reklama


Diskuse

Tato technika má změnit automobilový svět. Dočkáme se?

30.12.2016

Grafen, zážehové motory bez zážehu, aktivní aerodynamika, inteligentní stop-start nebo variabilní kompresní poměr. Co nás vbrzku čeká?

 

  • 11 Reagovat !

    foto flyboyeda

    flyboyeda 30.12.2016  19:01

    A Blbec za volantem

    počítali jste s touto variantou ?
    • 64 Reagovat !

      foto white-label

      white label 30.12.2016  19:09

      « Re: A Blbec za volantem

      Copak, snad nemáš strach, že už se s tebou nepočítá... ;-)
  • 13 Reagovat !

    foto flyboyeda

    flyboyeda 30.12.2016  19:02

    Všechnou jsou to nesymsly a zbytečnosti

    ;-)
    • 03 Reagovat !

      foto kalousek

      kalousek 30.12.2016  19:12

      « Re: Všechnou jsou to nesymsly a zbytečnosti

      Jestli má něco změnit automobilový svět, tak to budou nejspíše opravdu pořádné akumulátory a opravdu fungující autonomní řízení. Ovšem obojí je zatím v nedohlednu

      to v článku jsou jen prdy, ty nezmění nic. Snad ještě ten grafen ...
      • 02 Reagovat !

        foto white-label

        white label 30.12.2016  19:32

        « Re: Re: Všechnou jsou to nesymsly a zbytečnosti

        • 00 Reagovat !

          foto kalousek

          kalousek 30.12.2016  20:03

          « Re: Re: Re: Všechnou jsou to nesymsly a zbytečnosti

          Nj, jak je zvykem je to psané opět mlhavě. Podstatné parametry jako kWh/kg, kWh/ltr nebo Kč/kWh, rychlost nabíjení apod. v článku bohužel nejsou
          • 00 Reagovat !

            foto white-label

            white label 31.12.2016  00:28

            « Re: Re: Re: Re: Všechnou jsou to nesymsly a zbytečnosti

            Tady je toho o poznání víc...
          • 00 Reagovat !

            foto stevino

            stevino 04.01.  10:55

            « Re: Re: Re: Re: Všechnou jsou to nesymsly a zbytečnosti

            Aká je skutočná spotreba tesly? odhadujem tak 40-50kg uhlia na sto kilometrov
      • 22 Reagovat !

        foto Ja-Prvni-123

        Ja Prvni 123 30.12.2016  20:26

        « Re: Re: Všechnou jsou to nesymsly a zbytečnosti

        Autonomní řízení je blbost... lenost dovedená ad absurdum.

        Baterky proč ne. Pokud se to někomu povede - ale moc tomu nevěřím. Ano, asi bude směr vývoje k optimalizaci hospodaření s energií = nějaká forma hybrida.
        Ale to pořád předpokládá moderní a efektivní spalovací motor... a pokud mluvíme o osobních autech, tak lépe zážehovej.

        A nejvíc práce je potřeba odvést na myšlení lidí... SUV a výkon 200 koní není vůbec k ničemu dobrej, a rozvoji individuální mobility rozhodně neprospívá.

        Rozumné auto, něco přes 4 metry, výkon rozhodně do 100 koní, spíš tak 80, podpora elektromotorem s rekuperací, reálná spotřeba do 4 litrů - to bych viděl jako úkol pro dalších 10 let.
        ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto flyboyeda

          flyboyeda 30.12.2016  20:43

          « Re: Re: Re: Všechnou jsou to nesymsly a zbytečnosti

          Ano benzín a baterka
        • 00 Reagovat !

          foto kalousek

          kalousek 31.12.2016  07:08

          « Re: Re: Re: Všechnou jsou to nesymsly a zbytečnosti

          Tako to se přiznám že jsem líný. Když jedu třeba 1000 km na dovolenou, klidně bych se podělil o řízení s nějakým automatem. A nemusím jet ani tak daleko, stačí když si dám pár kiláků od domova pivo, auto které by mě samo dovezlo bych určitě nezavrhnul.
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 31.12.2016  12:18

          « Re: Re: Re: Všechnou jsou to nesymsly a zbytečnosti

          Můžeš si myslet, že je to blbost, ale jen těžko lze popřít, že by to byl opravdu významný milník. A tím myslím skutečně autonomní řízení, kdy nikdo z posádky nemusí mít oprávnění a všichni klidně můžou být namol. Nebo si vem možnou úsporu času, kdy můžeš klidně za jízdy spát nebo třeba pracovat. Tohle má i dnes řešení, jmenuje se řidič. Jen je celkem drahé.

          Auto, které hledáš, se jmenuje Yaris. S hybridním ústrojím je na trhu několik let. Jen nevím, co si představuješ pod reálnou spotřebou. Proti gustu žádný dišputát. Já radši něco nerozumného.

          PS: Prvně jsem to četl jako pod 4 metry... Yaris přes 4 nemá. I ten motor (spalovací) má myslím 75, ne 80 koní (55 kW; koně bychom měli nechat historii, kam patří), ale říkal jsem si, že by to asketovi, jako jsi ty, nevadilo. Auris už je ale zase velký, má přes 4,3.
          • 00 Reagovat !

            foto Ja-Prvni-123

            Ja Prvni 123 31.12.2016  13:13

            « Re: Re: Re: Re: Všechnou jsou to nesymsly a zbytečnosti

            Yaris je malej... a krome toho mu mam za zly to cvt, i kdyz je to e-cvt.
            ;-)

            A ja taky patrim do historie, proto se drzim koni.
            Jinak mas pravdu, 75 koni je uplne v pohode. Jezdivam, cas od casu, s 60 - a kupodivu mi nechybi.
            Jasne, nejezdim s tim Puntem 1000 km po dalnici, treba do Italie.
            ;-)
            A ano, mohlo by to byt krasny... ale lidstvo nedokaze vyrobit ani telefon nebo pocitac, aby nezamrzal... takze nejsem ochoten se necemu takovemu sverit.

