech znovu postoupila do finále mistrovství světa na 100 metrů…

Jednáme s několika kluby, řekl Jágr o NHL. Šéfovi Floridy už odpustil

Jednáme s několika kluby, řekl Jágr o NHL. Šéfovi…

Když hokejisté Kladna v přípravě na novou sezonu poprvé vyjeli na led, nechyběl mezi nimi ani Jaromír Jágr. Ten…

 

Reflex.cz

Šestnáctiletá Němka, členka Islámského státu zadržená v Iráku, pochází z města nedaleko českých hranic

Šestnáctiletá Němka, členka Islámského státu…

Příběh šestnáctileté Němky Lindy Wenzelové, která se hlásila k Islámskému státu a byla zadržena počátkem…

Obrácená migrace: Za druhé světové války byli uprchlíci z Evropy v syrském Aleppu či palestinské Gaze

Obrácená migrace: Za druhé světové války byli…

Důvody pro migraci bývají po staletí podobné – války, násilí, ekonomické problémy. Jenže toky, kudy uprchlíci…