Diskuse

Tato technika má změnit automobilový svět. Dočkáme se?

30.12.2016

Grafen, zážehové motory bez zážehu, aktivní aerodynamika, inteligentní stop-start nebo variabilní kompresní poměr. Co nás vbrzku čeká?

 

  • 11 Reagovat !

    foto flyboyeda

    flyboyeda 30.12.2016  19:01

    A Blbec za volantem

    počítali jste s touto variantou ?
    • 64 Reagovat !

      foto white-label

      white label 30.12.2016  19:09

      « Re: A Blbec za volantem

      Copak, snad nemáš strach, že už se s tebou nepočítá... ;-)
  • 13 Reagovat !

    foto flyboyeda

    flyboyeda 30.12.2016  19:02

    Všechnou jsou to nesymsly a zbytečnosti

    ;-)
    • 03 Reagovat !

      foto kalousek

      kalousek 30.12.2016  19:12

      « Re: Všechnou jsou to nesymsly a zbytečnosti

      Jestli má něco změnit automobilový svět, tak to budou nejspíše opravdu pořádné akumulátory a opravdu fungující autonomní řízení. Ovšem obojí je zatím v nedohlednu

      to v článku jsou jen prdy, ty nezmění nic. Snad ještě ten grafen ...
      • 02 Reagovat !

        foto white-label

        white label 30.12.2016  19:32

        « Re: Re: Všechnou jsou to nesymsly a zbytečnosti

        • 00 Reagovat !

          foto kalousek

          kalousek 30.12.2016  20:03

          « Re: Re: Re: Všechnou jsou to nesymsly a zbytečnosti

          Nj, jak je zvykem je to psané opět mlhavě. Podstatné parametry jako kWh/kg, kWh/ltr nebo Kč/kWh, rychlost nabíjení apod. v článku bohužel nejsou
          • 00 Reagovat !

            foto white-label

            white label 31.12.2016  00:28

            « Re: Re: Re: Re: Všechnou jsou to nesymsly a zbytečnosti

            Tady je toho o poznání víc...
          • 01 Reagovat !

            foto peterhajzel

            peterhajzel 04.01.  10:55

            « Re: Re: Re: Re: Všechnou jsou to nesymsly a zbytečnosti

            Aká je skutočná spotreba tesly? odhadujem tak 40-50kg uhlia na sto kilometrov
      • 22 Reagovat !

        foto Ja-Prvni-123

        Ja Prvni 123 30.12.2016  20:26

        « Re: Re: Všechnou jsou to nesymsly a zbytečnosti

        Autonomní řízení je blbost... lenost dovedená ad absurdum.

        Baterky proč ne. Pokud se to někomu povede - ale moc tomu nevěřím. Ano, asi bude směr vývoje k optimalizaci hospodaření s energií = nějaká forma hybrida.
        Ale to pořád předpokládá moderní a efektivní spalovací motor... a pokud mluvíme o osobních autech, tak lépe zážehovej.

        A nejvíc práce je potřeba odvést na myšlení lidí... SUV a výkon 200 koní není vůbec k ničemu dobrej, a rozvoji individuální mobility rozhodně neprospívá.

        Rozumné auto, něco přes 4 metry, výkon rozhodně do 100 koní, spíš tak 80, podpora elektromotorem s rekuperací, reálná spotřeba do 4 litrů - to bych viděl jako úkol pro dalších 10 let.
        ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto flyboyeda

          flyboyeda 30.12.2016  20:43

          « Re: Re: Re: Všechnou jsou to nesymsly a zbytečnosti

          Ano benzín a baterka
        • 00 Reagovat !

          foto kalousek

          kalousek 31.12.2016  07:08

          « Re: Re: Re: Všechnou jsou to nesymsly a zbytečnosti

          Tako to se přiznám že jsem líný. Když jedu třeba 1000 km na dovolenou, klidně bych se podělil o řízení s nějakým automatem. A nemusím jet ani tak daleko, stačí když si dám pár kiláků od domova pivo, auto které by mě samo dovezlo bych určitě nezavrhnul.
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 31.12.2016  12:18

          « Re: Re: Re: Všechnou jsou to nesymsly a zbytečnosti

          Můžeš si myslet, že je to blbost, ale jen těžko lze popřít, že by to byl opravdu významný milník. A tím myslím skutečně autonomní řízení, kdy nikdo z posádky nemusí mít oprávnění a všichni klidně můžou být namol. Nebo si vem možnou úsporu času, kdy můžeš klidně za jízdy spát nebo třeba pracovat. Tohle má i dnes řešení, jmenuje se řidič. Jen je celkem drahé.