            A realna spotreba? No, to je ta. Co za ni fakt jezdis. Kdyz najedes za rok 20 tis km, tak bys na to nemel potrebovat vic, nez 800 litru benzinu.
            Napriklad.
            • 00 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 01.01.  11:04

              « Re: Re: Re: Re: Re: Všechnou jsou to nesymsly a zbytečnosti

              Ano, Yaris není největší z malých aut. A také v autě nemusím projev CVT. Je to však podle mne nejlepší hybridní systém na trhu. A můžeš si ho koupit. Pointa byla, že je tvůj úkol na příštích 10 let už nějakou dobu splněn.

              Jenže ta závisí na řidiči a podmínkách. S tím Yarisem se dá dlouhodobě jezdit do 4. Ale také za 5 nebo i 6. Která je tedy ta tvá reálná?

              Nesmíš koukat jen na křápy pro spotřebitele. A mícháš jablka a hrušky. Jediné, co se v autě podobá na dotykový telefon nebo osobní počítač, je palubní systém (infotainment) - ta věc, co se vyvinula z navigací a rádií. Pokud mají alespoň trochu rozumu, tak problémy tohoto systému nijak neovlivní ty důležitější. V autech řídí počítače kde co a nezamrzají.
  • 12 Reagovat !

    foto Ja-Prvni-123

    Ja Prvni 123 30.12.2016  19:34

    Motor bez vačkové hřídele...

    a o multiairu už jste slyšeli?
    ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Arese

      Arese 30.12.2016  20:22

      « Re: Motor bez vačkové hřídele...

      Navíc funguje perfektně a naprosto spolehlivě! Bravo, Fiat! :-) :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto Ja-Prvni-123

        Ja Prvni 123 30.12.2016  20:30

        « Re: Re: Motor bez vačkové hřídele...

        :-)

        Zatím ho používají jen na půl motoru... ale ne proto, že by to nešlo, ale proto, že je to tak lepší = levnější.
        Zavedení mutiairu i na výfukovou stranu by přineslo víc vícenákladů, ale méně výhod... takže to není důvod dělat.
        ;-)

        Pořád doufám, že se Tipo objeví i v hybridní verzi: 0.9 Twinair s podporou elektromotoru... s rekuperací a tak.
        Popravdě si ho asi ani nekoupím, ale udělají mi radost, jestli ho uvedou na trh.
    • 00 Reagovat !

      foto Papezja

      Papezja 02.01.  12:21

      « Re: Motor bez vačkové hřídele...

      multiair ma klasickou vackovou hridel, pouze je mezi ni a ventil vlozeny hydroelektricky prvek, ktery upravuje velikost zdvihu
  • 11 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 31.12.2016  11:08

    Vznětový benzinový motor

    Vznětový benzinový motor je diesel. Nic jiného. A to je ta správná cesta! Protože nízkokompresní zážehové motory s nízkou energetickou účinností měly už dávno skončit na smetišti dějin stejně, jako parní stroj.

    Moderní diesel může být pochopitelně vícepalivový - tedy třeba spalovat i benzín, i když to je pro diesel nevhodné palivo. Mnohem slibnější budoucnost má diesel, spalující zemní plyn.
    • 00 Reagovat !

      foto stevino

      stevino 04.01.  11:00

      « Re: Vznětový benzinový motor

      Dnes parný stroj zažíva svoju hvieznu dobu. Ako zdroj enrgie pre elektroautá
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
reklama




reklama




Blesk.cz

Policisté unesli a zavraždili obchodníka. „Zabil bych je,“ hřímá prezident

Policisté unesli a zavraždili obchodníka. „Zabil…

Kriminální skupina, ve které bylo i několik policistů, na Filipínách unesla a následně zavraždila jihokorejského…

Samsung vyvíjí skládací tableto-mobily Galaxy X1 a Galaxy X1 Plus

Samsung vyvíjí skládací tableto-mobily Galaxy X1 a…

Každý bude něčím osobitý, něčím jiný. Samsung podle jihokorejského zdroje připravuje na příští rok hned dvojici…

 

iSport.cz

Holoubek chválil posily a motají mu hlavu mladíci. Chtějí se prodat, řekl

Holoubek chválil posily a motají mu hlavu mladíci.…

Dva zápasy, dvě výhry se skóre 9:1. Fotbalová Sparta si v sobotní přípravě pořádně zastřílela. Nejdříve proti…

Šestý triumf Samkové v kariéře! Olympijská vítězka kralovala v Utahu

Šestý triumf Samkové v kariéře! Olympijská vítězka…

Olympijská vítězka ve snowboardcrossu Eva Samková vyhrála druhý závod sezony Světového poháru v Solitude v…

 

Reflex.cz

České ženy se odvrací od antikoncepčních pilulek. Lékaři jsou znepokojení

České ženy se odvrací od antikoncepčních pilulek.…

Pilulky proti početí bere o stovky tisíc žen méně než před deseti lety. Prodeje klesly o stovky milionů korun ročně.

Růžový protest. Washington manifestuje za práva žen, počet účastníků se odhaduje na půl milionu

Růžový protest. Washington manifestuje za práva žen,…

Masovou účastí dnes v centru Washingtonu před budovou Kongresu USA začala manifestace za práva žen, jejíž…

 
 
reklama