          Auto, které hledáš, se jmenuje Yaris. S hybridním ústrojím je na trhu několik let. Jen nevím, co si představuješ pod reálnou spotřebou. Proti gustu žádný dišputát. Já radši něco nerozumného.

          PS: Prvně jsem to četl jako pod 4 metry... Yaris přes 4 nemá. I ten motor (spalovací) má myslím 75, ne 80 koní (55 kW; koně bychom měli nechat historii, kam patří), ale říkal jsem si, že by to asketovi, jako jsi ty, nevadilo. Auris už je ale zase velký, má přes 4,3.
          • 00 Reagovat !

            foto Ja-Prvni-123

            Ja Prvni 123 31.12.2016  13:13

            « Re: Re: Re: Re: Všechnou jsou to nesymsly a zbytečnosti

            Yaris je malej... a krome toho mu mam za zly to cvt, i kdyz je to e-cvt.
            ;-)

            A ja taky patrim do historie, proto se drzim koni.
            Jinak mas pravdu, 75 koni je uplne v pohode. Jezdivam, cas od casu, s 60 - a kupodivu mi nechybi.
            Jasne, nejezdim s tim Puntem 1000 km po dalnici, treba do Italie.
            ;-)
            A ano, mohlo by to byt krasny... ale lidstvo nedokaze vyrobit ani telefon nebo pocitac, aby nezamrzal... takze nejsem ochoten se necemu takovemu sverit.

            A realna spotreba? No, to je ta. Co za ni fakt jezdis. Kdyz najedes za rok 20 tis km, tak bys na to nemel potrebovat vic, nez 800 litru benzinu.
            Napriklad.
            • 00 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 01.01.  11:04

              « Re: Re: Re: Re: Re: Všechnou jsou to nesymsly a zbytečnosti

              Ano, Yaris není největší z malých aut. A také v autě nemusím projev CVT. Je to však podle mne nejlepší hybridní systém na trhu. A můžeš si ho koupit. Pointa byla, že je tvůj úkol na příštích 10 let už nějakou dobu splněn.

              Jenže ta závisí na řidiči a podmínkách. S tím Yarisem se dá dlouhodobě jezdit do 4. Ale také za 5 nebo i 6. Která je tedy ta tvá reálná?

              Nesmíš koukat jen na křápy pro spotřebitele. A mícháš jablka a hrušky. Jediné, co se v autě podobá na dotykový telefon nebo osobní počítač, je palubní systém (infotainment) - ta věc, co se vyvinula z navigací a rádií. Pokud mají alespoň trochu rozumu, tak problémy tohoto systému nijak neovlivní ty důležitější. V autech řídí počítače kde co a nezamrzají.
  • 12 Reagovat !

    foto Ja-Prvni-123

    Ja Prvni 123 30.12.2016  19:34

    Motor bez vačkové hřídele...

    a o multiairu už jste slyšeli?
    ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 30.12.2016  20:22

      « Re: Motor bez vačkové hřídele...

      Navíc funguje perfektně a naprosto spolehlivě! Bravo, Fiat! :-) :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto Ja-Prvni-123

        Ja Prvni 123 30.12.2016  20:30

        « Re: Re: Motor bez vačkové hřídele...

        :-)

        Zatím ho používají jen na půl motoru... ale ne proto, že by to nešlo, ale proto, že je to tak lepší = levnější.
        Zavedení mutiairu i na výfukovou stranu by přineslo víc vícenákladů, ale méně výhod... takže to není důvod dělat.
        ;-)

        Pořád doufám, že se Tipo objeví i v hybridní verzi: 0.9 Twinair s podporou elektromotoru... s rekuperací a tak.
        Popravdě si ho asi ani nekoupím, ale udělají mi radost, jestli ho uvedou na trh.
    • 00 Reagovat !

      foto Papezja

      Papezja 02.01.  12:21

      « Re: Motor bez vačkové hřídele...

      multiair ma klasickou vackovou hridel, pouze je mezi ni a ventil vlozeny hydroelektricky prvek, ktery upravuje velikost zdvihu
  • 11 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 31.12.2016  11:08

    Vznětový benzinový motor

    Vznětový benzinový motor je diesel. Nic jiného. A to je ta správná cesta! Protože nízkokompresní zážehové motory s nízkou energetickou účinností měly už dávno skončit na smetišti dějin stejně, jako parní stroj.

    Moderní diesel může být pochopitelně vícepalivový - tedy třeba spalovat i benzín, i když to je pro diesel nevhodné palivo. Mnohem slibnější budoucnost má diesel, spalující zemní plyn.
    • 01 Reagovat !

      foto peterhajzel

      peterhajzel 04.01.  11:00

      « Re: Vznětový benzinový motor

      Dnes parný stroj zažíva svoju hvieznu dobu. Ako zdroj enrgie pre elektroautá
  • 00 Reagovat !

    foto -StenLi-

    .StenLi. 14.03.  16:56

    To co naozaj spalovacie motory potrebuju je

    ..je plne variabilne ovladanie ventilov, kazdy jeden motor by mohol bezat v Attkinsonovom/Millerovom/Ottovom cykle podla zelania pre najefektivnejsie vyuzitie celeho spektra otacok = najmensia spotreba a emisie, z motorov by s rozvodmi zmizli aj vsetky rozne nazvane VVT systemy, systemy odpajania valcov a motor by bol plne variabilny, efektivnejsi a pritom jednoduchsi/spolahlivejsi. Definitivny koniec rozvodov, napinakov, problemom s casovanim a zivotnosti retaze/remena. Plne variabilne elektircke vodne a olejove pumpy s variabilnymi okruhmi podla potreby. Koniec alternatorov a hrkotajucich start/stop systemov, namiesto nich jeden silny elektromotor/generator medzi hriadel a prevodovku, ktory by spustal a vypinal motor bez povsimnutia vodica ako v hybridoch, pod predne alebo zadne sedadla li-pol lahku malu bateriu na znizenie spotreby/kratkodobe pridanie vykonu alebo pohodovujazdu v kolonach a parkoviskach.. to by bola krasa.. a to vsetko s krasnym zvukom atmosfery a vdaka bezpruzinkovym ventilom moznost tocit do vysokych otacok.. uz ziadne dunive zatlmene smadne turba. Pri efektivnej jazde 2000 ot. a nepriame vstrekovanie do neodpojenych valcov elektromotorom vyhladene prebytky a nedostatky vykonu.. a pri predbiehani sup v sekunde zmena charakteru motora, 10tis ot, priame vstrekovanie chudobnej zmesy a susmevom na perach predbiehame ako v Honde S2000, aj ked v praktickom uspornom kompakte :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Vágner požádal svou přítelkyni o ruku! Svatba bude v Řecku

Vágner požádal svou přítelkyni o ruku! Svatba bude v Řecku

Další z klanu Vágnerů se žene do chomoutu! Syn Karla Vágnera (75) Josef (27) požádal svou německou přítelkyni…

Tragédie na panství Rothschildů: Při srážce letadla s vrtulníkem zemřeli čtyři lidé

Tragédie na panství Rothschildů: Při srážce letadla…

Zbyly jen trosky! Po srážce malého letadla s vrtulníkem v britském hrabství Buckinghamshire nedaleko obřího…

 

iSport.cz

Podruhé konec. Murray se dohodl na ukončení spolupráce s Lendlem

Podruhé konec. Murray se dohodl na ukončení…

Britský tenista Andy Murray se dohodl na ukončení spolupráce s trenérem Ivanem Lendlem. Murray o tom informoval…

Stramaccioni o využití Lafaty: Může vypomoci, ale tvoříme novou Spartu

Stramaccioni o využití Lafaty: Může vypomoci, ale…

Zvítězili, ale nadšení rozhodně nepanovalo. Po páteční výhře Sparty ve 14. kole HET ligy nad Jihlavou (1:0) se…

 

Reflex.cz

Street food v Berlíně není jen kebab. Aneb Berlín a jeho gastrozajímavosti

Street food v Berlíně není jen kebab. Aneb Berlín a…

Berlínský street food už dávno není jen turecký kebab, i když u něj to začínalo. Z mnoha silných imigračních vln…

Historik Blažek: Babiš s STB spolupracoval, je to historický fakt, měl kontrolní roli

Historik Blažek: Babiš s STB spolupracoval, je to…

Historik Petr Blažek odmítá spekulace o tom, jestli Andrej Babiš spolupracoval se Státní bezpečností. Záznamy…